audiofiele netwerkkabels van audioquest

Gestart door infonews, augustus 14, 2011, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Ejorne op juni 16, 2013, 11:35:45
Dat koppelstukje is volgens mij dan de boosdoener en zal waarschijnlijk op dat punt teveel storing opnemen? Zo'n afgeschermde neutrik zal het dan misschien wel goed doen. Ik heb hem nu aangeraden om de kabel opnieuw te leggen maar die heeft hij overal tussen en onder weggewerkt dus dat zag hij niet zo zitten. Ik zei toen om anders een switch te proberen maar ik weet niet zeker ofeen standaard (goedkope) switch overweg kan met iptv signalen?

Je kan een beter koppelstukje proberen. Bij sommige (alle?) IPTV glasvezel providers gaat de TV data stream via vlan. Om een vlan/tagged netwerk te kunnen switchen moet je een managed switch hebben. Bv. een cisco slm2008. Die zijn iets maar niet veel duurder dan gewone platte switches. Als je alleen 1 op 1 wil doorzetten hoef je waarschijnlijk zelfs niks in te stellen in de managed switch. Ik zou het eens proberen met een platte switch en werkt dat niet dan een goedkope managed switch ertussen.

Citaat van: Raphie op juni 16, 2013, 11:54:06
Raindog, ik denk dat zaken andersom liggen, je wilt graag iets horen en wordt daardoor niet gehinderd door enige vorm kan kennis.
Ik denk dat jij degene bent die in deze zaak gehinderd word door beperkte technische kennis.
Zoals ik boven al schreef, met steenkolen natuurkunde ga je dit fenomeen niet verklaren.

Al dat geleuter over TCP/IP (trouwens bij DLNA is het UDP/IP) is onzinnig want er is al lang vast gesteld dat er geen data verloren raakt of currupt aankomt bij de speler.
Wat misschien interessant zou kunnen zijn is om te kijken of als je ipv DLNA gewoon SMB of NFS gebruikt om aan de wav/flac files te komen of dan de netwerk kabel nog eenzelfde effect heeft? Maar de Linn spelers kunnen geen SMB volgens mij. Ik weet niet of bv een Dune hetzelfde verschil laat horen met de kabels. De Dune klinkt sowieso al platter.

Raphie

Garmt, Audioquest engineered dus iets wat wij niet begrijpen, wat zij niet begrijpen én wat alle techniek (die het bovendien dient!)  te boven gaat :D

Occams razor anyone?
JBL PRX Power!

riwi

Citaat van: Raphie op juni 16, 2013, 12:38:20
Garmt, Audioquest engineered dus iets wat wij niet begrijpen, wat zij niet begrijpen én wat alle techniek (die het bovendien dient!)  te boven gaat :D

Occams razor anyone?

De halve wetenschap is empirisch begonnen en pas later onderbouwd met theorieen. Dus dat concept is niet vreemd.

Occams Razor, een leuk nummer van Porcupine Tree  :baaa: Is als het 'Zwaard van Damocles' en ik zie geen enkele relevantie met deze thread.

Het veroordelen van en ageren tegen zaken die je niet begrijpt doen eerder denken aan de heksenjacht in de middeleeuwen.

Raphie

Tja, als je Occam al niet begrijpt....
JBL PRX Power!

garmtz

Citaat van: Raphie op juni 16, 2013, 12:38:20

Occams razor anyone?

Klopt... Hoewel AudioQuest waarschijnlijk gewoon zorgt voor een zo goed mogelijke afscherming, zo groot mogelijke bandbreedte en zo weinig mogelijk overspraak.

Raphie

Citaat van: garmtz op juni 16, 2013, 13:20:25
Klopt... Hoewel AudioQuest waarschijnlijk gewoon zorgt voor een zo goed mogelijke afscherming, zo groot mogelijke bandbreedte en zo weinig mogelijk overspraak.
Maar dat is dus exact het probleem Garmt, al deze zaken zorgen dat het signaal binnen de tolerantie blijft en de grens is messcherp, AAN of UIT

voor de DA converter is er geen FM achtig signaal zoals je hoort in je autoradio, waarbij ruis en andere zenders het signaal beinvloeden, je kan dus geen "rust" in het signaal brengen door het meer te "onstressen" het is geen voortschrijdende schaal die je kan beinvloeden, het resultaat is altijd aan of uit, niet meer glans of rust of zwart
JBL PRX Power!

riwi

Citaat van: Raphie op juni 16, 2013, 13:15:35
Tja, als je Occam al niet begrijpt....

Stephen Hawking legt het beter uit :
Stephen Hawking writes in A Brief History of Time:
"We could still imagine that there is a set of laws that determines events completely for some supernatural being, who could observe the present state of the universe without disturbing it.  However, such models of the universe are not of much interest to us mortals.  It seems better to employ the principle known as Occam's razor and cut out all the features of the theory that cannot be observed."

Juist Hawkings werk aan de Grand Unification Theory laat zien dat de wetenschap zoekt naar theorieen voor zaken die er wel moeten zijn maar waar ze geen observering voor hebben.

Aangezien de observering er in dit geval wel degelijk is kan je best stellen dat er 'iets' is waardoor dit netwerk-kabel-effect komt.
Ik snap wel dat jouw insteek is dat je het niet kan meten, dat er aan de input geen verschil is (digitaal gezien) en dat je dus niet over een theorie hoeft na te denken.

Mijn insteek is dat ik geen zin heb om verklaringen te zoeken voor wat ik hoor.

Broner

Citaat van: riwi op juni 16, 2013, 14:23:35

Aangezien de observering er in dit geval wel degelijk is kan je best stellen dat er 'iets' is waardoor dit netwerk-kabel-effect komt.

Is het niet onderdeel van de discussie of die observatie überhaupt klopt? (tricks of the mind)

Raphie

Citaat van: Broner op juni 16, 2013, 14:31:03
Is het niet onderdeel van de discussie of die observatie überhaupt klopt? (tricks of the mind)
Ja, maar we respecteren wat een ieder hoort (of denkt te horen) en in dat geval kan ik Riwi's redenatie wel volgen: hij hoort iets, kan het niet verklaren, niet druk om maken hij hoort dat er "iets" gebeurt en dat is het dan punt! maar dat is meer fylosofisch dan wetenschappelijk.
een psychose kan voor degene die er aan lijdt ook als enorm echt overkomen. Maar toch is ook dit wetenschappelijk te verklaren.
JBL PRX Power!

riwi

Citaat van: Broner op juni 16, 2013, 14:31:03

Je mag twijfelen aan de observatie. Zeker. Maar dan zou ik zeggen ga zelf luisteren.
De conclusie in Raphie's geval zal zoals hij zelf al aangeeft zijn dat hij geen verschil zal horen. En dat is wat mij betreft ook prima!

Ik wil wel zo'n AQ Cinnamon kabeltje bestellen om eens mee te spelen thuis. Ik ben benieuwd of dit op mijn veel goedkopere (dan de demo van BB&G) set ook te horen is. Tevens heb ik geen Linn maar zou ik met een Oppo bdp95 testen.

RalphH

Bjorn heeft een demokabel beschikbaar gesteld, ik heb een std cat7 kabel en een eenvoudige set centraal in t land, denoontje een linn, wanneer deel II van de test? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

alexander2

denoontje

Citaat van: RalphH op juni 16, 2013, 15:47:32
Bjorn heeft een demokabel beschikbaar gesteld, ik heb een std cat7 kabel en een eenvoudige set centraal in t land, denoontje een linn, wanneer deel II van de test? ;D

voor!

jvanhambelgium

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

jvanhambelgium

Citaat van: RalphH op juni 16, 2013, 21:51:28
;D I know

Cool!

Wver een weekje of 2 a 3?

Moet zeker kunnen! Weten we iets op welke locatie ?

katwax

Citaat van: jvanhambelgium op juni 16, 2013, 22:56:00

Binnen 2 of 3 weken kan ik mij mogelijk ook vrij maken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Citaat van: katwax op juni 17, 2013, 09:48:26
Binnen 2 of 3 weken kan ik mij mogelijk ook vrij maken.

Goed plan! Is mischien wel leuk dat we dit met +- 4 of 5 mensen ook eens kunnen evalueren. Oa ook zonder de kabels te (kunnen) zien etc.

RalphH

Citaat van: jvanhambelgium op juni 16, 2013, 22:56:00

Iedereen is van harte welkom.

Madhouse

Ik vind het op zich wel interessant maar ben nog wat sceptisch aangezien er altijd een bottleneck is zijnde de poorten op nas, router of device. Ik vraag me dan ook echt af hoe het kan dat je verschillen hoort d.m.v. een audiofiele netwerkkabel. Zou het dan echt in afscherming oid. zitten?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RalphH

Citaat van: Madhouse op juni 17, 2013, 10:23:34
maar ben nog wat sceptisch

Ik ook, vandaar de test   ;D

Citaat van: Madhouse op juni 17, 2013, 10:23:34
Zou het dan echt in afscherming oid. zitten?

Zoiets, in het signaal an sich kan het haast niet zitten (denk ik, zie ook de technische uiteenzetting van Raphie, makes sense)

jvanhambelgium

Ik kan eventueel dan ook nog wel een SBTouch + ultra-lineair voeding meebrengen zodat we toch wel "in parallel" kunnen werken ? Is dat niet beter dan luisteren + verwisselen waar toch wat tijd over gaat ?
Of gaan we gewoon met 1 streamer/HTPC werken ?

Madhouse

Citaat van: RalphH op juni 17, 2013, 10:30:39
Zoiets, in het signaal an sich kan het haast niet zitten (denk ik, zie ook de technische uiteenzetting van Raphie, makes sense)

Inderdaad wat Raphie zegt is pure waarheid dus ik vind het wel interessant als er verschillen zijn waar deze vandaan komen. Wetenschappelijk is het in ieder geval niet te onderbouwen.

RalphH

Citaat van: Madhouse op juni 17, 2013, 10:58:52
Inderdaad wat Raphie zegt is pure waarheid dus ik vind het wel interessant als er verschillen zijn waar deze vandaan komen. Wetenschappelijk is het in ieder geval niet te onderbouwen.

Je bent welkom ;D

Citaat van: jvanhambelgium op juni 17, 2013, 10:55:07
Ik kan eventueel dan ook nog wel een SBTouch + ultra-lineair voeding meebrengen zodat we toch wel "in parallel" kunnen werken ? Is dat niet beter dan luisteren + verwisselen waar toch wat tijd over gaat ?
Of gaan we gewoon met 1 streamer/HTPC werken ?

Neem mee, neem mee kunnen we altijd kiezen en wellicht nog wat meer vergelijkinkjes doen als we toch bezig zijn. :thumbs-up:

Madhouse

Citaat van: RalphH op juni 17, 2013, 11:14:29
Je bent welkom ;D

Ik ben ook wel benieuwd dus hou me aanbevolen, mits het hier uitkomt in de planning ;)