Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Citaat van: Kjelt op december 23, 2011, 10:07:29
ja duh  :D
Het meerendeel van de mensen heeft geen projector maar een flatscreen lijkt me.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

boekhour

Citaat van: Teejoo op december 22, 2011, 19:44:35
Dat zegt dan genoeg over jouw klantenkring. Normaal wil ik toch zeker bij een demo zien wat het apparaat dat ik koop maximaal kan presteren! Ik denk dat die opmerking vooral gaat over de inhoud, dus als er bijvoorbeeld teveel van die mooie demo filmpjes langskomen ipv bekende filmscenes. Een beetje zoals op hifi shows met afwijkende demo muziek.

Dit verhaal is een beetje hetzelfde als een nieuwe Porsche kopen die echter vóór de proefrit door de dealer is voorzien van banden met minimaal profiel. Want dat is wellicht hoe ze nu ook rondrijden in hun auto.... En ga nou niet zeggen dat ze zelf een setje nieuwe banden kunnen meebrengen, want jij als service toch maar even een krik en sleutel om ze er op te zetten  :D

Frank heeft duidelijk aangegeven dat er ook BDs kunnen worden vertoond en zelfs BDs die je zelf meeneemt is geen probleem. En voor wat betreft die mensen die naar mkvs kijken waar je denigrerend over doet, ik vind zelf het verschil tussen zeg een 10GB a 18GB mkv 1080p qua beeld zeer klein tov het orgineel. De compressiealgoritmes doen hun werk goed!
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

CoSo

Citaat van: boekhour op december 23, 2011, 10:48:57
Frank heeft duidelijk aangegeven dat er ook BDs kunnen worden vertoond en zelfs BDs die je zelf meeneemt is geen probleem. En voor wat betreft die mensen die naar mkvs kijken waar je denigrerend over doet, ik vind zelf het verschil tussen zeg een 10GB a 18GB mkv 1080p qua beeld zeer klein tov het orgineel. De compressiealgoritmes doen hun werk goed!
Grootste verschil zal ook in het geluid zitten

boekhour

Citaat van: CoSo op december 23, 2011, 11:02:26
Grootste verschil zal ook in het geluid zitten
Mee eens, alhoewel er ook mkvs zijn te downloaden van bijvoorbeeld tussen de 20GB en 25 GB met 2 uur film waar ook het hoge resolutie audiosignaal is meegepacked. Maar nu gaan we wel behoorlijk oftopic.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

evilniek

Citaat van: jaco op december 23, 2011, 10:16:33
Ik heb altijd prima demo's bij Frank en Annewiek gekregen.

Maar ja, ik ga ook met mijn eigen discs kijken als ik wat wil zien, en niet lopen zeiken als er iets niet is.
Verder kun je toch ook zelf wel min of meer snappen waar een scene voor bedoeld is ?

Ik kom niet veel in andere zaken, maar daar vind ik demo's ook niet beter. Bij beamertreffen zie je dan wel een demo disc (Grobi) maar krijg je ook niets te horen over resolutie/framerate etc. Dat draait gewoon. Wellicht als je wat vraagt dat je wel antwoord krijgt.

Maar ja, begin dit jaar hadden ze bij ITC nog steeds geen Blu-ray speler, nu overigens wel, alleen dus niet toen ik er was, helaas. Ik zal voorlopig geen reacties meer plaatsen in dit topic, tenzij te maken met HW30.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

J.A.F._Doorhof

Begin dit jaar zaten we om eerlijk te zijn ook te wachten op een bepaalde release, en alle demos werden op dat moment via een streamer afgespeeld, we waren denk ik de eerste dealer die bv met HD demonstreerde, nog ver voordat HDDVD en BD op de markt kwamen, een tijdje heeft er een Dune BD prime gestaan in de demo ruimte en toen werden er eigenlijk amper BD's afgespeeld door klanten en zijn we op een gegeven moment overgegaan naar een streamer zonder BD speler en daarna is het een beetje zo gebleven, toen we er wel vragen over krijgen stond er een week of 2 later een BD speler.

We passen de demoruimtes nagenoeg altijd aan, we zijn bv nu weer bezig met een groot stuk remote control met iPads en iPhone en zelfs Android dat we binnenkort gaan aankondigen, maw er is continue verbetering en verandering.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Citaat van: jaco op december 23, 2011, 10:33:58
Het meerendeel van de mensen heeft geen projector maar een flatscreen lijkt me.
Die gaan naar de mediamarkt of bcc die gaan niet naar Frank voor een 1080p projector.
Dat zijn personen die wat meer verwachten en zeker de meeste hier op het forum (freeks) ;D

Rob

jaco

Niet iedereen wil/kan verduisteren.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Erik van Voorst (in memoriam)

Het hangt er gewoon van af hoeveel geld, tijd en moeite men in de hobby steekt maar ik blijf erbij dat het moeilijk discuseren blijft tussen iemand die originele blurays kijkt met een gecalibreerde projector op 2.50 mtr breed met hd master audio 7.1 over 8 speakers in een batcave en iemand op zijn tvtje met 10 gig spul in een verlichte woonkamer kijkt....... discussie is in een klap waardeloos.....en zorgt op een forum voor veel onbegrip tussen beide partijen...... :nowink:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Tja ik kijk maar op 1,80 meter breed scherm met gecalibreerde projector. Het hangt natuurlijk van de kijkafstand af wat de kijkervaring is..
Dus ook naar een 50" plasma of LCD kun je wel een goede kijkervaring hebben denk ik als je op 2 meter afstand zit..

Het verschil tussen een batcave en een woonkamer is meer van invloed. Alleen denk ik niet dat veel mensen een ruimte hebben die je als batcave mag omschrijven. Die is over het algemeen zwart. Dus je spullen in een ongebruikte kamer of zolder zetten is niet genoeg om het een batcave te mogen noemen.

Ik heb bijvoorbeeld voor de WAF rode zijmuren, en ik noem het maar geen batcave.

riwi

Citaat van: jaco op december 23, 2011, 21:04:09
Ik heb bijvoorbeeld voor de WAF rode zijmuren, en ik noem het maar geen batcave.

Hoe dan wel? De redcave ?  ;D

jaco

De rest in de ruimte is zwart, dus dat zou ook een foute naam zijn. Iets van kamer zonder analoge shit lijkt me wel wat :)

Grindtegel

Citaat van: jaco op december 23, 2011, 21:04:09

Meer een darkroom dan  :satisfied: ^^
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

LocoJ

The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Randal

Citaat van: Rob_Dingen op december 23, 2011, 19:01:04
Die gaan naar de mediamarkt of bcc die gaan niet naar Frank voor een 1080p projector.
Dat zijn personen die wat meer verwachten en zeker de meeste hier op het forum (freeks) ;D

Rob
Ik ga ook naar de mediamarkt voor 1080p projector blu rays.  :P
Of bestel ze via Amazon. Ik stream/ download 0,0. Blijkbaar ben ik dus zwaar in de minderheid...  :-\
Deze maand zo'n 11 Blu-ray's rijker, maar betaal uit principe niet meer dan gemiddeld 10 euro stuk (muv box-sets ).
De nieuwste films laat ik daarom minimaal 1-3 maanden liggen. Prijs is dan veel lager en er zijn reviews (ik koop geen blu-ray zonder er eerst over gelezen te hebben).

Randal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 22, 2011, 16:48:07
Ik heb er met Annewiek over gesproken en het is heel simpel, elk mensen maakt fouten.
Maar ik vind wat hier gebeurt gewoon echt belachelijk...... Er word voorgespiegeld alsof een demo een zooitje is.

Misschien was net deze groep een opeenstapeling van dingen die minder waren, maar kom op waar gaat dit over.....

Wat er wel gebeurd is dat er vanaf nu een formulier ligt die gebruikt word om voor te lezen wat er bij elke scène gebeurt en waar je op moet letten, maar nogmaals de manier waarop gereageerd word via echt beneden alle peil.... Ik zeg niet dat de demo perfect was die dag, ik was er niet bij, wat ik wel vind is dat er letterlijk nu op een paar kleine punten enorm een soort van "van een mug een olifant maken" effect word losgelaten en dat is gewoon zeer rot.

Sterker Annewiek heeft mij al aangegeven op deze manier gewoon niets meer te willen doen, ze zegt zelf ook dat ze niet haar beste demo had gegeven omdat de groep te groot was (groter dan verwacht) maar dat ze haar best heeft gedaan en ze is gewoon enorm terneergeslagen van wat er nu gebeurt, en dat kan ik goed begrijpen.

Wil dan ook verzoeken om gewoon on topic te blijven, of de mensen die dit lezen en me mailen om te zeggen dat hun wel tevreden zijn en dit niet snappen, dat ook even willen vermelden want nu is het wel erg "even lekker losgaan op iemand die 90% goed doet" en ik denk 100% beter dan welk ander bedrijf waar je een demo krijgt, misschien moet je dat ook even meenemen.

Hoop dan ook dat dit het laatste is dat ik erover lees.
Voor de mensen die een BD willen zien komt er een schijfje.
Voor de mensen die precies willen weten wat ze zien komt er een formulier met waar ze op moeten letten zodat er niets vergeten kan worden.

Maar de spontaniteit en het plezier dat we altijd hebben gehad in de demo's is nu wel even weg om eerlijk te zijn....

Annewiek moet zich niet uit het veld laten slaan. Ik zie namelijk vrijwel geen kritiek richting haar persoonlijk. Juist enkel positief dat ze heel gastvrij is en haar best doet om de mensen het naar de zin te maken. Toch kan ik me enigszins voorstellen dat zeker hier op het forum, mensen uitermate kritisch zijn en dat zij het liefst 'de master zelf' (Frank) aan het woord zien. Hoe goed de 'presentator' het ook doet.
(Als Steve Jobs zijn woorden liet brengen door iemand anders, zou het bij de echte fans/aanhangers toch minder goed zijn over gekomen...  ;))
Waarom niet een EXTRA (minder frequente) demo gegarandeerd door jou, waarop de echte critici onder ons zich speciaal kunnen inschrijven?

De punten van kritiek die ik opmaak:
1. Geen geluid.
Is duidelijk geen issue bij de beoordeling van een projector, dus weerlegd.

2. Onduidelijkheid waarom precies een stukje beeldmateriaal wordt getoond.
Er komt een hand-out, wat in mijn ogen als heel positief gezien kan worden en verwarring kan voorkomen. Je weet vooraf waar je je aandacht op moet richten. Als daardoor ook bekend is welke frame-rate van toepassing is en of het een gecomprimeerd fragment of een '1:1 rip' betreft, zal ook daar geen onduidelijkheid over bestaan. Het gevolg is veel minder 'off topic' vragen/ onderbrekingen, waardoor een presentatie al snel minder rommelig zal overkomen.

3. Gebruikt bronmateriaal.
Een mix van materiaal lijkt me prima, zolang maar duidelijk te zien blijft waarom een bepaald filmfragment wordt getoond.
Belangrijk lijkt me in ieder geval wel dat ook origineel 1:1 bronmateriaal aan bod komt, voor degene die dat interesseert.
Een demo Blu-ray lijkt me ook een goed idee. Hierdoor worden standaard alle belangrijke aandachtspunten afgelopen en is er geen gezoek naar fragmenten e.d. (wat een presentatie ook weer onbedoeld rommeliger kan maken). Dit moet wel enkel gezien worden als basis. Daarnaast moet er wel ruimte blijven om alternatieve onderwerpen, aandachtspunten en bronmateriaal te tonen, zodat de demo interessant blijft en ook de meer kritische kijker tevreden de ruimte zal verlaten...

Bovenstaande maakt het werk van de presentator iets eenvoudiger en meer gefocust, maar daardoor zeker niet minder belangrijk!!
Al met al enkel goede ontwikkelingen. Ik persoonlijk zie de geleverde kritiek daarom inderdaad ook veel positiever in en zie totaal niet in waarom dit de spontaniteit en het plezier in de demo's zo sterk zou moeten beïnvloeden?!

Dat er wel of geen Oppo of LG staat is aan jouw zelf. Je kan zelf het beste de ervaringen peilen. Hoe dan ook zul je altijd wat kritiek blijven houden. Dat is niet erg, zolang het meerendeel maar positief is...

texmurphy68

CiteerAnnewiek moet zich niet uit het veld laten slaan. Ik zie namelijk vrijwel geen kritiek richting haar persoonlijk. Juist enkel positief dat ze heel gastvrij is en haar best doet om de mensen het naar de zin te maken. Toch kan ik me enigszins voorstellen dat zeker hier op het forum, mensen uitermate kritisch zijn en dat zij het liefst 'de master zelf' (Frank) aan het woord zien. Hoe goed de 'presentator' het ook doet.
(Als Steve Jobs zijn woorden liet brengen door iemand anders, zou het bij de echte fans/aanhangers toch minder goed zijn over gekomen...  )
Waarom niet een EXTRA (minder frequente) demo gegarandeerd door jou, waarop de echte critici onder ons zich speciaal kunnen inschrijven?

De punten van kritiek die ik opmaak:
1. Geen geluid.
Is duidelijk geen issue bij de beoordeling van een projector, dus weerlegd.

2. Onduidelijkheid waarom precies een stukje beeldmateriaal wordt getoond.
Er komt een hand-out, wat in mijn ogen als heel positief gezien kan worden en verwarring kan voorkomen. Je weet vooraf waar je je aandacht op moet richten. Als daardoor ook bekend is welke frame-rate van toepassing is en of het een gecomprimeerd fragment of een '1:1 rip' betreft, zal ook daar geen onduidelijkheid over bestaan. Het gevolg is veel minder 'off topic' vragen/ onderbrekingen, waardoor een presentatie al snel minder rommelig zal overkomen.

3. Gebruikt bronmateriaal.
Een mix van materiaal lijkt me prima, zolang maar duidelijk te zien blijft waarom een bepaald filmfragment wordt getoond.
Belangrijk lijkt me in ieder geval wel dat ook origineel 1:1 bronmateriaal aan bod komt, voor degene die dat interesseert.
Een demo Blu-ray lijkt me ook een goed idee. Hierdoor worden standaard alle belangrijke aandachtspunten afgelopen en is er geen gezoek naar fragmenten e.d. (wat een presentatie ook weer onbedoeld rommeliger kan maken). Dit moet wel enkel gezien worden als basis. Daarnaast moet er wel ruimte blijven om alternatieve onderwerpen, aandachtspunten en bronmateriaal te tonen, zodat de demo interessant blijft en ook de meer kritische kijker tevreden de ruimte zal verlaten...

Bovenstaande maakt het werk van de presentator iets eenvoudiger en meer gefocust, maar daardoor zeker niet minder belangrijk!!
Al met al enkel goede ontwikkelingen. Ik persoonlijk zie de geleverde kritiek daarom inderdaad ook veel positiever in en zie totaal niet in waarom dit de spontaniteit en het plezier in de demo's zo sterk zou moeten beïnvloeden?!

Dat er wel of geen Oppo of LG staat is aan jouw zelf. Je kan zelf het beste de ervaringen peilen. Hoe dan ook zul je altijd wat kritiek blijven houden. Dat is niet erg, zolang het meerendeel maar positief is...

HELEMAAL SUPER! Goed verwoord en spot-on!
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

jackylee

Heb nu ongeveer een maand de HW30 in huis. En ben zeer onder de indruk van 2d. Ik projecteer 3m breed op een witte muur op low light mode. Licht zat.

Heb wat lopen spelen met 3d sbs materiaal vanaf mijn pc. Maar dit was niet om aan te zien. Er is veel crosstalk zichtbaar. Continu eigenlijk. Ook bij simulated 3d.
Delen anderen dezelfde ervaring?

Heb nog geen 3d frame packed materiaal uit kunnen proberen. Het 3d beeld zal dan wel stukken beter zijn.
Het verbaast mij alleen dat het beeld bij sbs en simulated 3d zo matig is. Vreemd eigenlijk.

Zymotic

Simulated heb ik alleen bij PS3 games gebruikt en dat ging prima. Pirates ot Carribean en Harry Potter 3D BR waren ook prima. Lion King vond ik wel slecht.

J.A.F._Doorhof

Misschien een probleem dat ook met de muur te maken heeft. Probeer het eens op een scherm aub ?
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spijtebijt

Ik ben aan het kijken naar een Sony HW30 voor ons buurthuis. De Sony zou onze Epson TW2000 vervangen. Maar ik zie nu dat de afstand tot het scherm heel anders is bij het scherm. We projecteren nu 275 cm breed, op een afstand van 575 cm. De Sony haalt dit volgens mij niet (het beeld wordt op die afstand breder dan het scherm). Nu kunnen we de Sony straks wel dichterbij het scherm hangen, maar ik vraag me af welke afstand dan ideaal is: maximaal uitgezoomd (wide) of maximaal ingezoomd, of juist er tussenin?
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

J.A.F._Doorhof

75% van de afstand is meestal ideaal.
Custom installer

riwi

Citaat van: spijtebijt op april  3, 2012, 14:20:46
... maar ik vraag me af welke afstand dan ideaal is: maximaal uitgezoomd (wide) of maximaal ingezoomd, of juist er tussenin?

Het is een compromis tussen maximale lichtopbrengst en maximaal contrast.
Projector dichtbij het doek is maximale licht opbrengst en iets minder goed contrast.
Projector op maximale afstand is minder lichtopbrengst en maximaal goed contrast.

Dus je hebt zelf de keuze waar je het optimum wil leggen.

jantje112

Citaat van: spijtebijt op april  3, 2012, 14:20:46
Ik ben aan het kijken naar een Sony HW30 voor ons buurthuis. De Sony zou onze Epson TW2000 vervangen. Maar ik zie nu dat de afstand tot het scherm heel anders is bij het scherm. We projecteren nu 275 cm breed, op een afstand van 575 cm. De Sony haalt dit volgens mij niet (het beeld wordt op die afstand breder dan het scherm). Nu kunnen we de Sony straks wel dichterbij het scherm hangen, maar ik vraag me af welke afstand dan ideaal is: maximaal uitgezoomd (wide) of maximaal ingezoomd, of juist er tussenin?

Goede subsidies ? :)

Frank heeft een keer een stukje gepost met metingen. Dichterbij is meer licht, verderweg meer contrast omdat je meer het midden van de lens gebruikt.

spijtebijt

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag over de afstand.
Over subsidies gesproken Jantje112: nee, die krijgen we helaas niet. We draaien elke vrijdagavond film voor en van de inkomsten kopen we onze spullen. Via de Videma betalen we rechten voor de films die we vertonen. Videma is een soort Buma-Stemra. Voorwaarde is dat we niet in het openbaar mogen aankondigen dat we films draaien. Dus dat doen we in besloten kring.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"