Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Ik krijg 3d niet werkend...
Ik heb een cat 6 kabel lopen van de transmitter die vooraan staat, naar de projector...
Als ik deze nu opstart moet ik in het menu vd projector toch iets vinden van 3d? Waarom gaat dit dan niet? Vergeet ik iets? Toch gewoon inpluggen..
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kjelt

En een 3D HDMI signaal aanbieden, weet je zeker dat dit door de keten heen bij je ondersteund wordt (3D player in 3D mode, processor in 3D passthrough)?
Oftewel zie je wel 3D beeld van je projector zonder de brillen?

skank1

Citaat van: Kjelt op oktober 10, 2013, 16:32:34
En een 3D HDMI signaal aanbieden, weet je zeker dat dit door de keten heen bij je ondersteund wordt (3D player in 3D mode, processor in 3D passthrough)?
Oftewel zie je wel 3D beeld van je projector zonder de brillen?
Zover zit ik nog niet.. En hoeft ook niet.
Als ik de projector aansteek, moet ik in mn settings 3d zien en dat zie ik net.. Verde gaan op 3d heeft dus nog geen zin..
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Kjelt

Handleiding:

CiteerBe sure to use straight-type LAN cable (not supplied) labeled Cat-7 (Category 7). If you use other
than the specified cable, the 3D Sync Transmitter may occasionally not work.
Cat6 en Cat7 zou eigenlijk niet zoveel mogen uitmaken. Probeer eens een kortere kabel en kijk of hij dan wel gedetecteerd wordt.

skank1

Kan ik de kabel zelf testen om te zien of connectoren ok zijn? Kabel eruithalen en aan internet hangen kan ik helaas niet..

Kjelt

Citaat van: skank1 op oktober 10, 2013, 17:14:52
Kan ik de kabel zelf testen om te zien of connectoren ok zijn? Kabel eruithalen en aan internet hangen kan ik helaas niet..
Ik heb daar zelf zo'n CAT cable tester voor van 15 euro bij de Conrad: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/094006/Velleman-VTLAN5-kabeltester-Geschikt-voor-RJ45-8P8C-RJ12-6P6C-RJ11-6P2C-RJ10-4P4C/?ref=no_search_results&rt=no_search_results&rb=1
Maar het zou aan meer kunnen liggen zoals de afscherming, ligt ie in de buurt van 230VAC kabels dat soort ongein. Wellicht even een oproep (eigen topic openen) op het forum van iemand anders in je buurt met een HW30 zodat je daar de transmitter mag/kunt testen?

evilniek

Je zou de emitter ook óp de projector kunnen zetten, heb je ook niet zo'n lange kabel nodig.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

CiteerZover zit ik nog niet.. En hoeft ook niet.
Als ik de projector aansteek, moet ik in mn settings 3d zien en dat zie ik net.. Verde gaan op 3d heeft dus nog geen zin..

Daar zit je fout, de 3D settings zoals diepte regeling, helderheid van de bril enz zijn alleen beschikbaar als er een 3D signaal wordt aangeboden.
Of de emitter nu aangesloten is of niet maakt daarbij niets uit.

Gr
Werner

skank1

Citaat van: evilniek op oktober 10, 2013, 17:49:43
Je zou de emitter ook óp de projector kunnen zetten, heb je ook niet zo'n lange kabel nodig.

Heb ik gedaan met de bijgeleverde korte utp, maar ook niets

skank1

Citaat van: home@the movies op oktober 10, 2013, 18:41:48
Daar zit je fout, de 3D settings zoals diepte regeling, helderheid van de bril enz zijn alleen beschikbaar als er een 3D signaal wordt aangeboden.

Gr
Werner

Blijkbaar want met een korte utp die er standaard bijzit lukt het ook niet. Morgen eens testen met signaal.. Brillen aan het opladen..

J.A.F._Doorhof

altijd met signaal testen inderdaad, anders zie je niets.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Remi

Belangrijk om hierbij te melden is dat als men het hier over "het signaal" heeft het over het bron apparaat gaat, niet de media.
Om het 3D menu van de HW30 te activeren moet de projector een 3D capable device detecteren aan de andere kant van de kabel.

Je hoeft dus niet 3D media af te spelen om het menu te zien.

Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

home@the movies

Citaat van: Remi op oktober 11, 2013, 13:19:38
Belangrijk om hierbij te melden is dat als men het hier over "het signaal" heeft het over het bron apparaat gaat, niet de media.
Om het 3D menu van de HW30 te activeren moet de projector een 3D capable device detecteren aan de andere kant van de kabel.

Je hoeft dus niet 3D media af te spelen om het menu te zien.

Dat klopt niet, je moet wel degelijk 3D media afspelen om de 3D settings te kunnen zien, een 3D bron apparaat alleen is niet voldoende.

David Gilles

we hebben vandaag uitvoerig getest bij Stijn en het moet ergens aan zijn htpc liggen of misschien een kabel!
TMT6 speelt de BD af in 3D maar de projector krijgt geen 3D signaal binnen!
Hebben zelfs de bron direct aan de pj gehangen met zelfde probleem!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

skank1

:sneaky:
Citaat van: home@the movies op oktober 11, 2013, 19:58:45
Dat klopt niet, je moet wel degelijk 3D media afspelen om de 3D settings te kunnen zien, een 3D bron apparaat alleen is niet voldoende.

Ik hoor nu net van iemand die ook de hw30 heeft, dat hij inderdaad geen 3d film moet afspelen om 3d settings te kunnen zien.

Zoals buddha zegt, vandaag 2u zitten proberen.. En niks!

Lange en korte utp kabel getest.. Receiver ertussenuit gehaald.. Nog niks..

Ik weet niet goed waar te zoeken.
Ligt het aan de htpc? Ligt het aan de hdmi kabel? Die is nochtans 1.4
Iemand raad?

home@the movies

Kom even langs met je PC bij ons Stijn, dat kan je een hoop ellende en zoekwerk besparen.

skank1

Moes het bij de deur zijn dan sta ik er morgenochtend al :)
Ik hou het even in het achterhoofd. Bedankt
Ik zoek eerst nog wat verder..
Mobo is zeker en vast geschikt

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?cat=Specifications&Model=A75M

skank1

Overigens kan de projector een 2d film omzetten naar 3d.
Dus heb je bij de 2d ook geen 3d signaal en moet je dus wel aan de opties kunnen...
Zou er dan iets mis zijn met de projector of transmitter?
Je moet die transmitter toch niet aanzetten ofzo he

Remi

Citaat van: home@the movies op oktober 11, 2013, 19:58:45

Het klopt 100%.
Misschien moet je het gewoon zelf even proberen voor je iets ventileert als zijnde een feit wat achteraf niet blijkt te kloppen...

Ik heb een HW30 en heb het uitgeprobeerd (naar aanleiding van dit topic)
Je kunt het zelfs on the fly testen met een HDMI switch en dan wisselen van bron. (Wel en geen 3D player).
Dan zul je zien dat je bij de ene wel het 3D menu heb en bij de andere niet, en daar hoef je de projector dan nog geeneens voor uit en aan te zetten.
Hangt gewoon van het bron apparaat af.

De beamer ziet de transmitter trouwens niet als de beamer al aan staat dus je moet de beamer wel even opnieuw aanzetten mocht je tijdens het 2D kijken opeens besluiten om 3D te gaan kijken en de transmitter was nog niet aangesloten.

Maar het lijkt erop dat de HTPC niet het juiste signaal naar de beamer stuurt waardoor de PC niet gezien word als een capable 3D device.
Misschien een setting in de afspeel software ?
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

home@the movies

Citaat van: Remi op oktober 12, 2013, 19:39:11
Het klopt 100%.
Misschien moet je het gewoon zelf even proberen voor je iets ventileert als zijnde een feit wat achteraf niet blijkt te kloppen...

@ Remi,

Ik zou je willen vragen om in eerste instantie op een beleefde manier je menig te uiten, dat werkt nl ook.
Verder roep ik niet zomaar wat, lees even wat ik schrijf

CiteerDaar zit je fout, de 3D settings zoals diepte regeling, helderheid van de bril enz zijn alleen beschikbaar als er een 3D signaal wordt aangeboden.

Dus even voor alle duidelijkheid aan Stijn vragen over welke settings hij het heeft, zoals je op de foto die ik net gemaakt heb kan zien staat er exact wat ik geschreven heb nl; als er geen signaal is kan je de settins voor helderheid, diepte enz niet zien. zelfs al is er een 3D speler aanwezig.

Op de tweede foto is er wel een 3D signaal aanwezig en kan je wel aan de settings, dat is wat ik tracht duidelijk te maken.

Dus vraag aan Stijn, zie je de settings zoals op foto 1 ook niet?

Remi

Mja.....je vraag aan mij of ik beter wil lezen terwijl Skank1 duidelijk aangeeft dat hij het complete 3D menu niet kan terug vinden.
Dan begin jij over de settings binnen het 3D menu wat hij al geeneens ziet....?

Volgens mij beantwoord ik gewoon zijn vraag zoals hij het probleem omschrijft.
Dat je binnen het 3D menu de bril settings pas kan aanpassen als er een 3D film draait dat kan prima zoals je zegt.
Maar als je geen 3D device aan de beamer heb hangen verschijnt het complete 3D menu niet.
En volgens mij is dat het probleem wat Skank1 op dit moment beschijft.

Als hij het 3D knopje op de AB indrukt krijgt hij waarschijnlijk ook de melding "Not applicable"

Omdat een UTP kabel normaal gesproken niet snel kapot zal gaan en ik er vanuit ga dat de beamer ook goed is.
De HTPC is hierin de grote verdachte (imo). Dit is een niet zo standaard opstelling als dat je een "gewone" 3D speler aansluit.
Het lijkt er dus op dat de HTPC zichtzelf niet adverteerd als een 3D device.

Maar goed, dit is makkelijk te testen als hij er een standaard 3D blu-ray speler aan hangt.
Dan weet je of het probleem in de PC zit of niet.
Misschien kan je er 1tje lenen van iemand in je buurt ?

skank1

Citaat van: Remi op oktober 12, 2013, 23:07:11
Mja.....je vraag aan mij of ik beter wil lezen terwijl Skank1 duidelijk aangeeft dat hij het complete 3D menu niet kan terug vinden.
Dan begin jij over de settings binnen het 3D menu wat hij al geeneens ziet....?

Volgens mij beantwoord ik gewoon zijn vraag zoals hij het probleem omschrijft.
Dat je binnen het 3D menu de bril settings pas kan aanpassen als er een 3D film draait dat kan prima zoals je zegt.
Maar als je geen 3D device aan de beamer heb hangen verschijnt het complete 3D menu niet.
En volgens mij is dat het probleem wat Skank1 op dit moment beschijft.

Als hij het 3D knopje op de AB indrukt krijgt hij waarschijnlijk ook de melding "Not applicable"

Omdat een UTP kabel normaal gesproken niet snel kapot zal gaan en ik er vanuit ga dat de beamer ook goed is.
De HTPC is hierin de grote verdachte (imo). Dit is een niet zo standaard opstelling als dat je een "gewone" 3D speler aansluit.
Het lijkt er dus op dat de HTPC zichtzelf niet adverteerd als een 3D device.

Maar goed, dit is makkelijk te testen als hij er een standaard 3D blu-ray speler aan hangt.
Dan weet je of het probleem in de PC zit of niet.
Misschien kan je er 1tje lenen van iemand in je buurt ?

Klopt volledig Remi. Zelfs de melding met het 3d knopje , komt er "niet van toepassing"
Ik zie het complete menu niet.
En idd, je moet aangesloten zijn voordat je de beamer opstart.
Ik verdenk ook mijn htpc en heb ook al gedacht om een standalone aan te sluiten maar die heb ik niet helaas. Ook niet in de dichte buurt :(
Ik hoop echt dat het daaraan ligt en niet aan de beamer.

Ik ga ook eens de software testen.. En andere gebruiken. Je weet nooit.
Anders een win7 setting?
Mobo is zeker 3D compatible

skank1

Citaat van: StefaanD op oktober 13, 2013, 13:23:20
Anders passeer 'k wel eens met mijn OPPO BDP-93 Stijn ?

Dat zou heel vriendelijk zijn stefaan!
En heb je een 3d disc ook?
Wanneer zou het passen?

StefaanD

Heb wel wat 3D schijven liggen, gekocht op de groei want straks ben ik ook volledig 3D proof.

Lukt alleen in de avond voor mij. Morgenavond misschien ? Stuur anders maar een PM met de nodige gegevens.