Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Citaat van: home@the movies op augustus 31, 2011, 15:57:38
We kunnen de Aktie nog steeds aanbieden als we per twee toestellen bestellen,  ;D

Groeten

Werner

Kijk dat bedoel ik nou...  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

CiteerKijk dat bedoel ik nou... 

Altijd bereid om te helpen hé  ;) ;) ;)

De vorige is inderdaad reeds verkocht .

Groeten

Werner

J.A.F._Doorhof

De fout zat in het CMS.
Zodra je daar een calibratie op los liet dan waren er echt verschrikkelijke artifacts te zien.
Dacht eerst dat ik ergens misschien iets teveel aan "Getrokken" had, dit gebeurt wel vaker bij beta machines, maar zelfs met de meest lichte aanpassing (lees 10%) was er al een probleem te zien.

Nogmaals aangezien we geen verkoop sample hadden heb ik dit alleen vluchtig vermeld in de review maar geen aandacht aan besteed omdat dit vaak echt exemplarisch is, en dit was zo opvallend dat het gewoon moest opvallen bij andere reviews en Sony en aangezien ik er niemand over gehoord had..... ook het feit dat we de eerste units niet mochten kalibreren (en ik daar dus nooit op in gegaan ben voor demo) ging ik ervan uit dat ze het al opgelost hadden, de schrik was dan ook groot toen dit niet zo bleek te zijn, echter de ervaring leert me wel dat dit inderdaad vaak heel makkelijk op te lossen is, als een fabrikant meewerkt.

En dat doet Sony gelukkig.

Zodra we terug zijn uit de US ga ik ze allemaal kalibreren op afspraak, klant kan erop wachten, en dan zullen we het zien, maar ik heb er het volste vertrouwen in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Ik heb hem inmiddels hangen! In een woord TOP! In meerdere woorden, wat een bak licht een enorm dynamisch beeld. Heerlijk! En 3d net ook even getest, wat een aangename verrassing, voldoende licht over en geen crosstalk tot nu toe. :clapping:

Frank prettige vakantie! Kan niet wachten tot hij gekalibreerd is door je!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Matthieu

Dan zal de review uitslag misschien ook wel anders gaan worden?
Misschien toch wel beter als de VW90?
Op de Auto focus en shift na dan. :D :D :D

J.A.F._Doorhof

Denk niet dat mijn conclusie veranderd, was bij de review al erg positief namelijk uitgaande van een goed werkend cms.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GH

En de VPL-VW95ES is inmiddels aangekondigd, echt spannend lijkt het niet:

New features include a converted 3D mode which is based on a unique algorithm to reproduce a 3D effect from any 2D source. Additional picture position memory also remembers the positions set to meet aspect ratio and users can enjoy a cinema scope size screen. In addition, Sony's 3D glasses have been upgraded so they are lighter by about 24 percent and the transmitter has been built around the lens so it doesn't need to be connected or installed with a cable.

Kjelt

Citaat van: GH op september  5, 2011, 09:22:49
En de VPL-VW95ES is inmiddels aangekondigd, echt spannend lijkt het niet
Ach tov de VW90 krijgt deze ook dynamic lamp control zoals op de 30  en je krijgt ook nog eens 1000 euro korting tov de 90, op zich niet verkeerd als opvolger dus.
Anders wachten op de VPL-VW400 als die al komt  ;)
Nog twee dagen wachten op de Cedia en dan horen we hopelijk wat JVC te bieden heeft.

williams

Ik heb afgelopen weekend op de IFA de VPL-VW95ES gezien en ik vond dit t.o.v. de andere merken (Epson,Mitsubishi,Panasonic e.a.)met afstand de beste demo/ beamer.
Vooral op 2D was ik erg onder de indruk van het mooie dynamische en scherpe beeld.
Ook op 3D zag het er goed uit ,maar met een shutterglass kost het toch iedere keer veel licht.
De nieuwe Epson's vond ík toch weer tegen vallen,zeker de demo op 3d met de voetballers was erg donker,het enige merk wat hier geen last van heeft is LG .
Het type nummer van de LG beamer weet ik even niet meer ,maar hier kwam een bak licht uit en dat in combinatie met een gepolariseerde bril zorgde er voor dat je een beeld had met heel veel lichtopbrengst.
De gepolariseerde glazen laten duidelijk meer licht door dan active glazen ,en mijns inzien is dit het betere van de 2 systemen,de Lg had wel last van wat ghosting.
Wat mij ook aan de Sony aanspreekt is de lensmemory setting,hiermee kun je schakelen tussen 16/9 en  235/1 beeldverhouding,deze mogelijkheid hebben ze wel van de panasonic's gepikt ,but who cares.

Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Matthieu

Wat moet deze VW95 dan gaan kosten in het algemeen?
Ik vraag hier geen persoonlijke aanbieding, dus dat kan toch wel vermeld worden.

Als de adviesprijs voor mij al niet haalbaar is, dan hoef ik de aanbieding niet eens te weten.

bmateijsen

Citaat van: Matthieu op september  5, 2011, 21:13:33
Ik vraag hier geen persoonlijke aanbieding, dus dat kan toch wel vermeld worden.

Als de adviesprijs voor mij al niet haalbaar is, dan hoef ik de aanbieding niet eens te weten.

Neem de adviesprijs van de VW90, zou ik zeggen ;)

maximus79

Citaat van: Matthieu op september  5, 2011, 21:13:33

Ik dacht 5500 euro.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Matthieu

Ai dat is erg kantje.
Ik heb ook nog eens 7 brillen in totaal nodig.
Dat wordt nog spannend.
Even bezuinigen en geen Illy koffie meer, of minder koffie drinken :D :D :D Er gaan bij mij nogal wat blikken doorheen..

J.A.F._Doorhof

Gewoon even mailen ALS hij er is. Komen we zeker uit.
Custom installer

riwi

Ik las dat de hw30 per 1 november ook in het wit verkrijgbaar is.
Mooi, dus zelfs als je perse een witte wil hoef je niet voor een JVC X30 te gaan maar kan je vrij kiezen :)

papaleo

Citaat van: riwi op oktober 25, 2011, 23:50:00
Ik las dat de hw30 per 1 november ook in het wit verkrijgbaar is.
Mooi, dus zelfs als je perse een witte wil hoef je niet voor een JVC X30 te gaan maar kan je vrij kiezen :)

Proef ik daaruit dat de laatste dagen voor jouw 'witte' JVC HD350W geteld zijn.... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: papaleo op oktober 26, 2011, 06:55:11
Proef ik daaruit dat de laatste dagen voor jouw 'witte' JVC HD350W geteld zijn.... :D
Nee hoor misschien wacht ik wel op een witte vw95  :)

diamant

Ik ben zondag naar de cinedream dagen geweest en heb daar de sony vw30 en de epson 9000 beamer mogen aanschouwen.....maar toch moeilijk een goed oordeel gekregen omdat het toch wel redelijk licht was in de ruimtes.....
van de sony heb ik een heeeeeeeele goede indruk gekregen maar van de epson ........

ik zie op verschillende forums dat de epson juist heel goed getest is en daarom graag een mening van jullie:

Mijn ruimte: goed tot 95 % donker te maken en een 3 meter breed 16:9 matwit projectie scherm. beamer op 5 meter afstand van het scherm.
af en toe een 3d film maar vooral veel 2d.

de sony vw30 of de epson 9000? (het prijsverschil maakt me niet uit)

bedankt!

yoho

Citaat van: diamant op november  1, 2011, 10:21:52
Ik ben zondag naar de cinedream dagen geweest en heb daar de sony vw30 en de epson 9000 beamer mogen aanschouwen.....maar toch moeilijk een goed oordeel gekregen omdat het toch wel redelijk licht was in de ruimtes.....
van de sony heb ik een heeeeeeeele goede indruk gekregen maar van de epson ........

ik zie op verschillende forums dat de epson juist heel goed getest is en daarom graag een mening van jullie:

Mijn ruimte: goed tot 95 % donker te maken en een 3 meter breed 16:9 matwit projectie scherm. beamer op 5 meter afstand van het scherm.
af en toe een 3d film maar vooral veel 2d.

de sony vw30 of de epson 9000? (het prijsverschil maakt me niet uit)

bedankt!

Als 800 € prijsverschil jouw niets uitmaakt, dan is de keuze snel gemaakt, sony hw30 zonder twijfel.
Sony werkt met lcos panelelen, dit geeft zowieso meer contrast, zwartwaardes, filmischer beeld.
In tegenstelling tot epson9000 dat met lcd panels werkt. Ik heb beiden zien spelen op de utopolis beurs te Mechelen,
sony stak met kop en schouders boven alle andere projectoren.
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 3D Receiver - Sony VW50ES - Dune Prime 3.0 mediaplayer - Oppo BDP 105D
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Samsung lcd LE23R71B Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5-PSW2500 - WII console

diamant

idd. een zeeeeeeer mooi plaatje gezien afgelopen zondag van de sony, ik weet het dat hij 800 duurder is maar op zo een bedrag maakt dat me niet veel uit....ik zou me rot ergeren als ik later tot de conclusie kom dat ik de andere had moeten kopen..... :crazy: :crazy:

Smitsmans2

Heel mooi plaatje inderdaad. alleen jammer dat de HW30 niet in 3d was te zien.
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

diamant

Ja raar he? als je toch zo een demo geeft dan zorg je toch dat de IR op de projector zit......hadden ze vergeten zeiden ze tegen mij..........maar goed, zijn grote broer stond er onder en dat is ongeveer zo'n beetje gelijk .....zeggen ze... :clapping:) en dat was idd indrukwekkend op 2d en 3d .

pirates of the c. in de bios gezien in a'dam arena IMAX....wat slecht 3d zeg pfffff........sloeg echt nergens op....bijna geen diepte te zien maar zondag dezelfde film in belgie gezien op de sony en wow!!!!!!! echt top!!!!!!! :clapping: :headbanging: :pompom: :worship:

Smitsmans2

Misschien om marketingredenen. De HW30 is naar zeggen misschien zelfs beter dan de 90 met 3D. Niet ideaal voor de verkoop van een veel duurder apparaat, terwijl 3D de hype is momenteel. Dan was het beter geweest om de 95 naast de 30 te demonstreren.

Hoewel, ik vond de 90 in 2D toch nog wel een stuk beter dan de 30. Waarschijnlijk door het hogere contrast in combinatie met de  slecht verduisterde demoruimte, viel de 30 in direct vergelijk toch tegen. Ik vraag me af hoe de 30 in 2D afsteekt tegen de Epson TW2000.

Ik vond het vergelijk met de Epson helaas niet te doen, vanwege de sterk verschillende demo. Geen idee wat het BD scherm en het overdonderende geluid voor de beeldbeleving betekenen, maar dat zou eerder een voordeel moeten zijn. Toch vond ik de Sony projectoren subjectief een stuk beter. daarnaast vond het uiterlijk van de Epson veel minder fraai. Die komt thuis waarschijnlijk niet door de schoonheidscommissie voor de woonkamer, in vergelijk met mijn TW2000.
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

maximus79

Ik heb de hw30 en hiervoor de tw5500, de hw30 is een schitterende projector! Vooral de snelle panelen en de motion flow maken hem echt een topper.

@smitsmans2

De tw2000 is een hele andere klasse en niet te vergelijken met de hw30 vind ik.

diamant

Goed te horen, dat is nog een reactie die bij mijn keuze past  :clapping: