Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Kan er nog niets over zeggen aangezien ik niet weet wat er aan de hand is, kan iets kleins zijn maar ook een deal breker.
Laten we hopen op het eerste.
Aangezien andere reviews er niets over melde ging ik er vanuit dat het inderdaad mijn machine was, maar het blijkt maar weer eens dat wij blijkbaar toch een stuk dieper gaan met de calibraties en reviews. :(

Het is een CMS probleem, meer kan ik nog niet zeggen, wil geen dingen posten voordat ik antwoord heb van Sony, nogmaals dit kan opgelost worden in een paar seconden als het goed is met een software update, doen ze dat niet stoppen we de verkoop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

:crazy: dat is balen. Had me er zo op verheugd hem vrijdag op te halen.
Hoop dat het makkelijk opgelost kan worden!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Ben je niet de enige, we hebben ze namelijk al staan en voor ons is dat dus geld waar niets mee gebeurd, het is trouwens een probleem dat niet opvalt als je de unit niet goed calibreerd, pas dus op als je al een unit hebt (lijkt me stug) of uit het buitenland wilt halen, als dit niet opgelost kan worden is de machine niet 100% te calibreren.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 29, 2011, 17:50:53
Ben je niet de enige, we hebben ze namelijk al staan en voor ons is dat dus geld waar niets mee gebeurd, het is trouwens een probleem dat niet opvalt als je de unit niet goed calibreerd, pas dus op als je al een unit hebt (lijkt me stug) of uit het buitenland wilt halen, als dit niet opgelost kan worden is de machine niet 100% te calibreren.

Je hebt de mijne ook staan....... ;D

Gr. Jeroen bartelings (toch me forum naam eens veranderen)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

evilniek

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 29, 2011, 17:50:53

even OT maar is een JVC RS50 nou eigenlijk wél 100% te calibreren tegenwoordig?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

home@the movies

CiteerNa overleg met een collega dealer blijken alle nieuwe units deze fout ook te hebben.

Mocht iemand deze nacht een harde vloek hebben gehoord, het was dus deze dealer die na lang wachten eindelijk zijn demo unit had gekregen en na een volledige calibratie vast stelde dat er wat loos was. >:(

Het is en blijft een mooie machine maar we zijn het er beiden over eens dat dit moet worden opgelost.

Wordt vervolgd.

Vriendelijke groeten

Werner

Matthieu

Ik vind het wel leuk Frank, omdat jij al vanaf het begin zat dat je een klein probleempje had waarmee je bezig was.
Ik vind het geweldig dat je hier zo mee komt.
Ik weet wel dat ik een 'op en top' gecalibreerde projector krijg als ik hem hier koop, en niet wordt weggestuurd, met "Ach dat zien ze toch niet"
Het uiteindelijke product wat ik dan thuis heb staan is dan gewoon echt beter.

Het is ook duidelijk dat jij 100% achter je product wil staan.

LocoJ

Citaat van: Matthieu op augustus 29, 2011, 21:38:41
Ik vind het wel leuk Frank, omdat jij al vanaf het begin zat dat je een klein probleempje had waarmee je bezig was.
Ik vind het geweldig dat je hier zo mee komt.
Ik weet wel dat ik een 'op en top' gecalibreerde projector krijg als ik hem hier koop, en niet wordt weggestuurd, met "Ach dat zien ze toch niet"
Het uiteindelijke product wat ik dan thuis heb staan is dan gewoon echt beter.

Het is ook duidelijk dat jij 100% achter je product wil staan.

Eens... ik neem aan dat veel dealers dit probleempje niet hadden gemeld! Respect!
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

J.A.F._Doorhof

We hebben natuurlijk ook wel een track record wat we bij moeten houden ;)
We halen wel vaker fouten uit producten of brengen dingen aan het licht die de fabrikant misschien liever niet ziet, ik geloof gewoon stellig in 100% openheid.

Wat ik wel bizar vind is dat nog geen enkele review hier over gerept heeft, ik heb het inderdaad al bij mijn eerste review staan, werner en wij hebben nu de eerste zending machines, en toen ik van werner de bevestiging kreeg dat het nog steeds in de machines zat (ik zou vandaag gaan calibreren voor de klanten) schrok ik toch wel even flink, het probleem heb ik geconstateerd bij een "not for sale" machine en daar zitten inderdaad wel vaker wat "vreemde" dingen in. Ik heb er toen melding van gemaakt en het was een software glitsch (moest het wel zijn want ze hadden het zelf nog nooit gezien of van gehoord) vandaar dat ik er ook geen verdere aandacht aan had besteed.....

Vandaag proberen we spoed overleg met Sony te krijgen en een oplossing te vinden.

Keep watching this space.....
Custom installer

Kjelt

Als het een CMS probleem is en geen enkele reviewer of technicus van de fabrikant ziet het of heeft het gezien is het dan niet een marginaal probleem? Oftewel is het DUIDELIJK zichtbaar? Ik heb er op de demo weinig last van gehad. Ik heb zelf een HD350 zonder CMS is daar het probleem dan niet veel groter bv?

J.A.F._Doorhof

Het is een enorm probleem maar ook een kleintje.
MAW het CMS is niet bruikbaar maar als het goed is is het zo op te lossen, tenminste daar ga ik vanuit, dit moet gewoon software zijn.

En met alle respect voor je projector Kjelt, als je eenmaal een projector met CMS naast die van jou hebt gezien wil je nooit meer zonder. Ik krijgt de HD350 wel redelijk maar de kleuren blijven gewoon incorrect, vooral bij subtiele tinten en sterkere secondaries/primaries zie je dat gewoon enorm goed. Een projector zonder CMS heeft altijd wat kleurzweem en vaak wat cartoon achtige kleuren, waarbij ik niet bedoel oververzadigt (dat is op te lossen) maar interkleur contrast klopt gewoon niet zonder CMS.
Custom installer

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 30, 2011, 08:59:18
Het is een enorm probleem maar ook een kleintje.
MAW het CMS is niet bruikbaar maar als het goed is is het zo op te lossen, tenminste daar ga ik vanuit, dit moet gewoon software zijn.
En met alle respect voor je projector Kjelt, als je eenmaal een projector met CMS naast die van jou hebt gezien wil je nooit meer zonder. Ik krijgt de HD350 wel redelijk maar de kleuren blijven gewoon incorrect, vooral bij subtiele tinten en sterkere secondaries/primaries zie je dat gewoon enorm goed. Een projector zonder CMS heeft altijd wat kleurzweem en vaak wat cartoon achtige kleuren, waarbij ik niet bedoel oververzadigt (dat is op te lossen) maar interkleur contrast klopt gewoon niet zonder CMS.
Dan is het te hopen dat het opgelost wordt. Zelf ben ik niet zo'n super technisch kijker als ik in een film zit. Tijdens demo's wel.
Als ik in een film technisch begin te kijken dan is het een slechte film en loop ik me te vervelen, dan kan ik beter een andere opzetten  :D

rodrique

Ikke gaan ff volgen dit topic, hopelijk is het probleem binnen no time verholpen  :dontgetit:

Musical fidelity KW750
Quadral Vulkan VIII R
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter

Erik

Respect voor je eerlijkheid van zaken. kan ik erg waarderen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

UPDATE !!!!
fout is gevonden.
Volgende week word er een nieuwe firmware aan ons gestuurd die we zelf kunnen updaten, die het probleem oplost.
We zullen dus wel deze week gaan uitleveren aangezien we dit weekend voor 2 weken weg gaan, zodra we terug zijn worden de updates gedaan, feitelijk ideaal omdat de units dan al wat uren gedraaid hebben en dit de calibratie wat makkelijker maakt met minder terug loop tot de 200 uur.
Custom installer

RuudG

Ik heb een VW100, het baanbrekende model van enkele jaren geleden. Ik vraag me nu af of de upgrade naar de HW30 de moeite waard is. Kortom, is de HW30 een duidelijke verbetering tov van de VW100?

En wat was die fout nu precies Frank?

maximus79

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 31, 2011, 10:07:19
UPDATE !!!!
fout is gevonden.
Volgende week word er een nieuwe firmware aan ons gestuurd die we zelf kunnen updaten, die het probleem oplost.
We zullen dus wel deze week gaan uitleveren aangezien we dit weekend voor 2 weken weg gaan, zodra we terug zijn worden de updates gedaan, feitelijk ideaal omdat de units dan al wat uren gedraaid hebben en dit de calibratie wat makkelijker maakt met minder terug loop tot de 200 uur.

Frank, had ik al gezegd dat je geweldig was? Je bent geweldig!! :pompom:

crackdown

Echt diep respect voor de manier waarop jullie met dit "probleem" zijn omgegaan. Mijn volgende pj koop ik bij jullie!  :worship:

maximus79

Citaat van: crackdown op augustus 31, 2011, 11:39:54
Echt diep respect voor de manier waarop jullie met dit "probleem" zijn omgegaan. Mijn volgende pj koop ik bij jullie!  :worship:

Ik spreek uit ervaring dat je daar geen spijt van zal krijgen! ;D

riwi

Citaat van: RuudG op augustus 31, 2011, 10:38:50
Ik heb een VW100, het baanbrekende model van enkele jaren geleden. Ik vraag me nu af of de upgrade naar de HW30 de moeite waard is. Kortom, is de HW30 een duidelijke verbetering tov van de VW100?

Ik heb een vw50 gehad. Ik heb laatst de hw30 gezien bij Frank.
Ik denk dat jij als beeld purist blij wordt van de CMS gecalibreerde kleuren. De hw30 heeft duidelijk beter ansicontrast en oogt daardoor veel dynamischer. De hw30's iris werking is tov de vw100 een stuk verfijnder en minder zichtbaar.
Een nieuwe lamp voor een vw100 is prijzig, die van de hw30 zijn goedkoper.

Of het allemaal de moeite/kosten waard is zul je zelf moeten gaan bekijken. Is de vw90 niet meer een optie?

RuudG

Dank je riwi. De iris op de VW100 is inderdaad niet optimaal, maar daar heb ik mee leren leven. Beter ansi-contrast is een van de belangrijkste aspecten waar ik naar op zoek ben. En een goede CMS is dingens op de cake.

En de lamp voor de VW100 is inderdaad zo duur, dat ik me afvroeg of ik niet beter meteen een nieuwe projector kan kopen en de VW100 verkoop. Ik ga in elk geval eens kijken naar de HW30 als ze verkrijgbaar zijn. De VW90 valt zonder meer af. De opvolger hiervan komt er al weer aan.

papaleo

Citaat van: RuudG op augustus 31, 2011, 15:00:43
De VW90 valt zonder meer af. De opvolger hiervan komt er al weer aan.

Ook wanneer een NIEUWE VW90,op dit moment, (bijna) net zo duur/goedkoop is als een HW30?  :withstupid:  ;)
Of is het niet de prijs waarom je een HW30,boven de VW90 verkiest?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: papaleo op augustus 31, 2011, 15:33:34
Ook wanneer een NIEUWE VW90,op dit moment, (bijna) net zo duur/goedkoop is als een HW30?
Die aktie was tijdelijk en is afgelopen zover als ik weet  ;)

home@the movies

CiteerDie aktie was tijdelijk en is afgelopen zover als ik weet

We kunnen de Aktie nog steeds aanbieden als we per twee toestellen bestellen,  ;D

Groeten

Werner

papaleo

Ja ok dat is zo,maar ben wel nieuwschierig naar zijn beweegredenen....
En volgens mij was er nog eentje beschikbaar,of deze inmiddels ook is verkocht,dat weet ik niet.

edit;
dus nog steeds leverbaar... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels