A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: ChrisV op juli  3, 2014, 07:15:26
De Croft heeft als het goed is veel meer controle over de Harbeth's. Het aantal watt's is weliswaar niet indrukwekkend, maar de stabiliteit die de Croft's weten te bereiken, wel. De boel blijft in de greep, ook bij complexe muziek, zonder de vloeiendheid van de muziek te verliezen.

Kortom: ook ik ben blij met mijn Croft's ;)
feli Twani!

Het is echt genieten met deze (door Hans zo mooi met de term "Spartaans" omschreven) set.   Heerlijk pragmatisch qua samenstelling, weinig "kassies en touwtjes" maar wel een geweldig meeslepende klank.

Precies en exact conform mijn uitgangspunt.

Cyreg

#10051
Citaat van: twani op juli  3, 2014, 14:58:37
Het is echt genieten met deze (door Hans zo mooi met de term "Spartaans" omschreven) set.   Heerlijk pragmatisch qua samenstelling, weinig "kassies en touwtjes" maar wel een geweldig meeslepende klank.

Precies en exact conform mijn uitgangspunt.

Heel fijn voor je Twani, veel plezier  :pompom:
(is standaard pre25(geen phono)/power7 toch?)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Cyreg op juli  3, 2014, 15:04:13
Heel fijn voor je Twani, veel plezier  :pompom:
(is standaard pre25(geen phono)/power7 toch?)

Er zijn 4 soorten pré's van Glenn Croft.   

-Micro 25 Basic
-Micro 25
-Micro 25 R  (zwaardere Regulated voeding)
-Micro 25 RS (Externe voeding)

Ik heb inderdaad de Micro 25 zonder verdere toevoeging met (op mijn verzoek) een gescheiden volume control voor L+R en zónder Phono  .Een oervariant dus.

Voor de Powers geldt eigenlijk hetzelfde, ik heb de gewone Power 7 stereo eindbak(je)..  Hier is dan nog een R versie van alsmede 2 mono sevens.

ChrisV

#10053
...en ook van de mono 7's is weer een R versie beschikbaar. Een aardig scala aan opties dus. Mooiste is nog, dat je ook met de meest bescheiden versie veel plezier in huis haalt. Upgraden is leuk, maar hoeft niet.

In die zin gelijk aan Harbeth: het zijn van die componenten die het verlangen naar meer en beter wegnemen.

twani

#10054
Citaat van: ChrisV op juli  3, 2014, 17:01:08
...en ook van de mono 7's is weer een R versie beschikbaar. Een aardig scala aan opties dus. Mooiste is nog, dat je ook met de meest bescheiden versie veel plezier in huis haalt. Upgraden is leuk, maar hoeft niet.

In die zin gelijk aan Harbeth: het zijn van die componenten die het verlangen naar meer en beter wegnemen.
Zo is het maar net.

  Ach, upgraden, side-graden, de hele set de deur uit om te downgraden.  Hele (financiële) rampscenario's zie ik voorbij trekken.

Het is een ziektebeeld passend bij sommige "audiofielen" hier.  Gelukkig ben ik géén audiofiel, slechts een gepassioneerd "muziekbelever".

Een interlink bijvoorbeeld is voor mij niet meer dan een noodzakelijk draadje om twee componenten met eenander te verbinden, meer niet.

T is toch typisch dat sommigen hier welhaast epische waarde toekennen aan de klankeigenschappen van een kabel. Moet niet gekker worden,  zo'n ding "klinkt" helemaal niet als het goed is, geeft slechts digitaal danwel analoog signaal door van toestel A naar toestel B, that's all....

Opvallend is het ook dat juist de "kabelpielers" continue bezig blijven met hun set, waarbij de oplossing schijnbaar nooit wordt gevonden.

De oplossing zit niet in kabels maar voor 98% in de juiste keuze van de speakers (die moeten matchen met het door jouw gewenste timbre), de plaatsing ervan in de ruimte en daarmee samenhangend de (aankoppeling mét) akoestiek.

Met deze 3 zaken is daadwerkelijk 98% van het uiteindelijke resultaat zo ongeveer wel bepaald.



Robiwan

Citaat van: twani op juli  3, 2014, 18:23:00
Zo is het maar net.

  Ach, upgraden, side-graden, de hele set de deur uit om te downgraden.  Hele (financiële) rampscenario's zie ik voorbij trekken.

Het is een ziektebeeld passend bij sommige "audiofielen" hier.  Gelukkig ben ik géén audiofiel, slechts een gepassioneerd "muziekbelever".

Een interlink bijvoorbeeld is voor mij niet meer dan een noodzakelijk draadje om twee componenten met eenander te verbinden, meer niet.

T is toch typisch dat sommigen hier welhaast epische waarde toekennen aan de klankeigenschappen van een kabel. Moet niet gekker worden,  zo'n ding "klinkt" helemaal niet als het goed is, geeft slechts digitaal danwel analoog signaal door van toestel A naar toestel B, that's all....

Opvallend is het ook dat juist de "kabelpielers" continue bezig blijven met hun set, waarbij de oplossing schijnbaar nooit wordt gevonden.

De oplossing zit niet in kabels maar voor 98% in de juiste keuze van de speakers (die moeten matchen met het door jouw gewenste timbre), de plaatsing ervan in de ruimte en daarmee samenhangend de (aankoppeling mét) akoestiek.

Met deze 3 zaken is daadwerkelijk 98% van het uiteindelijke resultaat zo ongeveer wel bepaald.

Die laatste 2 alinea's komen hard aan maar de waarheid is hard :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

twani

#10057
Citaat van: LPlover op juli  3, 2014, 19:58:12
Die laatste 2 alinea's komen hard aan maar de waarheid is hard :)
Mooi dat je je over dit, op het HTforum, gevoelige onderwerp durft uit te spreken LPLover :thumbs-up:


rovinggecko

Durf nog wel te beweren dat de pre-amp ook een duidelijke invloed heeft (vergelijkend van emotiva naar marantz naar meridian). De versterker al een stuk minderb(mits voldoende vermogen), en kabels, tja....


Mooi dat de Crofts bevallen. Hoe is het om zowel links als rechts volume aan te passen? Makkelijk om eea centered te houden?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#10060
Citaat van: rovinggecko op juli  3, 2014, 20:14:44
Durf nog wel te beweren dat de pre-amp ook een duidelijke invloed heeft (vergelijkend van emotiva naar marantz naar meridian). De versterker al een stuk minderb(mits voldoende vermogen), en kabels, tja....


Mooi dat de Crofts bevallen. Hoe is het om zowel links als rechts volume aan te passen? Makkelijk om eea centered te houden?
Ik schat de invloed van een pré ook een stuk hoger in dan die van een eind.....

Ik drink niet :tounge:

rovinggecko

Oh, das 1 van de beste tweaks. Tja believers en non-believers....
;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#10062
Citaat van: rovinggecko op juli  3, 2014, 20:19:45
Oh, das 1 van de beste tweaks. Tja believers en non-believers....
;)

Ohw, ik ben best een believer hoor.  ;) Maar dan meer mbt de door mij aangehaalde zaken dan op kabeltjes niveau.... :)

Dat is wmb geneuzel in de marge......

raindog

Citaat van: twani op juli  3, 2014, 18:23:00
Gelukkig ben ik géén audiofiel, slechts een gepassioneerd "muziekbelever".

Theo, je vraagt je openlijk af waarom mensen zichzelf voor de gek blijven houden door eindeloos met al die kabeltjes te klooien. Maar ik vraag me dan weer af af waarom jij jezelf steeds voor de gek houdt door te blijven prediken dat je géén audiofiel bent. Het is verdikke toch geen scheldwoord  ;D.

Natuurlijk ben je een audiofiel! De echt 'normale' mensen zullen jou ook getikt vinden dat je blubberzakjes onder je versterkers legt, aparte stekkerblokken laat maken, twee volumeknoppen bestelt in plaats van één, zelf je DAC in elkaar schroeft en dagelijks hier met ons eindeloos kletst over alles wat met hifi te maken heeft. Maar al dit afwijkend gedrag maakt jou niets meer of minder een gepassioneerd "muziekbelever" dan iemand die al twintig jaar lang op dezelfde oude Sony midi-set naar zijn favoriete muziek luistert. Dus ook die kabel-fetisjisten hier kunnen net zo goed van hun muziek genieten als ieder non-believer.

Geef nou maar toe Theo, jij bent net zo'n eigenwijze audiofiel als de rest van ons  ;)

:pompom:  :pompom:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Jumping Jack

Dat is nu eens een pracht van post  :worship:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#10065
Citaat van: raindog op juli  3, 2014, 21:13:12
Theo, je vraagt je openlijk af waarom mensen zichzelf voor de gek blijven houden door eindeloos met al die kabeltjes te klooien. Maar ik vraag me dan weer af af waarom jij jezelf steeds voor de gek houdt door te blijven prediken dat je géén audiofiel bent. Het is verdikke toch geen scheldwoord  ;D.

Natuurlijk ben je een audiofiel! De echt 'normale' mensen zullen jou ook getikt vinden dat je blubberzakjes onder je versterkers legt, aparte stekkerblokken laat maken, twee volumeknoppen bestelt in plaats van één, zelf je DAC in elkaar schroeft en dagelijks hier met ons eindeloos kletst over alles wat met hifi te maken heeft. Maar al dit afwijkend gedrag maakt jou niets meer of minder een gepassioneerd "muziekbelever" dan iemand die al twintig jaar lang op dezelfde oude Sony midi-set naar zijn favoriete muziek luistert. Dus ook die kabel-fetisjisten hier kunnen net zo goed van hun muziek genieten als ieder non-believer.

Geef nou maar toe Theo, jij bent net zo'n eigenwijze audiofiel als de rest van ons  ;)

:pompom:  :pompom:
Klopt, alleen ik ben niet zo mal om meer dan een paar honderd euro aan kabels uit te geven.

Alles bij elkaar wel te verstaan en dan nog louter omdat je de boel toch érgens mee aan elkaar moet binden ;)

Verder zul je mij nergens horen verkondigen dat ik zo'n "normale jongen" ben. Verre van dat, ik ben zo gestoord als wat, en er nog blij mee ook  :pompom:


twani

.

twani

#10067
Talk Talk "Spirit of Eden" speelt nu.

Na wat langer geluisterd te hebben is het evident dat de Crofts de muziek met "karrevrachten" aan emotionele lading de kamer inslingeren, ja het kleine Leben "buizenbakkie" hier ietwat "outperformen"

VlisChris

#10068
Citaat van: twani op juli  3, 2014, 20:12:49
Mooi dat je je over dit, op het HTforum, gevoelige onderwerp durft uit te spreken LPLover :thumbs-up:

Jammer dat de waarheid niet altijd sexy is ;)
Maar "een" vorige set van me heeft drie huizen overleefd (wat met mijn voormalig wisselsnelheid van spullen heel opvallend genoemd mag worden :angel:) maar in alle drie de huizen presteerde de identieke set vol_ko_men anders. Hoezo akoestiek gooit roet in het eten. Of juist niet 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

#10069
Citaat van: Christiaan S op juli  4, 2014, 00:38:53
Jammer dat de waarheid niet altijd sexy is ;)
Maar "een" vorige set van me heeft drie huizen overleefd (wat met mijn voormalig wisselsnelheid van spullen heel opvallend genoemd mag worden :angel:) maar in alle drie de huizen presteerde de identieke set vol_ko_men anders. Hoezo akoestiek gooit roet in het eten. Of juist niet 8)
"Verhuizen" is inderdaad een goede manier om erachter te komen hoeveel invloed de ruimte heeft op de prestaties van je set. :)


Ook dúúr trouwens, dat verhuizen.....



garmtz

De Crofts zijn inderdaad 'sagenhaft Musikalisch'... ;)

vieze freddie

die heb ik toch moeten opzoeken :shaun:
voor de andere stumperds: sagenhaft= uitmuntend, legendarisch
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Xander32

Citaat van: garmtz op juli  4, 2014, 08:38:43
De Crofts zijn inderdaad 'sagenhaft Musikalisch'... ;)
... hoe zouden die combineren met de Glennies  ::) ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op juli  4, 2014, 10:16:56
... hoe zouden die combineren met de Glennies  ::) ...
Mmm, ik denk dat je welhaast overrompeld bent door hetgeen je dán allemaal hoort Xander. Ik ben min of meer ook verbijsterd door hetgeen er uit deze "onooglijke" kastjes komt.

Mén..... :wacko: :wacko:, das pas muziek!

Waar woont jouw huis?

Gr
Theo. 

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.