Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Ik speelde het spel natuurlijk even mee, maar ik bof echt met mijn vrouw. Op veel gebieden, maar zeker ook op WAF in de hifi. Ze ziet het namelijk nog steeds zitten om Magnepans hier in de woonkamer neer te zetten. Dat zegt wel genoeg. Ze is soms misschien wat bezitterig, mist me snel, maar als dat alles is. Ik kijk naar andere mooie vrouwen, zij naar andere mooie mannen, niks mis mee. Maar ik begrijp het wel, als je meer leed hebt met een vrouw dan zonder een vrouw is de beslissing snel gemaakt.

Mmm, de laatste tijd vindt ze het overigens helemaal niet erg dat ik zo veel weg ben met luisterbezoeken... Dat zegt toch niets?  :P

Akoestisch plafond. Ja, dat komt er zeker. Eergisteren hoorde ik ook de meerwaarde van de akoestiekaanpassingen bij BB&G. Meer rust in de muziek, een duidelijker laag met voor mijn gevoel meer nuances en een groter geluidsbeeld. Dat laatste heeft te maken met de gebruikte kabels, maar zal vast ook positief beïnvloed zijn door de ruimte daar. Hier zal het ook heel erg afhangen van waar ik de luidsprekers zal plaatsen. Een groot vloerkleed is in het wat kleinere stuk net wat praktischer dan in de aanloop naar de keuken. Ik zal het ervaren...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Nee...ik denk dat de kabels verantwoordelijk zijn voor die rust..kom op Bas. Je bent nu een jaar verder. ;)

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op mei 20, 2012, 15:36:29
Nee...ik denk dat de kabels verantwoordelijk zijn voor die rust..kom op Bas. Je bent nu een jaar verder. ;)

Gr Hans
Voor een groot gedeelte ja. Maar als ik dan bijvoorbeeld deze ruimte vergelijk met die bij Studio Zwaard. Daar was het allemaal veel onrustiger, wat voor kabel je er ook tegenaan gooide.
Je bedoelt dat ik nu inmiddels beter zou moeten weten? Ach, ik hoop eigenlijk mijn hele leven te blijven ontdekken en te leren eigenlijk. Toch niet leuk als je op een gegeven moment alles weet...?  :unhappy:

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2012, 15:45:12
Voor een groot gedeelte ja. Maar als ik dan bijvoorbeeld deze ruimte vergelijk met die bij Studio Zwaard. Daar was het allemaal veel onrustiger, wat voor kabel je er ook tegenaan gooide.
Je bedoelt dat ik nu inmiddels beter zou moeten weten? Ach, ik hoop eigenlijk mijn hele leven te blijven ontdekken en te leren eigenlijk. Toch niet leuk als je op een gegeven moment alles weet...?  :unhappy:
... met de instelling alles denken te weten sta je stil ... Je hebt het dus zelf in de hand 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 15:48:02
... met de instelling alles denken te weten sta je stil ... Je hebt het dus zelf in de hand 8).
Eens! Maar dan moet je soms ook je best doen op zoek te gaan naar nieuwe prikkels en ideeën.
Wat gaan we vandaag lekker off-topic! ;)

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2012, 15:57:05
Eens! Maar dan moet je soms ook je best doen op zoek te gaan naar nieuwe prikkels en ideeën.
Wat gaan we vandaag lekker off-topic! ;)
Dan maar weer on-topic; ik denk dat jij in ieder geval zeer zorgvuldig en systematisch te werk bent gegaan om te komen tot een set. Velen kopen maar klakkeloos bij een dozenschuiver en zijn vervolgens ontevreden over de prestaties.

Dat laatste zal jou in eerste instantie niet overkomen, op de lange termijn zal het zich nog moeten uitwijzen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 16:16:22
Dan maar weer on-topic; ik denk dat jij in ieder geval zeer zorgvuldig en systematisch te werk bent gegaan om te komen tot een set. Velen kopen maar klakkeloos bij een dozenschuiver en zijn vervolgens ontevreden over de prestaties.

Dat laatste zal jou in eerste instantie niet overkomen, op de lange termijn zal het zich nog moeten uitwijzen.
Och, off-topic op zijn tijd vind ik geen probleem hoor.
Op lange termijn moet het zich inderdaad nog uitwijzen, dat is koffiedik kijken.

chansig

Dan zou ik inderdaad doen alsof je van niets weet...dan wordt je in ieder geval elke keer verrast.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op mei 20, 2012, 16:23:37
Dan zou ik inderdaad doen alsof je van niets weet...dan wordt je in ieder geval elke keer verrast.

Gr Hans
Ik weet even écht niet waar je het over hebt. Wat bedoel je?

chansig

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 15:48:02

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

morca

Akoestisch plafond. Ja, dat komt er zeker. Eergisteren hoorde ik ook de meerwaarde van de akoestiekaanpassingen bij BB&G. Meer rust in de muziek, een duidelijker laag met voor mijn gevoel meer nuances en een groter geluidsbeeld.
[/quote]
Goed beschreven en een hele goeie aankoop ,mijn set koste heel wat minder als jouw buget ,maar door me ruimte springt de SQ er zo uit bij mij tov een boel anderen.
Hele goeie keuze.

Bas Akkerman

Nou, dat plafond laat nog wel even op zich wachten. Daar wil ik eerst voor sparen, maar als het eenmaal zover is...

Maro

Een set met een degelijke Audyssey...goed stereo en geen complete verbouwing nodig. High-End of wat dat ook mag zijn heeft vele beperkingen maar dat zullen ze je bij de luister testen wel niet vertellen. Kabels, daar moet je de oplossing in zoeken..succes.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

magicbas

Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

garmtz

morca

Citaat van: garmtz op mei 20, 2012, 19:42:05
Audyssey corrigeert geen nagalm..,,
iid,dat komt door je ruimte en kan geen een app wat aan doen bij mijn weten,maar ik weet ook niet alles.
Ik wist niet goed wat te zeggen omdat de oplossing in kabels werd getipt,ik heb geen zin om een kabeldiscussie te veroorzaken.
Maar dat plafond gaat je meer helpen dan een paar hele dure kabels denk ik.

Maro

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op mei 20, 2012, 19:47:00
Kabels wel?
Ook die niet, net zo min als versterkers, bronnen, interlinks of luidsprekers. Nou ja, de laatste hebben dan nog enigszins invloed als je rekening houdt met het soort luidsprekers in een soort ruimte.
Maar volgens mij doel je op de "magische werking" van kabels en sta je daar wat cynisch tegenover. Prima, maar laten we er niet het zoveelste kabeltopic van maken, ok?

morca

Heb je geinformeerd wat je ong aan een plafond kwijt zou zijn,of heb je nog niet naar die kosten gekeken.
Ik ben even benieuwd namelijk wat zoiets kost tov de set.
Ook voormezelf  ;)

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2012, 19:49:53
Ook die niet, net zo min als versterkers, bronnen, interlinks of luidsprekers. Nou ja, de laatste hebben dan nog enigszins invloed als je rekening houdt met het soort luidsprekers in een soort ruimte.
Maar volgens mij doel je op de "magische werking" van kabels en sta je daar wat cynisch tegenover. Prima, maar laten we er niet het zoveelste kabeltopic van maken, ok?

Wil ook absoluut geen kabel discussie maar slechts een andere invalshoek aanrijken. Als je een budget van €7000,- hebt dan moet je compromissen sluiten. Als je dan besluit om een groot deel van je budget aan kabels en plafond verbouwing te gaan besteden lijkt me de optie van mij logisch. Ik weet ook een beetje waar ik over praat hoor, heb sets gehad van beduidend meer dan die €7000,- maar ik kwam tot deze conclusie. Doe er mee wat je wilt maar vele goed bedoelde tips van mensen met commerciele belangen zou ik op zijn minst kritisch bekijken.  ;)

morca

Ik wil ook geen kabel discussie starten,maar wat wil je dan ong aan kabel,s,plafond en app/speakers uitgeven.

Even om een compleet beeld te maken hoe je je buget verdeeld hebt.
Want ik denk dat Maro het goed bedoeld,ligt ook even aan welke kabels je wilt kopen en hoeveel van je buget erin gaat zitten.

Het kabelverhaal kan bijna niet zonder dat iemand de bui al weer voelt hangen,jammer is dat.
maar je bent in ieder geval wel zo slim om zelf te gaan luisteren,dus als jij het hoort......kopen.
Ik weet nog niet of ik het hoor,ik heb mijn twijfels,maar daarom wil ik het eens gaan testen.
Nu neig ik te zeggen dat die dure jongen niet hoeven,...maar dan moet ik dat zelf wel eerst eens testen  ;)
Wie weet is me vakantiegeld dan ook meteen weer op  :D

Bas Akkerman

Citaat van: morca op mei 20, 2012, 19:55:38
Heb je geinformeerd wat je ong aan een plafond kwijt zou zijn,of heb je nog niet naar die kosten gekeken.
Ik ben even benieuwd namelijk wat zoiets kost tov de set.
Ook voormezelf  ;)
Ik heb er eens een PM over gekregen, even zoeken of ik die nog heb. Ik stuur je zo wel een PM.

Citaat van: Maro op mei 20, 2012, 19:58:11
Wil ook absoluut geen kabel discussie maar slechts een andere invalshoek aanrijken. Als je een budget van €7000,- hebt dan moet je compromissen sluiten. Als je dan besluit om een groot deel van je budget aan kabels en plafond verbouwing te gaan besteden lijkt me de optie van mij logisch. Ik weet ook een beetje waar ik over praat hoor, heb sets gehad van beduidend meer dan die €7000,- maar ik kwam tot deze conclusie. Doe er mee wat je wilt maar vele goed bedoelde tips van mensen met commerciele belangen zou ik op zijn minst kritisch bekijken.  ;)
Ik begrijp je. Het budget voor de akoestiekaanpassingen staat los van de stereoset. Ik ben ook wel voorzichtig ten opzichte van het aanpraten van commerciële producten en daarbij wil die ook op een mooie manier in de woonkamer inrichten. Tegelijkertijd vind ik akoestiek wel erg belangrij, omdat deze een set nog (veel) beter kan maken. Dus ik wil er zeker wel in investeren, maar dat hoeft niet meteen.
Overigens zou ik een akoestisch plafond ook zeker aanschaffen voor het dagelijks leven. In de ruimtes die akoestisch aangepakt waren, vond ik ook conversatie fijner. Aangezien mijn vrouw aan één hoor minder hoort, is een akoestisch plafond hier in de woonkamer ook zeker een meerwaarde.