Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Gestart door Bas Akkerman, juni 9, 2011, 21:45:44

Vorige topic - Volgende topic

Willy de Woofer

Dag Bas,
Ik heb ondertussen alle 59 pagina's doorgenomen en ik ben nu dringend aan vakantie toe  :)
Magnepan trok mijn aandacht in je beschrijvingen. Vroeger heb ik de 3.3 (nu de 3.7) in huis gehad. De Quad 33+303 versterkercombinatie trok hem voor geen meter. De winkelier bracht daarop een aantal versterkers en de pret begon.
Onlangs, zo'n 40 jaar later, hoorde ik de Magnepan 1.7. Voor mijn gehoor fantastisch levensecht in hoog en midden.
Maar in het laag ontbreken een aantal tonen (toonhoogtes). Een subwoofer lijkt noodzakelijk. Wat je er ook op aansluit,
het laag dat jij wilt horen zal er nooit uitkomen, omdat de oppervlakte eenvoudigweg te klein is. Kwestie van luchtverplaatsing.
Als ik weer even aan je zoektocht denk, heb je volgens mij een dokter nodig ;D Geen gewone dokter, maar een audio-arts ;).
Nou zijn deze schaars, maar ik ken er al 35 jaar een. Hij heet Ad Koppenol en werkt nu bij Iear in Tilburg. Deze man weet van nagenoeg elk apparaat, kabeltje, etc. wat het doet met het geluid. Ik ben n.l. bang dat je er anders nooit uit gaat komen.Verder is het leuk te melden dat mijn favouriet, Burmester B20, in het hoog en midden klinkt als een magnepan en andere topluidsprekers(die ik van mijn leven nooit kan betalen). Echter met daarbij een geweldige laagweergave, dankzij de twee grote ovale woofers.
Verder merk ik dat je ook "stiekum" al eens naar veel duurdere apparatuur luistert en daar helemaal weg van bent. Ik heb datzelfde gevoel en ben blij dat ik de B20 heb "ontdekt". Deze benadert m.i. topluidsprekers als Avalon, Wilson Audio, etc. heel dicht, met een aanzienlijk lager prijskaartje. Het zou zomaar kunnen, dat je hem met vier maal een negen beoordeelt.
In Duitsland staat bij een dealer een gebruikte set te koop voor € 3000,00. Ik heb hem niet genomen, omdat donker hout nergens bij past en ik ook de B25 nog overweeg. Ik riskeer nu natuurlijk een run op dit merk  :), zodat ik zelf niets meer kan vinden.
Je kunt ook wachten tot eind van het jaar, dan kun je iets dergelijks bij mij thuis beluisteren. Of we nemen ze mee naar jouw huis.
Ik ben n.l. nog gekker dan gek  :)
Tot slot: In je topic wordt ook een Naim Ovator S400 geroemd. Daar wil ik ook eens naar kijken.

Poldo

Citaat van: Willy de Woofer op mei 19, 2012, 19:28:50
Tot slot: In je topic wordt ook een Naim Ovator S400 geroemd. Daar wil ik ook eens naar kijken.

Oja de s400, ik zou dat nog melden, ik heb ze vorige week beluisterd, ze leveren wat detail in tegen gelijk geprijsde speakers, echter ze geven wel een lekkere "live" sfeer. Geen analytische speaker, meer een "fun" speaker. Ik vond hem erg lekker.
Was op een supernait met exposure dac, naim unitiserve en chord company kabels.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Bas Akkerman

Citaat van: keyser op mei 19, 2012, 17:47:20
Sorry dat ik dit kleine zinnetje uit je lange verhaal pik, maar deze sprong er voor mij uit. Denk je niet dat dit slechts een gevoel is dat voortvloeit uit de beleving van je eigen percepties? Jij ruikt, voelt, hoort, ziet en denkt immers niet wat andere mensen waarnemen en denken.
Dat geeft niet, ik kan me voorstellen dat je dat leest. Ik heb er al vaker naar gehint, maar er zijn nooit echt reacties geweest. Het is ook wel lastig dit zo te verwoorden op een forum.
Ok, even over jouw aanname. Ik heb er al als kind bij nagedacht over wat ik hoorde, voelde, etc. Dan voelde ik me raar en onbegrepen, omdat ik reacties gaf op situaties die anderen niet eens doorhadden. Pas later begreep ik dat ik niet de enige was en ging ik erover lezen. Die ervaringen ging ik toetsen en vaak merkte ik dat mensen die dat ook hadden dezelfde ervaringen hadden. Bijvoorbeeld misselijk worden bij voor mij harde geluiden of een druk op mijn borst voelen als mensen ruzie hadden gemaakt in een kamer waar ik net binnenkwam.
Als ik mensen vertel dat ik iets hoor, etc., hoorden ze het soms later ook. Ik denk dus dat ik niet eens meer hoor, zie, etc., maar dat ik me bewuster ben van die zintuigen. Dat is gedeeltelijk een aanname inderdaad, maar in mijn leven heb ik het te vaak meegemaakt om het zo maar aan de kant te zetten. En ik ben ook echt een dromer, dus veel mis ik ook weer. Lekker paradoxaal, ik weet het. Nou, genoeg over dit persoonlijker verhaal.

Citaat van: morca op mei 19, 2012, 18:07:37
Houd ik in me achterhoofd Bas voor wat rustigere tijden.
Beetje druk geweest de laatste tijd,voor zo,n test wil ik goed de tijd nemen en rustig kunnen luisteren.

dan tegen die tijd eens kijken wie er zo gek is mij wat kabels te laten testen  :D
Het is trouwens wel zo Bas dat ik niet echt wil gaan kopen,daar is de situatie nu niet naar.
Maar ik zou het verschil wel eens willen testen op mijn set die ik door en door ken.
Want ergens ben ik wel nieuwsgierig geworden.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen ter zijner tijd!

Citaat van: Maro op mei 19, 2012, 18:33:13
Ik ben misschien de draad een beetje kwijt in dit ellenlange zoektocht topic. Sorry daarvoor. Maar heb je nu na bijna 1 jaar zo'n beetje alles wat er te koop is te hebben beluisterd nog enig idee wat je precies hebt beluisterd en hoe dat klonk? Een jaar geleden bv. Heb je al wat besloten inmiddels. Ik kan soms wat snel iets kopen maar dit is werkelijk het andere uiterste zeg.  :omg:
Het is inderdaad een lange zoektocht. Maar ik heb natuurlijk niet een jaar lang geluisterd. Van september tot maart heb ik bijvoorbeeld nauwelijks geluisterd.
Ik heb in eerste instantie naar luidsprekers geluisterd. Van daaruit heb ik een keuze gemaakt voor drie luidsprekers. In maart ben ik weer gaan luisteren, die luidsprekers nog eens vergeleken met anderen en de versterking, bron, etc. gematcht met de luidsprekers. Zomaar wat gaan luisteren was het dus zeker niet.
Ja, in vergelijking met anderen ben ik zeer uitgebreid aan het luisteren.

Citaat van: Willy de Woofer op mei 19, 2012, 19:28:50
Dag Bas,
Ik heb ondertussen alle 59 pagina's doorgenomen en ik ben nu dringend aan vakantie toe  :)
Magnepan trok mijn aandacht in je beschrijvingen. Vroeger heb ik de 3.3 (nu de 3.7) in huis gehad. De Quad 33+303 versterkercombinatie trok hem voor geen meter. De winkelier bracht daarop een aantal versterkers en de pret begon.
Onlangs, zo'n 40 jaar later, hoorde ik de Magnepan 1.7. Voor mijn gehoor fantastisch  levensecht in hoog en midden.
Maar in het laag ontbreken een aantal tonen (toonhoogtes). Een subwoofer lijkt noodzakelijk. Wat je er ook op aansluit,
het laag dat jij wilt horen zal er nooit uitkomen, omdat de oppervlakte eenvoudigweg te klein is. Kwestie van luchtverplaatsing.
Stoer dat je alles hebt gelezen!
En wat grappig dat je een 3.7 hebt, dat wist ik helemaal niet! Dat laag zoek ik ook niet in een Magnepan hoor, überhaupt in geen enkele luidspreker. Daar heb je een subwoofer voor.

CiteerAls ik weer even aan je zoektocht denk, heb je volgens mij een dokter nodig ;D Geen gewone dokter, maar een audio-arts ;).
Nou zijn deze schaars, maar ik ken er al 35 jaar een. Hij heet Ad Koppenol en werkt nu bij Iear in Tilburg. Deze man weet van nagenoeg elk apparaat, kabeltje, etc. wat het doet met het geluid. Ik ben n.l. bang dat je er anders nooit uit gaat komen.
Als mijn doel is alles te horen en vergelijken ga ik het nooit redden. Ik heb nu echter twee setups waar ik echt de muziek mee word ingetrokken. Wat mij betreft heb ik mijn doel dus zo goed als bereikt.

CiteerVerder is het leuk te melden dat mijn favouriet, Burmester B20, in het hoog en midden klinkt als een magnepan en andere topluidsprekers(die ik van mijn leven nooit kan betalen). Echter met daarbij een geweldige laagweergave, dankzij de twee grote ovale woofers.
Verder merk ik dat je ook "stiekum" al eens naar veel duurdere apparatuur luistert en daar helemaal weg van bent. Ik heb datzelfde gevoel en ben blij dat ik de B20 heb "ontdekt". Deze benadert m.i. topluidsprekers als Avalon, Wilson Audio, etc. heel dicht, met een aanzienlijk lager prijskaartje. Het zou zomaar kunnen, dat je hem met vier maal een negen beoordeelt.
In Duitsland staat bij een dealer een gebruikte set te koop voor € 3000,00. Ik heb hem niet genomen, omdat donker hout nergens bij past en ik ook de B25 nog overweeg. Ik riskeer nu natuurlijk een run op dit merk  :), zodat ik zelf niets meer kan vinden.
Je kunt ook wachten tot eind van het jaar, dan kun je iets dergelijks bij mij thuis beluisteren. Of we nemen ze mee naar jouw huis.
Ik ben n.l. nog gekker dan gek  :)
Nou, die uitnodiging neem ik heel graag aan! Kom ik eerst bij jou. Ik volg je zoektocht ook met veel interesse, doordat je dezelfde kritische blik hebt. En luisteren naar duurdere spullen, heeeel gevaarlijk. Kijk maar naar mijn set-ups... ;)

CiteerTot slot: In je topic wordt ook een Naim Ovator S400 geroemd. Daar wil ik ook eens naar kijken.
Citaat van: Poldo op mei 19, 2012, 21:58:53

Oja de s400, ik zou dat nog melden, ik heb ze vorige week beluisterd, ze leveren wat detail in tegen gelijk geprijsde speakers, echter ze geven wel een lekkere "live" sfeer. Geen analytische speaker, meer een "fun" speaker. Ik vond hem erg lekker.
Was op een supernait met exposure dac, naim unitiserve en chord company kabels.
We worden op onze wenken bediend. Dank je Poldo! Wat mij betreft gaat fun ook zeker voor details!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Het kijken en luisteren naar duurdere gear is nou juist hetgeen wat dit wereldje zo tricky en voor velen zo onrustig maakt. Heeft men na een periode van intensief luisteren, kijken en vergelijken een droomset aangekocht, blijkt daar steevast toch weer beter (voor meer) te zijn. Dan begint het na een tijdje toch weer te knagen ... Velen kunnen daar niet goed mee omgaan, vooral ook diegene die perfectionistisch van aard zijn ;).

Ik ben echt heel erg benieuwd waarom jij de uitzondering zal zijn op bovenstaande, ik laat mij graag verrassen :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Willy de Woofer

Dag Bas,
Er is een misverstand ontstaan. Ik heb geen Magnepan 3.7 maar de drie-serie heeft zich ontwikkeld van 3.3 naar 3.7.

morca

Ik kan me wel een beetje vinden in Bas zijn verhaal van perceptie van dingen om je heen,ik heb dat ook een beetje.
Niet dat ik me nooit verkocht heb,maar met zoveel luisteren kan je wel een beeld vormen.
Als je dat goed doet en een tevreden mens bent kan je best op een goeie keuze uitkomen.

Ik hoor op een show/winkel al gauw wat me niet aan staat.
En heb de laatste 4 a 5 jaar eigenlijk alleen aankopen gedaan die er nog steeds staan en niet meer weggaan.

Upgraden willen we allemaal wel eens,het is vaak je gek maken of laten maken denk ik.
Want als je 1 keer koopt terwijl je zoveel geluisterd hebt,zou je upgrade,s ook wat langer uitblijven denk ik.

Ben benieuwd hoe dat bij Bas gaat verlopen .

Willy de Woofer

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 10:21:18
Het kijken en luisteren naar duurdere gear is nou juist hetgeen wat dit wereld zo tricky en voor velen zo onrustig maakt. Heeft men na een periode van intensief luisteren, kijken en vergelijken een droomset aangekocht, blijkt daar steevast toch weer beter (voor meer) te zijn. Dan begint het na een tijdje toch weer te knagen ... Velen kunnen daar niet goed mee omgaan, vooral ook diegene die perfectionistisch van aard zijn ;).

Ik ben echt heel erg benieuwd waarom jij de uitzondering zal zijn op bovenstaande, ik laat mij graag verrassen :).
Tegeltjes voor in de badkamer, een nieuwe vaatwasser, audio ...... bij familie de Woofer gaat het altijd als volgt;
Wij hebt een x bedrag in gedachten. Daar ga je voor op pad. Je ziet iets dat 40% duurder is maar wel heeeeeel ;D veel beter.
"ja, dan kun je het beter ineens goed doen, of niets kopen!".

Xander32

Citaat van: morca op mei 20, 2012, 10:34:31
Ik kan me wel een beetje vinden in Bas zijn verhaal van perceptie van dingen om je heen,ik heb dat ook een beetje.
Niet dat ik me nooit verkocht heb,maar met zoveel luisteren kan je wel een beeld vormen.
Als je dat goed doet en een tevreden mens bent kan je best op een goeie keuze uitkomen.

Ik hoor op een show/winkel al gauw wat me niet aan staat.
En heb de laatste 4 a 5 jaar eigenlijk alleen aankopen gedaan die er nog steeds staan en niet meer weggaan.

Upgraden willen we allemaal wel eens,het is vaak je gek maken of laten maken denk ik.
Want als je 1 keer koopt terwijl je zoveel geluisterd hebt,zou je upgrade,s ook wat langer uitblijven denk ik.

Ben benieuwd hoe dat bij Bas gaat verlopen .
Het kan idd. wel hoor; vrijdag jl. ben ik bij iemand thuis geweest (M&G) die er binnen zijn budget een super-set heeft neergezet die volledig voldoet aan zijn behoeften, aan zijn smaak. Hij heeft deze nu al een aantal jaren en daar zal denk ik maar weinig in gaan veranderen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 10:43:58
Het kan idd. wel hoor; vrijdag jl. ben ik bij iemand thuis geweest (M&G) die er binnen zijn budget een super-set heeft neergezet die volledig voldoet aan zijn behoeften, aan zijn smaak. Hij heeft deze nu al een aantal jaren en daar zal denk ik maar weinig in gaan veranderen.
Het is ook een boel smaak/perceptie ,als je dat goed gaat bekijken/beluisteren kan je best goeie dingen uitzoeken.
Maar dat ligt wel een beetje aan hoe gauw je tevreden bent,laat je je door zeer kleine dingen al weer tot een upgrade dwingen.

Mijn speakers zijn misschien ook niet die ik eigenlijk zou willen,maar als ik naar me loon kijk en vergelijk dat met wat ik heb staan.
2e hands onixset ,dat zijn toch dingen wil ik die upgraden,valt het ver buiten mijn buget.
Dat vind ik ook niet erg,ik ben tevreden met wat ik heb,en heb niet echt vrienden met een dure set die ik ook ambieer.

Want dat is wel iets waar ik het pas met me neef over had,als ik nou bv vaak bij een vriend op visite kwam die bv Martin Logan,s heeft staan met een goeie amp erop,dan wen je omdat je daar vaak zit aan dat geluid.
Dan ga je horen wat je mist en word je gauw ontevreden met wat je zelf hebt.
Dus als je een bugetset hebt ,en je makker een hele dure.
Hoe vaker je bij hem luisterd,hoe meer je de tekortkomingen van de jouwe hoort.

Xander32

Citaat van: morca op mei 20, 2012, 10:54:19
Het is ook een boel smaak/perceptie ,als je dat goed gaat bekijken/beluisteren kan je best goeie dingen uitzoeken.
Maar dat ligt wel een beetje aan hoe gauw je tevreden bent,laat je je door zeer kleine dingen al weer tot een upgrade dwingen.

Mijn speakers zijn misschien ook niet die ik eigenlijk zou willen,maar als ik naar me loon kijk en vergelijk dat met wat ik heb staan.
2e hands onixset ,dat zijn toch dingen wil ik die upgraden,valt het ver buiten mijn buget.
Dat vind ik ook niet erg,ik ben tevreden met wat ik heb,en heb niet echt vrienden met een dure set die ik ook ambieer.

Want dat is wel iets waar ik het pas met me neef over had,als ik nou bv vaak bij een vriend op visite kwam die bv Martin Logan,s heeft staan met een goeie amp erop,dan wen je omdat je daar vaak zit aan dat geluid.
Dan ga je horen wat je mist en word je gauw ontevreden met wat je zelf hebt.
Dus als je een bugetset hebt ,en je makker een hele dure.
Hoe vaker je bij hem luisterd,hoe meer je de tekortkomingen van de jouwe hoort.
Herkenbaar (was ik maar nooit vrijdag jl. gaan luisteren :P). Maar niets is mooier dan "tevreden zijn met hetgeen je hebt", daarmee mag jij jezelf gelukkig prijzen ;).

Maro

Daarom heb in de zomer ook een hele donkere zonnebril op als ik in de stad op een terrasje zit.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 10:57:40
Herkenbaar (was ik maar nooit vrijdag jl. gaan luisteren :P). Maar niets is mooier dan "tevreden zijn met hetgeen je hebt", daarmee mag jij jezelf gelukkig prijzen ;).
Hahahaha is zat me al af te vragen wat je gehoord had,en of dat bij jouw ook zo overkomt/werkt na een dagje bij iemand anders luisteren.
Die M&G zijn leuk maar wel gevaarlijk als de set die je gaat luisteren erg goed is,en /of de afstelleing en ruimte ook nog.

Ja ik weet wat ik verdien Sander,en naar wat ik verdien kijk ik een beetje wat normaal te kopen is,of 2e hands.
En wat ik kan bouw ik zelf,had ik al een mooie seasset gezien,maar de kosten worden te hoog met alle andere vaste lasten nu.
Zo houd ik de kosten een beetje in de hand,misschien maar goed dat ik niet teveel M&G ,hoor ik ook niet teveel  :D
En blijf ik een tevreden luisteraar  :music:

Hahahaha Maro die is goed  :clapping:

Martijn M

Door de jaren heen heb ik (mede door mijn bijbaan bij een high-end zaak) heel veel verschillende sets beluisterd. Dat heeft bij mij een groot deel van de onrust die ik had weggenomen. Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat je geld nodig hebt om een goede set te kopen, maar dat je al betrekkelijk gauw op een punt komt dat meer uitgeven betrekkelijk weinig klankwinst oplevert - mits je slim aankoopt natuurlijk (je kunt makkelijk tienduizend euro uitgeven aan een set die minder goed presteert dan de beste set die je kunt samenstellen voor vijfhonderd euro). Voor een stereo-set (amp, bron en speakers) denk ik dat je met drieduizend euro een heel eind moet kunnen komen, mits het je puur om de klankkwaliteit te doen is en uiterlijk en het hebben van een 'statussymbool' niet belangrijk voor je zijn. Als je tien mille goed besteedt kun je een (iets) beter klinkende set kopen, maar m.i. koop je hoofdzakelijk een mooier uiterlijk.

Naar mijn idee zouden mensen met grote budgetten beter een deel van het budget kunnen reserveren voor de akoestiek. Kijk naar wat Antoine hier van het forum heeft gedaan met onder meer een akoestische plafond en een dik (breedbandig dempend) vloerkleed. Dat zijn effectieve akoestische maatregelen met een hoge WAF.

EDIT: spelfoutje gecorrigeerd
Dutch & Dutch

morca

Hele wijze conclusie,met de akoestiek valt of staat elke set.
En dat buget van 3000 kom ik ook niet veel boven,alleen de 5 speakers had ik liever iets anders gezien.
Dan was het wel iets meer geweest denk 5a6000 ong.
Maar qa buget en wat ik heb mag ik niet klagen dus ik ben tevreden zo.

In de living staan me ouwe speakers nu,je kan niet alles willen he,jammer genoeg  :D
Akoestiek tov de HT  :( droevig.
Dus als het voor een living is Bas,zou ik ook eens wat akoestische maatregelen in je buget opnemen.

Willy de Woofer

Citaat van: Maro op mei 20, 2012, 11:01:54
Daarom heb in de zomer ook een hele donkere zonnebril op als ik in de stad op een terrasje zit.  :D
Ik moet dan van mijn vrouw oogkleppen op  :)

Xander32

Citaat van: keyser op mei 20, 2012, 11:21:18
Door de jaren heen heb ik (mede door mijn bijbaan bij een high-end zaak) heel veel verschillende sets beluisterd. Dat heeft bij mij een groot deel van de onrust die ik had weggenomen. Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat je geld nodig hebt om een goede set te kopen, maar dat je al betrekkelijk gauw op een punt komt dat meer uitgeven betrekkelijk weinig klankwinst oplevert - mits je slim aankoopt natuurlijk (je kunt makkelijk tienduizend euro uitgeven aan een set die minder goed presteert dan de beste set die je kunt samenstellen voor vijfhonderd euro). Voor een stereo-set (amp, bron en speakers) denk ik dat je met drieduizend euro een heel eind moet kunnen komen, mits het je puur om de klankkwaliteit te doen is en uiterlijk en het hebben van een 'statussymbool' niet belangrijk voor je zijn. Als je tien mille goed besteed kun je een (iets) beter klinkende set kopen, maar m.i. koop je hoofdzakelijk een mooier uiterlijk.

Naar mijn idee zouden mensen met grote budgetten beter een deel van het budget kunnen reserveren voor de akoestiek. Kijk naar wat Antoine hier van het forum heeft gedaan met onder meer een akoestische plafond en een dik (breedbandig dempend) vloerkleed. Dat zijn effectieve akoestische maatregelen met een hoge WAF.
Daar waar ik vrijdag jl. ben wezen luisteren, was er ook een specifiek akoestisch plafond geplaatst (maatwerk - a.d.h.v. uitslagen metingen), welke prachtig geintegreerd was in betreffende ruimte. Je hoorde het direct als je betreffende ruimte in liep, maar het was voorts op geen enkele wijze zichtbaar. Daar hangt echter wel een x-prijskaartje aan maar was volgens de eigenaar de beste upgrade die hij had gedaan.

Bas Akkerman

Ik kan me wel vinden in jullie opmerkingen eigenlijk. Mijn set zal ook echt niet het beste van het beste zijn. Binnen mijn budget (lees: wat ik ervoor over heb) vind ik het supersets. Bij anderen gaan luisteren kan een gevaar zijn. Tegelijkertijd ben ik ook blij als ik weer bij iemand ben geweest met een mooi huis en dan weer thuis kom. Met mijn eigen huis ben ik dan gewoon hartstikke blij, ook al zijn er grotere, luxere huizen. Met mijn vrouw net zo. Tuurlijk is mijn vrouw geen Scarlett Johansson, maar ik heb het zo fijn met mijn vrouw dat me dat geen biet interesseert. Overigens heb ik niet alle vrouwen eerst uitgebreid getest voordat ik voor Linda koos hoor. ;D
Het zal wel met mijn handicap en karakter te maken hebben, maar ik probeer het beste binnen mijn mogelijkheden te halen en tegelijkertijd intens te genieten van wat ik heb.

Akoestische maatregelen ga ik in de toekomst zeker nemen. Naast audiofiele overwegingen is het ook heel erg fijn voor het dagelijkse leven.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op mei 20, 2012, 11:01:54
Citaat van: Willy de Woofer op mei 20, 2012, 12:01:08
Ik moet dan van mijn vrouw oogkleppen op  :)
Bofkonten! Ik mag nooit van mijn vrouw naar buiten. Ja, één keer per jaar mag ik op de eerste zaterdag van augustus naar Amsterdam.

morca

Daarom ben ik lekker vrijgezel,je krijgt tegenwoordig bijna een teugel om,en kleppen op.
Terwijl ik als ik om me heen kijk heel wat relatie,s stranden omdat de vrouw zelf buiten de pot pist.
Ze kunnen niet hebben als jij om je heen kijkt,maar zelf kijken ze niet maar doen wel  ;)

Even voor de duidelijkheid,ik heb het natuurlijk niet over jullie vrouwen,maar dat niet mogen kijken vind ik een beetje dubbel.
Als je ziet hoe vrij de vrouw van tegenwoordig vaak wil zijn.

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op mei 20, 2012, 12:53:59
Bofkonten! Ik mag nooit van mijn vrouw naar buiten. Ja, één keer per jaar mag ik op de eerste zaterdag van augustus naar Amsterdam.

Whoehahaha!

garmtz

Er zijn meer vrouwen die scheidingen aanvragen en vreemdgaan dan mannen... ;)

morca

Citaat van: garmtz op mei 20, 2012, 13:53:05
Er zijn meer vrouwen die scheidingen aanvragen en vreemdgaan dan mannen... ;)
Het toppunt was een maatje die altijd hard werkte voor zijn gezin,die op de dag dat zijn koffer klaar staat te horen krijgt dat ze 3 mnd zwanger is,vd schilder.
Daarom wilde ze scheiden,2 dgn later woonde de schilder daar in huis en hij bij ze ouders ...............
Vrouw was netje,s van de kerk,elke zondag.
Heel vreemd allemaal.

Garmt,z zijn woorden neigen mij steeds meer lekker alleen te blijven zitten.
Men wil alles tegenwoordig,bijna alles is niet genoeg meer,

Eigenlijk is dat het upgraden voor vrouwen tegenwoordig lijkt het wel,en wij worden te 'koop' gezet  :clapping:

Bas goed dat je over een plafond ofzo nadenk ,ik hoor het nu in mijn kamer wel.Beton is veel te hard.
Eigenlijk moet er iets gebeuren,maar ik heb me HT ,kan beter me centen bewaren.
En boven gaan zitten die ene of 2 keer in de week  :music:

garmtz

Citaat van: morca op mei 20, 2012, 14:04:48
Garmt,z zijn woorden neigen mij steeds meer lekker alleen te blijven zitten.
Men wil alles tegenwoordig,bijna alles is niet genoeg meer,

Wordt allemaal nog erger als er kinderen in het spel zijn... Maargoed, we gaan nu wel erg off-topic... ;) 

morca

Citaat van: garmtz op mei 20, 2012, 14:32:33
Wordt allemaal nog erger als er kinderen in het spel zijn... Maargoed, we gaan nu wel erg off-topic... ;)
Ik weet het,ga zo een bakkie doen waar het zo is,niet leuk....,maar idd oftpic,daarom begon ik al weer over Bas zijn eventuele plafond.

Heb het plafond al vaker als bron van ellende gezien/gehoord.
Nu ik hier thuis bezig ben zie/hoor ik pas goed hoeveel ellende ........ ik heb een soort flutter van me plafond lijkt het wel.
Ben ik niet echt blij mee ,en daarom is de HTset boven blijven staan,en staat me oude set beneden.

Als het kon ging er een verlaagt plafond in,wat een ellende tov me ht.
Ook weer niet dramatisch denk ik,maar ik ben verwent en perfectionistisch ,dus hoor je wel alle tekortkomingen  :music:   :D

Xander32

Citaat van: Willy de Woofer op mei 20, 2012, 10:37:11
Tegeltjes voor in de badkamer, een nieuwe vaatwasser, audio ...... bij familie de Woofer gaat het altijd als volgt;
Wij hebt een x bedrag in gedachten. Daar ga je voor op pad. Je ziet iets dat 40% duurder is maar wel heeeeeel ;D veel beter.
"ja, dan kun je het beter ineens goed doen, of niets kopen!".
Haha ... dat werkt een tijdje, maar hare maje begint nu toch wat achterdochtig te worden wanneer het een aankoop aangaande m`n set betetreft ;D.