Yadis

Gestart door skank1, juni 5, 2011, 21:22:35

Vorige topic - Volgende topic

maximus79

Weet iemand waarom als ik bijvoorbeeld mijn muziek blu-rays wil afspelen via het genre er niets gebeurd als ik op de cover druk? En als ik vervolgens naar alle films ga het wel gewoon werkt.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

jaco

Citaat van: Bas Janssen op juni 24, 2011, 20:08:48
klopt er moet ook een dune_folder.txt in de root. Heb je eerst alle (evt niet zichtbare) bestanden wel verwijderd van een evt eerdere keer?
Ik vrees van niet. Althans bij 1 hdd niet, de andere wel, maar daar stonden in de directories wel oude files. Ik neem verder aan dat ik toch niet hidden files in de root van de hdd hoef te hebben?

B.J.

Citaat van: jaco op juni 25, 2011, 08:55:30
Ik vrees van niet. Althans bij 1 hdd niet, de andere wel, maar daar stonden in de directories wel oude files. Ik neem verder aan dat ik toch niet hidden files in de root van de hdd hoef te hebben?

Nee ik dacht dat daar misschien iets ouds stond?

Je moet in de root een bestandje hebben dune_folder.txt met daarin

*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
background_order=before_all
background_path=background.jpg
use_icon_view=yes
icon_path=icon.aai
icon_valign=center
num_cols=7
num_rows=3
content_box_x=50
content_box_y=50
content_box_width=1820
content_box_height=980
content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0
icon_selection_box_width=254
icon_selection_box_height=350
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
system_files=*.aai,*.jpg

en in alle folders een bestandje dune_folder.txt met daarin bijvoorbeeld

*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
background_order=before_all
background_path=background.jpg
use_icon_view=yes
icon_path=icon.aai
icon_sel_path=icon.aai
icon_scale_factor=0.8
icon_valign=center
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
paint_scrollbar=no
paint_icon_selection_box=no
paint_icons=no
system_files=*.aai,*.jpg
item.0.caption=Play
item.0.media_url=smb://192.168.1.68/Movies1/a serbian film/A.Serbian.Film.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv

de laatste regel zal anders zijn!

jaco

dat klopt, de laatste regel is bij mij:

item.0.media_url=storage_label://blu 13/beowulf

Ik ben er ook achter waarom de file niet geschreven wordt. Deze hdd's zijn onder XP pro geformatteerd op mijn oude PC.
Als ik nu naar de rechten kijk heb ik read only op die file voor een niet admin user (zo ben ik nu ingelogged)

Eerst maar eens alle rechten veranderen om dit soort problemen te voorkomen.

jaco

werkt helaas nog steeds niet goed, ik zie nu 7 x 3 filmhoesjes. Zodra ik op enter druk start de gehighlite film.
Ik denk dat ik een andere instelling op de dune moet proberen.

Aeron

Ik heb een HDI Dune Smart D1, en ik vroeg me af of het mogelijk is om Yadis meteen te laten starten nadat de dune is opgestart?
Met YAMJ voor de HDX kon dit wel, en kon je ook gewoon met de top menu knop terug naar het standaard menu.

Of Yadis bijvoorbeeld koppelen aan 1 van de gekleurde knoppen? Of is dit Wishfull thinking? :D

maximus79

Citaat van: jellyfish op juni 26, 2011, 16:11:27
Ik heb een HDI Dune Smart D1, en ik vroeg me af of het mogelijk is om Yadis meteen te laten starten nadat de dune is opgestart?
Met YAMJ voor de HDX kon dit wel, en kon je ook gewoon met de top menu knop terug naar het standaard menu.

Of Yadis bijvoorbeeld koppelen aan 1 van de gekleurde knoppen? Of is dit Wishfull thinking? :D

Nee dat gaat niet , ik heb het icoon van yadis op mijn hoofdpagina gezet.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

Aeron

Citaat van: maximus79 op juni 26, 2011, 16:45:28
Nee dat gaat niet , ik heb het icoon van yadis op mijn hoofdpagina gezet.

Hmm, jammer.
Ik had het icoon ook altijd op mijn hoofdpagina staan, maar sinds de komst van de nieuwe gui voor de Dune, moet je naar een apart tabblad " favorites" gaan, en da's toch weer een handeling extra.
Maar ach, wie weet komt er nog een oplossing voor.

Raymen

Je kan ook de dune gewoon aan laten staan.

Jowi zet hem ook nooit af,en doet het nog steeds.

Dan blijft ook je yadis icoon meteen staan.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

jaco

Citaat van: jaco op juni 25, 2011, 14:55:22
werkt helaas nog steeds niet goed, ik zie nu 7 x 3 filmhoesjes. Zodra ik op enter druk start de gehighlite film.
Ik denk dat ik een andere instelling op de dune moet proberen.

Ik kan inmiddels wel de gemaakte info pagina krijgen, maar dan start de file weer niet als ik op enter druk.
Dat ligt aan een setting in de dune, wat te doen met een blue-ray folder.

Beetje vreemd, ben ik de enige die dit wil doen direct van een hdd zonder die hele yadis structuur op een USB stick ?

treky22

Ik heb bij mpcclub de Red Cinema template gedownload.

Hoe installeer ik die nu op mijn Dune ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

maximus79

Citaat van: treky22 op juli  3, 2011, 12:47:49
Ik heb bij mpcclub de Red Cinema template gedownload.

Hoe installeer ik die nu op mijn Dune ?

Je bedoeld een yadis achtergrond? C:\Program Files\yaDIS\templates\origins en hem daar in vervangen voor background.jpg of background2.jpg.
Daarna exporteren in yadis.

frankp

Als je de hele template wil gebruiken moet je de map van red cinema in de template folder van yadis zetten.
Dan in de setup van yadis de red cinema template selecteren en je hele collectie opnieuw laten verwerken door yadis.

Eastwood

Ik kan de rood gemarkeerde items niet handmatig veranderen. Iemand een idee hoe dat gaat?

maximus79

Citaat van: Eastwood op juli  5, 2011, 23:02:14
Ik kan de rood gemarkeerde items niet handmatig veranderen. Iemand een idee hoe dat gaat?

Kan helaas niet, zorg dat je de naam van de map goed is en dat daar direct de film bestanden in staan en niet nog een keer een map met de film naam, dit wil wel eens helpen.

RonG

Citaat van: skank1 op juni 19, 2011, 20:36:22
2.1.1 is uit, zie link eerste post

Hi,

Wanneer ik deze link volg komt kan ik niet downloaden, krijg de melding "This file is currently set to private."

Doe ik iets fout?

thnx,

Ron

Durk

niks fout. ze hebben alleen weer een nieuwe versie:

http://www.mediafire.com/?ziqqqpf018i1eql
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

RonG

Eastwood

Citaat van: maximus79 op juli  6, 2011, 06:54:54
Kan helaas niet, zorg dat je de naam van de map goed is en dat daar direct de film bestanden in staan en niet nog een keer een map met de film naam, dit wil wel eens helpen.

Bedankt! Ben nog een leek op dit gebied. Maar het hielp inderdaad om wat bestanden uit submappen te halen.  :worship:

maximus79

Citaat van: Eastwood op juli  6, 2011, 20:41:56
Bedankt! Ben nog een leek op dit gebied. Maar het hielp inderdaad om wat bestanden uit submappen te halen.  :worship:

Als yadis ze dan nog niet vind maar wel blauw worden, kun je nog op die film met de rechter muis knop klikken en naar de wermap gaan. Daar kun je de fanart en cover zelf veranderen. Wel daarna op toepassen drukken in yadis.

jaco

Citaat van: jaco op juni 26, 2011, 20:49:54
Ik kan inmiddels wel de gemaakte info pagina krijgen, maar dan start de file weer niet als ik op enter druk.
Dat ligt aan een setting in de dune, wat te doen met een blue-ray folder.

Beetje vreemd, ben ik de enige die dit wil doen direct van een hdd zonder die hele yadis structuur op een USB stick ?

Nog een keer weer onder de aandacht brengen.

Ik wil een hdd aan de dune hangen, en dan alles lokaal op die hdd laten doen.

Ik zit met het probleem dat ik de dune instel om iets met een blu ray folder te doen:
Openen of afspelen.

Bij openen zie ik de info pagina.
Bij afspelen begint de film.

Ik moet dus eigenlijk op hoofdnivo de foder openen, en op subfolder nivo (in een film) de film afspelen als ik op enter druk.

Weet iemand hoe ik dit goed instellen kan ?

RonG

Citaat van: jaco op juli  8, 2011, 12:35:52
Nog een keer weer onder de aandacht brengen.

Ik wil een hdd aan de dune hangen, en dan alles lokaal op die hdd laten doen.

Ik zit met het probleem dat ik de dune instel om iets met een blu ray folder te doen:
Openen of afspelen.

Bij openen zie ik de info pagina.
Bij afspelen begint de film.

Ik moet dus eigenlijk op hoofdnivo de foder openen, en op subfolder nivo (in een film) de film afspelen als ik op enter druk.

Weet iemand hoe ik dit goed instellen kan ?

Ik heb ook een HDD via USB aan de Dune hangen en het werkt bij mij, tenminste vanaf de moviewall kan ik de betreffende film starten. Ik weet niet zeker of het dat is wat je bedoeld
Ik zal straks even kijken waarop deze setting staat, ik dacht op direct afspelen.

jaco

thx, ik wil eerst de info pagina zien, en dan nog een keer op enter drukken (of play of welke toets dan ook) om de film te kunnen starten.

Grindtegel

heb je wel de ;laatste versie van yadis? ik kon dit vroeger ook niet maar sinds de (op 1 na laatste) update wel.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

maximus79

Weet iemand of je de covers kan vergroten??