JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: morca op mei  5, 2012, 18:52:11
Heb je nou ook gewone speakers van dat merk ...............

4 wat ?
Nee.
Beetje groot.Ben wel benieuwd. Voor HT lijken ze me absoluut top.

Subs:
1 PC13 Ultra
2 JTR Captivator
1 BK XXLS400
Laatste in de kleine set en de Ultra gaat weg zodra de JTR's in gebruik zijn.

Maar goed, ik dwaal af........
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Hipster op mei  5, 2012, 18:57:56

Maar goed, ik dwaal af........

valt iets mee toch  ;)

wel apart dat jij altijd JL had,en ik het er veelal alleen met jouw over kon hebben.
Nou heb je ze niet meer,maar zijn er weer nieuwe Jl,s sinds kort,en een dealer die niet te beroerd is wat extra sevice te verlenen.
Gaat weer goed zo  :thumbs-up:

Timvg

Citaat van: Hipster op mei  5, 2012, 18:30:27
Slaapkamer(tje). 8)

Ga er ooit nog eens een Cap in (proberen te )proppen. :devil:

Als je er 1 in krijgt kan je er ook 2 stacken he.. just saying  :coffee:

Passion4Sound

Waar je goed rekening mee moet houden dat alles zijn limiet heeft en stuk kan. Daarom kiezen sommige merken voor een limiter en JL doet het door naar beneden te duiken.

Nu ff een gerucht, er komen "budget" woofers van JL aan. Wanneer en hoe duur weet ik nog niet.

Gr

Alex

morca

Citaat van: Passion4Sound op mei  5, 2012, 23:12:03

Nu ff een gerucht, er komen "budget" woofers van JL aan. Wanneer en hoe duur weet ik nog niet.

Gr

Alex
Dat is goed nieuws,iets in de geest op basis van een W3 unit?
of nog meerdere prijsklasse,s.
Goed bezig zo  ;)

Staaled

Citaat van: morca op mei  6, 2012, 00:14:24
Dat is goed nieuws,iets in de geest op basis van een W3 unit?
of nog meerdere prijsklasse,s.
Goed bezig zo  ;)
Niet echt.

De naam is E sub series.

Alle info : http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1387232
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Ejorne

Ziet er mooi uit. Lijkt wel een W6 in een nieuwe korf. Ik ben benieuwd naar de eerste reviews. JL kennende zullen ze geen troep op de markt gooien maar of het de nieuwe referentie in deze prijsklasse wordt?

Nooff

Zien er strak uit, maar wel behoorlijk aan de prijs zeg  :crazy:
Ik vind het verschil met een Fathom zo niet heel erg groot, keuze is persoonlijk snel gemaakt dan.

morca

Prijs is hartstikke mooi,vind je hem te duur ? ?
Mooie dingen waar ze ogen mee kunnen gooien,zie alleen zo gauw niet op welke unit,de W6 he?

Prachtige prijs in US maar eens zien waar Alex deze voor gaat doen.
En hoeveel ,dit gaat lopen denk ik ....

Timvg

Citaat van: morca op mei  6, 2012, 14:09:03
Prijs is hartstikke mooi,vind je hem te duur ? ?
Mooie dingen waar ze ogen mee kunnen gooien,zie alleen zo gauw niet op welke unit,de W6 he?

Ziet er mij een compleet nieuwe unit uit, die twee spiders kan ik op geen enkel model terug vinden.

Nooff

Citaat van: morca op mei  6, 2012, 14:09:03
Ik denk dat je in NL toch al gauw mag rekenen op 1800 - 2000 euro

morca

Ja en....kost een ander merk ook ong ,en die gaan ook als broodje,s  ;)
Dus voorzie juist een verschuiving aankomen in deze prijsklasse,men krijgt keuze van een ander topmerk.

Passion4Sound

Citaat van: Nooff op mei  7, 2012, 00:56:17
Ik denk dat je in NL toch al gauw mag rekenen op 1800 - 2000 euro

Bedankt voor de link, ik had ze nog niet gezien, mooi hoor. Die gaat ik zeker toevoegen.

Het moment dat ik iets weet of hoor zijn jullie de eerste  :music:

gr

Alex

Former member 78

Citaat van: Passion4Sound op mei  7, 2012, 08:30:05
Bedankt voor de link, ik had ze nog niet gezien, mooi hoor. Die gaat ik zeker toevoegen.

Het moment dat ik iets weet of hoor zijn jullie de eerste  :music:

gr

Alex

Denk je er al over, om sponsor te worden?

Nooff

Citaat van: morca op mei  7, 2012, 08:07:34
Ja en....kost een ander merk ook ong ,en die gaan ook als broodje,s  ;)
Dus voorzie juist een verschuiving aankomen in deze prijsklasse,men krijgt keuze van een ander topmerk.
Dat is nogal een ruim begrip, ik ken de afzet van JL niet. Ik vind het verschil met de Fathom te klein worden, maar ze zullen vast goed zijn. Puur naar de specs gekeken zit de JL in ongeveer dezelfde categorie als de Velodyne SPL serie, die dan toch weer een stukje goedkoper is.

morca

Citaat van: Nooff op mei  7, 2012, 09:16:27
Dat is nogal een ruim begrip, ik ken de afzet van JL niet. Ik vind het verschil met de Fathom te klein worden, maar ze zullen vast goed zijn. Puur naar de specs gekeken zit de JL in ongeveer dezelfde categorie als de Velodyne SPL serie, die dan toch weer een stukje goedkoper is.
Afzet komt na naamsbekendheid.mond op mond reclame,en het eens echt horen.
Wat kost zo,n 1200 ultra dan? dacht toch ook iets van 1800 euro,maar kan abuis zijn,ben er niet zo goed van op de hoogte.

Nooff

Citaat van: morca op mei  7, 2012, 10:15:45
Afzet komt na naamsbekendheid.mond op mond reclame,en het eens echt horen.
Wat kost zo,n 1200 ultra dan? dacht toch ook iets van 1800 euro,maar kan abuis zijn,ben er niet zo goed van op de hoogte.
Afzetcijfers (wat ik bedoel) kennen wij beide niet. Ik heb het nu over een vergelijk met een 10", je gaat natuurlijk wel appels met appels vergelijken. De SPL-1000 Ultra kost je € 1490,- en de 1200 kost je € 1790,-. Gezien het prijsverschil van de Fathom in NL en USA verwacht ik dat de E-sub ook een dergelijk verschil zal laten zien, dus dan zal de 10" waarschijnlijk tegen de € 2000,- gaan kosten, en dan is het verschil met een Fathom wel erg klein geworden. We zullen het moeten bezien natuurlijk, ze zien er in ieder geval cool uit en ze zullen vast goed presteren.

morca

de F112 is gauw 3500 a 4000 denk ik,maar idd laten we de prijzen zometeen eens zien.

Er is nou iemand met goeie contacten bij JL,als hij zijn voordeel doet komt hij een heel eind.

Vik

Wat heb ik dan een super deal gemaakt.  ;D 2000 euro voor een F113.   ::) sorry loop een beetje te patsen.

Dit was natuurlijk wel een gelukstreffer en 2dehands maar wel nieuwstaat.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Citaat van: HansGT3 op mei  5, 2012, 01:03:21
Zo de sub is binnen Alex Jansen van Passion4Sound is de woofer nog komen brengen rond 22.00 uur . :thumbs-up:
Hij zij dan kan jij je lekker uitleven van het weekend . :D
Top wat een service nog even uitgepakt en hem gecontroleerd en ff aangesloten ,was te laat om de boel te laten shake . :clapping:
Morgen op het gemak de sub  maar is inregelen .

Lekker aan het spelen Hans?  ;D

HansGT3

Druk druk op me werk gelijk storingdienst   :sly:draaien en afgelopen zondag naar Porsche evenement geweest  :satisfied:, ga me ff verdiepen op alle ins en outs van de sub op het eerste gehoor wel heftig denk vermogen  genoeg moet nog in de juiste  proportie worden weergegeven . :music:

Vik

Major Breakthrough bereikt.  :clapping:

Na al het geleuter met Luuk (AudioSign) en Barry van Soundoctor, hebben Joris en ik een hele boze nette mail opgesteld naar alles en iedereen die we konden vinden op de site van JL Audio (staan allemaal verschillende e-mail adressen) en iedereen in de CC gegooid.

Met het verhaal dat we het belachelijk vinden dat je verplicht bent om een komplete backplate te bestellen incl. correction module (totaal 2500 euro) terwijl het aan onderdelen misschien 80-max 100 euro kost.

Joris heeft deze mail geschreven vanuit zijn bedrijf en laten blijken dat je zo niet met klanten omgaat.

De mail is gistermiddag verstuurd, en gisteravond werd er meteen gebeld door JL Audio Amerika dat ze ons de volledige support gaan leveren.

Ze gaan telefonische technische ondersteuning (vanavond) bieden aan de reparateur zodat hij verder kan met doormeten, spanningen doorgeven etc. zodat de juiste onderdelen geleverd gaan worden. (enkel wat kapot is)

Dus wat dat betreft hebben ze een hele hoop goed gemaakt.