JL audio topic

Gestart door Staaled, april 29, 2011, 18:47:12

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: vik op maart 16, 2012, 14:53:10
Geen idee. Ik heb geen contact met die man. Joris belde bij om dit te vertellen dat hij die had gevonden en dat er zekeringen stuk waren. (die zitten dus vast zoals ik schreef)

De zekeringen die je zelf kan vervangen hebben Joris en ik thuis al gecheckt, alles was heel maar dat zal jij ook vast en zeker al hebben gecheckt, het waren er 2.
Klopt, dan zal het dus het amp board zijn.

Verder zit er, behalve de vermelde 2, niets van een zekering tussen netsnoer-entree en board.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Passion4Sound

Ik vind dat eigenlijk het meest frustrerende wat er bestaat, eindelijk maak je een beslissing om iets te kopen, je maakt veel geld op, dan kom je er achter dat het niet werkt na lang wachten op je spullen.
Ik leef met je mee en sterkte ermee

gr

Alex

Raphie

Da's echt zo frustrerend i.d.d  :(
JBL PRX Power!

Staaled

Ter verduidelijking : ze zijn niet meer van mij, maar verkocht aan een maat van Vik.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Raphie op maart 16, 2012, 17:17:34
Da's echt zo frustrerend i.d.d  :(
JJ je gaat me toch niet vertellen................. dat ik je daarom nog niet heb gehoord hoe hij bevalt........ zou mooi klote zijn man.

Vik

Citaat van: Hipster op maart 16, 2012, 17:38:35
Ter verduidelijking : ze zijn niet meer van mij, maar verkocht aan een maat van Vik.

Klopt. Die vriend van mij heeft het risico genomen en ik hoop dat het hem lukt om ze te repareren.

BTW van JL Audio Amerika geen enkele reaktie gekregen.

JL Audio Benelux heeft wel gereageerd. Als er onderdelen besteld moeten worden moeten er serie nummers worden gegeven en dan wordt er geregistreerd wat er vervangen is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Citaat van: vik op maart 16, 2012, 18:17:58
Klopt. Die vriend van mij heeft het risico genomen en ik hoop dat het hem lukt om ze te repareren.

JL Audio Benelux heeft wel gereageerd. Als er onderdelen besteld moeten worden moeten er serie nummers worden gegeven en dan wordt er geregistreerd wat er vervangen is.
Anders een losse sub amp erop en gaan met die dingen he,als het zover komt kan wil ik je wel wat tippen om extern aan te sturen.
Dan hoor ik het graag van je Vik

Staaled

Citaat van: vik op maart 16, 2012, 18:17:58

Sans rancune,
maar de support van JLaudio Amerika in deze was bedroevend.

Ik wens je maat oprecht succes met de reparatie.
Een 2de leven zou mooi zijn. :music: :thumbs-up:

Vik

Citaat van: morca op maart 16, 2012, 18:33:57
Anders een losse sub amp erop en gaan met die dingen he,als het zover komt kan wil ik je wel wat tippen om extern aan te sturen.
Dan hoor ik het graag van je Vik

Thanx  ;)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Citaat van: Hipster op maart 16, 2012, 18:45:15
Sans rancune,
maar de support van JLaudio Amerika in deze was bedroevend.

Ik wens je maat oprecht succes met de reparatie.
Een 2de leven zou mooi zijn. :music: :thumbs-up:

Ja ik zei het je al eerder. Belachelijk hoe jij bent behandeld.

Ik hou jullie op de hoogte guys.  ;)

HansGT3

VIKTOR hoe moet ik dit zien als ik besluit over te gaan tot koop van JL Audio sub.
Leuk voor je maat Viktor dat hij ze een 2 e leven probeert  te geven , maar minder voor hipster .
Was dit via import  of koop via dealer in de EU.

morca

Ja dat was idd niet echt reclame,zelfs ik had er bewust maar niks meer neergezet ....Vik Vik  :nowink:   :D   grapje  ;)
De amp was idd niet zo goed als de woofers,maar vind verder niet zoveel problemen terug over dit type.
Hans er is een JL forumdealer(sinds kort) als ik het goed begrijp die sponser is/word,misschien daar kopen ?

Vik

Citaat van: HansGT3 op maart 16, 2012, 20:12:27
VIKTOR hoe moet ik dit zien als ik besluit over te gaan tot koop van JL Audio sub.
Leuk voor je maat Viktor dat hij ze een 2 e leven probeert  te geven , maar minder voor hipster .
Was dit via import  of koop via dealer in de EU.

Dag Hans.

Die van Hipster komen uit Amerika. (Soundoctor JL Audio)

Het probleem van Hipster is een erg vaag iets geweest.

Ik heb het hele internet afgezocht maar uberhaupt geen problemen te vinden met deze subs.

Misschien wil Hipster het nog een keer uitleggen wat er precies is gebeurd. Dat kan hij beter als ik.

De persoon die de subs aan het nakijken is vindt het een erg raar geval. Dat is wat ik heb gehoord, en hij denkt dat er toch ergens een piek spanning is geweest op beide subs.

Of het leuk is moeten we nog afwachten, ze moeten natuurlijk eerst gaan werken. 1400 euro is ook niet niks natuurlijk.

En inderdaad een domper voor Hipster.

morca

Citaat van: vik op maart 16, 2012, 20:24:21
Dag Hans,

Die van Hipster komen uit Amerika. (Soundoctor JL Audio)

Het probleem van Hipster is een erg vaag iets geweest.

Ik heb het hele internet afgezocht maar uberhaupt geen problemen te vinden met deze subs.

Misschien wil Hipster het nog een keer uitleggen wat er precies is gebeurd. Dat kan hij beter als ik.

De persoon die de subs aan het nakijken is vindt het een erg raar geval. Dat is wat ik heb gehoord, en hij denkt dat er toch ergens een piek spanning is geweest op beide subs.
En dat is wel heel gek,ik vermoede ook al een soortelijk probleem,door de aard van het verhaal,niks vreemd gewoon stekkers los en er weer in daarna.
waar die piek dan van gekomen is....net ,ga je nooit meer weten denk ik.

Vik

Citaat van: morca op maart 16, 2012, 20:27:50
En dat is wel heel gek,ik vermoede ook al een soortelijk probleem,door de aard van het verhaal,niks vreemd gewoon stekkers los en er weer in daarna.
waar die piek dan van gekomen is....net ,ga je nooit meer weten denk ik.

Ik heb ook al een paar keer kleine foutjes gemaakt met aansluitingen op mijn F113 (afkoppelen van de Marantz) dat er paar keer een plop uit kwam. Niks aan de hand en de F113 werkt nog steeds top.

HansGT3

Vik kijk nu  naar mijn  pioneer moest gewoon kunnen volgens zeggen scart er uit treken als hij in bedrijf is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar het is wel vreemd dat hij er mee stopt  en dan niets meer doet  ook niet na  opnieuw opstarten.

Passion4Sound

Een kleine statische lading op een verkeerd moment kan de hele boel al naar god helpen. JLAudio EU zal een beetje pissig zijn omdat je ze niet via hun gekocht hebt.
Dus via hun laten repareren zal je de hoofdprijs kosten. JL Audio USA is helemaal niet blij met de export buitenom naar de EU. Ze doen het wel en ze doen het soms niet. Omdat ze gewoon niet goed weten hoe ze met garantie perikelen om moeten gaan.
Een vriend van mijn had problemen met de aankoop van twee F113's beide hadden nukken. Heeft ze op hun kosten terug gestuurd en heeft twee nieuwe terug gehad. Sterker nog de nieuwe waren al binnen en hij moest nog de oude terug sturen. Dat is dan wel weer goede service.
Elk nadeel heeft een voordeel, als je besluit ze toch door JL Audio EU te laten repareren, heb je wel weer garantie op de reparatie dus als er weer wat is zullen ze je beter behandelen omdat je nu klant van ze bent.
Geloof me de versterker en de woofer zijn beide top spullen dat er wat fout is gegaan, waardeloos. en heb ik het goed begrepen, heb je er twee en beide zijn stuk, dat zou wel heel raar zijn.

Ik wens je veel sterkte met je relaas, maar 1 ding is zeker... als ze eenmaal weer de sterren van de hemel spelen, dan ben je weer snel je zorgen vergeten.

maar ja daar heb je nu niets aan

groeten

Alex

Raphie

Nee, de PB12+ is een B E E S T ben ik echt heel blij mee, zit nu in de UK, maar volgende week gaan we hem fijn inregelen met REW
JBL PRX Power!

Staaled

Het volgende is gebeurd:

Beide subs van de stroom en set afgekoppeld om ze en er achter schoon te maken.
Aangekoppeld en vervolgens niet meer in te schakelen.
Let wel ,de subs stonden elk op een andere stroomgroep in verschillende ruimtes.
En werden met een tussenpoos van 10 min. ingeschakeld.

JLaudio Europa of JLaudio USA hebben niets om over te mekkeren aangezien er ten tijde van mijn aanschaf geen JLaudio Europa was.
De subs zijn niet parallel geimporteerd maar via de officiele 220-240 V worldwide distributeur Soundoctor aangeschaft.

Raphie

was de voeding autosensing, of kan deze met schoonmaken verschoven zijn?
natuurlijk ben je waanzinnig voorzichtig met je spullen zoals iedere liefhebber, maar 2 units die tegelijkertijd overlijden, lijkt erg onwaarschijnlijk,
niks over het hoofd gezien?
JBL PRX Power!

Staaled

Citaat van: Raphie op maart 16, 2012, 22:26:30
was de voeding autosensing, of kan deze met schoonmaken verschoven zijn?
natuurlijk ben je waanzinnig voorzichtig met je spullen zoals iedere liefhebber, maar 2 units die tegelijkertijd overlijden, lijkt erg onwaarschijnlijk,
niks over het hoofd gezien?
Als ik mijn handelingen, nu nog, overdenk heb ik niets over het hoofd gezien.
Netjes aan de voorzijde uitgeschakeld, stroom er af , interlinks los.
Verschoven met Gramma en al.
Schoongemaakt zonder statische ontlading, ben ik altijd beducht voor.
En omgekeerde volgorde teruggeplaatst.

Ik blijf het zelf ook nog steeds zeer vreemd vinden.

Passion4Sound

Ja ik weet wie Sounddoctor is, dat is wel iemand die goede connecties heeft met JLAudio maar gewoon afnemer is bij JLAudio en daar niet werkt.
Ik baal voor je, sorry

Ik ga daar nog eens rustig over nadenken

groeten

Alex

Citaat van: Hipster op maart 16, 2012, 22:23:17
Het volgende is gebeurd:

Beide subs van de stroom en set afgekoppeld om ze en er achter schoon te maken.
Aangekoppeld en vervolgens niet meer in te schakelen.
Let wel ,de subs stonden elk op een andere stroomgroep in verschillende ruimtes.
En werden met een tussenpoos van 10 min. ingeschakeld.

JLaudio Europa of JLaudio USA hebben niets om over te mekkeren aangezien er ten tijde van mijn aanschaf geen JLaudio Europa was.
De subs zijn niet parallel geimporteerd maar via de officiele 220-240 V worldwide distributeur Soundoctor aangeschaft.

Staaled

Citaat van: Passion4Sound op maart 16, 2012, 22:41:43
Ja ik weet wie Sounddoctor is, dat is wel iemand die goede connecties heeft met JLAudio maar gewoon afnemer is bij JLAudio en daar niet werkt.
Ik baal voor je, sorry

Ik ga daar nog eens rustig over nadenken

groeten

Alex

Soundoctor is consultant en distributeur, volgens mijn info.

Balen hoeft niet aangezien mijn nieuwe subs de JL's overtreffen.
Upgrade. :thumbs-up:

Passion4Sound

Blij te horen dat je eindelijk je spullen gevonden hebt. veel luister plezier.

gr

Alex

Staaled

Citaat van: Passion4Sound op maart 17, 2012, 12:38:03
Blij te horen dat je eindelijk je spullen gevonden hebt. veel luister plezier.

gr

Alex
Dank je. :music: