FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FeaR1986

Citaat van: Pjotr27 op mei 15, 2013, 14:12:38
Maar wel lekker dichtbij.... als ik het wat rustiger heb en je zin hebt kunnen we vast wel een keer een luisteravondje afspreken....

Is goed. Volgens mij waren er nog wel meer mensen uit de buurt die langs wilde komen  :happy:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


FeaR1986

Citaat van: morca op mei 15, 2013, 17:27:50
Wauwie mooie aankopen  :thumbs-up:

Thnx, kan ook niet wachten tot alles binnen is  ;D

Zit alleen met de schijven die de NAS in gaan, doe ik dat in RAID 5 of toch RAID 6... RAID 6 heeft vier schijven nodig en die zitten er precies in.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

N1v3K

Citaat van: FeaR1986 op mei 15, 2013, 19:10:34
Thnx, kan ook niet wachten tot alles binnen is  ;D

Zit alleen met de schijven die de NAS in gaan, doe ik dat in RAID 5 of toch RAID 6... RAID 6 heeft vier schijven nodig en die zitten er precies in.
Volgens mij is het gebruiken van RAID6 pas interessant vanaf 5 disks (aangezien je bij 4 meteen de helft "opoffert").
Kan natuurlijk allemaal wel.. het is maar net hoe veilig je het wil hebben. Maar of je nou RAID5 of RAID6 pakt.. wanneer je tijdens een eventuele rebuild een fout krijgt, ben je volgens mij evengoed het volume kwijt  ;)

FeaR1986

Mijn oom is net nog geweest om even de bouw van het TV-meubel te bespreken. En begin toch te twijfelen. Meubel wordt 65 centimeter diep, 67 centimeter hoog en 185 breed qua buitenmaten. Dit zodat ik binnen 60 centimeter diepte heb, 50 - 55 centimeter brede vakken en hoogte wordt 22,5 en 25 centimeter. Onderste rij voor de XPA's en de pre/pro wordt 25 cm hoog, de rij erboven voor de bronnen wordt 22,5. Als ik op die 67 nog de CC800W zet en daarboven de TV hang wordt het wel erg hoog allemaal. Zit nu te denken om de CC800W dan maar in het meubel te zetten. Enige is dat ik dan de PS3 en XBox 360 bij elkaar in één vak moet zetten. Niet dat het erg is, want een vak van 55 breed bij 22,5 hoog en 60 diep is wel groot genoeg voor twee van die consoles :P Alleen... dan is het weer zo leeg bovenop het meubel  :+

Dus toch dit:


In plaats van dit:


De Denon AVR-2809 met daarboven de Denon DVD-2500BT leek me wel mooi. Zeker omdat dat deel van de kast ook open is (daarom kan de center er ook staan). Maar denk dat ik toch maar voor het praktische ga.

Citaat van: N1v3K op mei 15, 2013, 19:23:18
Volgens mij is het gebruiken van RAID6 pas interessant vanaf 5 disks (aangezien je bij 4 meteen de helft "opoffert").
Kan natuurlijk allemaal wel.. het is maar net hoe veilig je het wil hebben. Maar of je nou RAID5 of RAID6 pakt.. wanneer je tijdens een eventuele rebuild een fout krijgt, ben je volgens mij evengoed het volume kwijt  ;)

RAID 5 it is dan  :smile: Nu heb ik met 2 x 3TB ook meer dan genoeg, maar het is wel zonde van de ruimte die je mist. Zeker als het echt niet extreem meer veilig is dan RAID 5.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Madhouse

Ik heb mijn PS3 boevenop het meubel staan en de Squeezebox, ik vond het anders ook zo kaal bovenop.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FeaR1986

Citaat van: Madhouse op mei 15, 2013, 20:46:06
Ik heb mijn PS3 boevenop het meubel staan en de Squeezebox, ik vond het anders ook zo kaal bovenop.

Punt is wel dat ik bovenop niet veel kan zetten, anders steekt het weer boven het beeld uit. Squeezebox moet nog wel lukken (en die moet er ook op komen) en het NOW PLAYING-bordje ook, maar dan houdt het een heel stuk op. Maar onderkant TV op 86 centimeter is gewoon te hoog als ik het zo meet. Kan niet wachten tot de TV en het meubel er zijn om het allemaal neer te zetten en uit te meten, stukje onzekerheid wat ik nu heb is niet echt lekker. Komt vast goedvwant ik kan alle kanten op, maar toch...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Madhouse

Zal ook vast goed komen! De PS3 is net zo hoog als de Squeezebox dus het valt mee. Maar zoals je zelf al zegt, als alles er is is het een stuk makkelijker passen en meten. Onze TV (50 inch) hangt op ongeveer 75cm.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirk

en als je het meubel nu eens gewoon lager (& breder) maakt, dus één "laag" hoog?
de 2 Denons centraal naast elkaar (zonder front/deurtje) in één vak, met in aparte vakken links en rechts daarvan de Emotiva's, al dan niet verborgen achter deurtjes.
bovenop dat brede meubel kan je ook mooi je center kwijt en er is plaats zat voor je consoles.
zo komt je tv ook niet te hoog, want da's wel het laatste wat je wil met een scherm van dat formaat, believe me  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

FeaR1986

Citaat van: Madhouse op mei 15, 2013, 20:52:30
Zal ook vast goed komen! De PS3 is net zo hoog als de Squeezebox dus het valt mee. Maar zoals je zelf al zegt, als alles er is is het een stuk makkelijker passen en meten. Onze TV (50 inch) hangt op ongeveer 75cm.

Jij hebt zeker een PS3 Slim? Maar dan nog is het wel een relatief slank apparaat, daar heb je gelijk in. Ik wacht rustig af tot het meubel er is, idem met de TV. Vrijdag eerst de QNAP TS-469 Pro maar eens in ontvangst nemen  8)

Citaat van: Dynky op mei 15, 2013, 20:56:38
en als je het meubel nu eens gewoon lager (& breder) maakt, dus één "laag" hoog?
de 2 Denons centraal naast elkaar (zonder front/deurtje) in één vak, met in aparte vakken links en rechts daarvan de Emotiva's, al dan niet verborgen achter deurtjes.
bovenop dat brede meubel kan je ook mooi je center kwijt en er is plaats zat voor je consoles.
zo komt je tv ook niet te hoog, want da's wel het laatste wat je wil met een scherm van dat formaat, believe me  ;)

Breder kan niet, dan steekt het te ver voorbij de muur aan de ene kant (wat echt niet mooi is in verband met de L-vorm van de kamer). En naar de andere kant schuiven kan ook niet aangezien daar een deur zit. Wellicht maakt onderstaande foto wat duidelijker:


De gehele breedte van de muur waar de TV aan komt is 215 en als ik met drie vakken al op 185 zit dan wordt vier vakken nooit <215 centimeter. De vakken worden zo breed in verband met de valse poten en de bevestiging. Ik weet niet precies hoe het zit, maar mijn oom heeft dat zo uitgetekend en gerekend en daar vertrouw ik blind op. Geef de man een paar planken en hij bouwt alles wat je wilt. Maar begin langzaam wel in te zien dat het alles in het meubel wordt. Scheelt dat ik een hogere bank heb dan gemiddeld en dus wat hoger zit.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Madhouse

Citaat van: FeaR1986 op mei 15, 2013, 21:06:40
Jij hebt zeker een PS3 Slim?

Nee ik heb een 80GB fat versie, dus die is vrij hoog (net iets hoger dan de SB).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rha007

Ziet er goed uit. Ik zelf ben er geen voorstander van om een center in het meubel te plaatsen. Ik heb ons tv meubel destijds ook op maat laten maken, aangepast op mijn oude set. Ik speelde toen met een magnat center die in het meubel stond, maar het klonk voor geen meter. Het klonk net alsof je je handen rondom je mond houdt.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Denon Focal

De 4TB's waren EUR 169,- per stuk en geloof me er is niet zoiets als te veel opslag capaciteit. Ik heb mijn huidige 6Tb nok vol.
Voor thuis gebruik zijn deze echt prima, erg stil en zuinig.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

StefaanD

Citaat van: N1v3K op mei 15, 2013, 13:03:16
EDIT: sorry my bad.. dat kan alleen bij synology (SHR).. zie nu dat je QNAP pakt. Niks gezegd  :-X

Geen dingen door elkaar gooien. In een QNAP kan je ook beginnen met mindere schijven en later toevoegen.

SHR = Synology Hybrid RAID en betekent gewoon dat je schijfgroottes kan mengen. In de toekomst 2TB schijven kan vervangen door bv. 3TB exemplaren en zo de capaciteit uitbreiden zonder helemaal opnieuw te beginnen. Dat truukje kent QNAP volgens mij niet  >:D  :satisfied:

Je hebt SHR = RAID5 en SHR2 = RAID6

Citaat van: Raymond187 op mei 15, 2013, 13:45:09
QNAP is toch veeel beter dan SYnology :P

Absoluut  :devil:

@FeaR1986, 4 schijven en RAID6 is een beetje overkill  ;) en ruikt naar paranoia  :D

N1v3K

Citaat van: StefaanD op mei 16, 2013, 09:22:21
Geen dingen door elkaar gooien. In een QNAP kan je ook beginnen met mindere schijven en later toevoegen.

Ah.. ok. Dat wist ik niet idd  :)

Raymond187

is 3 * 3TB in RAID5 geen optie ? Dan heb je toch 5.5TB aan ruimte en kan je later altijd nog 3TB bijplaatsen.

Denon Focal

Citaat van: Raymond187 op mei 15, 2013, 13:45:09
QNAP is toch veeel beter dan SYnology :P

Zijn beiden top. Blijf erbij dat ik gewoon 4x4tb in Raid 5 zou doen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op mei 16, 2013, 09:41:01
is 3 * 3TB in RAID5 geen optie ? Dan heb je toch 5.5TB aan ruimte en kan je later altijd nog 3TB bijplaatsen.

Ik denk dat ik gewoon 4 x 3TB koop. Qua prijs vind ik dat interessanter dan de 4TB-versies. En met 12TB in RAID 5 houdt ik nog 9TB over wat voor mij echt meer dan voldoende is. Ik bewaar lang niet alles namelijk. Morgen komt de NAS als het goed is binnen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Beter laat dan nooit, dus bij deze: dat ziet er allemaal fantastisch uit zeg! 8) Echt een enorme verbetering met een ander kleurtje op de muren en die vloer. Prachtige aankopen ook weer, moet echt prachtig staan zo allemaal bij elkaar :)

En die TV wordt ook echt genieten, sta er zelf ook vaak nog echt van te kijken :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

Citaat van: FeaR1986 op mei 15, 2013, 20:33:53
dan is het weer zo leeg bovenop het meubel  :+

een vriendin zoeken.. staat je meubel zo vol met allerlei onzin  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op mei 16, 2013, 19:36:41
Beter laat dan nooit, dus bij deze: dat ziet er allemaal fantastisch uit zeg! 8) Echt een enorme verbetering met een ander kleurtje op de muren en die vloer. Prachtige aankopen ook weer, moet echt prachtig staan zo allemaal bij elkaar :)

En die TV wordt ook echt genieten, sta er zelf ook vaak nog echt van te kijken :D

Thnx! Ben zelf ook zeer content met alles wat ik tot op heden heb gedaan aan de woning en vooral heb gekocht.

Citaat van: W.Otter op mei 16, 2013, 19:42:07
een vriendin zoeken.. staat je meubel zo vol met allerlei onzin  :D

En de speakers vast en zeker buiten, Focals zijn niet echt denderend op het punt van WAF...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Net naar iEar in Tilburg geweest om even de afspraken te maken betreffende de levering van mijn Focal Chorus 816W en de Panasonic P65VT50E. Staat allemaal klaar op afroep, dus zodra het TV-meubel binnen is geef ik ze een belletje. Nog een Van den Hul The Sub mee gekregen met korting, dus dat is ook weer leuk  ;D

Maar wat nog leuker was de Utopia-ruimte van iEar, heb ik eindelijk eens de Maestro gehoord en de Stella Utopia gezien. Schitterende speakers met een nog mooier geluid. Wat een druk zetten die dingen neer! En om over de beleving nog maar te zwijgen. McIntosh als versterking er op en het geheel was compleet door de CD van Roger Waters te draaien. Hele tijd gesproken met de uiterst vriendelijke verkoper die me rustig mijn gang liet gaan met speakers van tienduizenden euro's, idem voor de versterking. Veel gepraat en besproken. Als ik mijn 826W's ooit kwijt moet mag ik naar iEar, want ze willen ze graag hebben  :P Heb overigens wel de laatste set 816W in doos weten te bemachtigen, vanaf nu hebben ze alleen nog een demo staan...

Toch schitterend:


Links de Maestro van 18.000 de stuk en rechts de Stella Utopia van 36.000 per stuk. Binnen twee dagen leverbaar, dus mocht er iemand om zitten te springen. Wist overigens niet dat het laag van de Stella en Grande Utopia actief aan werd gestuurd. Weer wat geleerd.

En hier heb ik een poos naar zitten luisteren:


McIntosh versterkers van 14.500 per stuk met 300 Watt aan buizen. Prijs van de CD-speler en voorversterker heb ik maar niet naar gevraagd  :angel:

En de Van den Hul meteen maar meegenomen:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Rha007

Mooi he! Ik heb ook in die kamer zitten kwijlen. Ook het bioscoop zaaltje ziet er bij iear goed uit.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

morca

Als je die set wilt kopen,moet je die vriendin waar heer Otter het over heeft, daarna pas aanschaffen.
Anders kom je met de boxen waarschijnlijk je eigen huis niet in  :clapping:  :headbanging:

Super gave set trouwens pffff!!!

Raymond187

Ik had die van den hull sub kabel in de verkoop staan voor een prikie met garantie. Zonde.