FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DV79

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Leentje

Ziet er super uit. lekker opgeschoten :headbanging:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

dchris

Ziet er netjes uit, mooie kleur vloer.
Hoe is het nu met je vader?
Mvg,

Dchris

FeaR1986

Citaat van: dchris op mei  1, 2013, 11:16:43
Hoe is het nu met je vader?

Pa mag wellicht dit weekend naar huis. Hij heeft een korset en hoeft niet onder het mes. Ze beginnen nu aan de fysio om hem om te leren gaan met bewegen. Totale revalidatie zal zeker nog drie maanden duren...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Vandaag kwamen de meubels  :pompom:

Hoekbank en eiken salontafel:


Eiken eethoek en lederen stoelen:


Totaalplaatje (kleuren van de tafels zijn gelijk, het is de kleur van de voorste):
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Dat ziet er echt netjes uit. Zo zie je maar dat een woonkamer leeg er altijd groter uitziet dan dattie echt is.
Even een paar planten erin, nog iets aan de wand, zoals een schilderij ofzo en het wordt een thuis :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

dchris

Citaat van: FeaR1986 op mei  1, 2013, 14:57:26
Pa mag wellicht dit weekend naar huis. Hij heeft een korset en hoeft niet onder het mes. Ze beginnen nu aan de fysio om hem om te leren gaan met bewegen. Totale revalidatie zal zeker nog drie maanden duren...

Goed om te horen dat hij niet onder het mes hoeft, jammer dat revalideren zo lang duurt. Maar het had erger af kunnen lopen.

Mooie meubels, ben benieuwd naar de rest  ;D
Mvg,

Dchris

Denon Focal

Strakke tijdsplanning! Ziet er goed uit.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Pinohelmond

Heel mooi! Wanneer kan het audio/video gebeuren geïnstalleerd worden?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

FeaR1986

Citaat van: Pinohelmond op mei  1, 2013, 17:05:58
Heel mooi! Wanneer kan het audio/video gebeuren geïnstalleerd worden?

Mijn oom begint één dezer dagen aan het AV-meubel. Maar wil toch wel de 11e mei over als het even kan. Dus vanaf dan zal de audio er ook staan. Zit alleen nog met de kabels en de pluggen, die moeten worden gesoldeerd en daar heb ik echt nul komma nul ervaring mee...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


Raymond187

Staat mooi fear  :thumbs-up:

Wij hebben er ook nog de dressoir van en meubel kast. Ik moest wel de achterkant van de av kast eruit zagen ivm ruimte gebrek :D

FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op mei  2, 2013, 08:50:46
Staat mooi fear  :thumbs-up:

Wij hebben er ook nog de dressoir van en meubel kast. Ik moest wel de achterkant van de av kast eruit zagen ivm ruimte gebrek :D

AV-meubel/dressoir was me toch iets te prijzig met ~1300 euro. Ik moest dan inderdaad zelf het halve meubel nog gaan verzagen om mijn apparatuur in kwijt te kunnen. Af fabriek op maat laten maken was ook mogelijk, maar dan kwam er 300 - 500 euro bij. Ik heb nu foto's van het meubel gemaakt en mijn oom gaat het meubel namaken in meteen de goede maten (63 diep, 55 hoog en 180 breed). Mijn oom is timmerman en kan hele trappen maken, dus zo'n meubel is een peulenschil voor hem.

Schiet nu allemaal wel op. Vandaag de vloer in de keuken en zaterdag het witgoed  ;D
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Rha007

Ziet er geslaagd uit. Die bank is ook akoestisch gezien een goede aankoop.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

1nt3gr@

+1

Dit is weer een leuk project en het einde komt in zicht! Ben benieuwd of je straks tevreden bent met de akoestiek wanneer alles op zijn plek staat.
Beterschap voor je pa!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

FeaR1986

Akoestiek ben ik ook benieuwd naar. Heb wel gezien dat ik de speakers relatief goed op kan stellen. De rears vallen deels achter de bank, maar de tweeter komt er bovenuit en dat is wel handig. Gordijnen komen ook nog, dus we gaan wat zachte materialen in huis brengen.

De buurvrouw stond overigens maar raar te kijken toen ik zei dat ik twee losse groepen had voor mijn HiFi  :devil:

Vandaag weer behoorlijk opgeschoten.

De shades hangen die als vitrage dienst doen. Semi verduisterend.


Lelijke jaren-60 vloer in de keuken vervangen:


En ik had nog wat zeil over van boven, dus de WC kon ook wel wat warms gebruiken  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


Leentje

Mooie meubels heb je aangeschaft :clapping: begint steeds meer op een thuis te lijken. Volgens mij kan je niet wachten tot je erin kan  :D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Sjoerd303

Citaat van: FeaR1986 op mei  2, 2013, 09:01:04
AV-meubel/dressoir was me toch iets te prijzig met ~1300 euro. Ik moest dan inderdaad zelf het halve meubel nog gaan verzagen om mijn apparatuur in kwijt te kunnen. Af fabriek op maat laten maken was ook mogelijk, maar dan kwam er 300 - 500 euro bij. Ik heb nu foto's van het meubel gemaakt en mijn oom gaat het meubel namaken in meteen de goede maten (63 diep, 55 hoog en 180 breed). Mijn oom is timmerman en kan hele trappen maken, dus zo'n meubel is een peulenschil voor hem.

Schiet nu allemaal wel op. Vandaag de vloer in de keuken en zaterdag het witgoed  ;D

Wauw mooie fotos zeg, het einde komt in zicht... de leuke dingen komen er aan zeg maar:P
63 cm diep is wel echt diep zeg.... Ik heb echt nachten wakker gelegen om voor 55 cm te gaan. Wel dit dressoir op maat laten maken voor dacht ik 900E. Die jongen mag in zijn vrije tijd de spullen van de baas gebruiken, hij is timmerman. Mocht je meer willen weten PM me dan ff, hij woont bij je in de buurt....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Xander32

Mooie afwerking en inrichting hoor; smaakvolle keuzes gemaakt :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Thx  8)

Gisteren UPC-alles-in-1 aangevraagd. Laatse voorziening die het huis nog nodig had om bewoonbaar te zijn wordt over maximaal tien werkdagen geleverd. Dit weekend ga ik beginnen met het overhuizen van enkele meubels en spullen. Wordt het daarna nog even wachten tot mijn oom het AV-meubel af heeft zodat ik dat kan plaatsen. Volgende week ook de 65VT50 maar eens bestellen. De 65VT60 is zeker wel het mooiere toestel, maar prijsverschil op dit moment is zo'n 1500 euro wat me echt te veel is. Al zou de VT60 zakken naar 3000 euro verkies ik nog steeds liever de VT50 voor dat geld.

Schiet wel allemaal op zo. Vooral met het geld  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mtissink

Nice..! Even met dat klussen goed volgen. Ik mag volgende maand aan de slag.
Die eettafel, en vooral de (leren?) stoelen, toch wel erg mooi!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

FeaR1986

Citaat van: mtissink op mei  7, 2013, 14:57:55
Nice..! Even met dat klussen goed volgen. Ik mag volgende maand aan de slag.
Die eettafel, en vooral de (leren?) stoelen, toch wel erg mooi!

Stoelen zijn leder inderdaad. Wilde niet weer stof omdat de bank dat ook al is. Dit is wel de hogere versie van leer, want dan zag je de structuur pas goed. Gewoon leder was relatief glad en kwam zo klinisch over. Mocht je echt interesse hebben: Beter Meubel is de leverancier. Tafels zijn uit de serie Quint, stoelen is Mountain-Vinsion.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT