FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Citaat van: LuPo op maart 29, 2013, 08:21:35

Jammer dat je conclusies trekt die op niets gebaseerd zijn.
Je wekt zelf de indruk. Daarnaast trek ik helemaal nergens een conclusie. Als je jezelf aangevallen voelt, ligt dat echt bij jou.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LuPo

Citaat van: Eddye op maart 29, 2013, 08:26:49
Je wekt zelf de indruk.

Welke indruk? :)

CitaatDaarnaast trek ik helemaal nergens een conclusie. Als je jezelf aangevallen voelt, ligt dat echt bij jou.

Oh nee?

"Of over de mensen die die kennissen over de vloer kregen. Je kan ook uit je eigen wat voorzichtiger zijn als je op bezoek bent bij iemand. "
Dit vind ik wel een conclusie. Eerst geef je aan dat het aan de mensen kan liggen die daar komen (= dat ben ik dus) en vervolgens zeg je dat die wel wat voorzichtiger mogen zijn. Je kunt ook vragen of we daar de boel aan het afbreken zijn geweest ipv voorbarige stellingen in te nemen zonder het verhaal te kennen.

Punt.


Eddye

Citaat van: LuPo op maart 29, 2013, 09:32:02
Welke indruk? :)
Je eigen woorden:
Citaat van: LuPo op maart 29, 2013, 07:46:15
Ik zou ook niet té dure meubels kopen. Je wilt nog wel je vrienden enzo over de vloer kunnen krijgen.


Citaat van: LuPo op maart 29, 2013, 09:32:02


Oh nee?

"Of over de mensen die die kennissen over de vloer kregen. Je kan ook uit je eigen wat voorzichtiger zijn als je op bezoek bent bij iemand. "
Dit vind ik wel een conclusie. Eerst geef je aan dat het aan de mensen kan liggen die daar komen (= dat ben ik dus) en vervolgens zeg je dat die wel wat voorzichtiger mogen zijn. Je kunt ook vragen of we daar de boel aan het afbreken zijn geweest ipv voorbarige stellingen in te nemen zonder het verhaal te kennen.

Punt.
Conclusie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Conclusie
Ik weeg niets af en neem daarna geen standpunt in.

Zoals wel vaker op fora gebeurt, maakt er iemand een grapje, en de volgende persoon 'trapt het balletje door'. Niemand wordt aangevallen, of beledigd. Dat wordt nog een keer extra benadrukt door het gebruik van een smiley. Nergens in de zin noem ik jou of maak een verwijzing naar jou. Dat "de mensen" voor jou jezelf betekend, dat maak je er zelf van.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LuPo

#853
Laat ook maar. Het topic van FeaR is al genoeg vervuild nu.

J.H

Wij hebben onlangs ook een TV meubel en bartafel laten maken, in grote lijnen gelijk met wat jij wil (massief eiken). Alleen weet je zeker dat je het onbehandeld wil laten?
Wij wilden in eerste instantie ook alles onbehandeld laten maar dit werd door de meubelmaker toch sterk afgeraden. Kringen gemaakt door glazen en bierflesjes bijvoorbeeld krijg je er daarna onmogelijk nog uit. Wij hebben gekozen voor 4 laklagen Glitsa eiglans. Natuurlijk zullen er op een TV meubel niet snel glazen gezet worden maar om de uitstraling met de overige meubels gelijk te houden.


Citaat van: FeaR1986 op maart 28, 2013, 23:57:26
Meubel is eigenlijk niet heel speciaal dat er tekeningen van zijn, redelijk recht allemaal. Maar meubel wordt gemaakt van massief onbehandeld eiken planken van 30mm dik. Daar gaat een hoop geld inzitten. Zeker omdat ik een meubel krijg van 63 diep (met verlies van deurtjes en achterplaat houd je dan iets minder dan 60 centimeter binnenmaat over die ik nodig heb) en 63 is geen kant en klare maat. Via-via een adres gevonden die al het hout op maat heeft gemaakt. En aangezien het een kennis van mijn oom was kon dat tegen inkoop en ook nog eens met wat extra kortingen. Totaal ligt er voor zeker 1,5 maal het bedrag. Meubel in elkaar zetten wordt ook een vriendenprijs. Denk dat het meubel kant en klaar in de winkel zo'n 2000 euro zou kosten.

Meubel wordt gemaakt met de serie "Quint" van Goossens als guideline. Dit omdat mijn salontafel en eetkamertafel daarvandaan komen. Voor het idee:







Massieve poten en verder dus onbehandeld eiken van 30 mm dik.

Meubel wordt iets meer dan 180 lang doordat er drie vakken naast elkaar komen van iets minder dan 60 centimeter. Diep was al bekend met iets minder dan 60 centimeter. Onderste rij vakken wordt 25 centimeter hoog (heb ik nodig voor de XPA's) en de rij erboven wordt 22,5 hoog. Middelste twee vakken blijven open en links en rechts komen deurtjes. Daar komen de XPA's en andere apparatuur die blind te bedienen is, de receiver en bron komen in het zicht zonder deurtje.

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

MegaJ

Citaat van: J.H op maart 29, 2013, 11:46:08
Wij hebben onlangs ook een TV meubel en bartafel laten maken, in grote lijnen gelijk met wat jij wil (massief eiken). Alleen weet je zeker dat je het onbehandeld wil laten?
Wij wilden in eerste instantie ook alles onbehandeld laten maar dit werd door de meubelmaker toch sterk afgeraden. Kringen gemaakt door glazen en bierflesjes bijvoorbeeld krijg je er daarna onmogelijk nog uit. Wij hebben gekozen voor 4 laklagen Glitsa eiglans. Natuurlijk zullen er op een TV meubel niet snel glazen gezet worden maar om de uitstraling met de overige meubels gelijk te houden.

Je moet met eiken sowieso uitkijken i.v.m. het looizuur. Ik vermoed inderdaad dat je het wel moet behandelen.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

FeaR1986

Citaat van: MegaJ op maart 29, 2013, 13:02:37
Je moet met eiken sowieso uitkijken i.v.m. het looizuur. Ik vermoed inderdaad dat je het wel moet behandelen.

Mijn fout en ook onduidelijk door mijn "onbehandeld". Het eiken houdt de kleur van onbehandeld (zoals ook op de foto's die ik poste), maar er komt wel een laag overheen. Inderdaad om kringen tegen te gaan. Kan je op onbehandeld er wel een keer of wat uitschuren, maar na een tijd houd je geen tafel meer over natuurlijk.

En even kort over dure of goedkope meubels: ik verwacht van mijn gasten altijd dat ze netjes met mijn spullen om gaan. Simpelweg omdat het van mij is en niet van hen, maakt dan niet uit of het om een bank van 1000 of 5000 euro gaat. Gelukkig heb ik geen lompe vrienden (*klopt af*), dus glazen wijn over de bank zullen het niet snel worden. Al heb ik voor mijn bank wel vlekkengarantie afgesloten. Als ik een vlek heb komen ze die er uithalen vanaf de verkopende partij, lukt het niet: nieuwe bekleding.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Dat vind ik ook doodnormaal hoor FeaR. Maar ik had een stel kennissen die dus doorschoten. Daar kon je nog zo netjes doen maar het was in hun ogen nooit goed zeg maar. Ze maakten zich continu zorgen om hun spullen. Imho ga je te ver als je sokken om stoelpoten gaat doen terwijl daar al dik meubelvilt onder zit omdat je zelf blijkbaar nooit de stoel eens heen en weer schuift. Er moet toch ook wel gewoon geleefd worden..

FeaR1986

Citaat van: LuPo op maart 30, 2013, 01:18:26
Dat vind ik ook doodnormaal hoor FeaR. Maar ik had een stel kennissen die dus doorschoten. Daar kon je nog zo netjes doen maar het was in hun ogen nooit goed zeg maar. Ze maakten zich continu zorgen om hun spullen. Imho ga je te ver als je sokken om stoelpoten gaat doen terwijl daar al dik meubelvilt onder zit omdat je zelf blijkbaar nooit de stoel eens heen en weer schuift. Er moet toch ook wel gewoon geleefd worden..

Doorschieten is altijd jammer, op elk vlak. Maar verschillende mensen, verschillende regels. Zo twijfel ik of je bij mij binnen mag roken als ik er woon. Ik heb zelf geen last van de rook, maar vind het wel zonde van mijn apparatuur en meubels waar de geur in gaat zitten. Aan de andere kant heb ik maar één vriend die rookt en om hem tijdens een film naar buiten te sturen om te roken is dan ook weer zo wat...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Zie net een paar Focal Chorus 816W in Satin Black inclusief bon/factuur op Marktplaats staan. Goede kleur en niet al te ver weg (40 kilometer). Prijs is met 1250 ook best netjes. Nieuw zijn ze 799 de stuk en dus 1598 voor een paar. Dat scheelt tot 21% met de verkopende partij op Marktplaats. Maar twijfel behoorlijk om ze te kopen. Nieuw zijn ze dus nog te krijgen en bij een Hobo HiFi (die kan nog leveren) krijg ik ook wel wat korting. En ik zit dus ook met een huis en uitgaven. Maar aan de andere kant is het wel goedkoop en zo vaak kom je ze niet tweedehands tegen.

Verstandige keuzes maken is toch een stuk makkelijker als het bij filosoferen blijft, als een artikel echt op je pad komt wordt het toch lastiger  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

paaj

Zeker waar. Moet zeggen dat ik de 1250 ipv 1600 redelijk prijzig vind voor tweedehands, dan kun je beter nog even wachten en nieuw halen als het uitkomt denk ik.
Of keihard onderbieden en kijken of hij hapt :)

__
nee, gewoon laten staan... Waar moet je anders nog naar uitkijken:)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Xander32

... ik zou 1050,- bieden en proberen op uiterlijk 1150,- uit te komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Jullie hebben wel gelijk dat 1250 nog best aan de prijs is. Maar ik weet niet van wanneer de speakers zijn. Als ze van 01-2013 zijn is het nog best netjes natuurlijk. Zal eens een mail sturen met wat algemene vragen over waar gekocht, dozen er nog bij, et cetera om te peilen. En, inderdaad, het is Marktplaats dus het blijft een vraagprijs. Goedkoper dan nieuw zal het altijd moeten worden en ook zeker kunnen. Denk dat 1100 best netjes zou zijn.

Citaat van: paaj op maart 30, 2013, 20:20:18__
nee, gewoon laten staan... Waar moet je anders nog naar uitkijken:)

Marantz AV8801, Panasonic VT50/VT60, Oppo 103/105, 4-Bay NAS, Playstation 4, Xbox 720, Harmony 1100. Denk dat ik nog wel genoeg heb om naar uit te kijken  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Me-Chiel

#863
Citaat van: FeaR1986 op maart 29, 2013, 19:13:17
Mijn fout en ook onduidelijk door mijn "onbehandeld". Het eiken houdt de kleur van onbehandeld (zoals ook op de foto's die ik poste), maar er komt wel een laag overheen. Inderdaad om kringen tegen te gaan. Kan je op onbehandeld er wel een keer of wat uitschuren, maar na een tijd houd je geen tafel meer over natuurlijk.

Ik heb zelf ook een eiken houten tafel en dressoir laten maken en deze laten behandelen met traelyx.
Voordeel: het ziet er uit alsof het behandeld is en zonder overdrijven: ik kan er een bord met spaghettisaus over heen kiepen en je ziet er niets van! (na opruimen dan). Dit uit eigen ervaring  :pompom:
"Ninety percent I\'ll spend on good times, women and whisky. The other ten percent I\'ll probably waste."

FeaR1986

De 816W gaat niet door. Hele nette mail terug gehad, maar ik vind de prijs veel te hoog. Speakers zijn uit 2008 en vallen dus al uit de garantie. Ook mist de rode stelschroef om de spikes te stellen. Op zich niet zo'n issue omdat ik er al twee heb, maar heb toch het liefste een compleet paar. Maar dat uit 2008 snap ik niet: volgens mij was de 816W er toen alleen in de gewone Chorus-kleuren, dus met houtnerf. De egale Satin en Gloss-versies zijn later gekomen.

Citaat van: Me-Chiel op maart 30, 2013, 22:33:41
Ik heb zelf ook een eiken houten tafel en dressoir laten maken en deze laten behandelen met traelyx.
Voordeel: het ziet er uit alsof het behandeld is en zonder overdrijven: ik kan er een bord met spaghettisaus over heen kiepen en je ziet er niets van! (na opruimen dan). Dit uit eigen ervaring  :pompom:

Goed om te horen dat zo'n laagje toch voordelen heeft. Weet niet of ik zo'n type ben dat overal onderzetters gaat gebruiken om glazen op te zetten en een tafelkleed neer gaat leggen voor het eten.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

#865
Citaat van: FeaR1986 op maart 30, 2013, 20:06:01
Doorschieten is altijd jammer, op elk vlak. Maar verschillende mensen, verschillende regels. Zo twijfel ik of je bij mij binnen mag roken als ik er woon. Ik heb zelf geen last van de rook, maar vind het wel zonde van mijn apparatuur en meubels waar de geur in gaat zitten. Aan de andere kant heb ik maar één vriend die rookt en om hem tijdens een film naar buiten te sturen om te roken is dan ook weer zo wat...

Vind ik vrij normaal hoor (buiten roken). Zeker aangezien mijn vriendin astma heeft. ;)

Citaat van: FeaR1986 op maart 31, 2013, 07:17:51

Goed om te horen dat zo'n laagje toch voordelen heeft. Weet niet of ik zo'n type ben dat overal onderzetters gaat gebruiken om glazen op te zetten en een tafelkleed neer gaat leggen voor het eten.

Dat bedoel ik nou met dat er geleefd mag worden. Als je zo'n speciale laag hebt dan hoef je dus wellicht geen onderzetters te gebruiken. Lijkt me ideaal! In tegenstelling tot 'de kennis' waar onder alles onderzetters moest omdat de tafel anders krast (glas, bordje). Dat vind ik geen probleem hoor. Maar het lijkt me zo'n moeilijk leven als je dat continu op moet letten en allemaal gaat zeggen etc. Nogmaals, netjes vind ik ook belangrijk maar alles met te ervoor is nooit goed. ;)

Xander32

Citaat van: FeaR1986 op maart 31, 2013, 07:17:51
De 816W gaat niet door. Hele nette mail terug gehad, maar ik vind de prijs veel te hoog. Speakers zijn uit 2008 en vallen dus al uit de garantie. Ook mist de rode stelschroef om de spikes te stellen. Op zich niet zo'n issue omdat ik er al twee heb, maar heb toch het liefste een compleet paar. Maar dat uit 2008 snap ik niet: volgens mij was de 816W er toen alleen in de gewone Chorus-kleuren, dus met houtnerf. De egale Satin en Gloss-versies zijn later gekomen.

Goed om te horen dat zo'n laagje toch voordelen heeft. Weet niet of ik zo'n type ben dat overal onderzetters gaat gebruiken om glazen op te zetten en een tafelkleed neer gaat leggen voor het eten.
Indien je in de markt bent voor de 816W, doe ff een belletje of mailtje naar; audiodemarssteden.nl ...   Hij heeft steevast heel scherpe prijzen (ter info; ik heb een paar jaar terug voor 2150,- een set van 816W, 806V en 800 CC bij hem gekocht ...).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Citaat van: Xander32 op maart 31, 2013, 08:46:00
Indien je in de markt bent voor de 816W, doe ff een belletje of mailtje naar; audiodemarssteden.nl ...   Hij heeft steevast heel scherpe prijzen (ter info; ik heb een paar jaar terug voor 2150,- een set van 816W, 806V en 800 CC bij hem gekocht ...).

Audio de Marssteden staat ook op de lijst om de Focals aan te schaffen, naast de Hobo en iEar. Eerlijk gezegd heeft Hobo de voorkeur aangezien ik daar de rest ook heb gekocht, maar aan de andere kant speelt geld altijd wel een rol natuurlijk. Audio de Marssteden heb ik al eens gemaild en - net als de Hobo - krijg ik het antwoord dat ik 799,- de stuk kwijt ben voor een 816W. Kans dat het minder wordt ik natuurlijk wel aanwezig als ik echt tot aanschaf over ga, maar dat is altijd zo lastig. Zeker via e-mail. Maar nieuw dus 1598 per paar, dan moet rond de 1400 toch wel lukken om ze mee te krijgen?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

paaj

1400 moet makkelijk kunnen, zeker als je nog iets lager inzet en duidelijk maakt dat je ze dan bestelt/meeneemt.

Lastig gevoel he, tweedehands laten schieten en dan gelijk nieuw willen kopen :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Citaat van: paaj op maart 31, 2013, 22:12:31
1400 moet makkelijk kunnen, zeker als je nog iets lager inzet en duidelijk maakt dat je ze dan bestelt/meeneemt.

Lastig gevoel he, tweedehands laten schieten en dan gelijk nieuw willen kopen :)

Ik ben wel blij dat de Hobo (en ook andere ketens) aan hebben gegeven nog voorraad te hebben. Met mijn 826W was de voorraad op en was het echt zoeken. Als de 816W ook zo op zou zijn dan zou ik wellicht op die MP-advertentie in zijn gegaan, maar nu dus echt niet. Dus gelijk nieuw kopen hoeft nu - gelukkig - even niet. Wil niet zeggen dat ik ze niet graag heb staan natuurlijk  :P

Blijf me wel afvragen hoe de 816W uit 2008 kunnen komen, de 826W was er in 2009 en volgens diverse sites was de 816W er pas in 2010.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Volgens mij kunnen er geen 816W's uit 2008 komen, klopt gewoon niet
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Citaat van: FeaR1986 op maart 31, 2013, 22:16:16
Ik ben wel blij dat de Hobo (en ook andere ketens) aan hebben gegeven nog voorraad te hebben. Met mijn 826W was de voorraad op en was het echt zoeken. Als de 816W ook zo op zou zijn dan zou ik wellicht op die MP-advertentie in zijn gegaan, maar nu dus echt niet. Dus gelijk nieuw kopen hoeft nu - gelukkig - even niet. Wil niet zeggen dat ik ze niet graag heb staan natuurlijk  :P

Blijf me wel afvragen hoe de 816W uit 2008 kunnen komen, de 826W was er in 2009 en volgens diverse sites was de 816W er pas in 2010.
... de 816W was er eerder dan de 826W. Het betrof in eerste instantie een tijdelijke, speciale uitvoering. Dat zou heel goed voor 2009 geweest kunnen zijn.

Deze foto dateert van juni 2009 volgens MijnAlbum, toen had ik ze net;

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Citaat van: Xander32 op april  3, 2013, 06:48:35
... de 816W was er eerder dan de 826W. Het betrof in eerste instantie een tijdelijke, speciale uitvoering. Dat zou heel goed voor 2009 geweest kunnen zijn.

Deze foto dateert van juni 2009 volgens MijnAlbum, toen had ik ze net;



Maar dat is de 816W in de gewone kleuren die Focal ook leverde, dus Ebony dan wel Mokka. Ik dacht dat de 826W de eerste was die in Satin Black en Satin Red werd geleverd. Daarna is de 2011-versie in Gloss gekomen en nu weer ik de 816W in Satin Black. Maar Focal is toch krom met de kleuren, de witte versie is eigenlijk nooit officieel geleverd in Nederland/Europa. Die kleur is - samen met nog vijf andere kleuren als oranje, turquoise, grijs - alleen bestemd voor Amerika. Amerika waar ze ook de 836W kennen.

Maar goed, de verkoper zal wel weten wat hij heeft staan en dat zal dan wel een Satin Black zijn. Verkoper gaat immers over naar de Focal Electra-lijn en mensen met dit soort speakers heb ik wel het idee van op de hoogte te zijn wat ze in huis halen. Was voor mij alleen nieuw dat er toen al een Satin Black versie was in 2008.

Overigens had ik nog laten vallen dat 1250 te hoog is voor speakers die nieuw 799 per stuk zijn, zeker als ze 5 jaar oud zijn en onderdelen missen. Verder geen tegenbod gehad, dus denk dat de verkopende partij toch voor die 1250 wil gaan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Ik heb me bedacht op het gebied van de speakerkabel :angel:

Het was de linker spindel (Van den Hul - The D-352 Hybrid), het is nu de rechter geworden:


50 meter Van den Hul - The Magnum Hybrid  :devil:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Mooi kabeltje hoor! :D

Ga je nog iets aan afwerking doen? Behalve andere connectoren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT