FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Vwb je center is het wel belangrijk hoe je die plaatst. Ik had hem tijdelijk in een goedkoop ikea Lack tafeltje staan en daar werd het vreselijk boemerig van. Twee redenen: het tafeltje was dieper dan m'n huidige kast en hij resoneerde als een gek (hol en niet stijf).

Dus als je hem in de kast wilt, dan zou mijn advies zijn om die niet te diep te maken, eventueel open aan de achterkant voor dat vak (en dan niet te dicht bij de muur) en zo stijf mogelijk om te voorkomen dat je een grote klankkast creeert.

Er bovenop heeft dus duidelijk voordelen voor het geluid.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Martijnst1990

Ik heb ook even een reactie in je andere topic geplaatst, misschien dat je er wat aan hebt. Hoe dan ook mooie plannen met je 65" VT50 8)!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MegaJ

Mijn meubel is 75 cm hoog. Ik heb hier een 32" tv op staan. De bank staat 2 m van de tv en ik vind de hoogte niet vervelend. Maar ik kan me voorstellen met 80 cm en een grotere tv zoals jij hebt dat het wat te hoog kan worden. Maar ik denk wel dat dit afhankelijk is van de afstand die je vanaf de tv zit.

Ik heb overigens 3 rijen met 3 vakken, waarbij de onderste twee rijen wat hoger zijn dan de bovenste rij en de middelste vakken het breedst.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Syphon

Citaat van: MegaJ op maart  3, 2013, 20:09:56
Mijn meubel is 75 cm hoog. Ik heb hier een 32" tv op staan. De bank staat 2 m van de tv en ik vind de hoogte niet vervelend. Maar ik kan me voorstellen met 80 cm en een grotere tv zoals jij hebt dat het wat te hoog kan worden. Maar ik denk wel dat dit afhankelijk is van de afstand die je vanaf de tv zit.

Ik heb overigens 3 rijen met 3 vakken, waarbij de onderste twee rijen wat hoger zijn dan de bovenste rij en de middelste vakken het breedst.

Ik heb een 65 inch hangen op 1 meter vanaf de grond. De eerste dag was net te hoog maar na een paar dagen is net prima. Zulke dingen wennen blijkbaar erg snel. Vrienden klagen er ook niet over.

FeaR1986

Citaat van: rovinggecko op maart  3, 2013, 11:43:17
Vwb je center is het wel belangrijk hoe je die plaatst. Ik had hem tijdelijk in een goedkoop ikea Lack tafeltje staan en daar werd het vreselijk boemerig van. Twee redenen: het tafeltje was dieper dan m'n huidige kast en hij resoneerde als een gek (hol en niet stijf).

Dus als je hem in de kast wilt, dan zou mijn advies zijn om die niet te diep te maken, eventueel open aan de achterkant voor dat vak (en dan niet te dicht bij de muur) en zo stijf mogelijk om te voorkomen dat je een grote klankkast creeert.

Er bovenop heeft dus duidelijk voordelen voor het geluid.

Mocht de center in het kastje moeten dan zit ik te denken om de reflexpoorten dicht te zetten dan wel de crossover relatief hoog te zetten (>100 Hz). Maar ik hoop echt dat de center gewoon op de kast kan, vind ik veel mooier in verband met dat het anders zo kaal is bovenop de kast en voor het geluid is natuurlijk ook heel veel te zeggen.

Citaat van: Martijn90 op maart  3, 2013, 12:12:19
Ik heb ook even een reactie in je andere topic geplaatst, misschien dat je er wat aan hebt. Hoe dan ook mooie plannen met je 65" VT50 8)!

Tsja, mijn 42" Philips krijgt meer en meer kuren. Dingen als dat het beeld niet aangaat als ik de TV aanzet terwijl je op de achtergrond wel het geluid hebt. Zenders die over worden geslagen tijdens het zappen. De ene keer doet de TV alleen de even zender waar een andere keer het weer de oneven zijn. En grootste nadeel is dat de TV geen ondersteuning biedt voor een CI+ module van UPC en die ga ik wel nodig hebben. Een nieuwe TV is dus geen overbodige luxe. Twijfel alleen nog een beetje tussen de 55 en 65", ik kan ze beide kwijt maar voor die 10" extra betaal je wel flink. Ligt er ook een beetje aan hoe veel geld er nog op de spaarrekening staat als het huisje helemaal in is gericht.

Citaat van: MegaJ op maart  3, 2013, 20:09:56
Mijn meubel is 75 cm hoog. Ik heb hier een 32" tv op staan. De bank staat 2 m van de tv en ik vind de hoogte niet vervelend. Maar ik kan me voorstellen met 80 cm en een grotere tv zoals jij hebt dat het wat te hoog kan worden. Maar ik denk wel dat dit afhankelijk is van de afstand die je vanaf de tv zit.

Ik heb overigens 3 rijen met 3 vakken, waarbij de onderste twee rijen wat hoger zijn dan de bovenste rij en de middelste vakken het breedst.

Citaat van: Syphon op maart  3, 2013, 23:57:35
Ik heb een 65 inch hangen op 1 meter vanaf de grond. De eerste dag was net te hoog maar na een paar dagen is net prima. Zulke dingen wennen blijkbaar erg snel. Vrienden klagen er ook niet over.

Jullie hoogtes maken me toch wel een beetje gelukkig  :P
Ik heb nog wat zitten meten en voor de onderste drie vakken heb ik nu eenmaal 25 centimeter hoogte nodig, anders krijgen die XPA's gewoon niet genoeg ruimte heb ik het idee. Die beestjes zijn 20 centimeter hoog en slechts 2,5 centimeter ruimte is voor mijn gevoel niet goed. Dan toch maar naar de vijf centimeter en 25 centimeter op de onderste plank.

Ik ga ook maar eens proberen een stuk karton te scoren zodat ik een 55 - 65" TV uit kan tekenen en op de muur kan plakken voor het idee. Het scheelt wel dat ik een iets hogere bank heb dan gemiddeld, dat scheelt ook weer wat met de kijkhoogte. Verder is het een bank waar je redelijk in wegzakt en dus automatisch wat meer naar boven kijkt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

#830
Ik heb het even opgemeten en de onderkant van de tv zit op 60cm. Zodoende zitten mijn ogen precies op 1/3 van de bovenkant van het scherm. Dus ik voldoe precies aan de vuistregel. :P
Ik zit overigens wel erg dichtbij de tv. Hoe verder je er van af zit hoe minder erg het is om hem wat hoger te hangen lijkt me.

FeaR1986

Vandaag even bij HiFi Klubben (RAF) in Hilversum geweest.

Stond de nieuwe KEF R500 en die wilde ik wel eens horen:
Ik vind het een lastige speaker. Aan de ene kant doet het strakke zwarte van de speaker met de alu-look units er mooi aan, maar het oog aan de andere kant ook heel goedkoop. Een B&W CM-reeks oog bijvoorbeeld chiquer terwijl er redelijk dezelfde kleuren worden gebruikt. Idem met het frontje: wel netjes met magneten, maar het frontje zelf lijkt wel een stuk karton.
Qua klank vond ik de speaker gemiddeld, niet gemiddeld van goed of slecht, maar gemiddeld van dat er niets uitsprong. Het hoog was zeker wel aanwezig (meer dan bij de Dynaudio die er naast stond), maar het liep niet ver door waardoor het er uit sprong. Zeker wel positief als je daar niet van houdt en snel luistermoe wordt van scherpere klanken die bijvoorbeeld een Focal of Monitor Audio kunnen doen. Het mid vond ik wat lastig te beoordelen. Ik let namelijk in eerste instantie op het hoog en laag van een speaker. Het laag viel me wat tegen voor het formaat speaker, de kleinere B&W CM8 ging voor mijn gevoel lager.

Het is niet mijn speaker, maar zoals gezegd heb ik een paar Focal Chorus en die zijn qua hoog heel anders en qua laag miste ik ook gewoon wat bij de KEF.

B&W CM9 en CM8 stonden er ook en ik neem terug dat ik B&W altijd wollig vind klinken. De CM9 is nog steeds niet mijn speaker (en de PM1 die er naast stond ook niet overigens). In die speakers mis ik echt emotie en het directe geluid. Iets wat de CM8 tot mijn verbazig wel had, de speaker ging zelfs relatief laag voor het formaat. Mocht B&W echt met een CM10 komen, dus de sound van de CM8 op het formaat van de CM9, dan ga ik dat denk ik een heel leuke speaker vinden.

Verder nog wat lopen spelen met diverse versterkers van Denon, Marantz, NAD, Cambridge Audio tot aan Cyrus en Musical Fidelity. Qua speakers nog even naar de Cerwin Vega geluisterd, maar dat is in mijn oren pure PA en niets meer of minder. Extreem veel drukkend laag en lastig om muziek/instrumenten te plaatsen.

Ook leuk om nog even naar de Dali Fazon te mogen luisteren, maar ik was er snel weg: in een kamer er naast stonden Dali Helicon 800 met voor ook duizenden euro's aan kabel aangesloten. Verassing van de dag was nog wel de Dali Menuet, wat een geluid komt er uit dat kleine speakertje zeg! Weet alleen niet of ik zo 500 euro neer zou leggen voor iets wat qua formaat niet veel onder doet van haast een melkpakje :P

Maar goed, dat was gewoon voor de lol. Hing een 65" Panasonic VT50 en ik ben echt verliefd. Ik hoop zo dat ik er nog eentje te pakken kan krijgen als ik klaar ben met klussen in mijn woning. En ook maar de beslissing genomen om een spindel van 50 meter Van den Hul D-352 te bestellen samen met Van den Hul DIY Banana plugs. Moet alleen nog even kijken of ik spades of bananen wil aan de kant van de speaker. Denk dat spades beter zijn als er een relatief zware kabel aan komt te hangen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RubenV.

Gaat het passen met die spades en bananen?

Daarnaast is het altijd leuk om eens naar wat verschillende speakers te luisteren door de loop van de tijd, daarom ga ik ook graag naar shows/beurzen. Lekker indrukken opdoen. Gaat de VT50 uit productie binnenkort?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

FeaR1986

#833
Citaat van: RubenV. op maart  9, 2013, 16:03:47
Gaat het passen met die spades en bananen?

D-352 staat op de lijst om compatible te zijn met de Van den Hul DIY Bananaplugs. En zowel bij de D-352 staat dat het past en de D-352 staat ook in de lijst als je bij de pluggen kijkt. Dan zouden ze twee keer de fout hebben gemaakt. En het is me door mijn connectie ook beloofd dat het past, dus daar vertrouw ik dan maar op. Ben benieuwd wanneer die spindel binnen is, lijkt me een leuk gezicht. Heb wel een stukje al mee om te meten tussen de plinten. Kabel doet inderdaad een stuk chiquer aan dan op foto's.

Citaat van: RubenV. op maart  9, 2013, 16:03:47
Daarnaast is het altijd leuk om eens naar wat verschillende speakers te luisteren door de loop van de tijd, daarom ga ik ook graag naar shows/beurzen.

Iets voor jou dan: http://www.audiovideo2day.eu/nl/avdagen2013
Is in Veldhoven en via bovenstaande link gratis entree geloof ik.

Ik ga wel proberen om te gaan kijken in ieder geval  :smile:

Citaat van: RubenV. op maart  9, 2013, 16:03:47Gaat de VT50 uit productie binnenkort?

Schijnt dat Panasonic zelf nog maar een zeer kleine voorraad heeft van de VT50-modellen. Dus ik vrees het ergste...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RubenV.

Citaat van: FeaR1986 op maart  9, 2013, 16:11:19
D-352 staat op de lijst om compatible te zijn met de Van den Hul DIY Bananaplugs. En zowel bij de D-352 staat dat het past en de D-352 staat ook in de lijst als je bij de pluggen kijkt. Dan zouden ze twee keer de fout hebben gemaakt. En het is me door mijn connectie ook beloofd dat het past, dus daar vertrouw ik dan maar op. Ben benieuwd wanneer die spindel binnen is, lijkt me een leuk gezicht. Heb wel een stukje al mee om te meten tussen de plinten. Kabel doet inderdaad een stuk chiquer aan dan op foto's.

Dan kan het niet anders dan dat het past lijkt me. Die foto's op de site zijn idd niet echt representatief voor de werkelijke finish van de kabel.

CitaatIets voor jou dan: http://www.audiovideo2day.eu/nl/avdagen2013
Is in Veldhoven en via bovenstaande link gratis entree geloof ik.

Ik ga wel proberen om te gaan kijken in ieder geval  :smile:

Ik ga er ook naartoe. Ik ben daar in de zomer ook naar de X-fi geweest. Dat is voor mij een stuk dichterbij dan beurzen in het midden van het land.

CitaatSchijnt dat Panasonic zelf nog maar een zeer kleine voorraad heeft van de VT50-modellen. Dus ik vrees het ergste...
Hmmz... je kan niet een model reserveren als je bijvoorbeeld een aanbetaling doet?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Je kan ook een VT50 kopen en even opslaan op zolder. :D

FeaR1986

Citaat van: LuPo op maart  9, 2013, 17:33:38
Je kan ook een VT50 kopen en even opslaan op zolder. :D

Late reactie, sorry maar ik was op vakantie. Autoshow in Genève aangedaan en daarna nog wat rondgestuurd. Onder andere nog Venetië, Verona, Genova (Genua), Monaco en Dijon aangedaan.
Denk dat ik de audio-aankopen nog even uit moet stellen, eigen huisje kost toch wat meer dan gedacht. Enige "probleem" wat ik straks kan hebben is dat de 65VT50 er niet meer is en ik voor een 65VT60 moet gaan..

Hier wat kiekjes van Genève.

Koenigsegg Hundra:




Pagani:




Gumpert:


Maserati:


Overigens moet je voor life Maserati's en Aston Martins in Monaco zijn, je hoort en ziet ze overal.

En deze geile speaker moest ik ook op de foto zetten:


Staan ze je wel raar aan te kijken als je een Focal Scala Utopia aan het fotograferen bent en niet de supercar die er naast staat. Bij Pagani stond een referentie set Sonus Faber te spelen, maar helaas heb ik die foto bewogen...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op maart 25, 2013, 21:04:59
Late reactie, sorry maar ik was op vakantie. Autoshow in Genève aangedaan en daarna nog wat rondgestuurd. Onder andere nog Venetië, Verona, Genova (Genua), Monaco en Dijon aangedaan.
Denk dat ik de audio-aankopen nog even uit moet stellen, eigen huisje kost toch wat meer dan gedacht. Enige "probleem" wat ik straks kan hebben is dat de 65VT50 er niet meer is en ik voor een 65VT60 moet gaan..

Hier wat kiekjes van Genève.

Koenigsegg Hundra:




Pagani:




Gumpert:


Maserati:


Overigens moet je voor life Maserati's en Aston Martins in Monaco zijn, je hoort en ziet ze overal.

En deze geile speaker moest ik ook op de foto zetten:


Staan ze je wel raar aan te kijken als je een Focal Scala Utopia aan het fotograferen bent en niet de supercar die er naast staat. Bij Pagani stond een referentie set Sonus Faber te spelen, maar helaas heb ik die foto bewogen...
Gaaf, klinkt als een geslaagd tripje :) Mooie foto's ook. Wat die 65VT50 betreft is die kans zeker aanwezig, lijkt nu best hard te gaan. VT60 is wel gelijk veel duurder helaas.

Maar goed, de rest van het huisje gaat natuurlijk voor. Hoe gaat het daarmee trouwens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Je kunt ook wat minder dure meubels kopen, dan blijft er meer over voor je HT. :devil:
Prioriteiten stellen: eerst HT, dan meubels. :P

Nee, ik snap het inderdaad. Meubels zijn duur dus dan moet het helaas even wachten.

FeaR1986

Ben er nu zelf achter dat eerst alles van HiFi compleet hebben gewoon niet de manier is. De rekening is nog goed gevuld, maar als de meubels komen en de vloeren worden gelegd gaan daar toch snel duizenden euro's van af. Zelf met dingen waarop ik hoopte te besparen gaat het niet zo snel: mijn oom gaat mijn TV-meubel maken, maar daarvoor had hij al voor 775 euro aan hout nodig...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RubenV.

Citaat van: FeaR1986 op maart 25, 2013, 21:58:18
Ben er nu zelf achter dat eerst alles van HiFi compleet hebben gewoon niet de manier is. De rekening is nog goed gevuld, maar als de meubels komen en de vloeren worden gelegd gaan daar toch snel duizenden euro's van af. Zelf met dingen waarop ik hoopte te besparen gaat het niet zo snel: mijn oom gaat mijn TV-meubel maken, maar daarvoor had hij al voor 775 euro aan hout nodig...

Meubels zijn inderdaad behoorlijk prijzig. Maarja, deze maken of kraken wel de sfeer in je huis vind ik. Daarnaast zijn je meubels ook niet zo makkelijk te upgraden  :D
Ik ben wel benieuwd naar je tv-meubel, heb je daar een schetsje van ofzo dat je met ons wil delen?   Dat moet voor die prijs aan hout wel iets speciaals worden  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Voor dat bedrag kun je een flink meubel kopen. :P Al zijn die meestal niet HT verantwoord qua ruimtes en vakken. :D

FeaR1986

#842
Meubel is eigenlijk niet heel speciaal dat er tekeningen van zijn, redelijk recht allemaal. Maar meubel wordt gemaakt van massief onbehandeld eiken planken van 30mm dik. Daar gaat een hoop geld inzitten. Zeker omdat ik een meubel krijg van 63 diep (met verlies van deurtjes en achterplaat houd je dan iets minder dan 60 centimeter binnenmaat over die ik nodig heb) en 63 is geen kant en klare maat. Via-via een adres gevonden die al het hout op maat heeft gemaakt. En aangezien het een kennis van mijn oom was kon dat tegen inkoop en ook nog eens met wat extra kortingen. Totaal ligt er voor zeker 1,5 maal het bedrag. Meubel in elkaar zetten wordt ook een vriendenprijs. Denk dat het meubel kant en klaar in de winkel zo'n 2000 euro zou kosten.

Meubel wordt gemaakt met de serie "Quint" van Goossens als guideline. Dit omdat mijn salontafel en eetkamertafel daarvandaan komen. Voor het idee:







Massieve poten en verder dus onbehandeld eiken van 30 mm dik.

Meubel wordt iets meer dan 180 lang doordat er drie vakken naast elkaar komen van iets minder dan 60 centimeter. Diep was al bekend met iets minder dan 60 centimeter. Onderste rij vakken wordt 25 centimeter hoog (heb ik nodig voor de XPA's) en de rij erboven wordt 22,5 hoog. Middelste twee vakken blijven open en links en rechts komen deurtjes. Daar komen de XPA's en andere apparatuur die blind te bedienen is, de receiver en bron komen in het zicht zonder deurtje.

Overigens heeft mijn 1938-huisje maar drie groepen in de meterkast. Komen dus twee nieuwe groepen bij: één voor de wasmachine en wasdroger en eentje voor de HiFi, hoe audifiel verantwoord is dat  :P Wordt weer gedaan door een bevriende elektricien dus dat scheelt ook weer centjes.

En aangezien we toch geld aan het uitgeven zijn als water net geld overgemaakt naar Nooff om zijn twee netsnoeren over te nemen:


Edit:

Moet me echt serieus inhouden om niet een paartje Focal Chorus 816W te bestellen en een 65" VT50 van Panasonic. Maar ik weet gewoon dat ik dan ergens opeens geld ga missen en in de knoop kom. Dan liever nog iets van 1,5 maand wachten en op safe spelen. Boven is nu bijna alles klaar en is het vier weken wachten tot ze de vloer komen leggen. Vanaf morgen vier dagen klussen dus hoop ook beneden wat vooruitgang te boeken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Xander32

Verstandige keuzes; een ander huis kost steevast meer dan je denkt. Tv ' s zijn er na de verhuizing ook nog te koop ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Citaat van: Xander32 op maart 29, 2013, 07:14:37
Verstandige keuzes; een ander huis kost steevast meer dan je denkt. Tv ' s zijn er na de verhuizing ook nog te koop ;).

Irritante is ook dat ik weet dat ik relatief veel budget heb voor het huis en daarom altijd dacht gewoon zo'n paartje speakers en die TV te kunnen kopen. Maar juist omdat het budget wat hoger ligt dan gemiddeld koop je ook makkelijker iets duurdere dingen voor in huis en ben je niet zo lastig met andere aankopen. Ik had nooit gedacht voor een bank, twee tafels en vier stoelen zo veel geld kwijt te zijn als ik nu ben. Dacht meer aan een derde, maar als je het geld toch hebt... Op dat vlak speelt het wel een beetje dubbel natuurlijk, maar ergens denk (en wil) ik dat het gewoon allemaal moet lukken. Dus al het noodzakelijke kopen, op het eind nog geld over voor de TV en speakers én nog wat reserves op de bank.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Citaat van: FeaR1986 op maart 29, 2013, 07:36:49
Irritante is ook dat ik weet dat ik relatief veel budget heb voor het huis en daarom altijd dacht gewoon zo'n paartje speakers en die TV te kunnen kopen. Maar juist omdat het budget wat hoger ligt dan gemiddeld koop je ook makkelijker iets duurdere dingen voor in huis en ben je niet zo lastig met andere aankopen. Ik had nooit gedacht voor een bank, twee tafels en vier stoelen zo veel geld kwijt te zijn als ik nu ben. Dacht meer aan een derde, maar als je het geld toch hebt... Op dat vlak speelt het wel een beetje dubbel natuurlijk, maar ergens denk (en wil) ik dat het gewoon allemaal moet lukken. Dus al het noodzakelijke kopen, op het eind nog geld over voor de TV en speakers én nog wat reserves op de bank.
Voor meubels is dat natuurlijk nooit weggegooid geld, die gaan 10/15/20 jaar mee. Omdat jou huis zo'n 'sloophuis' is, zou ik het persoonlijk kwa vloeren en muren e.d. zo goedkoop mogelijk houden. Ook al kan het jaren duren, de kans is aanwezig dat ze volgend jaar gaan slopen. Weg vloer van x1000 euro...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LuPo

#846
Ik zou ook niet té dure meubels kopen. Je wilt nog wel je vrienden enzo over de vloer kunnen krijgen. Ik heb weleens meegemaakt dat dat bij mensen gelijk afgelopen was omdat hun huis 'te kostbaar' was. En als je er dan was dan moest je erg uitkijken wat je deed want 'owee' als er iets niet volgens hun regels ging.

Wat dat betreft heb je wel een mooie robuuste serie gekozen. Er moet ook geleefd kunnen worden. ;)

Xander32

Citaat van: LuPo op maart 29, 2013, 07:46:15
Ik zou ook niet te dure meubels kopen. Je wilt nog wel je vrienden enzo over de vloer kunnen krijgen. Ik heb weleens meegemaakt dat dat bij mensen gelijk afgelopen was omdat hun huis 'te kostbaar' was. En als je er dan was dan moest je erg uitkijken wat je deed want 'owee' als er iets niet netjes ging.

Wat dat betreft heb je wel een mooie robuuste serie gekozen. Er moet ook geleefd kunnen worden. ;)
... dat zegt meer over die (ex-) kennissen van jou dan over "dure meubels"  8).

M.i. zijn degelijke meubels een goede investering. Zelf koop ik zeker het houtwerk altijd hoogwaardig (kasten, dresoir, tafels). Dat gaat dan ook jaren mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op maart 29, 2013, 07:59:27
... dat zegt meer over die (ex-) kennissen van jou dan over "dure meubels"  8).

Of over de mensen die die kennissen over de vloer kregen. Je kan ook uit je eigen wat voorzichtiger zijn als je op bezoek bent bij iemand.  ;D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LuPo

Citaat van: Xander32 op maart 29, 2013, 07:59:27
... dat zegt meer over die (ex-) kennissen van jou dan over "dure meubels"  8).

M.i. zijn degelijke meubels een goede investering. Zelf koop ik zeker het houtwerk altijd hoogwaardig (kasten, dresoir, tafels). Dat gaat dan ook jaren mee.

Klopt. Dat was het ook hoor. ;)
Maar ik merk wel dat als het wat minder duur is dat er dan wat meer geleefd mag worden.

Citaat van: Eddye op maart 29, 2013, 08:04:29
Of over de mensen die die kennissen over de vloer kregen. Je kan ook uit je eigen wat voorzichtiger zijn als je op bezoek bent bij iemand.  ;D


Jammer dat je conclusies trekt die op niets gebaseerd zijn. Ik ben zelf thuis erg netjes en ergens anders ook. Wat ik zelf thuis niet zou willen dat een ander doet doe ik dus ook bij een ander niet. Het was daar gewoon 'over the top'. Sokken om stoelen doen die al dik meubelvilt hadden (!) omdat schuiven met de stoelen uit den boze was voor de vloer..