FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Niet helemaal het juiste licht, maar voor het idee:



en van dichtbij:



Zoek op 'set screws inbus grub site:.nl' of wat varianten en dan vind je vast wat in de buurt cq online bestellen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

FeaR1986

Nog niets van de Hobo HiFi gehoord betreffende de CC800W, toch maar eens een mailtje aan wagen  :angel:

Citaat van: rovinggecko op augustus  6, 2012, 20:46:47
en van dichtbij:



Zoek op 'set screws inbus grub site:.nl' of wat varianten en dan vind je vast wat in de buurt cq online bestellen.

Damn, dat ziet er wel chique uit! Heb je die strakke look waar ik van houdt maar het te erg lijken op Electrocompaniet is door de wegvallende boutjes wel een stuk minder.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

CitaatBeste Kevin,

Ik heb de center gisteren binnen gekregen dus hij kan worden opgehaald.
Je zat nog in de map "bellen" maar het was er nog niet van gekomen...
We zien je wel verschijnen!

Vriendelijke groeten,

Stephan
Hobo Hifi Den Bosch

:pompom:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op augustus  6, 2012, 20:46:47
Niet helemaal het juiste licht, maar voor het idee:



en van dichtbij:



Zoek op 'set screws inbus grub site:.nl' of wat varianten en dan vind je vast wat in de buurt cq online bestellen.

Dat ziet er verdomd chiq uit zo! Ik denk dat ik daar dan ook maar eens een setje van ga bestellen.

@ Fear: wanneer ga je de center ophalen? Mooi upgrade weer  :pompom: Ik ben benieuwd wat je van het verschil vind.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

FeaR1986

#754
Ophalen stond voor morgen in de planning aangezien de Hobo Hifi in Den Bosch dan koopavond heeft. Gelukkig dat ik zo veel geduld heb, ow wacht...



Focal Chorus CC800W nog in zijn slaapzakje:


Dit begint er al meer op te lijken:


En waar het allemaal om te doen was, de Special Edition met W-woofers:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Cool, ziet er goed uit. Ben erg benieuwd naar je eerste luister ervaringen
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Martijnst1990

Gaaf 8) Word en mooie homogene frontstage zo. Ben benieuwd hoe je de verschillen met de V center ervaart.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

pagr

Wow, ziet er mooi uit incl inscriptie. Ben ook benieuwd hoe het klinkt.
Je hebt weer een super aankoop gedaan.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

FeaR1986

Luisteren en testen gaat dit weekend pas echt goed gebeuren. Op dit moment heb ik nog niet heel veel muziek in 5.1 formaat dus daar wordt op dit moment aan gewerkt. Met films testen vind ik altijd wat lastiger. Maar van de DTS-CD's die ik heb en reeds heb beluisterd merk ik zeker wel verschil. Met Best Of Dire Straits & Mark Knopfler: Private Investigations DTS en Brothers In Arms DTS merk ik wat meer aanwezig laag in de CC800W dan de CC800V had. In de hoge tonen - zoals verwacht door een zelfde tweeter - geen verschil.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WickedGame


FeaR1986

#760
Helaas heeft een geïnteresseerde voor de CC800V afgezegd, dus ik zit nog even met twee centers. Al zit de CC800V in de doos op de bergzolder, dus hij ligt niet in de weg. Ben wel zeer content met de CC800W, soundstage is een stuk homogener dan met de CC800V. Weet nu zeker dat ik als rear de 816W wil om het tot één geheel te maken.

Zojuist ook weer gereageerd op een huisje, vind het extra tof aangezien ik tot en met mijn 12e in dezelfde straat heb gewoond. Wellicht terug naar de roots dus ;D

Huis met drie slaapkamers (11, 10 en 7m²) en een woonkamer van 23 m². Keuken is ook redelijk groot, maar dat komt goed uit aangezien daar de wasmachine en -droger ook moeten staan. Voortuin en achtertuin met genoeg ruimte (en een oerwoud  :P) en daarnaast nog een riante schuur. Ook nog een bergzolder, dus meer dan ruimte voor mijn persoontje en zijn rommel. Enige nadeel is de schouw welke in de woonkamer staat. Die moet er uit als ik mijn TV en speakers goed kwijt wil, maar dat is geen probleem en mag ook gedaan worden.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

#761
Citaat van: FeaR1986 op augustus 16, 2012, 21:29:22
Helaas heeft een geïnteresseerde voor de CC800V afgezegd, dus ik zit nog even met twee centers. Al zit de CC800V in de doos op de bergzolder, dus hij ligt niet in de weg. Ben wel zeer content met de CC800W, soundstage is een stuk homogener dan met de CC800V. Weet nu zeker dat ik als rear de 816W wil om het tot één geheel te maken.

6.1 gaan draaien, met je oude center als rear
Citaat
Zojuist ook weer gereageerd op een huisje, -adres-. Zegt jullie helemaal niets, maar ik vind het tof aangezien ik tot en met mijn 12e in ______straat 20 heb gewoond  ;D

niet zo handig om op internet te zetten....
Citaat
Huis met drie slaapkamers (11, 10 en 7m²) en een woonkamer van 23 m². Keuken is ook redelijk groot, maar dat komt goed uit aangezien daar de wasmachine en -droger ook moeten staan. Voortuin en achtertuin met genoeg ruimte (en een oerwoud  :P) en daarnaast nog een riante schuur. Ook nog een bergzolder, dus meer dan ruimte voor mijn persoontje en zijn rommel. Enige nadeel is de schouw welke in de woonkamer staat. Die moet er uit als ik mijn TV en speakers goed kwijt wil, maar dat is geen probleem en mag ook gedaan worden.

succes, hopelijk gaat het door.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FeaR1986

#762
Citaat van: Eddye op augustus 16, 2012, 21:33:26
niet zo handig om op internet te zetten....

Ach, als ze binnen willen komen komen ze dat toch wel  :nopompom: Maar voor de zekerheid toch maar even aangepast  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Nu moet alleen Eddy zijn post nog even aanpassen :D

Maar leuk joh, hopelijk word dit wat :) En lekker dat de center zo goed bevalt, een homogene front stage is toch wel het belangrijkste van een goede set ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Citaat van: Martijn90 op augustus 17, 2012, 08:51:49
Nu moet alleen Eddy zijn post nog even aanpassen :D

Maar leuk joh, hopelijk word dit wat :) En lekker dat de center zo goed bevalt, een homogene front stage is toch wel het belangrijkste van een goede set ;)

Done :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FeaR1986

F U C K .... zesde  :nopompom:
Had het echt niet verwacht, want waren "maar" 79 aanmeldingen. Nu de hoop vestigen op oktober aangezien er dan veel nieuw op wordt geleverd en er een doorstroom is.

Kan het verdriet vanavond wel wegdrinken, een Poolse collega heeft me net een fles Johnnie Walker Black Label gegeven omdat ik zijn laptop had gefixed  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op augustus 21, 2012, 14:39:00
F U C K .... zesde  :nopompom:
Had het echt niet verwacht, want waren "maar" 79 aanmeldingen. Nu de hoop vestigen op oktober aangezien er dan veel nieuw op wordt geleverd en er een doorstroom is.

Kan het verdriet vanavond wel wegdrinken, een Poolse collega heeft me net een fles Johnnie Walker Black Label gegeven omdat ik zijn laptop had gefixed  :P
Sinds wanneer maakt Johnnie Walker vodka? :o :D

Maar balen man! Hopelijk heb je in oktober wel eindelijk eens geluk!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirk

Citaat van: Martijn90 op augustus 21, 2012, 14:44:47
Sinds wanneer maakt Johnnie Walker vodka? :o :D

Maar balen man! Hopelijk heb je in oktober wel eindelijk eens geluk!
hij heeft kennelijk niet tot vanavond kunnen wachten  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

LuPo

Mooie set FeaR! Ik heb me ook maar aangemeld op het HTForum. Je kent me vast wel van Tweakers. Ik ga de boel hier maar een beetje ontdekken. :P


frederick130391

Projector: Epson TW-5910
Receiver:Marantz SR7007
Front-Speakers: B&W DM 603 S3 Center-Speaker: B&W LCR 60 S3 Rear-Spreakers: B&W DM 601 S3 Subwoofer: Yamaha yst-sw012
Bronnen: PS3, Mac Mini (xbmc), digibox

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op augustus 21, 2012, 14:44:47
Maar balen man! Hopelijk heb je in oktober wel eindelijk eens geluk!

Nou, dat zat er dus ook weer niet in... Gaat echt helemaal nergens meer over. Huisje met 80 inschrijvingen en dan sta je na negen jaar gewoon vrolijk 10e. Ik kan me meteen beter inschrijven voor een bejaardenappartement, kan ik meteen door als ik 55 ben...

Zit serieus te overwegen om maar meteen te gaan kopen. Mijn ouders willen wel bijleggen als ik iets leuks zou zien. Dus dat is wel haalbaar. Maar aan de andere kant vind ik de stap naar kopen wel  erg groot en serieus. Met huren kan je in principe altijd weg, met kopen zit je toch een stuk meer vast..

Citaat van: morca op november  4, 2012, 11:01:47
Mooie center Fear!! maareuf je hebt er 1 over nu,ik ben nog op zoek naar een leuke  ::)    :D

De CC800V is al weer een tijdje weg, staat nu geloof ik ergens in Arnhem te spelen tussen een paar 816W in Gloss Black. Maar vanwaar is je keuze op de CC-gevallen? Wist niet dat jij ook Focals had?

Citaat van: LuPo op november  4, 2012, 10:51:58
Mooie set FeaR! Ik heb me ook maar aangemeld op het HTForum. Je kent me vast wel van Tweakers. Ik ga de boel hier maar een beetje ontdekken. :P

AVR-1612 met Klipsch RF-52 toch?

Citaat van: frederick130391 op november  4, 2012, 18:05:05
Echt wel een strakke center man!

Thnx, ben er nog steeds zeer content mee. Met films merk ik echt nul komma nul verschil. Maar dat had ik met luistersessies tussen de 826W en 826V ook al. Maar met muziek is het zeker een verbetering, heerlijk die 5.1 DTS CD's.

Ben nu verkocht aan Eva Cassidy met Fields of Gold, heerlijke stem en dan het scherpe randje wat de Focal toe kan voegen  :wub:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Klopt FeaR! Alleen toevallig van de week de Marantz SR5005 gekocht aangezien hij goed geprijsd was voor 399 en de nieuwe serie met dat kleine schermpje me niet kan bekoren. Overigens toch wel echt een hoorbaar verschil tussen AVR-1612 en de 5000 serie van Marantz. Veel meer detail en hij speelt veel makkelijker alles weg. Ik heb minder snel last van luister-moeheid.

morca

Ik ben op zoek naar een leuke center,maar die Focal koste nog wel wat denk ik.
Heb geen focals,s trouwens,zoek gewoon een leuke center ,de 4 surround,s zijn hetzelfde maar wat ouder.
Dus die center match ik niet meer vd zelfde serie  :)

FeaR1986

#774
Na al die positieve verhalen over de Boston Acoustics A25 wilde ik het toch zelf wel eens proberen. Ik had alleen geen zin in bestellen en wachten op het pakketje. Als ik iets in mijn hoofd heb moet het ook snel gebeuren. Daarom vandaag langs de BCC in Den Bosch gereden waar ze nog een set hadden staan. Eigenlijk voor demo in de winkel, maar ze hadden ze nog niet uitgepakt en konden daarom meteen met mij mee  ;D De verkoper even de prijzen bij de concurrentie laten zien waarna we er meer dan uitkwamen en ik ze dus mee genomen heb.



De eigen foto's zijn slecht, want wilde ze zo snel mogelijk aansluiten en wat laten spelen. Plus dat een donkere ruimte plus een mobiele telefoon nooit zo'n succes is.


Heb ze nu een paar uur aan het spelen en het valt me niet tegen. Wel een grootser geluid dan je zou verwachten van dit formaat speakers. Heb wel de subwoofer wat hoger moeten zetten qua crossover en het volume wat lager. Gevoeligheid van de Boston Acoustics ligt ook een stuk lager dan dat van de Focals, dus dat het niet meer zou kloppen was te verwachten.

Vind alleen de standaard waarop mijn A25's nu staan wat overpriced :P


Ik zet de A25's na een tijdje wel naar achteren om als rear te gaan dienen. Beter dan mijn huidige Magnat Motion 990 is het zeker.  En al zouden deze speakers mijn Focals wegspelen doe ik die toch niet weg.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT