FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: larzie op maart 16, 2012, 17:08:45
Klopt! Zit een gedeelte bij wat live in the Union Chapel wordt gespeeld :)
Stond trouwens nu ook een post op spotnet met 3 cd's van Lisa Hannigan in flac.
Even binnen halen, altijd wel benieuwd naar nieuwe muziek :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op maart 16, 2012, 17:14:41
Even binnen halen, altijd wel benieuwd naar nieuwe muziek :)

Hij is hier ook bezig. Eens zien wat de derde CD is, want ik heb er al twee  :P

Vanavond pa en ma van Schiphol afhalen, die zijn een weekje wezen duiken. Ben benieuwd waneer ze zien dat er een Emotiva XPA-2 in de kast staat, mits ze het zien...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: FeaR1986 op maart 16, 2012, 18:57:36
Ben benieuwd waneer ze zien dat er een Emotiva XPA-2 in de kast staat, mits ze het zien...

Tot op heden niets  :devil: Mijn ma stond wel even te kijken toen ze het zwarte bakbeest met de blauwe LEDjes zag, maar ze kon het niet thuisbrengen of het nieuw was of er al stond.

Zojuist nog even langs de Free Record Shop en Intertoys geweest om naar de Special Edition van Inception te zoeken vanwege de 5.1 Soundtrack die er bij zit. Helaas niet gevonden. Wel nog de Blu-ray van Léon in Steelcase voor maar 8 euro, maar helaas heb ik die al. En om nu alleen de Steelcase te kopen...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Net uit eten geweest met mijn ouders en in het restaurant werd wel wat toffe muziek gedraaid. Lange verhaal kort is dat het gesprek tussen mijn ouders opeens over muziek ging en over dat ze nog oude platen op zolder hadden liggen. Ik dacht meteen aan platen van Grease en wat al niet meer. Maar er zouden ook platen van The Beatles, Pink Floyd, Genesis en dergelijke moeten liggen. Nu spreekt dat me wel aan. Morgen ga ik dus rustig de zolder leegruimen en kijken wat ik tegen kom. En aangezien ik graag op de zaken vooruit loop (  :P ) had ik een vraag over een platenspeler. Niet dat ik die 100% wil kopen, maar vind het wel tof zoiets. En aangezien mijn receiver een phono-ingang heeft hoeft het geloof ik ook niet echt heel duur te zijn met ingebouwde versterkers en wat al niet meer.

Mijn vraag is als volgt:
Op het forum zie ik stylische platenspelers als Pro-Ject de revue passeren die veelal zo uit zien:


Sommigen zijn nog toffer met zoiets:


Verschil zat hem geloof ik in direct-drive en belt-drive. Waar de eerste sneller op start en sneller op toeren is.

Een vriend van me zit in de DJ-wereld en die zweert bij Technics en die vind dat ik zoiets moet kopen als ik platen zou willen gaan draaien:


Dan is nu mijn vraag: waar zit exact het verschil? En zou ik ook beter af zijn met zo'n Technics? Aangezien ik liever een stylische Pro-Ject zou hebben staan.

Let wel, het is zeker niet zeker of ik wel zoiets ga kopen, want dat hangt vooral af van de hoeveelheid leuke platen die ik morgen tegen ga komen. Het is meer voor mijn beeldvorming waar de verschillen zitten voor thuis-gebruikt en DJ-gebruik.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

morca

Het belangrijkste om te beginnen is de naald,daarna het perfect alstellen van deze onderdelen.
Zonder perfecte afstelling maakt het niet uit welke je koopt.
Die techniks heb ik wel een met een ortofon red naald(was het dacht ik gehoord) dat klonk toch al wel erg goed.

maar laat je even goed voorlichten door joris of 1 van zijn medeposters.
Die platen kraken,elke plaat moet je goed wassen met een machine,en daar komt nog bij,hoe goed zijn al die platen nog.
Wel een leuke hobby,is je plaatje goed schoon en kraakt niet of weinig,klinkt het wel beregoed.


Edit: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=158.0

FeaR1986

Owkee... daar zit dus toch meer achter dan ik dacht. Dat het element belangrijk is was me bekend, maar de rest van de dingen van of platen nog goed zijn en ze eventueel wassen is toch echt nieuw voor me. Morgen ga ik pas de bergzolder op om de platen te zoeken. Was gisteren (te) laat naar bed gegaan waardoor ik vandaag niet echt de kracht had om de hele zolder leeg te halen. Morgen toch maar doen, want ik wil wel zien wat mijn ouders nu echt verzameld hebben.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

chansig

Citaat van: FeaR1986 op april  7, 2012, 23:14:51
Net uit eten geweest met mijn ouders en in het restaurant werd wel wat toffe muziek gedraaid. Lange verhaal kort is dat het gesprek tussen mijn ouders opeens over muziek ging en over dat ze nog oude platen op zolder hadden liggen. Ik dacht meteen aan platen van Grease en wat al niet meer. Maar er zouden ook platen van The Beatles, Pink Floyd, Genesis en dergelijke moeten liggen. Nu spreekt dat me wel aan. Morgen ga ik dus rustig de zolder leegruimen en kijken wat ik tegen kom. En aangezien ik graag op de zaken vooruit loop (  :P ) had ik een vraag over een platenspeler. Niet dat ik die 100% wil kopen, maar vind het wel tof zoiets. En aangezien mijn receiver een phono-ingang heeft hoeft het geloof ik ook niet echt heel duur te zijn met ingebouwde versterkers en wat al niet meer.

Mijn vraag is als volgt:
Op het forum zie ik stylische platenspelers als Pro-Ject de revue passeren die veelal zo uit zien:


Sommigen zijn nog toffer met zoiets:


Verschil zat hem geloof ik in direct-drive en belt-drive. Waar de eerste sneller op start en sneller op toeren is.

Een vriend van me zit in de DJ-wereld en die zweert bij Technics en die vind dat ik zoiets moet kopen als ik platen zou willen gaan draaien:


Dan is nu mijn vraag: waar zit exact het verschil? En zou ik ook beter af zijn met zo'n Technics? Aangezien ik liever een stylische Pro-Ject zou hebben staan.

Let wel, het is zeker niet zeker of ik wel zoiets ga kopen, want dat hangt vooral af van de hoeveelheid leuke platen die ik morgen tegen ga komen. Het is meer voor mijn beeldvorming waar de verschillen zitten voor thuis-gebruikt en DJ-gebruik.

Ik denk dat je met de Technics meer waar voor je geld hebt. Mooi element eronder en spelen maar. Je moet behoorlijk geld uitgeven wil je de Technics overtreffen. Zelf heb ik nog een Pioneer PL550 te koop staan met element. Voor het geld wat ik ervoor vraag is het ook een topper en komt deze overeen met de Technics.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FeaR1986

Ik heb nu even de Kenwood P-26 van mijn oudes hier boven staan. Ding is zeker al 20 jaar oud, maar echt nog nooit gebruikt. Zit een stofkap overheen, dus het ziet er allemaal nog goed uit.

Maar helaas..., de platen vallen best tegen. Wel wat leuke dingen zoals Creedence Clearwater Revival, Deep Purple, Iron Butterfly en Gheorghe Zamfir. Maar de rest is allemaal troep met dingen als De Jantjes, BZN, Blondie, 12 Jaar Radio Veronica en als top- (of dieptepunt) "... dag, Sinterklaasje"  :hehe:

Denk dat ik het leuk vind om dit een dag te doen en daarna gaat het de bergzolder weer op. Ik vind het hele doen van de plaat uit de hoes halen, de naald er goed op krijgen en dergelijke best wel een mooi iets. Net zoals dat ik een Blu-ray kijken vanaf de Denon DVD-2500BT leuker vind dat een film streamen. Maar qua gemak van kiezen, nummers skippen en media wisselen wint het streamen gewoon..
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Oké, ik begin toch te twijfelen  :P
Heb net de platenspeler op het TV-meubel gezet zodat ik er makkelijk bij kan en zo'n plaatje opzetten is toch wel een mooi ritueel. Stukje meer emotie dan een nummer selecteren op de Squeezebox. Ook de platen zelf staan me wel aan. EZo te zien is een leuke Vinyl-collectie redelijk makkelijk op te bouwen. Als ik zie dat je voor een beetje LP maar een paar euro kwijt bent...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

morca

Citaat van: FeaR1986 op april  9, 2012, 19:11:34
Oké, ik begin toch te twijfelen  :P
Heb net de platenspeler op het TV-meubel gezet zodat ik er makkelijk bij kan en zo'n plaatje opzetten is toch wel een mooi ritueel. Stukje meer emotie dan een nummer selecteren op de Squeezebox. Ook de platen zelf staan me wel aan. EZo te zien is een leuke Vinyl-collectie redelijk makkelijk op te bouwen. Als ik zie dat je voor een beetje LP maar een paar euro kwijt bent...
En zo it begin,s .........  ;)
ben beniewd waar je test je gaat brengen,ik heb nog een sl1200 boven staan en soms jeuken me handen.
Als het niet was dat ik eerst een naald,preamp en platen moet kopen  :D

chansig

Citaat van: FeaR1986 op april  9, 2012, 19:11:34
Oké, ik begin toch te twijfelen  :P
Heb net de platenspeler op het TV-meubel gezet zodat ik er makkelijk bij kan en zo'n plaatje opzetten is toch wel een mooi ritueel. Stukje meer emotie dan een nummer selecteren op de Squeezebox. Ook de platen zelf staan me wel aan. EZo te zien is een leuke Vinyl-collectie redelijk makkelijk op te bouwen. Als ik zie dat je voor een beetje LP maar een paar euro kwijt bent...

Ik heb er nog wat (paar honderd) te koop staan... :D

Ik zou voor een Technics gaan.. ;)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Nog even en je bent volledig om! Vinyl zorgt voor een bepaalde betrokkenheid die je met andere formaten moeilijk vindt, imho.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

StefaanD

Alleen al het ritueel om de eerste noten uit een vinyl plaat te horen. Tegen de tijd dat dit effectief gebeurd ben je toch volledig tot rust gekomen, ideaal om in de muziek te stappen  ;)

WickedGame

Ik ben wel een voorstander van Vinyl. Ook al stream ik veel en draai ik nog cd's blijft vinyl mij toch elke keer weer trekken. Koop zo nu en dan wel eens nieuwe platen en dan elke keer als ik er mee bezig ben tovert het weer een glimlach op mijn face. Om maar te zwijgen als er bezoek is en men helemaal wild is van mijn draaitafel en het wil horen/beluisteren.

En dan als de muziek speelt die blikken in hun ogen! *priceless*

FeaR1986

Wat jullie zeggen is inderdaad iets waar ik me in kan vinden. Dat een plaatje opzetten toch een stukje meer emotie met zich meebrengt dan een nummertje op de Sqeeuzebox opzetten. Hetzelfde ervaar ik met een Blu-ray in de speler doen in plaats van een film streamen. Gekke is alleen dat ik het met CD's niet heb...

Wordt ook een beetje overwhelmed door de adviezen van welke platenspeler je nu zou moeten kopen. De één zegt een Technics SPL1200 aangezien dat één van de betere spelers op de markt is door het Direct Drive Systeem. Anderen zeggen dat de Technics meer voor DJ-werk is en dat je voor thuisgebruik net zo goed een Thorens neer kan zetten. Nu doen beide spelers me qua looks niets, en qua prijs valle ze me beiden ook echt mee. Maar dan ga ik wel twijfelen, zou 400 - 500 euro voor een Project dan alleen zitten in het design?!?

Citaat van: chansig op april  9, 2012, 19:41:46
Ik heb er nog wat (paar honderd) te koop staan... :D

Ik zou voor een Technics gaan.. ;)

Jouw advertentie in De Markt is er inderdaad eentje met zeer veel aanbod waar ik wel iets mee kan. Het is onder andere jouw schuld dat ik aan het twijfelen ben  :P

Wellicht dat ik het om moet draaien. Dus niet eerst een speler kopen, maar eerst wat platen. Dus platen die ik echt mooi vind zodat ik daarmee kan testen of ik over een paar maanden nog steeds behoefte heb aan een platenspeler. Zal de advertenties eens door gaan nemen om te zien wat een beetje een totaalprijs kan worden. Maar voor een paar tientjes heb je al snel een berg platen. De prijzen van een paar euro per stuk staan me we aan  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Jumping Jack

Met pro-ject is weinig mis hoor, het zijn goede en betaalbare tafels met degelijke lagers en goeie armen (die ook door andere fabrikanten worden gebruikt). Ideale instappers imo.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Citaat van: Jumping Jack op april 10, 2012, 10:41:07
Met pro-ject is weinig mis hoor, het zijn goede en betaalbare tafels met degelijke lagers en goeie armen (die ook door andere fabrikanten worden gebruikt). Ideale instappers imo.

Heb een lange tijd met een Pro-Ject 6.9 gedraaid en het zijn prima draaitafels.

knubbe

Ik zit nu zelf een beetje in dezelfde fase ;P
Ben begonnen met platen te kopen, maar wel alleen platen die ik erg goed vind.
Ik weet dat ik ze anders toch niet op ga zetten. Dus voor mij niet allemaal van die europlaten maar de wat duurdere, hedendaagse titels.
zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45317.msg2155953#msg2155953
Heb helaas ook nog geen platenspeler, heb wel een Pro-ject Debut op het oog maar even geen geld voor.
Ga nu misschien maar beginnen met goedkopere speler, iets als een oude B&O boeglam lijkt me wel leuk.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

De technics is inderdaad een tafel die in Dj land eerg populair is en dat heeft te maken met degelijkheid. Die dingen zijn niet kapot te krijgen, de specs van de dt zijn erg goed te noemen. Of ze beter zijn dan...weet ik niet. Ik weet alleen dat je voor 300 euro een stuk kwaliteit koopt. Ik heb hem zelf ook gehad...dus ws ben ik bevooroordeeld. Ik gebruikte hem met een Shelter element en dan is het voor 550 euro moeilijk te overtreffen.

Qua design vind ik een project wel mooier.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FeaR1986

Citaat van: knubbe op april 10, 2012, 11:51:24
Ik zit nu zelf een beetje in dezelfde fase ;P
Ben begonnen met platen te kopen, maar wel alleen platen die ik erg goed vind.
Ik weet dat ik ze anders toch niet op ga zetten. Dus voor mij niet allemaal van die europlaten maar de wat duurdere, hedendaagse titels.
zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45317.msg2155953#msg2155953
Heb helaas ook nog geen platenspeler, heb wel een Pro-ject Debut op het oog maar even geen geld voor.
Ga nu misschien maar beginnen met goedkopere speler, iets als een oude B&O boeglam lijkt me wel leuk.

Heb je zeker een punt. Een verzameling op gaan bouwen die uit muziek bestaat die er toch al in digitaal formaat is zal minder snel worden afgespeeld. Maar het is zo aantrekkelijk aangezien je voor een paar euro al een leuke titel op de kop kan tikken. Zat vandaag wat rond te kijken op Bol.com en behoorlijk nog wat muziek van deze tijd komt op LP uit. Alleen is de prijs van soms wel drie tientjes dan behoorlijk hoog. Die plaat van Lana Del Ray ziet er wel goed uit trouwens, de nummers die ik van haar ken kan ik wel waarderen.

Heb uit de lijst van Hans een tiental LP's gekozen die me wel oké lijken om te hebben. Wel een deel van wat ik al digitaal heb, maar muziek die ik wel eens op LP zou willen hebben. Mocht ik het na een maand niet meer luisteren heb ik een paar tientjes "weggegooid". Dat is op dit moment een wat veiligere keuze dan een platenspeler kopen en een paar honderd euro te laten verstoffen. Morgen maar eens een berichtje sturen  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Citaat van: FeaR1986 op april 10, 2012, 19:18:01
Heb je zeker een punt. Een verzameling op gaan bouwen die uit muziek bestaat die er toch al in digitaal formaat is zal minder snel worden afgespeeld. Maar het is zo aantrekkelijk aangezien je voor een paar euro al een leuke titel op de kop kan tikken. Zat vandaag wat rond te kijken op Bol.com en behoorlijk nog wat muziek van deze tijd komt op LP uit. Alleen is de prijs van soms wel drie tientjes dan behoorlijk hoog. Die plaat van Lana Del Ray ziet er wel goed uit trouwens, de nummers die ik van haar ken kan ik wel waarderen.

Heb uit de lijst van Hans een tiental LP's gekozen die me wel oké lijken om te hebben. Wel een deel van wat ik al digitaal heb, maar muziek die ik wel eens op LP zou willen hebben. Mocht ik het na een maand niet meer luisteren heb ik een paar tientjes "weggegooid". Dat is op dit moment een wat veiligere keuze dan een platenspeler kopen en een paar honderd euro te laten verstoffen. Morgen maar eens een berichtje sturen  :smile:

Mocht je any time soon nog naar de states gaan dan kan je daar ook lekker platen shoppen ;P
Nieuwe titels die hier dus tussen de 20 en 30 euro kosten heb ik daar veelal gevonden onder de 20dollar.
De beogram die ik op het oog had op marktplaats is helaas verkocht dus misschien eind van de maand maar eens kijken of een debut erin zit.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

FeaR1986

Citaat van: chansig op april 10, 2012, 19:42:11
Ik ben benieuwd.

Gr. Hans

Zal het lijstje zometeen eens in het verkooptopic zetten :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: knubbe op april 10, 2012, 21:43:38
Mocht je any time soon nog naar de states gaan dan kan je daar ook lekker platen shoppen ;P
Nieuwe titels die hier dus tussen de 20 en 30 euro kosten heb ik daar veelal gevonden onder de 20dollar.
De beogram die ik op het oog had op marktplaats is helaas verkocht dus misschien eind van de maand maar eens kijken of een debut erin zit.

Nog een trip naar de States wil ik wel doen, maar not any time soon.

Is zo'n Beogram ook een goede speler? Want dan heb ik er weer een merk/type bij naast de reeds genoemde Technics en Thorens.
Een Pro-Ject schijnt ook wat nadelen te hebben. Zo mag je handmatig de riem omleggen als je wilt wisselen van 33 naar 45 toeren. Aan de ene kant maar een klein punt aangezien je dat niet vaak zal doen. En het is op te lossen door een losse Speedbox te kopen. Maar toch jammer dat goedkopere spelers wel zoiets intern hebben.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

knubbe

Citaat van: FeaR1986 op april 11, 2012, 08:37:25
Nog een trip naar de States wil ik wel doen, maar not any time soon.

Is zo'n Beogram ook een goede speler? Want dan heb ik er weer een merk/type bij naast de reeds genoemde Technics en Thorens.
Een Pro-Ject schijnt ook wat nadelen te hebben. Zo mag je handmatig de riem omleggen als je wilt wisselen van 33 naar 45 toeren. Aan de ene kant maar een klein punt aangezien je dat niet vaak zal doen. En het is op te lossen door een losse Speedbox te kopen. Maar toch jammer dat goedkopere spelers wel zoiets intern hebben.

Eerlijk gezegd durf ik niks te zeggen over de kwali van een beogram :D
Volgens mij kan je je keuze prima beperken tussen Thorens en de Technics.
Een pro-ject debut III heb je nieuw voor 249euro. Twijfel tussen die nieuw of iets van marktplaats te halen.
Alleen ben ik bang voor een miskoop gezien ik er te weinig verstand van heb om een draaitafel te kunnen beoordelen :S
Leuk om te lezen dat je in een soortgelijke situatie als mij zit :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase