FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FeaR1986

Volgens dit topic heb ik net een Emotiva XPA-2 gekocht  :crazy:

Zoals jullie wellicht wisten was ik al langer in de race voor een leuke eindversterker, en als er dan eentje langs komt is de keuze snel gemaakt. Nu ik toch weer een maand niet kan reageren op een huisje was deze aanschaf wel te doen. Vanavond een aanbetaling doen richting Raphie en dinsdag langs om de versterker op te halen. Alleen nog even Black Trim bestellen bij Emotiva. En natuurlijk op zoek naar een leuke set interlinks om de Denon aan de Emotiva te knopen. Ik heb nog een paar Van den Hul The Rock 3T Hybrid liggen, maar denk dat dergelijke dure kabels wat zonde zijn om aan te sluiten.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Gefeliciteerd met je aankoop!! Echt een hele mooie eindbak, denk ik zo.

Qua interlinks, misschien een idee om RU Connected interlinks te kopen? Lekker no-nonsense, goede kwaliteit interlinks. Die zou ik in ieder geval zelf kiezen als ik op een eindbak over zou gaan :)

Veel plezier met de voorpret!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Eindelijk, na lang twijfelen :D Erg mooi en iets zegt mij dat 2x300 watt wel genoeg moet zijn voor je Focal's ;D

In plaats van die black trims zou je ook de gewone trims eraf kunnen halen, vond ik ook erg mooi staan op de foto. En mocht je toch zwarte willen bestellen kan je ook overwegen om Emotiva interlinks te kopen, schijnen van prima kwaliteit te zijn :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

De trim er helemaal afhalen hoor ik vaker voorbij komen. Eens zien hoe dat staat. Niet dat ik van $20 wakker zou liggen, maar het scheelt toch weer. Qua interlinks zien de RU Connected er niet verkeerd uit. Ook eens verdiepen in hoe een Trigger Cable werkt. De Denon AVR-2809 heeft een dergelijke output en de Emotiva een input. Is het dan gewoon een kwestie van een mono 3,5mm jack er tussen en gaan? Heb ooit in het menu van de Denon wel iets zien staan van een Trigger.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pinohelmond

Feli Fear!

Toen ik het topic vanmorgen zag had ik al een vermoeden wie er op ging bieden  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

RubenV.

Mooie upgrade, daar ga je zeker plezier van hebben. Ik zou gewoon die van den Hul kabels aansluiten  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rallufff

Heeeeeeee eindelijk!!!!  :pompom:

Nou daar is ie dan.... FerR zijn emotiva XPA 2!

Ik denk dat je daar geen spijt van gaat krijgen  ;). Dinsdag willen we foto's etc...

;D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

Alvast gefeliciteerd! Uitstekende keuze. :headbanging:

Ik zou ook de VdH interlinks gebruiken. 'alles' gaat daar doorheen. Dus waarom bezuinigen?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

FeaR1986

Citaat van: clockwork op maart  2, 2012, 15:16:09
Alvast gefeliciteerd! Uitstekende keuze. :headbanging:

Ik zou ook de VdH interlinks gebruiken. 'alles' gaat daar doorheen. Dus waarom bezuinigen?

Omdat die Van den Hul eigenlijk al tussen mijn PC en de Little Dot MKIII zitten :P
Met "liggen" bedoelde ik meer dat het de "beste" (de duurste) interlinks zijn die ik heb. Niet dat ze ongebruikt op de plank liggen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Trigger Cable moet gaan lukken zo te zien. Mijn Denon AVR heeft twee maal Trigger Out. In het menu kan je ingeven bij welke bron welke Trigger moet versturen. Dus de Emotiva maar eens instellen op alle bronnen.

Dacht dat ik de Blu-rayspeler ook wel aan zou kunnen sluiten met een Trigger Out, maar dat is toch weer wat anders. Zo te zien wel een zelfde aansluiting, maar dat is een "Room to Room In/Out". Wat dan weer is om een remote voor meerdere apparaten te gebruiken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Gefeliciteerd Kevin, ik ben erg benieuwd wat de effecten zullen zijn.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

paaj

Reageert die BR speler niet via HDMI? Door middel van CEC zou dat toch moeten kunnen?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Citaat van: paaj op maart  2, 2012, 20:53:15
Reageert die BR speler niet via HDMI? Door middel van CEC zou dat toch moeten kunnen?

HDMI CEC zou moeten kunnen inderdaad, maar vind het hele HDMI CEC niet altijd handig werken. Ik wil namelijk niet altijd de receiver aanhebben als ik mijn HDMI-apparatuur opstart. Maar op zich is de Blu-ray ook geen probleem, zit immers toch een remote bij. De Emotiva is wel handig aangezien die geen remote heeft. Maar met een triggercable gaat dat gewoon opgelost worden. De receiver is al goed ingesteld voor de komst van de Emotiva in ieder geval  :smile:

Nu alleen nog het TV-kastje eens anders indelen, het is nu zo:


Denk dat ik de receiver (rechts onder) laat staan en de Xbox 360 (links boven) ook. De Denon DVD-2500BT (links onder) gaat naar rechts boven, en de PS3 die daar staat gaat in hetzelfde vak als de Xbox. Dan speel ik links onder vrij om daar de XPA-2 in kwijt te kunnen. Twee consoles in één vak moet lukken qua warmte aangezien ik beide apparaten toch nooit actief tegelijk aan heb. Verder is het meubel aan zowel de voor- als achterkant open, dus met de lucht moet dat ook goed gaan. En meer keuzes heb ik niet, want iets als een eindversterker moet wel op de onderste laag staan. Denk dat ik ook maar een extra set wieltjes haal voor in het midden van het meubel. Dat zakt iets door (in het echt minder erg dan op de foto), maar met 30 kilo extra wordt dat toch wel tricky.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

paaj

Citaat van: FeaR1986 op maart  3, 2012, 13:00:07
HDMI CEC zou moeten kunnen inderdaad, maar vind het hele HDMI CEC niet altijd handig werken. Ik wil namelijk niet altijd de receiver aanhebben als ik mijn HDMI-apparatuur opstart.

Dan zou een trigger ook niet voldoen ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Citaat van: paaj op maart  3, 2012, 14:47:07
Dan zou een trigger ook niet voldoen ;)

Goed punt...
Raphie heeft overigen nog een Trigger Cable liggen, dus die kan ik dinsdag meteen meenemen en aansluiten. Nu alleen de interlinks nog. Lees her en der dat dure interlinks soms voor problemen zorgen, en dat een simpele dropveter werkt als een zonnetje. De dure laten de Emotiva in protectie schieten, dus niet op het gebied van geluid. Nu heb ik nog wel wat dropveters liggen, dus daar ga ik als eerst mee testen voordat ik andere kabels aan ga schaffen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Mooie upgrade voor een mooie prijs! Weer eentje die je van de wenslijst kunt afstrepen!

WickedGame

Kijk dat is nog eens een serieuze upgrade! Gefelicteerd! :thumbs-up:

FeaR1986

Thanks, ben er zelf ook zeer content mee. En dan na te gaan dat ik hem nog op moet halen  ;D

Even een andere vraag. Kan je iets als een XPA-2 gewoon in een stekkerdoos stoppen of moet die direct in de muur?
Achter mijn TV ligt een stekkerblok met daarin al vijf apparaten. Niet de meest energiezuinige apparaten met onder andere een 42" TV, XBox 360, Playstation 3 Fat en een Denon receiver. De Denon DVD-2500 BT en Squeezebox Touch zullen het probleem niet worden. Maar wordt dat krap en kan ik beter een lange kabel naar een outlet in de muur trekken of gewoon er bij in het stekkerblok?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Former member 78

Gewoon testen.
Zo ontzettend veel zal er echt niet uit jouw stekkerblok getrokken worden.
De TV zal max 300watt pakken denk ik, en de rest valt nog wel mee ;)

WickedGame

Eindversterker draait ook nooit op volvermogen. Zou het eerst even uitproberen.

morca

Gave aankoop man,echt een mooi ding.
Raphie verkoopt wat ik hoor en ervaren heb goeie spullen dus dat zit ook wel snor.
Veel luisterplezier dan dinsdag en niet teveel kwijlen over Raphie ze mooie auto heen,dat zie je dinsdag wel  ;)

FeaR1986

Eerst proberen is wellicht handig inderdaad. Lijkt me wel makkelijk als de Emotiva gewoon op het stekkerblok kan. Scheelt heel wat meters snoer. Plus dat een mooie powercord dan wellicht nog een optie is. Al ga in nu de W&M gebruiken die in de Denon DVD-2500BT zit. Denk dat de Emotiva die beter kan gebruiken dan een Denon die 35 Watt pakt.

Citaat van: morca op maart  4, 2012, 15:23:36
Gave aankoop man,echt een mooi ding.
Raphie verkoopt wat ik hoor en ervaren heb goeie spullen dus dat zit ook wel snor.
Veel luisterplezier dan dinsdag en niet teveel kwijlen over Raphie ze mooie auto heen,dat zie je dinsdag wel  ;)

Ik heb nog nooit eerder zaken gedaan met Raphie, dus het wordt dinsdag eerst even goed zoeken waar ik nu precies moet zijn. Echt goede ervaringen met Lelystad heb ik niet  :angel: Qua goede spullen verkopen heb ik altijd wel vertrouwen in wat er via het forum aan wordt geboden. Hier zitten toch wel de liefhebbers die zuinig met hun spullen omgaan. Ben nu al bij meerdere personen langs geweest om diverse spullen te kopen en ben nog nooit teleur gesteld.

Ben beniewd wat voor auto er staat dan. Ik heb zelf niet zo veel met auto's, maar er naar kijken mag ik wel graag doen  ;D

Morgen even aan de manager vragen of het oké is als ik een halve dag vrij neem. Kan ik 's middags mooi naar Lelystad rijden. Ben ik - met wat geluk - halverwege de middag weer thuis. Kan ik met fatoenslijk licht nog het meubel opnieuw inrichten en stekkertjes steken. Al wordt het spelen met de VU-meters pas leuk als het donker is  8)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


FeaR1986

Citaat van: FeaR1986 op maart  3, 2012, 13:00:07
Nu alleen nog het TV-kastje eens anders indelen, het is nu zo:


Denk dat ik de receiver (rechts onder) laat staan en de Xbox 360 (links boven) ook. De Denon DVD-2500BT (links onder) gaat naar rechts boven, en de PS3 die daar staat gaat in hetzelfde vak als de Xbox. Dan speel ik links onder vrij om daar de XPA-2 in kwijt te kunnen. Twee consoles in één vak moet lukken qua warmte aangezien ik beide apparaten toch nooit actief tegelijk aan heb. Verder is het meubel aan zowel de voor- als achterkant open, dus met de lucht moet dat ook goed gaan. En meer keuzes heb ik niet, want iets als een eindversterker moet wel op de onderste laag staan. Denk dat ik ook maar een extra set wieltjes haal voor in het midden van het meubel. Dat zakt iets door (in het echt minder erg dan op de foto), maar met 30 kilo extra wordt dat toch wel tricky.

En dat gaat dus niet werken... Kon het niet laten en heb net even al wat los lopen koppelen. De plek waar ik de Emotiva wil is geen probleem. Alleen de ruimte er boven is te laag voor een PS3 en XBox 360 op elkaar. Wordt dus een minder mooie oplossing:
Links boven de Denon DVD-2500BT, links onder de Emotiva XPA-2, rechts boven de PS3 en XBox 360 en dan rechts onder de Denon AVR-2809. En het minst mooie is nog wel dat de plank in het midden rechts dan één positie lager komt. Maar goed, als de apparatuur maar goed past en genoeg lucht krijgt. Heb ook niet zo veel mogelijkheden aangezien de twee zwaarste apparaten (AVR-2809 en de Emotiva) gewoon onderop moeten.

Maar goed, nog een paar uurtjes slapen en dan richting Raphie  :clapping:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT