FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FeaR1986

Citaat van: WickedGame op januari 30, 2012, 08:49:04
Heb zelf een soortgelijke zoekocht naar een mediaspeler.

Zie topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119994.0

Ook ik heb de Dune op het lijstje staan, mede door de mogelijkheid van een HDD inbouw. Tevens zijn bij mij de gegadigden de Popcorn Hour A300 en de Mede8er 500X2

Handig topic, ga ik zo eens doorlezen. Al is de mogelijkheid om een HDD in te bouwen voor mij wat minder van belang. Ik heb immers een NAS met ruimte voor twee schijven. En daarnaast heeft de NAS nog diverse USB-aansluitingen om externe HDD's op aan te sluiten.

Vraag me ook wel af hoe veel je gaat merken van de chip die wordt gebruikt. Dune gebruikt een Sigma die vooral in high-end spelers zit en dat spreekt natuurlijk wel aan. Maar Boxee heeft een Intel Atom die - op papier - vele malen krachtiger is. Maar alleen Boxee gebruikt deze, ook apart als de CPU zo goed zou zijn.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

DTS HD MA speelt de Dune probleemloos zowel 5.1 als 7.1.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Former member 78

Ik heb zo'n Boxee Box.
Werkt makkelijk en simpel.

Je kan dat ding gewoon ergens wegstoppen, want de ab werkt ook via het internet.

FeaR1986

De mediaspeler gaat een stapje terug doen op de lijst van dingen die ik nog eens moet kopen. Merk aan mezelf dat ik de laatste tijd niet echt veel films meer kijk en liever een muziekje op zet of een game opstart. Voor beide dingen is er niet de nood om een mediaspeler te kopen. Denk dat een dergelijk apparaat er toch zeker wel ooit eens gaat komen, maar voor nu zie ik de noodzaak er niet echt van in. Had even een account geshared samen met een vriend van me en redelijk wat gedownload, maar toch heb ik niet de drang om te gaan kijken. Ik download dus meer voor de heb en niet om echt te kijken. Dan koop ik liever de Blu-rays die ik echt wil en kijk ik ze vanaf schijfje.

Dus dan kan de eindversterker weer een stapje omhoog. Komt goed uit aangezien de XPA-2 vanaf eind deze maand wellicht weer leverbaar wordt, die staat nog steeds op het verlanglijstje. Maar... er is nog een merk dat mijn aandacht trekt: Advance Acoustic. Ooit als eens gehoord op een set Waterfall speakers en dat klonk zeker niet verkeerd. Ook het feit dat het van oorsprong een Frans merk is staat me wel aan in combinatie met de Focals die ik heb.

Als ik zo her en der kijk is er van Advance Acoustic leuk spul te vinden. De VU-meter staat me heel erg aan, al twijfel ik wel of ik me daar op den duur niet aan ga ergeren. Ik erger me ook aan standby-lampjes van apparatuur. Maar goed, de VU-meters doen alleen iets als de apparatuur aan staat. Maar qua apparatuur is er voor 1000 euro (tweedehands) toch wel wat te vinden. Van stereoeindbakken tot monoblokken:

Advance Acoustic MAA-705 Monoblock:


Daar kan je er al twee van hebben staan voor een euro of 850 - 1.000. Dus eigenlijk in dezelfde prijsklasse als de XPA-2 (al dan nieuw vs tweedehands).

Maar er zijn een paar dingen die ik niet helemaal vat als het gaat om of iets belangrijk is. Zo doet de Advance Acoustics tot 40 - 50 Watt alles in Klasse A en schakelt daarna over naar Klasse A/B om het vermogen tot 200 Watt per kanaal op te krikken. Nu weet ik wat de klasses inhouden, maar ga je dat verschil ook horen? Ik heb alleen met Klasse A/B en Klasse D-versterkers gespeeld in mijn leven, Klasse A is nieuw voor me.

Of ben ik nu gewoon echt appels met peren aan het vergelijken? Dus niet alleen qua monoblokken vs stereo, maar ook qua opbouw en dergelijke?

Edit:
Zie wel dat de MAA-705 de oudere versie is en er nu een MAA-706 is. Veel verschil kan ik niet ontdekken. Enige is dat de nieuwere versie een kilo lichter is en dimbare VU-meters heeft.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

paaj

Vind zo'n Advance Acoustic er in ieder geval zelf een stuk beter uitzien dan het Emotiva spul maar da's persoonlijk. Kans zelf eens wat te proberen?

Denk wel: die VU meters zijn leuk, maar daar zit je dan met je 200+ vermogen en een meter die niet verder komt dan iets van 1W, als je je buren tenminste te vriend wil gaan houden :P

Zag het een tijdje terug op een set gigantische speakers en een macintosh versterker. Zat als ik me niet vergis gemiddeld met 0,1W op behoorlijk volume...
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FeaR1986

Dat is wat ik me kan herinneren toen ik de Advance Acoustics had gehoord inderdaad, leuk zo'n VU-meter maar echt ver naar rechts uitslaan deed hij niet :P Maar dat schijnt de XPA-2 ook te hebben. De twee ledjes branden altijd en om deze - digitale - VU-meter uit te laten slaan moet je ook flink aan de volumeknop draaien. Overigens staat juist dat lompe/strakke van Emotiva me wel aan, matched overal bij.

Enige waar ik nu tegenaanloop is hoe ik in hemelsnaam de Advance Acoustics kwijt zou moeten. Mijn meubel is op dit moment zo ingedeeld (kastje hangt niet/minder door dan op de foto lijkt):


Één eindversterker kan ik wel kwijt. Dan gaan de PS3 en XBox op elkaar (dat heb ik ooit al eens gehad en dat werkt) in het linkerbovenvak, de DVD 2500BT gaat dan naar rechtsboven, de Denon AVR-2809 blijft staan en zo spelen we linksonder vrij. Meer dan genoeg ruimte voor een Emotiva. Maar.. waar ga ik 2 x een Advance Acoustics laten van elk 15 centimeter hoog... dat gaat sowieso niet in het meubel passen. Maar goed, dat is wellicht op te lossen door ze links naast de TV op het meubel te zetten.

Andere waar ik minder vrolijk van werd zijn enkele posts over Advance Acoustics dat het eigenlijk Chinese rommel is. Zo schijnt de VU-meter heel erg af te wijken en veelal kapot te gaan (niet meer helemaal naar 0 terugvallen). Ook lees je redelijk wat verhalen over opgeblazen MAA-705's  :-X . Maar goed, negatieve verhalen vind je met gemak, positieve verhalen zijn er natuurlijk ook meer dan genoeg te vinden.

Overigens wordt vergelijken lastig aangezien Emotiva geen winkels heeft en ook Advance Acoustic kom je niet veel tegen. Hobo Hifi verkoopt het niet en dat is toch één van mijn favoriete ketens. Maar zelfs een Stassen (die echt ziek veel merken voeren en aan grijze import doen) hebben niets van Advance Acoustics staan. Onbekend maakt onbemind of is het eigenlijk niet zo'n goed merk?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

CitaatAndere waar ik minder vrolijk van werd zijn enkele posts over Advance Acoustics dat het eigenlijk Chinese rommel is

Net zulke rommel als Emotiva, ze rollen namelijk uit dezelfde fabriek  ;) Zonder gekheid, rommel is het allebei niet, het is waar je voorkeur ligt.

FeaR1986

Citaat van: Nooff op februari 10, 2012, 19:00:56
Net zulke rommel als Emotiva, ze rollen namelijk uit dezelfde fabriek  ;) Zonder gekheid, rommel is het allebei niet, het is waar je voorkeur ligt.

Zoiets had ik inderdaad ook weer in het Emotiva-topic hier gevonden. Toch wel typisch dat ik telkens bij iets van Emotiva terug blijf komen, dan wel in de Advance Acoustics-vorm  :P

Maar qua looks zit er dus verschil tussen de twee, dat staat buiten kijf. Het verschil tussen 200 en 300 Watt op 8 Ohm is volgens mij ook wel te verwaarlozen met de speakers die ik er aan wil gaan hangen. Dan kom je meer op het punt wat er beter is: of één stereoeindbak of twee monoblokken. En dus nog steeds de vraag wat die eerste 40 Watt van de Advance Acoustic in Klasse A inhoudt. Ga je dat merken (in klank) ten opzichte van een Emotiva die alles in A/B spuugt?

Overigens is het wellicht eerlijker om de Advance Acoustic MAA-406 met de Emotiva XPA-2 te vergelijken. Dan zijn het beide stereoeindbakken. Echter is de Emotiva wel twee keer zo krachtig en twee keer zo zwaar. Sterker nog, één MAA-705 is net zo zwaar als één MAA-406. En heeft de MAA-406 één ringkern van 800 VA en de MAA-705 heeft er eentje van 700 VA. Dat is toch wel apart...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

FeaR1986

Neuh, ik wil ooit toch naar losse voor- en eindversterking dus een leuke eindversterker is een leuk begin. Een dikkere receiver zie ik niet zitten, dan ben ik zeker duizenden euro's kwijt voor een mooie Denon of Integra. Meer merken staan me niet echt aan. Pioneer heb ik niets mee en Onkyo heb ik slechte ervaringen mee. Marantz heeft alleen een SR7005 en die is niet zo veel dikker dat ik het geld waard vind.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Als je gaat kijken naar een eindbak, mag je volgens mij ook gaan kijken naar een ander meubel. Volgens mij is het flink aan het doorzakken, zo te zien op je foto.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

denoontje

Citaat van: FeaR1986 op februari 10, 2012, 19:28:01
Neuh, ik wil ooit toch naar losse voor- en eindversterking dus een leuke eindversterker is een leuk begin. Een dikkere receiver zie ik niet zitten, dan ben ik zeker duizenden euro's kwijt voor een mooie Denon of Integra. Meer merken staan me niet echt aan. Pioneer heb ik niets mee en Onkyo heb ik slechte ervaringen mee. Marantz heeft alleen een SR7005 en die is niet zo veel dikker dat ik het geld waard vind.

mooie arcam dan ;-)

-madison-

Of een mooie geïntegreerde stereo versterker? Ik kan me voorstellen dat je Denon niet de mooiste stereo voorversterker heeft.. :)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

mscofield

Citaat van: denoontje op februari 10, 2012, 19:53:46
mooie arcam dan ;-)
Inderdaad; Arcam, NAD, Rotel..
En dat een merk als AA zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en niet in de reguliere winkel te koop is, heeft natuurlijk alles met elkaar te maken. ;)

FeaR1986

Citaat van: Eddye op februari 10, 2012, 19:30:59
Als je gaat kijken naar een eindbak, mag je volgens mij ook gaan kijken naar een ander meubel. Volgens mij is het flink aan het doorzakken, zo te zien op je foto.

Zie "(kastje hangt niet/minder door dan op de foto lijkt)". Maar ik moet wel zeggen dat ik niet weet wat het kastje doet als je er ~ 30 kilo aan versterker in gaat zetten. Wellicht kan een set extra wieltjes in het midden, of een blokje hout geen kwaad. Top- en bodemplaat zijn 30 mm dik, dus dat moet wel iets kunnen hebben. Nieuw meubel staat wel op de ooit te kopen lijst, maar daar heb ik nu geen ruimte voor. Wil namelijk iets van ongeveer 2 meter breed met drie vakken van 60 centimeter breed en diep.

Citaat van: -madison- op februari 10, 2012, 21:53:42
Of een mooie geïntegreerde stereo versterker? Ik kan me voorstellen dat je Denon niet de mooiste stereo voorversterker heeft.. :)

Heb ik aan gedacht, maar al mijn bronnen zijn digitaal aangesloten op de receiver. Enige apparaat wat ik analoog aan zou kunnen sluiten is de Squeezebox en dan moet er meteen een goede DAC tussen, want de interne van de Squeezebox schijnt niet heel denderend te zijn. Op die manier zou ik een geïntegreerde vooral als eindbak gebruiken en niets doen met de voorversterker. Als je het zo zwart - wit ziet is het best zonde. Moet ook zeggen dat ik op dit moment denk meer controle te missen dan een goede voorversterker.


Citaat van: mscofield op februari 11, 2012, 00:13:19
Inderdaad; Arcam, NAD, Rotel..
En dat een merk als AA zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en niet in de reguliere winkel te koop is, heeft natuurlijk alles met elkaar te maken. ;)

En daar zat ik dus ook al mee... zegt niet alles natuurlijk, want een Lamborghini koop je ook niet bij elke dealer maar de gedachtengang heb ik ook gehad. Om die reden neig ik ook wat meer naar Emotiva, ook niet in de winkel te koop maar daarvan zijn er meer positieve berichten. Niet alleen op het forum hier, maar eigenlijk over het gehele net. Iets wat ik bij Advance Acoustics wel mis. Maar een Arcam en Rotel zit je dan ook beter dan een Emotiva? Moet me daar morgen maar eens in verdiepen wat die merken hebben. Ik richt me vooral op merken die je redelijk vaak voorbij ziet komen tweedehands aangezien dat zeker een optie is. Daarom ook jammer dat Emotiva zo lonkt, zo XPA-2 komt niet vaak voorbij. Wil overigens ook niet te oud gaan qua apparatuur, zie soms leuk Classé-spul langskomen, maar dat is dan 15 jaar oud. Idem met Parasound.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Je kan als pre/dac bij de emotiva natuurlijk gebruik maken van een XDA-1. Niet heel erg duur en, naar het schijnt, kwalitatief best goed.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Former member 78

Wat wil je precies bereiken met de andere versterker?

Ik heb een AA 305MKII, maar echt bijzonder is het niet hoor.
Het is meer dan prima, maar ''Hi End'' oid is het zeker niet.

FeaR1986

Citaat van: ArjanR1 op februari 11, 2012, 11:10:49
Wat wil je precies bereiken met de andere versterker?

Meer controle, althans daar hoop ik op. De Denon trekt de speakers redelijk, maar ik heb het idee dat er wel wat meer in kan zitten. Hoop vooral een wat strakker laag te krijgen.

Citaat
Ik heb een AA 305MKII, maar echt bijzonder is het niet hoor.
Het is meer dan prima, maar ''Hi End'' oid is het zeker niet.

Maar wat is "High End" en is het echt nodig? De Classé die te koop staat hier voor ~4000 euro is een mooie machine en zal ook zeker mooi spelen. Maar zoiets is voor mijn set gewoon overdreven, de Focals zijn maar 1099 de stuk. Daarom dacht ik met een budget van zo'n 800 euro wel een leuke matchende versterker te kunnen kopen. Dus puur kijkende naar de lijn qua kosten qua matchende apparatuur.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Als ik het geld had zou hier een Emotiva (XPA-5) staan te spelen. Lees er vrijwel alleen maar goeds over en de prijs is natuurlijk heel mooi voor wat je krijgt. Je leest ook niet over problemen met de eindversterkers van Emotiva. Alleen zit je wel met het importeren en garantie etc.

Nou ken ik zelf AA niet, dus daar kan ik niks over zeggen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op februari 11, 2012, 15:31:08
Als ik het geld had zou hier een Emotiva (XPA-5) staan te spelen. Lees er vrijwel alleen maar goeds over en de prijs is natuurlijk heel mooi voor wat je krijgt. Je leest ook niet over problemen met de eindversterkers van Emotiva. Alleen zit je wel met het importeren en garantie etc.

Nou ken ik zelf AA niet, dus daar kan ik niks over zeggen.

"Geld is het probleem niet" zal ik niet zeggen, want ik heb ook een auto die ik rijdende moet houden en rekeningen die ik moet betalen. Maar ik heb zeker wel een paar euro's over voor een goede versterker. Als er op dit moment een XPA-2 of XPA-5 op De Markt zou staan dan zou ik toch zeker contact opnemen. Inderdaad wat jij zegt dat je er alleen maar positieve verhalen over leest. Je moet moeite doen om negatieve verhalen te vinden en als je die al vind is het nooit over de XPA-lijn. Dan sla ik liever op zo'n merk 800 euro stuk dan op een merk (als Advance Acoustic) waar je toch redelijk wat problemen over tegenkomt. En dat ik mijn audiomeubel dan niet al te erg hoef te verbouwen scheelt alleen maar weer  :tongue2:

Ik wacht geduldig af tot de XPA-2 sowieso weer leverbaar is, of er een XPA-2 tweedehands te koop komt en/of Emotiva een Nederlands distributiecentrum opent.

Maar zo te zien zou een eindversterker jou nog meer geld gaan kosten aangezien de Pioneer VSX-919 geen Pre-Outs heeft? Maar mis jij ook controle dat je een eindversterker zou willen of is er een andere reden?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op februari 11, 2012, 15:45:53
"Geld is het probleem niet" zal ik niet zeggen, want ik heb ook een auto die ik rijdende moet houden en rekeningen die ik moet betalen. Maar ik heb zeker wel een paar euro's over voor een goede versterker. Als er op dit moment een XPA-2 of XPA-5 op De Markt zou staan dan zou ik toch zeker contact opnemen. Inderdaad wat jij zegt dat je er alleen maar positieve verhalen over leest. Je moet moeite doen om negatieve verhalen te vinden en als je die al vind is het nooit over de XPA-lijn. Dan sla ik liever op zo'n merk 800 euro stuk dan op een merk (als Advance Acoustic) waar je toch redelijk wat problemen over tegenkomt. En dat ik mijn audiomeubel dan niet al te erg hoef te verbouwen scheelt alleen maar weer  :tongue2:

Ik wacht geduldig af tot de XPA-2 sowieso weer leverbaar is, of er een XPA-2 tweedehands te koop komt en/of Emotiva een Nederlands distributiecentrum opent.

Maar zo te zien zou een eindversterker jou nog meer geld gaan kosten aangezien de Pioneer VSX-919 geen Pre-Outs heeft? Maar mis jij ook controle dat je een eindversterker zou willen of is er een andere reden?
Ik wil met de tijd sowieso mijn receiver upgraden en dan wil ik het gelijk goed doen. De Pioneer bevalt me op zich goed, maar als ik een film kijk op een redelijk volume word het wat rommelig. Zelfde met muziek, als ik het harder heb staan word het allemaal erg rommelig en heel vermoeiend om naar te luisteren. Dit zal sowieso ook aan de controle liggen, maar ook wel aan Pioneer, wat toch redelijk schel kan zijn icm met XTZ.

Voordeel aan Emotiva is dat het met bijna alles wel lekker te combineren is, omdat het erg neutraal is, Ralf is bijvoorbeeld ook erg tevreden over de combi XTZ en Emotiva. Als ik de upgrade ga doen kan ik kiezen voor een betere receiver -> €1500,- of bijvoorbeeld een Emotiva combi zoals UMC-1 en XPA-5 en dan is voor mij de keuze wel makkelijk eigenlijk. Ik hou heel erg van prijs/kwaliteit verhoudingen en dan zit je met Emotiva erg goed :D Daarnaast vind ik het uiterlijk echt prachtig en met een eindbak die 200 watt per kanaal levert zit ik qua upgrades eigenlijk altijd goed.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Ik zie trouwens dat jij ook vloerbedekking hebt en een subdude/gramma dacht ik? Was het verschil erg groot bij je?

Dacht gelezen te hebben dat het vooral op de lagere verdiepingen minder te horen was, maar daar heb ik niet zo'n last van, gaat echt om de bass in mijn ruimte.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Verschil is aanzienlijk. Moet wel zeggen dat de originele pootjes ook niet door de vloerbedekking prikten, dus wellicht was een setje spikes die wel door de vloerbedekking prikken ook een oplossing geweest. Ik ben dus van volledig contact naar ontkoppelen gegaan, koppelen (door middel van spikes) heb ik niet getest. Heb het idee dat het laag iets strakker is, maar dat kan ook zeer goed tussen mijn oren zitten want één op één wisselen lukt niet zo makkelijk. Wat zeker niet tussen mijn oren zit is het doordreunen wat zeker verminderd is nu ik de Subdude onder de Velodyne heb staan. Doordreunen op de volume waarop ik speel. Dus rond de 10 - 15 bij muziek en bij films nog een standje hoger. Subwoofer kan volgens de handleiding tot volume 80, maar dat heb ik nog niet aangedurfd  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Deze week maar eens op onderstaand huis reageren:



De kleur is ter indicatie, want de foto is niet van het huis zelf. Maar dat het een "vrolijke" kleur gaat worden is wel zeker. Maar goed, dat is de buitenkant en ik zit toch binnen. Waar het me om gaat is de binnenkant en dat is zeker niet verkeerd:

Begane grond:


Aan de wand rechts in de woonkamer kan perfect de TV opgehangen worden en is breed genoeg om daar ook twee speakers (en subwoofer) neer te zetten :D
En genoeg plek voor een leuke hoekbank. Alleen zien of de rear speakers helemaal aan de andere kant van de kamer moeten komen of gewoon net achter de bank. Al met al kan er zeker een leuke 5.1 worden geplaatst en daar kijk ik zeker naar bij de keuze van een huis.

Eerste verdieping:


Mooie grote slaapkamer, kamer voor de PC en een kamer voor de kledingkast (en dingen als de strijkplank  :-X ).
Ook nog een zolder (met vaste trap) voor extra slaapkamer of natuurlijk als bergzolder. Al is deze met ~ 8m² en aangezien ik in mijn eentje ga wonen niet echt nodig.

En dat alles voor nog geen 550 euro per maand.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Succes, ziet er op de plaatjes in ieder geval goed uit.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005