Mediaspeler! Maar welke?

Started by WickedGame, January 25, 2012, 09:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Ik ben het een beetje zat geworden om steeds iets te branden en ben toch wel toe aan een mediaspeler. Goed ik weet best wel wat van apparatuur als het gaat om audio maar mediaspelers heb ik totaal geen kaas van gegeten.

Toch heb ik mij even ingelezen en heb ik daarop mijn wensen gebaseerd.

- Harddisk inbouw mogelijkheid of een externe HDD aankoppel mogelijkheid (wat is beter?)
- Wifi mogelijkheid (Kan helaas geen ethernet kabel trekken naar de locatie waar de mediaspeler komt te staan)
- HD Audio ondersteuning (zal nu geen gebruik van maken maar tegen die tijd wel handig)

Wat niet nodig:

- Blu-Ray drive, heb dit al staan.
- 3D geen must (mocht het aankunnen leuk meegenomen)

Nog een praktische vraag, is het verstandig om een film te downloaden door een PC of door een Mediaspeler? Qua snelheid zal PC het sneller doen ivm ethernet aansluiting maar gezien de tijd dat ik iets binnen haal is dat snachts dus geen haast bij geboden.

Wat zouden jullie aanraden? En is het met een budget van rond de 200/250 euro haalbaar.

Martijn76

Ik zou zelf (weer) voor de Dune HD D1 gaan, bevalt prima...

Zelf gebruik ik hem zonder schijf (films staan op NAS en worden bekabeld gestreamd), downloaden op het apparaat zelf heb ik hierdoor geen ervaring mee...

Af en toe komen ze nog wel eens voorbij bij de bekende 1-dags-aanbiedingen, die zou ik zeker even in de gaten houden...

Eddye

#2
Als je alleen Wifi kan gebruiken, zou ik sowieso alleen een mediaspeler met HD nemen (danwel intern of via USB/eSata). HD films streamen over wifi kan echt een probleem zijn. Een Dune HD Smart H1 is misschien wat voor je, deze kan een interne HD hebben, en heeft een optionele Wifi mogelijkheid.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Martijn76 on January 25, 2012, 09:08:59
Ik zou zelf (weer) voor de Dune HD D1 gaan, bevalt prima...

Zelf gebruik ik hem zonder schijf (films staan op NAS en worden bekabeld gestreamd), downloaden op het apparaat zelf heb ik hierdoor geen ervaring mee...

Af en toe komen ze nog wel eens voorbij bij de bekende 1-dags-aanbiedingen, die zou ik zeker even in de gaten houden...

Helaas kan ik dus niet bekabeld aansluiten, heb namelijk wel een NAS die het aan zou kunnen maar die is dedicated ingericht voor audio streaming. Vandaar een Mediaspeler met ingebouwde HDD of een externe koppelbare (minst wenselijk maar toch).

Dune ga ik eens opschrijven, is ook zo te zien een vrij compact apparaat.

Martijn76

Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 09:11:58
Helaas kan ik dus niet bekabeld aansluiten, heb namelijk wel een NAS die het aan zou kunnen maar die is dedicated ingericht voor audio streaming. Vandaar een Mediaspeler met ingebouwde HDD of een externe koppelbare (minst wenselijk maar toch).

Dune ga ik eens opschrijven, is ook zo te zien een vrij compact apparaat.

Ik had er even overheen gelezen :) de Dune die ik heb beschikt over zowel eSata als USB + (volgens mij) ruimte voor een interne HDD (http://dune-hd.com/hd_players/current/133-dune-hd-smart-d1.html)

Had hiervoor een HDX-1000, maar dit is vele malen sneller, gebruiksvriendelijker, mooier qua interface en stabieler.

WickedGame

Quote from: Martijn76 on January 25, 2012, 09:38:52
Ik had er even overheen gelezen :) de Dune die ik heb beschikt over zowel eSata als USB + (volgens mij) ruimte voor een interne HDD (http://dune-hd.com/hd_players/current/133-dune-hd-smart-d1.html)

Had hiervoor een HDX-1000, maar dit is vele malen sneller, gebruiksvriendelijker, mooier qua interface en stabieler.

Verschil tussen H1 en D1 is alleen display en hotswap van hdd bij de H1?

Lees ook iets over een popcorn hour A300, al blijkt die met een HDD last te hebben van reboots. En zijn er naast de Dune's nog andere alternatieven of zijn deze wel het beste aan te raden?

Ondersteunt de DUNE een NZB downloader?

Weet het veel vragen voor mijn doen, maar goed ik kan niet overal verstand van hebben  ;D

erikz.nl

Popcorn Hour A300 of A210. Je kan daar een Wifi dongle bij aan schaffen. Voor het afspelen zou ik dan zeker kiezen voor het inbouwen van een HD of het koppelen van een HD via USB. Streamen via Wifi is bagger.

WickedGame

Quote from: erikz.nl on January 25, 2012, 09:53:39
Popcorn Hour A300 of A210. Je kan daar een Wifi dongle bij aan schaffen. Voor het afspelen zou ik dan zeker kiezen voor het inbouwen van een HD of het koppelen van een HD via USB. Streamen via Wifi is bagger.

Streamen via Wifi was ook zeker niet de bedoeling, ik blijf bij het concept inbouw HDD om die reden. Stomme fout om niet vanaf de bouw een ethernetpunt te realiseren.

erikz.nl

Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 09:56:00
Streamen via Wifi was ook zeker niet de bedoeling, ik blijf bij het concept inbouw HDD om die reden. Stomme fout om niet vanaf de bouw een ethernetpunt te realiseren.
Naja, kan gebeuren natuurlijk. Ik zou voor het overzetten van bestanden tussen je mediaspeler en computer in ieder geval een externe HD of USB stick gebruiken. Die wifi dongle heb je niet echt nodig, ook bestanden overzetten duurt een eeuwigheid via de ether.

WickedGame

Quote from: erikz.nl on January 25, 2012, 10:11:43
Naja, kan gebeuren natuurlijk. Ik zou voor het overzetten van bestanden tussen je mediaspeler en computer in ieder geval een externe HD of USB stick gebruiken. Die wifi dongle heb je niet echt nodig, ook bestanden overzetten duurt een eeuwigheid via de ether.

Overzetten ben ik mee eens, maar als als je de mediaspeler nou zelf laat downloaden? Dus dan is de vraag heeft de DUNE dus een download mogelijkheid?

Eddye

Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 10:13:16
Overzetten ben ik mee eens, maar als als je de mediaspeler nou zelf laat downloaden? Dus dan is de vraag heeft de DUNE dus een download mogelijkheid?

Dune: ik kan alleen vinden dat deze via bittorents kan downloaden
Popcorn A300 kan wel via NZB downloaden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Eddye on January 25, 2012, 10:28:54
Dune: ik kan alleen vinden dat deze via bittorents kan downloaden
Popcorn A300 kan wel via NZB downloaden.

Wel een minpuntje voor de Dune dan tegenover de Popcorn Hour. Ik download echt nooit met torrents. Dus een apparaat wat zelf NZB's kan binnen slurpen heeft mijn voorkeur en dat zou dan betekenen dat ik op de A300 ben aangewezen ipv de Dune.


Eddye

Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 10:39:07
Wel een minpuntje voor de Dune dan tegenover de Popcorn Hour. Ik download echt nooit met torrents. Dus een apparaat wat zelf NZB's kan binnen slurpen heeft mijn voorkeur en dat zou dan betekenen dat ik op de A300 ben aangewezen ipv de Dune.



Ach, kwa mogelijkheden ontlopen de mediaspelers elkaar niet veel, het zijn net de details die het doen. Popcorn Hour maakt prima apparaten. Mijn C-200 draait al 2 zo'n beetje 2 jaar.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Robert T

Je zegt net stom dat je ethernet niet heb laten doen vanaf de bouw... heb je een nieuw huis dan? Misschien totaal onmogelijk maar ik heb zelf m'n telefoniekabel die standaard cat5 is gebruikt voor zowel telefonie als 100mbit ethernet.

Mijn NAS en server staan beide in een ruimte boven, m'n bronnen beneden bij m'n audio setup...wat ik heb gedaan is 4 aders gestolen van m'n CAT5 kabel beneden bij m'n apparatuur - in de meterkast doorgelust met een blokje en vervolgens boven weer opgepikt...

Hoop dat het mogelijk is - het is niet de bedoeling dat ik offtopic ga.. dus indien niet mogelijk - lekker negeren dit bericht :)
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

WickedGame

Quote from: Robert T on January 25, 2012, 10:52:52
Je zegt net stom dat je ethernet niet heb laten doen vanaf de bouw... heb je een nieuw huis dan? Misschien totaal onmogelijk maar ik heb zelf m'n telefoniekabel die standaard cat5 is gebruikt voor zowel telefonie als 100mbit ethernet.

Mijn NAS en server staan beide in een ruimte boven, m'n bronnen beneden bij m'n audio setup...wat ik heb gedaan is 4 aders gestolen van m'n CAT5 kabel beneden bij m'n apparatuur - in de meterkast doorgelust met een blokje en vervolgens boven weer opgepikt...

Hoop dat het mogelijk is - het is niet de bedoeling dat ik offtopic ga.. dus indien niet mogelijk - lekker negeren dit bericht :)

Heb een wat lastig appartement waardoor ik meters en meters catkabel moet gaan trekken. Het zou nog wel kunnen maar dit gaat omslachtig worden. Zal even de situatie uitleggen.

Nas + Router staan in de werk/logeerkamer. Vanuit daar kan ik door de muur naar de meterkast welke gesitueerd is buiten het appartement in de centrale hal. Vanuitdaar zou ik het door moeten lussen naar de woonkamer. Alleen al woonkamer naar meterkast is een goeie 20 meter. Dus een 40 meter kabel heb ik zeker nodig.

De modem staat in de meterkast (ingangspunt ziggo). Dus zoals de situatie nu is, is dat er een ethernetkabel vanaf de modem naar werk/logeerkamer gaat waar de router staat en de NAS. Daar staat 1 vaste PC.

Dus heel veel werk voor een stukje ethernet. Ben nog wel onderzoekje aan het doen naar powerline netwerk maar daar lees ik te vaak dat het niet de snelheid haalt om goed te streamen.

wiemelen

ik gebruik de Netgear 3DHD Wireless internet adaptor for home theater.
Voorlopig nog geen problemen gehad om hiermee films/series door te streamen via mijn draadloze router en NAS die beide in de garage staan

WickedGame

Quote from: wiemelen on January 25, 2012, 11:09:22
ik gebruik de Netgear 3DHD Wireless internet adaptor for home theater.
Voorlopig nog geen problemen gehad om hiermee films/series door te streamen via mijn draadloze router en NAS die beide in de garage staan

Wat voor bestanden stream je? Alleen DVD? of ook Blu-Ray?

erikz.nl

Weet trouwens niet of je zelf die NZB's op de A300 moet zetten of dat er een Sickbeard-achtige app aanwezig is in de app market.

WickedGame

Quote from: erikz.nl on January 25, 2012, 11:16:22
Weet trouwens niet of je zelf die NZB's op de A300 moet zetten of dat er een Sickbeard-achtige app aanwezig is in de app market.

Zal dit nog wel even bekijken. Zoals ik het nu bekijk zijn de A300 en de Dune de mogelijke kanshebbers. Al baart het mij zorgen dat de A300 problemen heeft met warmte die HDD's produceren.

johan d

#19
Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 11:04:43Dus heel veel werk voor een stukje ethernet. Ben nog wel onderzoekje aan het doen naar powerline netwerk maar daar lees ik te vaak dat het niet de snelheid haalt om goed te streamen.
ik denk dat bovenstaande poster bedoelt: Heb je geen telefoonkabel liggen die je (gedeeltelijk) kan gebruiken om een LAN kabel van te maken. ik heb namelij hetzelfde gedaan en werkt prima. Telefoon heeft maar 2 draden nodig van de 8, ethernet 4 van de 8

WickedGame

Quote from: johan d on January 25, 2012, 11:27:56
ik denk dat bovenstaande poster bedoelt: Heb je geen telefoonkabel liggen die je (gedeeltelijk) kan gebruiken om een MAN kabel van te maken. ik heb namelij hetzelfde gedaan en werkt prima. Telefoon heeft maar 2 draden nodig van de 8, ethernet 4 van de 8

Heb in de huiskamer wel een telefoonlijn daar liggen tot de meterkast. Dat zou kunnen.

johan d

#21
Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 11:29:33
Heb in de huiskamer wel een telefoonlijn daar liggen tot de meterkast. Dat zou kunnen.
zeker doen dan, kan je je NAS gebruiken om te streamen en heb je geen extra HD nodig. Ikzelf heb de Dune Lite 53D en vodoet prima

Robert T

Bedoelde idd wat Johan zei ja. Ben zelf een half uurtje bezig geweest destijds en heeft een heleboel ellende met wifi of kabels trekken gespaard. Je hebt alleen geen gigabit maar dat is niet nodig voor streaming van HD e.d.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

WickedGame

Goed dat netwerk ga ik wel een keer uitzoeken hoe en wat. Maar nu toch even terug naar de vraag waar het mee begon. De mediaspeler :)

Als ik de NAS ga hanteren is het NZB verhaal niet meer noodzakelijk en dan is de Dune mogelijk degene met de beste papieren.

johan d

Quote from: WickedGame on January 25, 2012, 12:54:08
Goed dat netwerk ga ik wel een keer uitzoeken hoe en wat. Maar nu toch even terug naar de vraag waar het mee begon. De mediaspeler :)
Als ik de NAS ga hanteren is het NZB verhaal niet meer noodzakelijk en dan is de Dune mogelijk degene met de beste papieren.
Ik denk dat de meesten u wel een Dune gaan aanraden, en welk type je ook neemt, speelt denk ik niet zo van belang. ze hebben allemaal dezelde firmware... Je moet enkel kijken of je een interne HDD wil, een BluRay speler ingebouwd, WIFi al dan niet... de looks (waarvoor ik de 53d koos), LED schermpje al dan niet... enz