riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Anders even wachten op je nieuwe speeltje  :)

riwi

Die HDMI switcher oplossing is niet goed denk ik.
Als je iets wil zal je de video en de audio moeten scheiden. En dat doen die switchers niet.
Dwz als de processor een video signaal met 2160p binnen krijgt en deze niet kan verwerken dan zal hij er ook geen audio uit kunnen halen.

Dan kan ik veel gemakkelijker een 2de HDMI kabel naar de projector leggen vanaf de PCH, en dan met spdif gewoon SD audio van de PCH naar de SSP brengen.
En dan op zoek naar een speler met dual HDMI out waarbij de ene video geeft en de andere audio (Oppo?)

Fox

Citaat van: riwi op december  8, 2015, 11:34:06
Nee had ik nog niet gelezen. Eerder in de thread werd aangegeven door een rep van Classe dat er wel een upgrade zou komen.

Maar nu is er dus kennelijk ander nieuws en komt er geen upgrade.

Ik zou het nog steeds mooi vinden als ze binnen HDMI 1.4 de 2160p23.976 wel zouden doorlaten. Evt zonder overlay video.

@Fox : ja dat is simpel gezegd ja. Geen 4k support. Maar voornamelijk vanwegen de HDMI2.0 volgens mij. En binnen HDMI 1.4 zijn er dus ook een paar 2160p modes die wel ondersteund zouden kunnen worden. evt. dmv een software update.

Intersant om te weten  :mellow:

Ik volg het omdat ik ook belangstelling heb voor een SSP-800.
4K gaat het bij mij voorlopig niet worden, maar een 2e hands SSP-800 voor een leuk prijsje  :tounge2:

Ik hoorde via via dat in DE dat nieuwe exemplaren van de SSP-800 voor 50% van de catalogus prijs worden aangeboden. Zou er dan toch een opvolger aan gaan komen ????

Kjelt

Dan zou ik ipv de Delta lijn de Sigma lijn nemen, die schijnt wel een update te krijgen.
Persoonlijk vind ik die er niet zo mooi uitzien maar is ook een installatiemodel voor de achterkamer ipv showmodel voor in zicht.
Ook dan zou ik wachten tot dit definitief is en er gebruikers zijn waarbij dit heeft plaatsgevonden.
Verder weet wel dat HDR nog in ontwikkeling is en ook de HDMI standaard door blijft evolueren. Als je in het lijstje van Leo kijkt bij het 4k topic komen er de komende 5 jaar nog wel twee veranderingen aan :(
Ik zelf blijf dus bij processoren rond de 2 a 3k nieuw en die upgraden iedere 4 jaar ofzo.

Fox

Zelf heb ik (nog) geen behoeft aan 4K of Atmos.

De Sigma is leuk, maar erg basic en heeft geen XLR.
Die zie je ook niet snel 2e hands en zal dus duurder zijn dan 2e hands SSP-800, waarvan ik verwacht dat de 2e hand prijzen flink zullen dalen als de nieuwe vooe 50% worden verkocht.

Daarnaast staat een SSP natuurlijk erg cool bij mijn CA-2200 en CA-5200  :D

riwi

Misschien wil je er dan een CA5100 bij? Daar heb ik er nog een van staan :)

De SSP800 zal wel veel tweedehands aangeboden worden als er duidelijk is dat er geen 4k/2160p/HDMI2.0 upgrade board gaat komen. Men zeg op AVS ook dat de prijzen dan wel zullen dalen.

Ik kreeg op AVS het antwoord dat evt een switcher als deze : HDS-12i : http://www.transformativeengineering.com/project/hds-12i-2-way-intelligent-splitter/

Die neemt een 4k input en splitst naar 2 outputs waarvan er 1 gedownscaled is naar 1080p. Die kan je dan naar een input van je non-4k-pre-pro/receiver leiden. En de andere 4k out put naar je 4k display device.

riwi

Net bericht van Grobi. Begin volgende week word de projector geleverd  O0
Mooi lekker voor de kerstvakantie.

Kjelt

riwi

Schwarz. maakte me ook niet zo veel uit. Er is nauwelijks aan te komen lijkt het wel momenteel. Dus kiezen of delen.

kermit

:pompom:
Citaat van: riwi op december 10, 2015, 14:57:22
Mooi ik ben benieuwd.  ;D

papaleo

Citaat van: riwi op december 10, 2015, 14:57:22

Alvast gefeliciteerd... :clapping:
Wanneer deze bij je binnen is mag het van jouw waarschijnlijk zo hard gaan sneeuwen dat je deur niet meer uit kan...,daar merk jij de eerste paar dagen toch niks van  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robert T

Wat Leo zegt.. alvast van harte! Ben erg benieuwd wat je gaat posten aan bevindingen. Wil (begin) volgend jaar ook een upgrade gaan maken van de VW95 dus volg je even :)
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

denoontje

riwi

Citaat van: papaleo op december 10, 2015, 17:50:17
Alvast gefeliciteerd... :clapping:
Wanneer deze bij je binnen is mag het van jouw waarschijnlijk zo hard gaan sneeuwen dat je deur niet meer uit kan...,daar merk jij de eerste paar dagen toch niks van  :D

Inderdaad :) Als ie binnen is zal ik wel wat fotootjes maken en posten.

@kermit, kjelt, williams, audioloog : als ie hangt kunnen jullie weer komen kijken :)

kermit

Citaat van: riwi op december 10, 2015, 21:19:27

@kermit, kjelt, williams, audioloog : als ie hangt kunnen jullie weer komen kijken :)
Gezellig. Ik hou volgende week alvast vrij. ;D

hifiman

Citaat van: riwi op december 10, 2015, 21:19:27

You bet! Gefeliciteerd met je aankoop  :pompom: :coffee: :popcorn:

riwi

Hij is binnen :)

Vanavond knutselen aan de ophang constructie

Kjelt

Gefeliciteerd!
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Plaatje past niet op mijn scherm, wellicht de resolutie van het plaatje iets naar beneden toe aanpassen  ;D

riwi

Citaat van: Kjelt op december 16, 2015, 18:04:37
Gefeliciteerd!
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Plaatje past niet op mijn scherm, wellicht de resolutie van het plaatje iets naar beneden toe aanpassen  ;D
reeds gedaan :)

Kjelt

Nu ziet de doos er wel wat minder indrukwekkend uit  ;D
Nou maar hopen dat de gaten in je plank op de juiste plek zitten  :coffee:

riwi

Ik heb een nieuw plankje gekocht van 40x40cm :) Zitten nog geen gaten in. Dat wil ik vanavond doen.
Gelukkig 2 plankjes gehaald want de eerste zal er wel aan gaan, met mijn DHZ vaardigheden.

williams

Gefeliciteerd dat wordt weer genieten .
Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen nu je hem thuis hebt hangen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Citaat van: williams op december 16, 2015, 18:14:22
Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen nu je hem thuis hebt hangen .

Hij zit nog in de doos  ;)  Heb vanmiddag 3 uur van het werk geskipped om hem op te halen. Ben nu eerst wat werk aan het inhalen.
Wanneer krijg jij hem binnen? Nog even afwachten of heb je al een datum?

papaleo

Feli....  :pompom:
Ik ben ook heel nieuwschierig hoe je deze JVC tov je 'oude' VW95 gaar vinden...  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

CiteerWanneer krijg jij hem binnen? Nog even afwachten of heb je al een datum?
Ik heb hem inderdaad besteld maar ik weet nog niet waneer hij binnen komt .
Ik hoop wel voor de kerst .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.