riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Hij hangt bij mij. Was er druk mee. boren en met hout werken is niet mijn ding. Maargoed hij hangt weer aan een riwi geoptimaliseerde constructie van een paar plankjes en 3 latjes.

Door Grobi gecalibreerd. Ik heb wel gelijk de e-shift uitgezet maar wil daar nog mee spelen. En kwa mpc staat alles op 5 (middenstand) daar wil ik met testbeeldeen nog eens wat mee tweaken.

De hoeveelheid licht is fors. Hoewel het me bij gewoon filmbeeld niet zo opviel heb ik met een 100IRE patroon en iris open gemeten : 550 Lux High lamp en 390 Lux Low lamp.  Met de vw95 had ik met een goede nieuwe lamp : High lamp : 385 Lux,  Low Lamp : 240 Lux. Zie post 2 of 3 van dit topic.

Zwart waardes zijn super en de doortekening ziet er netjes uit. Zwarte balken zijn bij een 16x9 scherm amper te onderscheiden. Scherpte was met de vw95 gelijk of net iets beter. De vw95 had een wat meer analoge look. En na 3000 uren had de vw95 een veel grijzer blacklevel dan je met de huidige projectoren krijgt. Kwa ansi contrast zijn ze aan elkaar gewaagd. Door de enorme hoeveelheid licht is dat op het oog lastig in te schatten maar de x5000 ziet er erg dynamisch uit.
Ik heb wat scenes van The Dark Knight gekeken en van Lucy. En daarna 2 afleveringen van Homeland die ik nog achter liep.

Nu gauw pitten want ik heb nog een berg werk te verzetten anders kan komend weekend de 2 weken vakantie niet ingaan.

Ik moet nog de pronto programmeren met de JVC en met de Popcorn Vten. 't is stressen met al die afstandbedieningen. Ik snap niet hoe mensen zonder Pronto dat doen. Ja IP control is nog mooier :) Ik wil wel de netwerk kabel naar de x5000 trekken. Dan is die ook via IP te besturen naar het schijnt.

Harry HT

Hi Riwi,

Gefeliciteerd, zo te lezen bevalt je overstap naar deze Jvc je prima.

Je schrijft dat na 3000 uren de vw95 een veel grijzer blacklevel heeft, dan de huidige projectoren. Bedoel je niet na 300 uren?

Wel makkelijk dat je bijna geen onderschijdt ziet tussen de zwarte balken op je 16:9 scherm, kies je straks nog voor een ander formaat scherm?

Werk ze nog !

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

riwi

#577
Citaat van: Harry HT op december 17, 2015, 06:15:05
Je schrijft dat na 3000 uren de vw95 een veel grijzer blacklevel heeft, dan de huidige projectoren. Bedoel je niet na 300 uren?

Wel makkelijk dat je bijna geen onderschijdt ziet tussen de zwarte balken op je 16:9 scherm, kies je straks nog voor een ander formaat scherm?

Werk ze nog !
Dank je!

De vw95 had 3300 uren op de teller, 250 met de 3rde lamp toen hij verkocht is. Na verloop van tijd verloopt het zwartniveau en gamma van veel projectoren een beetje. Dat schijnt gewoon te zijn. In ieder geval was het zwart niet meer zo mooi als in nieuwstaat maar verder was de projector nog wel goed. De x5000 is weer splinternieuw dus is alles weer tiptop in orde.

Mijn scherm is al wijzigbaar/maskeerbaar in 4x3, 16x9, 1.85:1 en 2.35:1 dus feitelijk heb ik van grijze balken nooit last. Maar het was meer om aan te geven hoe goed het blacklevel was dat je zelfs met een 16x9 doek bij 21x9 materiaal amper zwarte balken ziet mits de ruimte goed zwart is en geen licht reflecteert.


vik

Congrats Riwi en veel plezier gewenst!  :coffee: :headbanging:


Citaat van: riwi op december 16, 2015, 18:03:10
Hij is binnen :)



Vanavond knutselen aan de ophang constructie
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

hifiman

Je bent net effe sneller dan ik  :baaa: :D ;) Ik was gister ook aan het boren en schroeven, vanavond gaat de X35 bij mij ook de lucht in  :headbanging:

Veel plezier met je X5000, ben heel benieuwd hoe dat speelt dus kom maar op met die M&G  ^^ :tounge2:

riwi

Ik denk morgenavond :)

Als ik vanavond de pronto kan programmeren.

Moet nog een pm rond sturen.

kermit

#581
Richard gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik zie het nu pas. Ik was gisteren druk met het losschroeven/ vasthouden van een jvc x35. :D
Hoe vind je de bewegingsscherpte tov de vw95?

riwi

De bewegings scherpte van de vw95 was mooier en soepeler.

Er zijn 2 opties waar je mee kan spelen De Clear Motion Drive die heb ik op Lo staan nu. En nog een tweede optie die iets met motion doet (ben de naam kwijt) die staat nog uit nu. Daar heb ik gisteren 2 afleveringen Homeland mee gekeken. En dat zag er prima uit, maar wel hier en daar een artifactje die je met de vw95 niet had.

Kjelt

Wel apart dat de Sony van 4 generaties terug het op dat gebied nog wint van de huidige generatie JVC.

dvd-fan

mooi hoor, begin een beetje achter te lopen met al dat upgrade gebeuren. Maarja 2 kleine kids, hoop over een paar jaar weer een inhaalslag te maken. Misschien staat er dan wel een JVC tekoop ;) Ben benieuwd als volgend jaar de eerste 4k films met hdr uitkomen. Ondersteund de Vten HDR? KOn Het zosnel niet vinden.
fijne feestdagen Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

scoc

#585
Mooie upgrade.

Ik kom ook van een Sony VW95 en nu sinds 2 weken een JVC X7000. Ik herken jouw opmerking dat de Sony een wat meer analoge look heeft vergeleken met de JVC. Ik merk dit nu ook na 2 weekjes met de JVC. De JVC daarentegen heeft wel een aanzienlijk beter contrast en ik vind hem aanzienlijker scherper dan de Sony VW95. Natuurlijk is de lichtoutput ook aanzienlijk beter.

Maw ik kan nu wel begrijpen waarom sommige mensen een voorkeur hebben voor de Sony "look" omdat die mischien ietsje minder aggresief is. Maar ik kan de JVC look ook wel op prijs stellen omdat dit zo afgetekend scherp is met aanzienlijke punch en toename in helderheid.

Verder begrijp ik zelf al die commentaren niet gaat wat motion betreft. Ik heb dit nooit als een probleem ervaren zelfs niet op mijn oude JVC X30. En motionflow toestanden staan bij mij altijd uit omdat dit er altijd zo onnatuurlijk uit ziet.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Citaat van: scoc op december 17, 2015, 13:42:07
Verder begrijp ik zelf al die commentaren niet gaat wat motion betreft. Ik heb dit nooit als een probleem ervaren zelfs niet op mijn oude JVC X30. En motionflow toestanden staan bij mij altijd uit omdat dit er altijd zo onnatuurlijk uit ziet.

Bedankt voor je feedback. De commentaren kwa bewegingsscherpte gaan over de kwaliteit van de motion flow. Dus als je die niet gebruikt dan merk je dat niet. Ik persoonlijk vind het zelfs in de bioscoop soms irritant de 24p judder. Daar valt het nog meer op omdat het doek zo groot is. Dus ik heb liefst wel de motionflow aan, maar wel op lage stand om de nadelige neven effecten te minimaliseren. Die neven effecten zijn er altijd want de bron heeft nu eenmaal niet meer dan 24 beeldjes per seconde en geen 48. De Sony had dat beter voor elkaar.

@Robin : De Vten heeft HDMI1.4 en daar zit geen HDR in. Maar je kan wel HDR materiaal spelen volgens mij, maar dan moet je in de weergever handmatig een preset kiezen die past bij HDR. Dus met ander kleurprofiel, ander contrast, brightness en gamma. Zo'n preset heb ik niet. Gisteravond heel even geprobeerd om wat 4k clips met e-shift af te spelen, maar ik kreeg het niet werkend. de Vten bleef 1080p sturen. Waarschijnlijk omdat de Classe er tussen zit die geen 2160p ondersteunt. Dus daarvoor moet ik dan de HDMI kabel omsteken / er een HDMI kabel naast leggen. Of zo'n switch kopen zoals hierboven ergens staat.

riwi

Zonder plaatjes gelooft niemand iets natuurlijk :)

dvd-fan

Likje witte verf misschien?  ;)Volgens mij was je oude plank ook puur!
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

hifiman

Citaat van: riwi op december 17, 2015, 14:57:35
Zonder plaatjes gelooft niemand iets natuurlijk :)
Zonder bewijsmateriaal bestaat het niet  :police:

Nice! :-)

riwi

Citaat van: dvd-fan op december 17, 2015, 15:34:52
Likje witte verf misschien?  ;)Volgens mij was je oude plank ook puur!
Robin

Als je mijn painting skills al eens hebt gezien dan zou je dat niet voorstellen :)  ;D Want daarmee wordt het er niet noodzakelijk mooier van  :blink:
Ik heb er wel aan gedacht toen het plankje leeg was, maar geen zin in gehad. En nu ie hangt gaat ie er niet meer af zonder goede reden.

De bovenzijde is hetzelfde als van de vorige 3 projectoren. Het plafond deel stamt zelfs nog van de Sanyo Z1 tijd rond 2002.

master30

Citaat van: riwi op december 17, 2015, 16:45:04
Als je mijn painting skills al eens hebt gezien dan zou je dat niet voorstellen :)  ;D Want daarmee wordt het er niet noodzakelijk mooier van  :blink:
Ik heb er wel aan gedacht toen het plankje leeg was, maar geen zin in gehad. En nu ie hangt gaat ie er niet meer af zonder goede reden.

De bovenzijde is hetzelfde als van de vorige 3 projectoren. Het plafond deel stamt zelfs nog van de Sanyo Z1 tijd rond 2002.

Gewoon een rolletje plak velours halen in de door jouw gewenste kleur, kan ie gelijk er weer aan en heb je het direct goed.
Eneuhh gefeliciteerd met je aanwinst nog.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

kermit

Citaat van: riwi op december 17, 2015, 14:57:35
Zonder plaatjes gelooft niemand iets natuurlijk :)


Ik moet ff wennen hoor. Een Jvc projector in huize Riwi :D

riwi

Bedankt Marcel. maar ik vind het prima zo. En er aan en eraf halen is juist het probleem. 20kg in een arm op een keuken trapje hooghouden terwijl je met de andere hand die 4 m5 boutjes er in probeert te prutsen en de gaatjes met elkaar moet alignen. Jji bent erg handig met die dingen en ik juist helemaal niet.

Kermit : toch al de 2de JVC :)  Sanyo, Benq, Sony, JVC, Sony, JVC was het achtereenvolgens  :) Misschien word de volgende wel een Epson ..  8)

De pronto is geprogrammeerd. 1 toets (back) die nog niet wil. Maar ik ga gewoon een filmpje kijken..  :ph34r:

kermit

Ben je tevreden met de JVC? Heb je de iris op automatisch standje 2 gezet? Bij Werner zag ik dat je daarmee de meeste winst uit de blacklevel kon halen.  Ik heb het ook op 2staan.En idd op die stand was de blacklevel iets beter dan de Sony's.

riwi

Ik heb nu het iris op manueel staan en op stand -8. Zelfs dan is er in low lamp mode nog een enorme bak licht.
Ik moet eens nalezen wat de auto1 en auto2 stand doen en het verschil. Ik heb wel auto1 geprobeerd maar dan zit je in heldere scene's met je ogen te knijpen. Gisteren ook met iris open (manueel stand 0) en high lamp gedraaid. Man, man niet normaal wat een licht komt er dan uit. Hij was ook gecalibreerd op gamma preset 2.2. maar met 2.1 heb je net wat meer detail in het zwart en vind ik het mooier.

En ik heb even de Vten direct aangesloten op de projector en met een spdif kabeltje geluid. Om even wat 4k clips te spelen. Die zien er erg goed uit. Heb een clipje met 2 lamborgini's 3 mooie dames en een harley davidson motor in 4K AVC. Erg mooi. En een testuitzending met tennis Sharapova. Camera staat dan statisch stil en je kan dan in het publiek iedere toeschouwer afzonderlijk bekijken. Het clipje is alleen 25p en speelt af op 29.97fps dus het klopt niet helemaal. De e-shift gaat dan automagisch aan en de scherpte is dan wel verbluffend mooi.
Ook Jessica Jones in 2160p is ook wel mooi, maar niet spectaculair. Bitrates van +-60Mbit dus iets meer dan bluray

De Vten kan HEVC tot +- 30Mbit/s aan. En met AVC begint het te haperen als de bitrate boven de 100Mbit/s komt. Voor alles wat niet 4K is gebruik ik gewoon de Dune. En de Oppo voor de schijfjes.

Ik moet nog uitzoeken hoe ik instellingen die ik wijzig onder de user preset kan opslaan. Nu gaat ie telkens terug naar de opgeslagen instelling. Wat op zich wel handig is. De Sony sloeg iedere wijziging automatisch direct op. Als je dan wat dingen wijzigt is het gelijk definitief. En ik wil nog kijken of het zoom bereik zo groot is dat ik mijn 4x3 doek ook volledig kan vullen. Dat kon met de vw95 net niet. Is wel leuk voor Star Trek en ander oud 4x3 materiaal.

hifiman


searcher

Gefeliciteerd,

Die lege plek aan het plafond was wel even wennen bij het laatste bezoek.
Tot binnenkort ,veel kijk plezier.



riwi

#598
Paar screenshotjes gemaakt van de nieuwe JVC X5000 :) Speelt goed. Ik zit er echt van te genieten  :ph34r:
http://etmriwi.home.xs4all.nl/ht/jvc_x5000_screenshots.htm

-- Resident Evil :

-- Interstellar :

-- Interstellar :

-- Gravity :

-- Gravity :

--Shooter :

--Shooter :

--Terminator Sarah Conner Chronicles :


hifiman

Wat bedoel je met screenshots Richard? Een foto met een fototoestel gemaakt?

Ziet er geweldig goed uit trouwens!  :headbanging: