Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

Teejoo

Citaat van: Nooff op december 16, 2010, 12:40:19
Dit is toch juist iets wat niet meer kan?  :unsure:
Mijn Pioneer LX-91 die de eerdere generatie van de chip gebruikt kan dit ook, dus je zou denken dat de nieuwe Oppo dat ook gewoon kan.

Teejoo

Is hij overigens al regiovrij gemaakt?

J.A.F._Doorhof

Regiovrij is een beetje net als Sinterklaas elk jaar.
Het ziet er beroerd uit, of wel het schijnt moeilijk te zijn....
Maar uiteindelijk komt de stoomboot altijd aan en krijgt iedereen zijn presentjes.....

@Jowi,
Ik praat niets recht.
Dit is een review topic, en mijn topic, als ik iets zie dat totaal off topic gaat en wat totaal geen waarde heeft, behalve dat het kan leiden tot nog meer onzin dan haal ik dat weg, ik ben daar geen uitleg voor verschuldigd lijkt me. Normaal doe ik dat wel als ik iets verwijder, nu had ik daar geen tijd voor aangezien ik het mobiel deed.
Je kan er van denken wat je wilt, maar dat zijn de feiten.
Aub niet op reageren want dan geef ik nu al aan dat ik het verwijder, ik wilde je alleen wel een uitleg geven.
Verder blijft dit topic ontopic.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nooff

Citaat van: Teejoo op december 16, 2010, 13:26:15
Mijn Pioneer LX-91 die de eerdere generatie van de chip gebruikt kan dit ook, dus je zou denken dat de nieuwe Oppo dat ook gewoon kan.
Misschien is het wel mogelijk, maar ik meende juist dat Oppo had aangegeven dat ze deze functie hebben laten vervallen..  :huh2:

Edit:

Op de site wordt bij de BDP-83 expliciet aangegeven dat dit mogelijk is, bij de BDP-93 is dit verwijderd.

kermit

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 16, 2010, 13:34:24

@Jowi,
Ik praat niets recht.
Dit is een review topic, en mijn topic, als ik iets zie dat totaal off topic gaat en wat totaal geen waarde heeft, behalve dat het kan leiden tot nog meer onzin dan haal ik dat weg, ik ben daar geen uitleg voor verschuldigd lijkt me. Normaal doe ik dat wel als ik iets verwijder, nu had ik daar geen tijd voor aangezien ik het mobiel deed.
Je kan er van denken wat je wilt, maar dat zijn de feiten.
Aub niet op reageren want dan geef ik nu al aan dat ik het verwijder, ik wilde je alleen wel een uitleg geven.
Verder blijft dit topic ontopic.

Yip, zo is het. :D

kermit

Frank, Laat ons niet te lang wachten. Ik heb ook interesse in deze speler! Ik ben zeer benieuwd naar de stream prestaties en de bluray rips.....

Robke

Ik ben ook erg benieuwd naar de streaming opties en of dit dan een beetje te vergelijken valt met een Dune?  :)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ro

Zeer interessant. Het wordt tijd om mijn tvix te vervangen. Wie weet wordt het de nieuwe Oppo, maar het streamen wordt een erg belangrijke functie.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

bigbro

Etiennevh

Ook ik ben benieuwd! Hou ons op de hoogte!! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

tommo

"Knightrider geluidje"

Volgmodus aan

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sonic Circle

Zo te lezen weer een uitstekende speler voor het geld.

Ik mis in je review nog iets over audio weergave. Hoe doet de 93 dit tov de 83 en tov de 83SE?
Ik heb nog geen mogelijkheid om audio over HDMI af te spelen, dus dit is voor mij wel van belang.

celerontje

Als je ik jou was zou ik niet aan analoog geluid beginnen met jouw 7.1 setup, dat levert alleen maar gedoe op.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Citaat van: celerontje op december 17, 2010, 23:11:51
Als je ik jou was zou ik niet aan analoog geluid beginnen met jouw 7.1 setup, dat levert alleen maar gedoe op.

??? Gedoe ???  Verklaar je nader
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

J.A.F._Doorhof

Ik heb op dit moment nog geen enorme verschillen kunnen horen tussen beide. De SE heb ik hier niet. Let wel, mijn meridian digitaliseerd alle ingangen dus ik denk dat voor analoog testen ik niet de aangewezen persoon ben.

Via HDMI naar MHR link klinken beide spelers gewoon erg gedetailleerd en netjes kan daar geen echte verschillen in aanwijzen.
Custom installer

williams

Hoi Frank ik volg deze speler met grote interesse en ik ben dan ook benieuwd hoe deze speler omgaat met films afspelen via een externe harddiscs.
Ik heb dan ook een paar vragen aan je .
Speelt deze speler dus de meeste files (mkv,m2ts,mov,dvd,blu-ray,Avchd) af via een externe harddisc ?
Als de Oppo bovenstaande allemaal kunt is dit dan een waardige vervanging/upgrade van mijn Dune center ?
Hoe is de beeld en geluidskwaliteit t.o.v. de Dune center ?

b.v.d. Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Vik

Dag Frank,

Thanx voor de review.  ;)

Zijn de 2 hdmi uitgangen identiek? sturen ze beide dezelfde beeld/geluid kwaliteit uit?

Haal ik er een voordeel uit in beeldkwaliteit als ik 1 kabel voor het beeld direct naar mijn plasma stuur i.p.v. eerst naar de receiver.. en dan naar mijn plasma? lijkt mij weer een schakel minder dus beter beeld?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Madhouse

Ik vind vooral het analoge gedeelte (met name Stereo) erg belangrijk, jammer dat je dit niet kunt reviewen. Dat maakt de review eigenlijk niet compleet aangezien de Oppo een goede alleskunner is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

SandozHD

Ik heb ergens gelezen (kan bron niet meer vinden, sorry...) dat de BDP-93 dezelfde DAC's gebuikt als de gewone BDP-83, dus de Cirrus Logic CS4398 voor stereo. Zal wel weer wachten worden op de Special Edition uitvoering, voordat we de ESS Technology ES9016 (of beter :)) DAC's krijgen. Ik hou voorlopig mijn regiovrije BDP-83SE, de stereo output is subliem en ik heb aardig wat regio 1/A discs, dus upgraden heeft voor mij nog geen zin.

J.A.F._Doorhof

Hi,
LEES aub eerst de review voordat we allemaal dubbele vragen krijgen, vooral over het stream gedeelte.

De Dune is een ECHTE alles speler, de Oppo stuurt 24P materiaal uit naar 60hz en is dus GEEN vervanger van een mediaspeler, sorry.
Daarnaast kan hij ook alleen overweg met Twonkyservers en ook dat gaat op dit moment nog niet vlekkeloos (geen mappen) dus tenzij je inderdaad alleen met externe HDD's werkt en geen bezwaar hebt tegen 60hz dan is het een leuke optie maar het is GEEN mediaspeler.

@Madhouse,
De review is nooit compleet, heb nog nooit ergens een complete review gelezen, er is altijd wel iets wat mist.
Voor mensen die de speler gebruiken zonder de analoge uitgangen (en dat is denk ik de overgrote meerderheid aangezien HDMI receivers ondertussen gewoon goed verkrijgbaar zijn) is de review denk ik zeer compleet.
Ik gebruik bv zelf nooit de analoge uitgangen aangezien ik met MHR mijn pre-amp inga en als ik een andere koop is de eis dat hij overweg moet kunnen met analoog.
Ik zeg niet dat er GEEN mensen zijn die analoog gebruiken trouwens, ik zeg wel dat ik niet de juiste persoon ben dit te reviewen aangezien mijn pre-amp alles digitaliseert. :D

@SandozHD,
Als je gaan 3D kijkt is de 83 inderdaad nog steeds een top speler.
Zit zelf enorm in dubio, DVD regio vrij is enorm belangrijk voor me. BD regio vrij is belangrijk omdat ik nu ongeveer 5-6 hardcoded titels heb, aan de andere kant is 3D ook belangrijk. Ik denk dus dat ik toch overga op de 93 en de regiocoded BD's dan maar even links laat liggen.
Of ik hou de 83 nog even en kijk 3D via de PS3.
Moeilijke keuzes.

@Vik,
Zover ik kan zien zijn beide outputs exact gelijk in kwaliteit.
Een rechtstreekse link is altijd te prefereren.
Custom installer

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: Teejoo op december 16, 2010, 13:29:33
Is hij overigens al regiovrij gemaakt?

Yep sinds gisteren hebben we regiovrij ( DVD )voor elkaar.
Voor Bluray moeten we meer tijd uittrekken.

Vik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2010, 10:11:38

@Vik,
Zover ik kan zien zijn beide outputs exact gelijk in kwaliteit.
Een rechtstreekse link is altijd te prefereren.

Dank u!  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

bigbro

ligt het aan mij? ik kan de aanvulling niet vinden....waar staat deze?