Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

evilniek

Citaat van: Claudio op februari 26, 2012, 00:50:31
Zelfs als je de functie niet uitzet maakt het niet uit. De 3 of 2d versie is altijd apart. Dus in het Topmenu moet je sowieso kiezen welke versie je gaat kijken.

Heus niet altijd, maar ik zie de keus wel steeds vaker opduiken.

Citaat van: thommy op februari 25, 2012, 00:44:17
Kan iemand dit bevestigen?

Ben nog maar pas begonnen met BD, nieuwe PJ is er, nieuwe Oppo, maar nog even een paar dagen wachten totdat alles op z'n plaats komt en aangesloten is.

Ben nu reeds een paar BR aan het kopen, maar weet dus niet als je een BD 3D altijd in 2D kan weergeven??

Voorbeeld is TinTin, heb alvast de zekerheid genomen en deze versie besteld:

http://www.amazon.fr/gp/product/B0064XQ51U

Raar is wel dat er maar twee disks in zitten, de tweede disk zou dan bonus materiaal zijn???
Dus de 3D en 2D versie op 1 disk??

Exact dezelfde editie als de NL, er zit een disc bij met de 2D film + extra's, en één met zowel 2d als 3D.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

THX-UltraII

topic even volgen

THX-UltraII

welke DLNA server gebruiken jullie?

Mediasluis

Ik heb mijn Oppo93EU gedowngrade naar: bdp-9xeu-61-1219
Deze zou problemen gaan geven met Universal films.
Zou ik van iemand misschien de: bdp9xeu-60-1125 kunnen krijgen?

Mijn dank is verpletterend. ;)
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

riwi

Citaat van: Mediasluis op december 10, 2012, 17:54:52
Ik heb mijn Oppo93EU gedowngrade naar: bdp-9xeu-61-1219
Deze zou problemen gaan geven met Universal films.
Zou ik van iemand misschien de: bdp9xeu-60-1125 kunnen krijgen?

Mijn dank is verpletterend. ;)

Check mijn http server :
http://etmriwi.xs4all.nl/oppo
Of sneller (via ziggo, maar dat IP wisselt soms) : http://84.24.69.237/oppo

<edit : ik heb hem ook niet zie ik... sorry. Ik heb zelf de US variant van de 95 die dus USA firmwares moet hebben.>

Als je hem vindt deze 60-1125 wil ik hem wel op mijn site toevoegen.

Mediasluis

Ik weet ook niet meer van wie ik die laatste 2 firmwares had gekregen.
Ik kan het niet meer zogauw teruvinden.
Ik dacht van jou of van Kjelt.
Ik zal toch eens wat verder zoeken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Marco66

Inmiddels een paar weken in gebruik en ben zeer tevreden met deze speler.
Beeld en geluid zijn gewoon top en met wat knutselen alles afspeelbaar via netwerk.

Marco
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

hitsenbits

Ik weet niet of ik hier nog antwoord op krijg,maar ik heb ook een oppo-93 met een externe hd via de sata port aangesloten maar klopt het dan die geen full hd 3d wil afspelen vooral de BD50?.
Hij speelt wel Full hd 3d af via de externe hd als ze BD25 of remuxts zijn.
Waarom is dat? dat zal ik wel's willen weten???.
William.

J.A.F._Doorhof

Volgens mij speelt hij geen ISO af, maar remuxed zou het inderdaad moeten doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

ISO is inderdaad niet meer mogelijk, dit is reeds een aantal firmware upgrades geleden aangepast.
Als je dus je speler regelmatig van de nieuwste firmware hebt voorzien dan gaat dit niet meer lukken.

Gr
Werner

StefaanD

Heeft iemand met een BDP-93 toevallig ook de blu-ray van Samsara liggen.

Krijg deze BD hier bij mij niet afgespeeld. Deze begint te laden maar springt al héél snel op STOP, daarna nog eens op PLAY drukken en nog geen 2 seconden later is het terug STOP, niet af te spelen dus. Heeft iemand deze blu-ray in bezit en toevallig ook een BDP-93 en speelt deze bij jou wel af ?

Aan het schijfje kan het denk ik niet liggen, want de HDI Dune Prime kan er hier wel perfect mee overweg.

hitsenbits

Ik speel nooit never iso af vind ik maar niets?.maar nu weet ik nog steeds niet waarom hij via de externe hd wel m2ts remuxte full hd 3d bd25 afspeelt en geen volledige bd50 3d niet wil afspelen via de externe hd.
Deze blurays komen wel van internet gedownload he.
Ik heb dit verhaal ook al eens op het AVS forum vermelt,maar toen ik vermelde dat die films van internet kwamen zijden ze 'Zoek het zelf maar uit?'en in het engels?.
William.

hitsenbits

Niemand een idee?.
Niemand die ook een externe hd op de oppo heeft aangesloten via de sata aansluiting?.
William.

Timh

Citaat van: hitsenbits op november 26, 2013, 17:59:47
Ik speel nooit never iso af vind ik maar niets?.maar nu weet ik nog steeds niet waarom hij via de externe hd wel m2ts remuxte full hd 3d bd25 afspeelt en geen volledige bd50 3d niet wil afspelen via de externe hd.
Deze blurays komen wel van internet gedownload he.
Ik heb dit verhaal ook al eens op het AVS forum vermelt,maar toen ik vermelde dat die films van internet kwamen zijden ze 'Zoek het zelf maar uit?'en in het engels?.
William.

Zou het niet gewoon kunnen dat die schijf niet goed geschreven is ? Eventueel een stofje op de lezer ? Of werken alle andere films wel goed ?

hitsenbits

Volgens mij heb ik het al ontdekt toevallig!! de Oppo heeft natuurlijk twee hdmi uitgangen de hdmi1 gaat rechstreeks naar de projector en hdmi2 gaat via de Denon avr 3808 via een splitter naar de tv en ook naar de projector op de projector is dat hdmi1??!! dus hij stond op hdmi1 toen ik een 3d film wou kijken ja dat werkt dus niet want dan gaat alles via de receiver en die kan geen Full Hd 3d aan (hier was ik even niet van bewust :bored:.
Dus hij moet op hdmi2 staan want dan gaat het 3d gebeuren rechtstreeks naar de Epson toe dan werkt het.
Mischien dom maar ja daar denk je dan niet aan he,maar nu wel onthouden dus?.

Maakt het eigelijk nog iets uit de beeld kwaliteit van de Oppo op hdmi1 en hdmi2? via hdmi2 uitgang heb ik ook nog eens alle geluids formaten tot Hd Master.
William.

daffie82

Citaat van: StefaanD op november 26, 2013, 14:41:37
Heeft iemand met een BDP-93 toevallig ook de blu-ray van Samsara liggen.

Krijg deze BD hier bij mij niet afgespeeld. Deze begint te laden maar springt al héél snel op STOP, daarna nog eens op PLAY drukken en nog geen 2 seconden later is het terug STOP, niet af te spelen dus. Heeft iemand deze blu-ray in bezit en toevallig ook een BDP-93 en speelt deze bij jou wel af ?

Aan het schijfje kan het denk ik niet liggen, want de HDI Dune Prime kan er hier wel perfect mee overweg.

Kan alleen spreken over de 103, maar Samsara speelt hier perfect af zonder enig probleem.
Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / DUNE HD SMART H1

StefaanD

Bedankt, 'k ga het binnenkort nog eens proberen. Als je niet met de Oppo lukt, dan maar met de Dune Prime  :smile: