Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: ajbeefde op december 18, 2010, 06:18:55
??? Gedoe ???  Verklaar je nader
Met 5.1 installaties is het geen probleem, maar met 7.1 zit je met gedoe als je 5.1 tracks over je 7.1 set wilt afdraaien, want dat kan een BD speler niet goed processen. (en de meeste films hebben 5.1 geluid)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: Toni ( JVB Digital ) op december 18, 2010, 10:14:11
Yep sinds gisteren hebben we regiovrij ( DVD )voor elkaar.
Voor Bluray moeten we meer tijd uittrekken.

Kan wel uit om zoveel tijd en moeite daarin te steken als Nederlands bedrijf?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

J.A.F._Doorhof

In principe gaat het altijd wel goed met 7.1 de meeste pre-amps geven het netjes door naar de backsurrounds gematrixed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Maar de AVR-350 van Sonic Circle doet dat niet. ;) (totaal geen processing op de analoge multichannel ingang)

J.A.F._Doorhof

Dan hoor je dus 5.1 aangezien er geen signaal in de backchannels zit.
De meeste recenters die ik ken hebben een optie om van 5.1 7.1 te maken.
Zo niet dan hoor je dus alleen 5.1.

Of ik mis wat, of ik snap de vraag niet ??
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Maar Sonic heeft juist bij 5.1 het geluid zowel uit de sides als uit de rears. (hij heeft 7.1 vanwege de smalle ruimte; kijk maar in zijn topic of vraag Bjorn maar)

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2010, 22:25:59
En als je receiver niks met het analoge signaal doet kan dat dus niet.

ajbeefde

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 18, 2010, 22:25:59
Dan hoor je dus 5.1 aangezien er geen signaal in de backchannels zit.
Zo niet dan hoor je dus alleen 5.1.

Of ik mis wat, of ik snap de vraag niet ??

Volgens mij is dit correct.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

celerontje

Inderdaad, maar in Sonic's situatie gaat die vlieger niet op. ;)

J.A.F._Doorhof

Ik heb ook 7.1 bij 5.1 films, sterker dat is zoals ik het wil, het geeft meer ruimte aan het klankbeeld.

Wat is nu precies het probleem ?
En wat heeft het met de oppo te maken ?
Dat heeft hij dan met elke speler.
Custom installer

celerontje

J.A.F._Doorhof

Dus ?
Sorry maar ik probeer echt het probleem te begrijpen. Wat zou een speler dan moeten doen ?
Zover ik kan lezen gaat juist alles perfect namelijk, als je een goede 7.1 setup hebt dan wil je juist dat alle speakers gebruikt worden, ook bij 5.1.

Sowieso is de matrix van 7.1 vaak erg effectief dus hoor je geen "vreemde" dingen.
Vroeger ging dit met een simpele DPL op de achterspeakers, tegenwoordig is de matrix iets geavanceerder waardoor het nog beter klinkt.
Custom installer

jaco

Wat een gezeur, die speler moet gewoon het signaal van de disc uitgeven. Niks niet zelf knoeien met geluid.
Als je dat niet kan doen met je versterker / receiver gewoon een update doen.
Het kan in de bron alleen maar slechter worden als ze dat soort onzin gaan doen, en de kosten worden ook hoger.

Deze discussie komt elke keer terug. Als je dan 5 bronnen zou hebben, moet je 5 x bass management, 5 x time alignment en 5 x matrix functies hebben die je allemaal in moet stellen.
Dat doe je gewoon 1 malig in je versterker, en als die dat niet kan: terugbrengen naar de dealer en eisen dat je een apparaat krijgt wat het wel kan.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Toni ( JVB Digital )

Citaat van: celerontje op december 18, 2010, 14:51:44
Kan wel uit om zoveel tijd en moeite daarin te steken als Nederlands bedrijf?

We zijn ooit ( in 1998) begonnen met regiovrij Modificaties hetgeen nog steeds onze Core bussines is.
Daarbij hebben we sinds 8 jaar een vestiging in de USA, waar ook een hoop vraag is naar o.a. dit soort mods.

daxie

Kan hij nu FLAC streamen? En hoe is de kwaliteit daarvan?

celerontje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 19, 2010, 06:58:10
Dus ?
Sorry maar ik probeer echt het probleem te begrijpen. Wat zou een speler dan moeten doen ?
Zover ik kan lezen gaat juist alles perfect namelijk, als je een goede 7.1 setup hebt dan wil je juist dat alle speakers gebruikt worden, ook bij 5.1.

Sowieso is de matrix van 7.1 vaak erg effectief dus hoor je geen "vreemde" dingen.
Vroeger ging dit met een simpele DPL op de achterspeakers, tegenwoordig is de matrix iets geavanceerder waardoor het nog beter klinkt.
Dus analoog is voor Sonic Circle geen optie, (niet zonder extra apparatuur voor de achterkanalen in ieder geval) want in zijn geval zullen met een 5.1 spoor de rears niet gebruikt worden. (omdat de receiver geen processing op analoog MC kan doen)
Ik probeer enkel Sonic analoog multichannel af te raden. (ik had geen hele discussie verwacht, ik wil enkel duidelijk zijn. ;))

J.A.F._Doorhof

Duidelijkheid is dat ELKE speler dit zal doen.
Als je als purist luistert is het precies wat je wilt, zo kun je het ook zien.
Als je perse de 7.1 wilt gebruiken zul je dus een upgrade moeten doen naar een processor die doet wat tegenwoordig alle professoren doen, van 5.1 7.1 maken.

Weet je echt zeker dat hij daar geen optie voor heeft ?
Custom installer

celerontje

Arcam AVR-350, ik ken dat ding aardig goed. ;)
Btw, Sonic heeft nogal een afwijkende 7.1 set-up met de sides voor zich, (klinkt vreemd, maar Bjorn en Garmt zullen wel weten wat ze doen) dus het geluid zou dan helemaal niet kloppen. (waar zelfs een ''purist'' dus niks aan heeft)

Dus de beste upgrade die hij kan doen is een AVR-500 of zo nemen. ;)

J.A.F._Doorhof

Aanvulling in begin post.
Custom installer

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 15, 2010, 19:59:24
Door de 2e HDMI uitgang is dit probleem verleden tijd.
1 van de HDMI uitgangen gaat hier bv de Octa switch in welke van het HDMI geluid netjes MHR maakt voor onze Meridian.
De andere HDMI uitgang gaat rechtstreeks naar de projector op de 2e HDMI ingang.
Veel van de 3D spelers zul je gaan zien met 2 uitgangen maar let hier wel goed op bij de aanschaf, het kan je veel geld schelen en problemen voorkomen.

Mooi dat er 2 uitgangen zijn.
Verder maakt je Octava switch geen MHR, maar multi kanaals PCM, dat is lang niet hetzelfde...

14 What is MHR? 
MHR (Meridian High Resolution) is a proprietary method for getting the highest possible sound quality in playback systems that use Meridian components like 800, DSP Loudspeakers or 861.
MHR also uses proprietary encryption and anti-copy techniques to ensure secure transfer of audio streams between elements of a Meridian-only system for the purpose of playback only.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Job

Interessant. Hoe snel laadt de BD93 een BD? Dat is wat mij tot nu toe enorm stoort aan mijn LX71, dat duurt echt heel lang.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Job

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 20, 2010, 08:50:25
Zeer snel.
Dank.
Dan is het enkel wachten tot-ie BD-zone-vrij is.

daxie

Citaat van: daxie op december 19, 2010, 14:15:18
Kan hij nu FLAC streamen? En hoe is de kwaliteit daarvan?

Frank, wil je hier even op antwoorden als je tijd vindt?

Freud

Hij streamt Flac (zeggen ze op avsforum). Kwaliteit staat niets over op avsforum zo snel als ik kan zien.

Teejoo

Frank, ik geloof niet dat je er al iets over gezegt hebt, maar hoe snel is de nieuwe oppo qua laadtijden? (T.o.v. de oude Oppo en PS3. Je hebt beide staan volgens mij.)