Oppo BDP-93 review

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 15, 2010, 19:59:24

Vorige topic - Volgende topic

Job

Citaat van: Teejoo op december 21, 2010, 08:54:39
Frank, ik geloof niet dat je er al iets over gezegt hebt, maar hoe snel is de nieuwe oppo qua laadtijden? (T.o.v. de oude Oppo en PS3. Je hebt beide staan volgens mij.)
Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 20, 2010, 08:50:25
Zeer snel.

Teejoo

Citaat van: Job op december 21, 2010, 08:55:36

Daar had ik tussen het off topic gebeuren overheen gelezen.  ;) Maar hij mag het van mij iets specifieker verwoorden, vooral omdat er vergelijkingsmateriaal voorhanden is.

J.A.F._Doorhof

Beide zijn gewoon zeer snel, ik heb ze alleen niet getimed, sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 21, 2010, 09:39:14
Beide zijn gewoon zeer snel, ik heb ze alleen niet getimed, sorry.
Wat niet is kan nog komen!

J.A.F._Doorhof

Zit al in de doos voor de reis terug.
Maar laat ik het zo zeggen, beide zijn gewoon erg snel.

Let trouwens wel op de speciale JVB aanbieding die tijdelijk geldt. Zie de review post.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wuppy32

Ben erg benieuwd hoe deze speler met bluray iso's en bluray mappen structuur omgaat. Ik zou zo mijn Dune Max in de verkoop doen en deze speler kopen.

celerontje

Doet-ie niet! (dat weet ik gewoon zeker)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

francois

Is een layer chance voor zowel dvd als br verleden tijd op deze speler ?

Vik

Citaat van: francois op december 22, 2010, 12:35:04
Is een layer chance voor zowel dvd als br verleden tijd op deze speler ?

layer change problemen heb ik nog nooit vernomen met de BDP 83, ik heb er hier nu al 3 in huis gehad.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Fox

klopt het dat de 93 geen fan heeft?
Ik zie nl geen indicatie/sleuven op de achterkant.
Dit zou top zijn....

DVDmartinDVD

Misschien intresse,

Op welke hoogte staat de Oppo vergeleken met andere spelers?

Met het BD beeld zal het wel snor zitten, maar hoe met SD-dvd?

En hoe goed is het geluid via HDMI met surround formaten?

Martin

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

J.A.F._Doorhof

HDMI klinkt erg goed.
SD DVD ziet er beter uit dan mijn oude Meridian 598 speler, dus ERG goed :D

Overal is het gewoon een echte high-end speler, niet voor niets zijn er merken geweest die LETTERLIJK de BD83 hebben gepakt en er een andere "doos" omheen hebben gedaan en er 4x zoveel voor zijn gaan vragen.
Custom installer

Janbo

Frank, kun jij iets zeggen over de vraag van Fox? Het lijkt erop dat er geen fan in zit en ik kom het ook niet tegen in de specs. Hoewel ik er al een heb besteld  :) zou dit nog een plusje op de bestelling zijn. After sales bevrediging heet dat toch?  ;D ;D

J.A.F._Doorhof

Hij staat bij ons in de kast en om eerlijk te zijn heb ik er niet op gelet.
Custom installer

LittleNinja

Hij is echt een stukje stiller dan de BDP83. Hier hoorde je het loopwerk weleens zijn werk doen. Bij de 93 is dat sowieso minder.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Fox

Citaat van: LittleNinja op december 24, 2010, 00:12:38
Hij is echt een stukje stiller dan de BDP83. Hier hoorde je het loopwerk weleens zijn werk doen. Bij de 93 is dat sowieso minder.

Stiller, heel mooi, maar zit er nu wel of geen fan in?

Blijkbaar stel ik een heel moeilijke vraag  ;)

GH

Op de plaatjes van de BDP-93 kan je duidelijk zien dat er geen fan inzit....

LittleNinja

Nee, geen moeilijke vraag, maar dat weet ik niet voor 100% zeker. Ik weet echter wel dat hij stiller is van een nieuwe gebruiker. Mijn vermoeden was dat de vraag gesteld werd vanwege het geluid dat de 83 nu maakt, vandaar mijn reactie.

Citaat van: Fox op december 24, 2010, 10:57:25
Stiller, heel mooi, maar zit er nu wel of geen fan in?

Blijkbaar stel ik een heel moeilijke vraag  ;)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

J.A.F._Doorhof

Kijk vandaag nog even naar de link in mijn review.... voor de snelle beslissers.
Custom installer

marconist

Citaat van: LittleNinja op december 24, 2010, 00:12:38

Dat ding tuft bij mij nu 1,5 jaar. Nooit de fan gehoord. En het enige loopwerkgeluid dat ik ken is "open en dicht"!  Klonk dus.  ;D ;D
Dat schijnt bij de nieuwe niet meer op te vallen .....

ddejonge

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 24, 2010, 13:33:33
Kijk vandaag nog even naar de link in mijn review.... voor de snelle beslissers.
He verdorie... Nu moet ik wel... hou me tegen... dohhhh... te laat...  :crazy:

OK, hij is besteld... :pompom:

Frank je wordt weer bedankt!
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

Vik

Top aanbieding !
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

pagr

Pffft  :crazy: en ik wilde eigenlijk op de 95 wachten. 

@Jan & Toni: wordt een moeilijke kerstavond om me in te houden.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

ddejonge

Citaat van: pagr op december 24, 2010, 15:54:51
Pffft  :crazy: en ik wilde eigenlijk op de 95 wachten.  
Ik wilde eigenlijk ook wachten op de 95, dat zie ik tzt wel. Ik denk dat je de 93 over een half jaar ook nog voor een redelijke prijs kan verkopen.

Het gaat mij vooral om de Blu Ray kwaliteit en de analoge 7.1 uitgang (voor mijn oude TAG  :smile:). Als het DLNA werkt ben ik helemaal blij.
Voor (SA)CD heb ik een dedicated speler en stereo opstelling. 

We gebruiken de PS3 al heel lang als Blu Ray speler en ben heel benieuwd naar het (eventuele?) verschil in beeld en geluid.

Over een maandje kan ik je vast meer vertellen over de ervaringen.

Dennis
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

Wuppy32

@Frank. Heb je ook al blu ray iso's en blu ray mappen getest op Oppo?