Jans' HT Zolder - Extra Plaats

Gestart door jvanhambelgium, december 7, 2010, 17:40:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RalphH

Succes met klussen. Ben benieuwd naar het resultaat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Witalik

Net even door gelezen, leuk project ! kan je lekker in vertoeven zie ik al !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

jvanhambelgium

Voila, een allereerste sneak-preview...hier opgesteld tegen de voorste muur, doch de 1e 2 panels komen tegen de (rode) achtermuur op de 1e reflectiezone. Als ik dan geen verbetering hoor of meet  :threadclosed:





Ik ga toch nog een extra strookje voorzien voor meer stijfheid van het geheel. Ik had beter voor de kader iets dikker MDF genomen dan 9mm, maar het lukt net.

TO DO : Alvast verven in de kleur van de muur, ik ga deze toch niet rood schilderen (ondanks de rode muur) maar gewoon de donkerbruine kleur zoals op de foto.

ik zou toch graag aan de binnenkant zo'n "vliesje" leggen voor ik de rotswol plaats. Alleen nog effe zoeken waar ik het kan vinden...worst case zal ik het frame overtrekken met akoestisch-transparant speaker doek zodat je de gaten+rotswol niet zien.  Moet daar nog effe over denken...


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RubenV.

Mooie aanpassingen! Ik ben benieuwd naar je metingen en of je uiteraard ook verschil hoort.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RalphH

Op de eerste reflectiepunten aan de zijkant gaf bij ons zeker een hoorbare verbetering in breedte van het geluidsbeeld.
Hoe zoiets op de achtermuren werkt, durf ik niet te zeggen, daarnaast heb jij natuurlijk een ander type paneel tov de 242's die er bij ons hangen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

CZ79

Mooi werk, maare ze lijken niet gevuld te zijn met iets of was dat ook niet de bedoeling? (ik zie het kleed eronder?)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

jvanhambelgium

#81
Citaat van: cz79 op maart 20, 2013, 19:06:09
Mooi werk, maare ze lijken niet gevuld te zijn met iets of was dat ook niet de bedoeling? (ik zie het kleed eronder?)

Klopt, op deze foto nog geen vulling ;-)
Er komt 50mm Rockwoolplaat 434 (70kg/m³ densiteit) in te zitten dat langs 1 kant een zwart vlies heeft zodat je geen "gele" vezels ziet door de gaten.
Er zal voor de rest verder geen stof voor de gaten komen.

Zo'n rockwool met vlies heeft niet iedereen liggen en is thans in bestelling.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Voor het stofje, kan je eens bij het stoffenpaleis (gemeente Wilrijk) gaan kijken/voelen.
Die rijboringen zien er prima uit, succes  :thumbs-up:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

jvanhambelgium

#83
Citaat van: Joske007 op maart 20, 2013, 19:55:18
Voor het stofje, kan je eens bij het stoffenpaleis (gemeente Wilrijk) gaan kijken/voelen.
Die rijboringen zien er prima uit, succes  :thumbs-up:

De rijboringen werden vakkundig door een CNC machine gedaan ;-) Als je daar zelf aan gaat beginnen ben je volledig tureluur na de 1e rij gaten  :crazy: :crazy: :crazy:
Moest het visuele effect toch zwaar tegenvallen met het minerale vlies en de naakte gaten kan ik haast niet anders een stofje te overwegen, zal daar in Wilrijk dan wel effe gaan checken. Thanks!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Cookymonster

Hoi Jan. Dat ziet er geweldig uit.
Hopelijk valt het eindresultaat mee. Moet wel. Het is goed beredeneerd, dat is het minste dat je kan zeggen.
Ik blijf met interesse volgen.

LuPo

Mooie set zeg! Interessant om te lezen hoe je de ruimte steeds beter krijgt qua akoestiek!

Jean Sibelius

Mooie voortgang weer Jan. Ben benieuwd wat ze doen qua akoestiek!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jvanhambelgium

#87
Citaat van: Jean Sibelius op maart 23, 2013, 14:58:40
Mooie voortgang weer Jan. Ben benieuwd wat ze doen qua akoestiek!

Ik ook eigenlijk, ben ongeduldig aan het wachten op de rotswol-met-mineraalvlies levering zodat ik op z'n minst 2 panels kan afwerken voor achteraan. Ik moet dan nog effe achteraan een verstevigingsbalkje voorzien voor de ophanging.
Als ik dan 0,0 verschil hoor of meet weet ik niet of ik de moeite moet doen om er nog 2 te maken om links & rechts naast het scherm te hangen. Ik hoop echt op enig positief resultaat  :pompom:


UPDATE : Kreeg ik vandaag telefoon dat m'n levering binnen was ... ik dus vol moed van plan om deze avond reeds 2 panels af te werken ... haal ik de spullen op blijken ze bij Rockwool niet meer te kunnen tellen : 120cm !!!!! moest ik hebben en geen 100cm !!!!!!!
Terug even wachten dus.... >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LuPo

Je heb hier helemaal niet gemeld dat je een nieuwe receiver hebt gekocht.. :D

jvanhambelgium

Citaat van: LuPo op april 11, 2013, 09:28:02
Je heb hier helemaal niet gemeld dat je een nieuwe receiver hebt gekocht.. :D


Boah, heb m'n "showcase" toch al wel aangepast ;-)
Allesinds is de bestelling gedaan van de "Stonewall" panels via MERFORD en is het wachten tot de levering ... kan nog wel even duren aangezien ik zwarte moet hebben en ze standaard wit in huis hebben ;-)

Ik wil ze nu wel snel aan de muur hangen hebben, hopend op een (kleine) gunstige bijdrage qua akoestiek...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LuPo

Citaat van: jvanhambelgium op april 11, 2013, 09:48:55

Boah, heb m'n "showcase" toch al wel aangepast ;-)
Allesinds is de bestelling gedaan van de "Stonewall" panels via MERFORD en is het wachten tot de levering ... kan nog wel even duren aangezien ik zwarte moet hebben en ze standaard wit in huis hebben ;-)

Ik wil ze nu wel snel aan de muur hangen hebben, hopend op een (kleine) gunstige bijdrage qua akoestiek...

Ik zie het inderdaad. Wist niet dat je ook een Showcase hebt. Dat heb ik niet. :D
Mooie set hoor! Ook een mooie ruimte zo die je nog (als je ooit wilt) ook ergens anders voor kunt gebruiken en niet alleen voor HT is.

larzie

Hoi Jan heb je de Onkyo al uitgeprobeerd? Wat zijn je ervaringen? Ik had hem bijna ook besteld voor 235 euro met dat foutje van bol.com. Helaas niet gedaan toen, maar wel bericht gepost op het forum waardoor Lupo hem besteld had en aan jou daarna verkocht heeft. Maar die receiver ziet er uit in ieder geval als een beest. Daar ga je vast veel plezier van hebben!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jvanhambelgium

Citaat van: larzie op april 16, 2013, 20:21:12
Hoi Jan heb je de Onkyo al uitgeprobeerd? Wat zijn je ervaringen? Ik had hem bijna ook besteld voor 235 euro met dat foutje van bol.com. Helaas niet gedaan toen, maar wel bericht gepost op het forum waardoor Lupo hem besteld had en aan jou daarna verkocht heeft. Maar die receiver ziet er uit in ieder geval als een beest. Daar ga je vast veel plezier van hebben!  :pompom:

Uiteraard heb ik hem al draaien in de HT.
Conclusie : een flinke stap vooruit m'n Onkyo 875. Dit je mag je terecht een vlaggeschip-receiver noemen !

=> Audyssey XT32 : Merkelijk beter als de XT versie ! Laag klinkt een stuk strakker, alle andere muziek een stuk plaatsbaarder, gelaagder, verfijnder
Ook zoveel sneller in calculatie! Als ik dat vergelijk met de 875 ... dat was wel enkele minuutjes rekenen voor de filter-coefficienten terwijl dit nu op 30sec gepiept is...

=> Beelkwaliteit : Top, de video-verwerking is echt een generatie recenter als de Reon in de 875.
=> Streaming : speel nu ook dikwijls FLAC's via de DLNA-interface via de Android phone. Geluidskwaliteit is echt wel top, ik weet niet wat de feitelijke oorzaak is.
Feit is, toen ik hem voor de eerste keer opzette, dus zonder XT32 ingeregeld hoorde ik al direct dat die in het laag een stuk strakker was, meer controle, details die ik ervoor niet echt kon waarnemen (die mischien wat versmeerd werden oid).
Hoe dat komt ? Tja :

-Beste BurrBrowns 32bit/192kHz DAC's die te vinden zijn met specifieke jitter-reductie schakeling (voor zover dit ooit hoorbare invloed zou hebben)
-Aparte voeding voor powergedeelte, 1 voor video-processing en 1 voor audio-processing
...

Dus er zijn wel wat dingen anders aangepakt tov m'n vorig Onky 875 van enkele jaartjes terug...

Kwa vermogen ook voldoende, m'n Klipsch met 100dB/W/m helpen hier ook wel bij!

Ik denk eerlijk gezegd dat het binnen het segment van de receiver niet veel beter zal worden als dit...ik ben tevreden van deze upgrade en hoop met de NR5010 ook weeral zeker 5jaar te doen ofzo.

Ik zou nog eens willen proberen een "shootout" te doen tussen de "internal" Onkyo FLAC streaming vs Squeezebox Touch + Lineaire voeding ;-) maar ik vrees dat dit niet hoorbaar is.






HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Maro

#93
Gefeli met deze prachtige receiver Jan.  :pompom:  Kan me wel vinden in jouw bevindingen. Heb ook een Marantz PM11s1 gehad maar deze machines doen in stereo daar niet voor onder. Ik heb het 1:1 vergeleken. Anderen denken daar trouwens anders over.. :D Wat betreft het vergelijk tussen de SBT en de interne streamer...kwa geluid hoor ik geen enkel verschil wel vind ik de bediening van de SBT met de I-Peng app vele malen lekkerder alsmede de Spotify op de SBT. Die is wat stabieler dan de Spotify implementatie in de Integra/Onkyo.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


jvanhambelgium

Citaat van: Maro op april 16, 2013, 21:24:35
Gefeli met deze prachtige receiver Jan.  :pompom:  Kan me wel vinden in jouw bevindingen. Heb ook een Marantz PM11s1 gehad maar deze machines doen in stereo daar niet voor onder. Ik heb het 1:1 vergeleken. Anderen denken daar trouwens anders over.. :D Wat betreft het vergelijk tussen de SBT en de interne streamer...kwa geluid hoor ik geen enkel verschil wel vind ik de bediening van de SBT met de I-Peng app vele malen lekkerder alsmede de Spotify op de SBT. Die is wat stabieler dan de Spotify implentaie in de Integra/Onkyo.

Inderdaad, de Squeezebox software blijft superieur aan het DLNA-gebeuren, maarja, het draait dan wel op een aparte NAS natuurlijk.
Voordeel van de interne Onkyo streamer is dat ik nu 24/192 ook kan afspelen, maar dat verschil is mijn inziens niet te horen.
Sowieso gebruik ik de Touch gewoon als "transport" dus je zou denken dat eigenlijk de kwaliteit dezelfde zou zijn ... eens de bitjes in de Onkyo zitten passeren ze dezelfde stages.
Ik hoor ook geen verschil hoor, in beide gevallen super!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jvanhambelgium

...en ondertussen nog altijd aan het wachten op de levering van MERFORD zodat ik aan die 2 freaking panelen kan verder doen! Die krengen liggen hier dik in de weg !! en ik wil ze pas aan de muur hangen als de 40mm platen erin zitten.

...als ik *iets* meetbaars van verschil heb, zet ik de 2 overige panelen in elkaar , ook weer enkele dagen werk (schilderen enzo)


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Maro

Gebruik je ook de Oremote app voor de Onkyo? Die is wel erg mooi en goed. Als je bv een HD op de USB van de Onkyo aansluit kun je zonder TV aan gewoon door je muziek scrollen. Werk super alleen niet zo mooi als de I-Peng.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

jvanhambelgium

Citaat van: Maro op april 16, 2013, 21:37:41
Gebruik je ook de Oremote app voor de Onkyo? Die is wel erg mooi en goed. Als je bv een HD op de USB van de Onkyo aansluit kun je zonder TV aan gewoon door je muziek scrollen. Werk super alleen niet zo mooi als de I-Peng.

Inderdaad, die App werkt zeer goed eigenlijk. Alleen inderdaad bij een grote collectie is het erg primitief en daar is de Squeezebox oplossing superieur ;-)
Ook geen probleem om FLAC's die op m'n Android toestel staat gelijk door de sturen naar de receiver en deze begint ze dan netjes af te spelen.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

larzie

Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe de 5010 presteert t.o.v. de door menig forummer hoog in aanzien staande Arcam AVR600 en de Anthem MRX700 die ik heb. :)
Misschien een keer met Thuur naar Friesland komen haha. Thuur z'n AVR600 mee, jij de Onkyo TX-NR5010 en ik m'n Anthem MRX700. Zou wel een fantastische shoot-out zijn.  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT