Sony VW90

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 30, 2010, 10:38:02

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: papaleo op oktober  2, 2011, 15:19:40
Ok,nooit geweten.  ???
Dit verklaard een hoop natuurlijk,als dit de VW90 ook het geval zou zijn...

Onze benq 8700 had het bv. Die begon pas na de eerste film te tellen  :)

papaleo

Citaat van: riwi op oktober  2, 2011, 15:22:33
Onze benq 8700 had het bv. Die begon pas na de eerste film te tellen  :)

Benq 8700,das 'n tiet geleden,zeg....kan me dat niet meer voor de geest halen  ;)
Die is uit de tijd dat er alleen maar kuilen waren.... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Denk maar logisch na, in 6 minuten zou ik niet eens de waardes handmatig allemaal in kunnen voeren ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

Enfin met 2 forumvrienden een avondje stoeien kregen we alles zoals we het wilde hebben.
Nieuwste software op de oppo via wifi en voila een spelende 3D Pirates.
Brillen zijn veel te donker om serieus naar een hele film te kijken, ook al gebruik je de high lamp mode,  de VW 90 laat wel echt iets magisch zien. :o
Dus ik weet al een kerstkado.....de Xpands..... :devil:

Ophangbeugel ben ik ook niet kapot van...veel moeite om de 2 libellen in het midden te krijgen en te houden...uiteindelijk wel gelukt.... ik vind mezelf best wel handig en dan toch nog te veel moeite.

Na wat gebrainstorm ga ik het modificeren om er zeker van te zijn dat de mechanische setup ook 100 procent zo blijft want ik heb er geen vertrouwen in.....borgmoertjes zijn gewoon te klein etc etc

Trouwens ook wel een giller dat je 3 kleine schroefjes in je projector draait en daarna doorgaat met M12   ;D

Enfin om positief te eindigen uiteindelijk na een tijdje alle instellingen nagelopen te hebben  met mooie test dvd en blurays en rasters als vanouds waren we alle 3 ervan overtuigd dat dir wel een heel mooi plaatje gaf zeg....

Voor mij is de Barco echt achterhaald met zo een machine in huis  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Even een vraag over de Xpand brillen....

Ik ben nu aan mijn derde 3D film begonnen en kom tot de conclusie dat de Sony bril zelfs bij High Lamp Mode het beeld toch wel te donker maakt bij donkere passages betekend dit slecht(er) zicht op wat er gebeurt (mijn mening)

Nu lees ik steeds dat de Xpand bril 2 maal zoveel licht geeft....nu zal ik de schrijver daar niet letterlijk aan houden maar vraag liever wat dat betekend.....

Moet ik mij daarbij voorstellen dat als ik de Xpand afzet dat ik qua lichtopbrengst geen verschil meer waarneem....of kan ik het vergelijken van Low Lamp Mode naar High Mode Lamp.....

Ik wil de brillen best aanschaffen (iemand een "goedkope" link) maar wil een beetje inschatten of er winst te boeken valt......
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 11, 2011, 23:35:08
Even een vraag over de Xpand brillen....

Ik ben nu aan mijn derde 3D film begonnen en kom tot de conclusie dat de Sony bril zelfs bij High Lamp Mode het beeld toch wel te donker maakt bij donkere passages betekend dit slecht(er) zicht op wat er gebeurt (mijn mening)

Nu lees ik steeds dat de Xpand bril 2 maal zoveel licht geeft....nu zal ik de schrijver daar niet letterlijk aan houden maar vraag liever wat dat betekend.....

Moet ik mij daarbij voorstellen dat als ik de Xpand afzet dat ik qua lichtopbrengst geen verschil meer waarneem....of kan ik het vergelijken van Low Lamp Mode naar Hogh Mode Lamp.....

Ik wil de brillen best aanschaffen (iemand een "goedkope" link) maar wil een beetje inschatten of er winst te boeken valt......

Ik heb dan nog (steeds) niet mijn VW90 hangen dus kan nog niet ordelen in mijn thuis situatie hoe donker het beeld is met 3D,maar ben daar ook wel benieuwd naar...

Ik had ook zeker voor ogen dat ik een paar Xpand brillen zou gaan aanschaffen...

Hier een link waar ik de brillen zou gaan aanschaffen;

http://www.3dstore.nl/product_info.php/cPath/30/products_id/95
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Yepp, die had ik ook gevonden...dan hebben we in ieder geval de goedkoopste shop gevonden... ;D ;)

Citaat van: papaleo op oktober 12, 2011, 07:31:20
Ik heb dan nog (steeds) niet mijn VW90 hangen dus kan nog niet ordelen in mijn thuis situatie hoe donker het beeld is met 3D,maar ben daar ook wel benieuwd naar...

Ik had ook zeker voor ogen dat ik een paar Xpand brillen zou gaan aanschaffen...

Hier een link waar ik de brillen zou gaan aanschaffen;

http://www.3dstore.nl/product_info.php/cPath/30/products_id/95

Ik heb ze er vandaag besteld  8)

papaleo

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

J.A.F._Doorhof

Feitelijk verwacht ik de HW30 3D performance (maar getuned) in de VW90, met iets betere contrast waardes.
Zal niet een ENORME stap voorwaarts zijn op 2D maar wel een duidelijke.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 12, 2011, 23:32:52

Ik heb ze er vandaag besteld  8)
De kerstman is vroeg dit jaar  :xmas:

Kjelt

Citaat van: Audioloog op oktober 13, 2011, 08:55:30
De kerstman is vroeg dit jaar  :xmas:
Volg je zijn posts wel? Die kerstman bivakkeert daar hoor  :D

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 13, 2011, 08:44:14
Feitelijk verwacht ik de HW30 3D performance (maar getuned) in de VW90, met iets betere contrast waardes.
Zal niet een ENORME stap voorwaarts zijn op 2D maar wel een duidelijke.

Moet toegeven dat ik persoonlijk nog steeds vind dat de Barco 1209 "in het zwart" daar beter in is vooral bij bv. Batman te zien maar dat is een klein minpuntje tegen een overdaad aan verbeteringen.

Dat 3D gebeuren van de laatste tijd dat is (zoals Garmt ook al aangaf) een echte toegevoegde waarde en geen "gadget" aan onze hobby....en die Sony doet dit echt verschrikkelijk mooi.....nu nog lichtere (letterlijk en figuurlijk) brillen.

Eergister weer zitten kicken op de "Green Lantern" 3D....(tikkie donker ;D :-X)

J.A.F._Doorhof

Let wel, gebruik cinema2 voor 3D, dat is de highlamp modus met een andere gamma, anders is het inderdaad erg donker.
Custom installer

Yepp die gebruik ik inderdaad  ;)

Maar een bril op of afzetten tijdens een 3D film is een inmens verschil in licht...dus met bril iets te donker en zonder bril (in de cinema 2 mode) veel te licht...voor "normale" film.

De Xpand XS103 brillen kwamen vandaag binnen.

Net naar Thor gekeken met de Sony en de Xpand bril.

Dat de Xpand brillen twee maal zoveel licht opbrengst hebben is schromelijk overdreven of laten we zeggen reuze enthousiast.

Ze zijn inderdaad wat beter (beeld en comfort) en iets meer licht doorlatend dan de Sony maar nog steeds erg donker en hier moet wel verandering in komen want het is in donkere passages Eigenlijk TE donker punt uit.......dit gaat gewoon ten koste van de beeldkwaliteit...en juist hier doe je alle moeite voor met een goede projector en dito lichtopbrengst en nauwgezette calibratie... ;)

3 D is geweldig en een aanvulling daar doe ik niets aan af maar qua beeldkwaliteit komt het mede door de bril nog steeds niet in de buurt van een 2 D film en ik heb er nu toch wel een aantal serieus bekeken op de Sony VW90ES en als dit momenteel de State of The Art is dan moeten de engineers nog even  "sleutelen"  >: ;D

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 18, 2011, 22:30:33
en als dit momenteel de State of The Art is dan moeten de engineers nog even  "sleutelen"  >: ;D
Join the club, dat hadden al heel veel forum members geconcludeerd uit demo's waar iedere lumen uitgeperst werd met een nieuwe lamp op JVC, Sony etc.
Zelf boeit me 3D niet zo en mogen ze bij de projectorfabrikanten snel weer alle effort in 2D steken, een dedicated 2D only echte HT projector bv met extreme zwartwaardes  O0
Voor die 10 films die er zijn op 3D koop ik desnoods wel een goede LCD tv en ga dichterbij zitten :D

THX-UltraII

Citaat van: Kjelt op oktober 19, 2011, 09:04:07
Join the club, dat hadden al heel veel forum members geconcludeerd uit demo's waar iedere lumen uitgeperst werd met een nieuwe lamp op JVC, Sony etc.
Zelf boeit me 3D niet zo en mogen ze bij de projectorfabrikanten snel weer alle effort in 2D steken, een dedicated 2D only echte HT projector bv met extreme zwartwaardes  O0
Voor die 10 films die er zijn op 3D koop ik desnoods wel een goede LCD tv en ga dichterbij zitten :D

Met name hetgeen dat je over de content zegt is de spijker op z n kop. Content die ook daadwerkelijk boeiend is en echt native 3D is zijn op een hand te tellen.

http://www.3dmovielist.com/3ddvds.html

Tja content heeft verder natuurlijk helemaal niets met brillen projector of tv keuze te maken.
Het feit dat er weinig materiaal is ...?.dat is niets nieuws......ooit waren er weinig blurays....dus zou je geen bluray speler kopen.

Afwachten is heel erg verstandig maar absoluut minder leuk...

Projectoren worden elke keer beter en zijn nu de gevestigde crt orde voorbij EN Bieden nog eens een extraatje met 3D als je er op die manier instaat ben je toch hardstikke leuk met je HT hobby bezig of mis ik iets  ???

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 20, 2011, 01:09:43
of mis ik iets  ???
Persoonlijk vind ik dat bepaalde merken veel R&D hebben gestopt om zoveel mogelijk licht en frequentie uit hun projector te halen (terwijl dat eigenlijk met de huidige techniek niet kan).
Wat je dan krijgt:
- is een projector waarbij de kleurtemperatuur niet meer klopt omdat de fabrikant veel licht wil hebben
- de zwartwaardes op dat moment slecht zijn (iris vol open en teveel licht)
- de lampen het vroegtijdig begeven (JVC) omdat ze een nieuwe producent nemen die net 10% meer licht uit hun lampen kan halen maar waarbij een groot aantal lampen het maar 400 uur volhouden.

Wat je wilt is een 3D plaatje dat overeenkomt met een goed 2D plaatje en dat dezelfde projector een uitstekend 2D neerzet. Maar dat kunnen ze niet, en toch bieden ze het aan, tja ik vind dat waardeloos maar kennelijk zijn er toch veel mensen die er goed mee kunnen leven.

rodrique

Gisteren bij een vriend van mij het beeld gechecked van de VW90  :smile: Moet zeggen dat ik vooral erg impressed was over het 3d beeld van Avatar  :thumbs-up:

Musical fidelity KW750
Quadral Vulkan VIII R
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter

Kjelt, ik verschil van mening, ik ben tevreden, maar misschien komt dat omdat ik met een
Sony VPL-VW90ES kijk.  :D :-X

Als ik deze projector OP 2D GEBIED niet mooier had gevonden dan mijn Barco 1209/2 dan had de onderste steen boven gekomen en had ik de Barco weer in de lucht geholpen.....dus ik zie projectorland helemaal niet (meer) zo somber in als jij... ;)

Het kan inderdaad altijd beter maar dat is part of the hobby.  ;D

papaleo

En komt nog bij,dat wanneer een producent met iets uitkomt,wat het dan ook is,en het is meteen perfect...is er ook geen streve meer om te upgraden naar een beter product,dus dan heb je eigenlijk ook geen hobby meer  :D

jaco

VW90 is prima, ik kijk er ook met plezier naar. 3D nog niet getest, kijk eerst wel 2D, heb zo veel gemist de afgelopen 2 jaar, ga de schade niet inhalen met slechte films met als enige argument dat ze 3D zijn.
Ik projecteer op een 70" scherm, en lijk wel licht genoeg te hebben in 2D (0.95 gain volgesn fabrikant, 0.84 gemeten, acoustisch transperant scherm)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Citaat van: jaco op oktober 20, 2011, 11:40:22
VW90 is prima, ik kijk er ook met plezier naar. 3D nog niet getest, kijk eerst wel 2D, heb zo veel gemist de afgelopen 2 jaar, ga de schade niet inhalen met slechte films met als enige argument dat ze 3D zijn.
Ik projecteer op een 70" scherm, en lijk wel licht genoeg te hebben in 2D (0.95 gain volgesn fabrikant, 0.84 gemeten, acoustisch transperant scherm)

Van de 169 films heb ik voorlopig Tron/Green Lantern/Thor/Pirates/Avatar als 3D en de rest is voor mij entertainment "rommel" dus wat mij betreft bent je met een weekje wel up-to-date op 3D gebied... :devil: ;D