Sony VW90

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 30, 2010, 10:38:02

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: evilniek op juli 13, 2011, 10:30:18
Ik zou als ik jou was eerst de feiten op een rijtje zetten.

Als jij geen onwaarheden verkondigd hoef ik jou niet te corrigeren.

Citaat van: evilniek op juli 12, 2011, 13:08:11
Heeft te maken met de techniek die Sony voor 3D gebruikt, zogenaamde circulaire polarisatie ...

Citaat van: evilniek op juli 13, 2011, 10:30:18
Dit heeft overigens niks te maken met gepolariseerd 3D, het 3D effect komt idd tot stand doormiddel van de shutter-glass techniek.

Dus eerst vertel je dat 3D tot stand komt door circulaire polarisatie en enkele posts later corrigeer je het pas.

Ik vatte dat samen als : "dat is onzin".

J.A.F._Doorhof

Er zijn 2 verschillende manieren van 3D aansturing, dat is simpelweg een feit geen onzin.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 13, 2011, 13:32:24
Er zijn 2 verschillende manieren van 3D aansturing, dat is simpelweg een feit geen onzin.

Evilniek beweerde in de eerste post dat de vw90 circulaire polarisatie gebruikt als techniek voor 3D. Dat was niet waar. Dat was mijn punt.

In de tweede post verklaart hij dat de vw90 circulaire gepolariseerd licht gebruikt waardoor de bdII last van color shift heeft. Maar dit heeft niet te maken met circulaire polarisatie als 3D techniek. Dat is ook duidelijk.

Dat er meerdere technieken zijn voor 3D was mij ook duidelijk.

evilniek

Citaat van: riwi op juli 13, 2011, 17:42:20
Evilniek beweerde in de eerste post dat de vw90 circulaire polarisatie gebruikt als techniek voor 3D. Dat was niet waar. Dat was mijn punt.

In de tweede post verklaart hij dat de vw90 circulaire gepolariseerd licht gebruikt waardoor de bdII last van color shift heeft. Maar dit heeft niet te maken met circulaire polarisatie als 3D techniek. Dat is ook duidelijk.

Dat er meerdere technieken zijn voor 3D was mij ook duidelijk.

Ok, ik zal een poging wagen om het wat duidelijker uit te leggen, met polarisatie bedoelde ik niet de techniek om het 3D plaatje op je scherm te toveren. Je zal het misschien raar vinden, maar LCOS en LCD PJ's zenden ge-polariseerd licht uit, niet voor linker en rechter oog, maar simpelweg omdat dit inherrent is aan de techniek van LCOS/LCD PJ's. Overigens weet ik, uit eigen ervaring wat er mis kan gaan met het weergeven van 3D.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Matthieu

Als dat nieuwe 3D scherm ook tevens een BD is dan ben ik erg benieuwd.
Plaats dan voor de zekerheid even een link van je review hier of in de BDII Topic..

home@the movies

@papaleo
CiteerIk heb op de desbetreffende beurs,niet echt op dit soort dingen zitten letten   ik was waarschijnlijk zo overdonderd door en het 3D gebeuren,maar nog meer hoe het in hemelsnaam mogelijk was dat het BDII scherm zo ongelofelijk contrast neerzette in de verschillende omstandigheden,dat ik al de andere aspecten niet of nauwelijks heb opgemerkt.

Als je hiermee de beurs in Antwerpen bedoelde waarbij je bij ons bent langsgeweest dan heb je niet goed opgelet  ;) de VW90 stond samen met de Epson TW5500 In een ruimte waar er op een matwit Kingpin scherm werd geprojecteerd, de Black diamond stond in de ruimte waar de JVC X7 in 3D stond opgesteld.
We hebben dus absoluut nooit met de VW90 op de Black Diamond geprojecteerd, niet in 2D en zeker niet in 3D  ;D
Wel even opletten in het vervolg hé  ;)

Groeten

Werner

home@the movies

Citaat van: home@the movies op juli 14, 2011, 19:11:21
@papaleo
CiteerIk heb op de desbetreffende beurs,niet echt op dit soort dingen zitten letten   ik was waarschijnlijk zo overdonderd door en het 3D gebeuren,maar nog meer hoe het in hemelsnaam mogelijk was dat het BDII scherm zo ongelofelijk contrast neerzette in de verschillende omstandigheden,dat ik al de andere aspecten niet of nauwelijks heb opgemerkt.

Als je hiermee de beurs in Antwerpen bedoelde waarbij je bij ons bent langsgeweest dan heb je niet goed opgelet  ;) de VW90 stond samen met de Epson TW5500 In een ruimte waar er op een matwit Kingpin scherm werd geprojecteerd, de Black diamond stond in de ruimte waar de JVC X7 in 3D stond opgesteld.
We hebben dus absoluut nooit met de VW90 op de Black Diamond geprojecteerd, niet in 2D en zeker niet in 3D  ;D
Wel even opletten in het vervolg hé  ;)

Groeten

Werner

papaleo

:-X oeps..,je heb gelijk  ;) vandaaaarrr  ::)
Tis alweer een tiet geleden dat de beurs er was.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Citeeroeps..,je heb gelijk   vandaaaarrr 
Tis alweer een tiet geleden dat de beurs er was

Het is je vergeven  ;) maar ik moest toch even ingrijpen hé voor er gekke conclusies worden getrokken  :D

donaldk

Citaat van: papaleo op juli 14, 2011, 19:16:32
  :-X oeps..,je heb gelijk  ;) vandaaaarrr  ::)
Tis alweer een tiet geleden dat de beurs er was.

Geen wonder dat je afgeleid was :P.

home@the movies

CiteerGeen wonder dat je afgeleid was

Voor alle duidelijkheid daar hadden wij dus niets mee te maken hé  :D :D :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Kan het natuurijk niet helpen dat ik dit nu nieuwe lucht inblaas ;D

Gaan we,......ik heb een gecalibreerde vw90 maar nu wil ik een HDMI kabel kopen van chord de Silver Plus Active 1.3b
( 10 meter) uit mijn hoofd.

De reviewer zegt dat er veel verschillen waarneembaar zijn mbt tot kleur ed.....hoe staat dat in verhouding tot een calibratie....maw beinvloed dit pos/neg ?

Zijn er verder nog HDMI te adviseren mogelijk juist voor deze projector.....en ja ik ben een kabel-believer.

Overigens wel erg jammer dat mijn Supra kabel eindigt in een  DVI (voor de hdfury :devil:) en dat ik veel slechte ervaringen lees mbt verloopstukken naar HDMI...... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Ik gebruik een hdmi naar 2x Cat6 omzetter van Octava, en aan de andere kant van de kamer weer terug van 2x Cat6 naar hdmi. Leek mij de beste oplossing , zowel kwalitatief qua beeld als om gezeur behorend bij de wat langere hdmi kabels domweg te voorkomen.

Verloopstukken niet aan beginnen bij hdmi en zeker niet met dat soort lengtes!

evilniek

Citaat van: Erik van Voorst op september 26, 2011, 21:33:25
De reviewer zegt dat er veel verschillen waarneembaar zijn mbt tot kleur ed.....hoe staat dat in verhouding tot een calibratie....maw beinvloed dit pos/neg ?

Nee, maakt niks uit. (edit: Voor de calibratie dan, verschillen? dat is een discussie waar ik niet echt in mee wil gaan, ik zou zeggen, BS, imho.

Zijn er verder nog HDMI te adviseren mogelijk juist voor deze projector.....en ja ik ben een kabel-believer.

Ik gebruik al jaren een 15m lange HDMI van Oehlbach, werkt nog steeds naar behoren.

Overigens wel erg jammer dat mijn Supra kabel eindigt in een  DVI (voor de hdfury :devil:) en dat ik veel slechte ervaringen lees mbt verloopstukken naar HDMI...... :(

Gewoon proberen, die dingen kosten de wereld niet. Kan je een bult geld schelen.

J.A.F._Doorhof

Er zijn wel verschillen te zien (zonder twijfel) maar subtiel bij de meeste kabels, zo subtiel dat het een FLINKE investering niet waard is. Tenzij je echt in het hele lage segment zit.

Voor de calibratie maakt het echter NIETS uit, de BASIS van de projector blijft gelijk.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bedankt voor de meningen.

Ik heb inmiddels me toch laten verleiden en een nieuwe 9 meter Wireworld Ultraviolet 2 maal HDMI aangeschaft....probleem opgelost dus die is onderweg.

Mocht ik op die VW90 eens een keertje 3D willen kijken dan heb ik met 1.4 ook meteen de juiste kabel.....weer wat geleerd  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Heb je nu een speciale hdmi 1.4 kabel op de kop getikt dan?  :tongue2:
Was ie wel hdmi© 1.4 gecertificeerd?  ;D
Ben benieuwd wat het is dat je geleerd hebt van de verkoper :)

Nope via een amerikaans forum las ik dat alleen 3D in 1080P doorgegeven kan worden met 1.4.....wist ik niet.... maakt ook weer niet de wereld uit want het hele 3D gebeuren (film- en videokwaliteit en bril ) ben ik nog niet zo heel erg kapot van...maar goed ...de VW 90 kan het goed weergeven evenals de Oppo en nu ook de kabel, dus laat de lol maar komen. ;D

Mijn Supra kabel was gecertificeerd en deze ook..... maar dat mag ook wel voor 300 euro de 9 metertjes... :-X

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op september 27, 2011, 19:37:39
Nope via een amerikaans forum las ik dat alleen 3D in 1080P doorgegeven kan worden met 1.4.....wist ik niet.... maakt ook weer niet de wereld uit want het hele 3D gebeuren (film- en videokwaliteit en bril ) ben ik nog niet zo heel erg kapot van...maar goed ...de VW 90 kan het goed weergeven evenals de Oppo en nu ook de kabel, dus laat de lol maar komen. ;D

Ja dat klopt, voor volledig 3D ondersteuning moet de interface HDMI 1.4 zijn. Er zijn ook 3D modes (SBS) die via een normale 1080p/60 HDMI 1.3 interface verbinding uitgewisseld kunnen worden. Het aparte is dat er geen andere kabel is voor 3D. Er bestaat feitelijk geen HDMI1.4 kabel. De bandbreedte requirements voor HDMI 1.3 en HDMI 1.4 zijn gelijk. Officieel mogen ze dan ook geen HDMI 1.3 of 1.4 kabels heten, maar moet het Standard speed HDMI of High Speed HDMI kabels zijn.
Wat wel een nieuwe feature is in HDMI1.4 is een ethernet verbinding via de HDMI kabel. Daarvoor is dan WEL een andere kabel nodig : een Highspeed HDMI kabel _met ethernetkanaal_.

Jouw Oppo 93 heeft ook HDMI 1.4 en kan ook 3D. Met een USB diskje met een 3D film erop kan je het dus al prima testen op de vw90. Tenminste als je er ook een bril bij hebt.

Yepp ben blij dat je al mijn vermoedens hier bevestigd.....ik brak ook mijn hoofd over die aparte kabelspecs  ;D

evilniek

Volgens mij is die van mij zelfs '1.2' , niet dat t uitmaakt ofzo. 3D werkt overigens prima, ook Full-3D.

riwi

Citaat van: evilniek op september 28, 2011, 11:33:56
Volgens mij is die van mij zelfs '1.2' , niet dat t uitmaakt ofzo. 3D werkt overigens prima, ook Full-3D.

Volgens mij kan je de FP 3D modes niet krijgen over een HDMI 1.2 of 1.3  interface zoals de Dune heeft. Of doet de projector dan iets extra's? Ik zag tijdens een demo wel dat je JVC hard in FP mode kon zetten op een of andere manier.

Citaat van: jowi op januari 30, 2011, 12:04:51
Ik schrik me altijd het apezuur als ik dan weer zie dat ze 5 á 600 euro durven vragen voor een ophangbeugel... te gek voor woorden eigenlijk voor een simpele ball-joint.

Ik heb net voor € 290,-euro een plaat en een buis (Audipack) met ball-joint opgehaald voor de VW90.
Nog steeds te duur vooral het projector-plaatje (120 Euro!!) maar goed ik heb geen zin om alles zelf te maken...ben al druk genoeg nu met mijn HT te verbouwen.
Het is in ieder geval een goede kwaliteit met veel stel mogelijkheden.
Als je een Barco-mount gewend bent is dit een handelbaar geheel.  :-X

J.A.F._Doorhof

Custom installer

evilniek

Citaat van: riwi op september 28, 2011, 14:35:48
Volgens mij kan je de FP 3D modes niet krijgen over een HDMI 1.2 of 1.3  interface zoals de Dune heeft. Of doet de projector dan iets extra's? Ik zag tijdens een demo wel dat je JVC hard in FP mode kon zetten op een of andere manier.

Ik had het over de spreekwoordelijke '1.2 HDMI kabel' of de vele andere varianten. Dune kan idd alleen Side-by-side 3D, de OPPO BDP-93 kan wel met FP 3D overweg.