Marco,s setje analoge pre amp er weer tussen.

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

Vorige topic - Volgende topic

CinéHome

Wat de AVR5 betreft weet ik dat vorige week wisselstukken zijn besteld.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Spijkie

Citaat van: morca op april 14, 2026, 11:08:09Vandaag vast boodschappen gedaan voor morgen.
Ik ben morgen jarig.
Party Party  :D

Ik was ongeduldig
Dus ik heb de versterker 5 dagen aan laten staan zodat er plus 100 uur op de teller staat.

De nieuwe stekkers zijn een ander soort maar wel rodium.
Deze klinken nog steeds scherp in het hoog ,in mijn al enigszins frisse set.

Waardoor de stem heel Helder Klinkt.
En het midden gebied wat zo mooi klonk weggedrukt word .
Het klinkt niet in balans zoals ik wil bereiken.

Ik heb verschillende stekkers in mijn set geprobeerd.
Ik denk dat ik weet welke stekkers eraan moeten nu.
Dat is een vergulde die ik ook aan 2 supra kabels heb zitten hier.
Die komt eraan als ze binnen zijn.

Van de receiver nog geen nieuws .

De hypex plate amp heb ik even laten staan.
Die mag volgende maand naar Jossie als mijn vakantie geld binnen is .

Alvast gefeliciteerd! Wel bijzonder dat de stekkers zo uitpakken bij jou en bij mij weer anders  :colgate: . Wanneer komen de andere stekkers ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Citaat van: CinéHome op april 14, 2026, 11:38:25Wat de AVR5 betreft weet ik dat vorige week wisselstukken zijn besteld.
Dat is goed nieuws.
Wat was er stuk?

morca

Citaat van: Spijkie op april 14, 2026, 11:43:13Alvast gefeliciteerd! Wel bijzonder dat de stekkers zo uitpakken bij jou en bij mij weer anders  :colgate: . Wanneer komen de andere stekkers ?
Mijn set klinkt al heel fris.
Daar gaat het fout.
Dankjewel kerel.

De stekkers weet ik nog niet.

CinéHome

Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

morca

Citaat van: CinéHome op april 14, 2026, 12:16:19Hdmi
Ik ga het opmeten als hij terug is.
En een gat boren precies achter de hdmi poorten
Zodat hij er recht uit kan zonder te buigen of hangen.

Weet je ook welke Poort of poorten.

CinéHome

Het hele bord wordt vervangen.

morca

Citaat van: morca op april 14, 2026, 13:35:17Ik ga het opmeten als hij terug is.
En een gat boren precies achter de hdmi poorten
Zodat hij er recht uit kan zonder te buigen of hangen.

Weet je ook welke Poort of poorten.
Citaat van: CinéHome op april 14, 2026, 16:07:39Het hele bord wordt vervangen.
Dat verwachte ik al.
Maar ik probeer even te achterhalen of het die ene poort was die pas gewisseld heb.

Dan weet ik waar beter op te letten vanaf nu  :D

morca

Wat wel bijzonder is.
Ong 2 jaar geleden heb ik Atlas Equator XLR aan de fronts gehangen.

Dat vond ik een poos heel dof klinken.
Maar wel veel mooiere stem en instrumenten.
De hyper 3,5 speaker cable heeft het hoog toen heel subtiel op peil gebracht.
Veel smoother en zuiverder geluid daarna.

Nu ben ik hier zo aan gewend
Dat als het iets te Helder word, dat ik daar niet blij van wordt.
Terwijl ik wel een half jaar heb moeten wennen, dat het zo "dof"klonk tov een instap xlr kabel .

Grappig hoe je smaak kan veranderen, na men meer geproefd heeft  :D

brt

Citaat van: morca op april 14, 2026, 16:32:08Grappig hoe je smaak kan veranderen, na men meer geproefd heeft  :D

Misschien moet je gewoon weer een half jaar wennen? ;)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

morca

Citaat van: brt op april 14, 2026, 22:50:03Misschien moet je gewoon weer een half jaar wennen? ;)
Wennen aan onbalans
Nee daar pas ik voor  :D

pameijer

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!  :pompom:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Vande

Proficiat kerel
Video: Sony XW5000 - Lumagen Radiance Pro 4240 Final Edition Mod CineMike- Adeo 100"Reference Grey
Audio: Lexicon RV-6 - Lexicon LX-5 - Keces P8 CineMike - Powercord CineMike
Speakers: Kef Reference 205 - Kef Reference 202C - Kef Reference 70S - 2 x Kef Reference 40B Subwoofers - 4x Kef Ci-200 Atmos inbouw
Cables: van den Hul Magnum - van den Hul interlinks - Transparent powercords
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike - ATV 4K CineMike

morca

Dankjewel Heren.
Net gekookt en heerlijk gegeten met wat visite.
En een muziekje op de achtergrond  :music:

blue-eyes

Gefeliciteerd!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

CinéHome

Gefeliciteerd!

joostb

nog gefelicteerd

Spijkie

Is er al bekend wanneer je reciever terug komt van de reparatie ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Citaat van: Spijkie op april 23, 2026, 06:26:34Is er al bekend wanneer je reciever terug komt van de reparatie ?

Ik vermoed volgende week.
Dan zijn ook de stekkers binnen voor de Power cords.

Ik heb geen haast.
Door het kloten met die versterkers
Heb ik aardig last van mijn rug.
Dus ik rust nu .
Volgende week helpt een vriend hem terug te zetten.
En hij gaat gaatjes boren voor de hdmi kabels.

Ik kan die receiver de schuld niet geven.
Maar als hij niet stuk was gegaan had ik nu geen pijn in mijn lichaam.
Dus ik heb een dubbel gevoel gekregen van mijn hobby
En het maar stuk gaan van die klote receivers Elke keer.

De magie waar ik de laatste 3 jaar naartoe gebouwd heb is wel stuk.
Omdat ik nu eigenlijk denk.
Wanneer gaat hij weer stuk ....

Mijn mood is niet ok mbt audio nu.

Het brengt onrust ipv rust

En jouw speakers
Wanneer verwacht je daar nieuws van?

morca

Vorige week wortelkanaalbehandeling gehad.
Dat viel gelukkig wel mee.
Niks gevoelt.
Ik ben het vergeten te vragen.
Maar volgens mij hebben ze een laser voor nu.
Het was ook snel klaar tov vorige keer dat ik die behandeling gehad heb.

Spijkie

Citaat van: morca op april 23, 2026, 07:57:56Ik vermoed volgende week.
Dan zijn ook de stekkers binnen voor de Power cords.

Ik heb geen haast.
Door het kloten met die versterkers
Heb ik aardig last van mijn rug.
Dus ik rust nu .
Volgende week helpt een vriend hem terug te zetten.
En hij gaat gaatjes boren voor de hdmi kabels.

Ik kan die receiver de schuld niet geven.
Maar als hij niet stuk was gegaan had ik nu geen pijn in mijn lichaam.
Dus ik heb een dubbel gevoel gekregen van mijn hobby
En het maar stuk gaan van die klote receivers Elke keer.

De magie waar ik de laatste 3 jaar naartoe gebouwd heb is wel stuk.
Omdat ik nu eigenlijk denk.
Wanneer gaat hij weer stuk ....

Mijn mood is niet ok mbt audio nu.

Het brengt onrust ipv rust

En jouw speakers
Wanneer verwacht je daar nieuws van?

Je zit even in een flinke dip zo te lezen , ik hoop dat bij terugkomst van de reciever het zo mooi klinkt dat je de onrust snel vergeten bent.

Tja , mijn speakers. Dat duurt natuurlijk ook te lang  :embarassed: maar goed het is niet anders. Ik heb er nog geen zicht op wanneer ze klaar zijn helaas.

Richi

Wat balen allemaal. Pfff. Loop of zit even lekker buiten en laat de zon op je gezicht schijnen. Hopelijk voel je je dan een beetje beter. Sterkte!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Kurt

@morca, je weet dat die kabel- en stekkerdingen zo mijn ding niet zijn, en ik er te pas en onpas de spot mee drijf, maar ik begrijp dat dit jouw passie is en hobby is.
Dat je daar heel gepassioneerd door bent, staat buiten kijf, gezien de vele ervaringen die je hier met ons deelt.
Dat een receiver dan de geest geeft... daar zit je uiteraard niet op te wachten! Dat dit al de zoveelste keer is, begrijp ik dat je nu zoiets hebt van "ik ben er klaar mee".
Maar ook komt dit terug goed! En ja, zoals @Richi aangaf, ga eens buiten en geniet wat van de zon. Ook dat kan rust geven.
Kop op! Komt terug in orde man!

brt

Mooie woorden, en daar sluit ik me graag bij aan. Komt echt wel weer goed!

Fijn dat een forum ook deze functie kan hebben  :thumbs-up:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Xander32

Frustrerend voor je hoe het de afgelopen periode met je hobby loopt 🫤, dat begrijp ik. Probeer je zinnen te verzetten, de focus een tijdje ergens anders te leggen, dan komt het plezier voor hetgeen jou altijd veel voldoening geeft, wel weer terug  👊🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10