Marco,s setje analoge pre amp er weer tussen.

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: Spijkie op april  1, 2026, 08:54:50Ook wel weer een verrassende wending ! Zou je niet even wachten tot je reciever weer terug is ?
De tonale balans vd receiver lijkt op die van de Pre.
Ik hoor dat het hoge helderer is geworden.
Beetje scherp.
Dat is een eigenschap van de stekker.
Daarbij weet ik niet of de receiver wel blijft straks.

Of hij blijft wel maar dan komt er een stereo set naast te staan

Spijkie

Ik snap m  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Mijn arcam en de lexicon zijn onderweg naar België.
Bijna 100 euro verzendkosten  :crazy:
Nou afwachten

denoontje

Citaat van: morca op april  3, 2026, 13:46:46Mijn arcam en de lexicon zijn onderweg naar België.
Bijna 100 euro verzendkosten  :crazy:
Nou afwachten

Denk dat je meer kwijt was aan benzine tegenwoordig ;-)
Hopen dat het snel weer ok is  :headbanging:

morca

Citaat van: denoontje op april  3, 2026, 20:58:22Denk dat je meer kwijt was aan benzine tegenwoordig ;-)
Hopen dat het snel weer ok is  :headbanging:
Ik heb geen auto,maar ik zag dat prijzen knettergek zijn nu.

Ja hopelijk is hij snel weer terug.
 :music:

morca

De Supra lorad hangt weer aan de eindversterker.
Verrassend hoeveel meer details in de stem en instrumenten, uit die atlas 4.0 eos kabel komt.

Ik wil er zeker nog 1 aan de receiver/pre proberen.

Spijkie

Citaat van: morca op april  4, 2026, 09:07:00De Supra lorad hangt weer aan de eindversterker.
Verrassend hoeveel meer details in de stem en instrumenten, uit die atlas 4.0 eos kabel komt.

Ik wil er zeker nog 1 aan de receiver/pre proberen.

Heb je nog een plek waar de supra aan kan of ga je helemaal over op atlas ?  :colgate:

T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Helemaal op Atlas overgaan wordt te duur denk ik .
Dan heb ik er nog 3 nodig  ;D
1x 4,0 eos erbij wil ik wel snel proberen.

Als budget geen probleem was bestelde ik er zeker meer

morca

Na 6 keer een defecte pre of receiver in 14 jaar
Zit ik te denken...hoe leuk is de hobby nog zo
Elke receiver ging gemiddeld 2,5 jaar mee.

Het is allemaal rommel eigenlijk.
Dure rommel
Ik luister om te relaxen
Maar relaxed luisteren zit er voorlopig niet meer bij denk ik.

Want hoe goed het ook Klinkt als ik wat koop.
Binnen 2,5 jaar was het over.
Dat geeft mij geen vertrouwen zometeen weer lekker relaxed te  luisteren.

Jaren 80 /90 was zo goed.
Ik word een beetje gek van al die china made troep van tegenwoordig.
Ben er klaar mee eigenlijk....

Spijkie

Citaat van: morca op april  6, 2026, 11:42:08Na 6 keer een defecte pre of receiver in 14 jaar

Dure rommel
Ik luister om te relaxen

Snap ik wel en 2,5 jaar is ook wel heel snel. Ik denk dat elk apparaat ongeacht merk wel een keer wat kan hebben en dan is het de vraag hoe ze het oplossen en zodanig dat t niet binnen een korte tijd gebeurd.

Studio Rispens heeft nog een hele dikke T+ A receiver staan / of had als ie niet al weg is . Is Duits , niks uit China en service is uitmuntend. Zo zullen er nog meer merken zijn. Heb je al bericht over je reciever ?

Kurt

Citaat van: morca op april  6, 2026, 11:42:08Na 6 keer een defecte pre of receiver in 14 jaar
Telkens van 't zelfde merk, of?
Ik ben daar relatief van gespaard gebleven met uitzondering van de zooi van Accustic Arts. Pokkeduur, maar ging vrij snel defect; de stomste dingen eerst. Uit frustratie de boel verkocht.

morca

Citaat van: Kurt op april  6, 2026, 12:34:26Telkens van 't zelfde merk, of?
Ik ben daar relatief van gespaard gebleven met uitzondering van de zooi van Accustic Arts. Pokkeduur, maar ging vrij snel defect; de stomste dingen eerst. Uit frustratie de boel verkocht.

Verschillende merken.

morca

Citaat van: Spijkie op april  6, 2026, 11:57:19Snap ik wel en 2,5 jaar is ook wel heel snel. Ik denk dat elk apparaat ongeacht merk wel een keer wat kan hebben en dan is het de vraag hoe ze het oplossen en zodanig dat t niet binnen een korte tijd gebeurd.

Studio Rispens heeft nog een hele dikke T+ A receiver staan / of had als ie niet al weg is . Is Duits , niks uit China en service is uitmuntend. Zo zullen er nog meer merken zijn. Heb je al bericht over je reciever ?
Ik ga er eens rustig over nadenken wat ik nu wil.

Ik heb hem vrijdag pas verstuurd.
De reparateur was ziek.

chansig

Ik heb een periode gehad dat er van alles kapot ging. Gelukkig kende ik wat technisch onderlegde mensen. Zeer regelmatig in Huizen en Tilburg geweest.

Het kreeg ook een naam: chansigvirus.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioLaan

Dure rommel
Ik luister om te relaxen

Misschien moet je stoppen met de hele dag powercords wisselen. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

morca

Citaat van: AudioLaan op april  6, 2026, 14:04:43Misschien moet je stoppen met de hele dag powercords wisselen. :)
Misschien moeten ze eens stoppen die goedkope zooi overal in te douwen.

En een goeie power cord meeleveren  :D

AudioLaan

Citaat van: morca op april  6, 2026, 14:17:34Misschien moeten ze eens stoppen die goedkope zooi overal in te douwen.

En een goeie power cord meeleveren  :D

Maar dan wil men weer een betere of andere.  :tounge2:

Neem mij trouwens vooral niet te serieus. Doe ik zelf ook niet. Als ik terugdenk heb ik alleen een keer een Marantz gehad met issues. Die kwam uit Japan. Keurig en snel opgelost binnen de garantie trouwens. Als het zo vaak gebeurt, misschien komen er wat teveel Volts tegelijk uit je wcd?
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

morca

Citaat van: AudioLaan op april  6, 2026, 14:55:30Maar dan wil men weer een betere of andere.  :tounge2:

Neem mij trouwens vooral niet te serieus. Doe ik zelf ook niet. Als ik terugdenk heb ik alleen een keer een Marantz gehad met issues. Die kwam uit Japan. Keurig en snel opgelost binnen de garantie trouwens. Als het zo vaak gebeurt, misschien komen er wat teveel Volts tegelijk uit je wcd?
Alleen de receivers gaan
De rest gaat niet kapot ,binnen korte tijd .
Ik meet de spanning soms
Nooit boven 240 hier.

Dus ik denk dat dat het niet is.
Dan stonden er nu 10 kapotte apparaten.

Mbt het Power cord.
Als ze een atlas 4,0 eos meeleveren
Is het gevaar dat je er meer wilt, voor je andere apparaten.
Niet om up te graden naar een andere  :D

AudioLaan

Zou kunnen. Ik heb er laatst een meegegeven aan iemand en nooit meer teruggezien.

+31 6 20 371 207

dre73

Gewoon terug naar stereo. 8)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

morca

Citaat van: dre73 op april  6, 2026, 16:31:07Gewoon terug naar stereo. 8)
Daar zit ik over na te denken.

Of ik zoek 2 grote speakers erbij.
En zet die erbij voor stereo.
Ik heb nog een Stereo amp over staan van Kenwood.
De streamer staat er al.
Atlas Power cord en hyper speaker cable eraan en gaan  :D

Richi

Citaat van: AudioLaan op april  6, 2026, 15:11:33Zou kunnen. Ik heb er laatst een meegegeven aan iemand en nooit meer teruggezien.
Volgens mij was ik daar bij. Maar ik was het niet. :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Richi

Citaat van: morca op april  6, 2026, 21:22:45Gemiste kans
Niet als je ziet wat ik hier allemaal al heb liggen. :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Citaat van: Richi op april  6, 2026, 23:20:03Niet als je ziet wat ik hier allemaal al heb liggen. :D
Dat heb ik niet gezien idd  :D