Marco,s setje.

Gestart door morca, oktober 17, 2010, 18:21:05

Vorige topic - Volgende topic

morca

Ik heb de 4,0 op de Arcam gezet.
En de 2,5 aan de stereo pre gelaten.

De 4 klinkt erg Smooth tov de 2,5.
Te Smooth naar mijn zin ,hem ook aan de stereo pre te hangen.

De slambass is lief tov de 2,5
Die 2,5 geeft meer slam .

Ik denk dat ik aan de Arcam ook een 2,5 had willen zetten.
Maar die waren op  :D

Aan de eindversterker bevalt hij wel superrrr.

morca

Vandaag de hypex amp weer op de subwoofer aangesloten.
Gisteren zat er ook een Supra lorad bij daarvoor.

Even film gekeken na wat levelen vd subs.
Het hele laag is stukken beter als met de atlas 1,5 aan de receiver.
Veel druk en controle .

Aan de tv ook een afgeschermde power cord getest,die ik niet in de set wil gebruiken.

Beeld lijkt wat strakker en rustiger.

De Oppo heeft geen afgeschermde power cord.
Leuk om die nog eens te testen.
Bij de streamer scheelde het ook .

denoontje

Vik heeft een cm pc voor een oppo. Er even tussen gehad vs de audioquest die ik bij de oppo kreeg. Muziekaler en ruimtelijker...

Maar nu nog niet vervangen hier

Spijkie

Citaat van: morca op mei 29, 2026, 02:33:30Vandaag de hypex amp weer op de subwoofer aangesloten.
Gisteren zat er ook een Supra lorad bij daarvoor.

Even film gekeken na wat levelen vd subs.
Het hele laag is stukken beter als met de atlas 1,5 aan de receiver.
Veel druk en controle .

Aan de tv ook een afgeschermde power cord getest,die ik niet in de set wil gebruiken.

Beeld lijkt wat strakker en rustiger.

De Oppo heeft geen afgeschermde power cord.
Leuk om die nog eens te testen.
Bij de streamer scheelde het ook .

Heb je nu alle pakketjes ontvangen ? Of komt er nog meer aan  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Citaat van: Spijkie op mei 29, 2026, 19:19:56Heb je nu alle pakketjes ontvangen ? Of komt er nog meer aan  :colgate:
Geen bestellingen meer staan.
Nog wel een Supra nodig voor de tv en de Oppo.
Maar die heb ik nog niet Besteld.
 :D

morca

Met alle kabels op zijn plek.
Klinkt de kordz hdmi zilver plated toch wel erg scherp.

Morgen Cinehome maar even lastig vallen voor 2 atlas hdmi kabels.

CinéHome

:D
Ik vond het al zo'n raar gegeven dat de Atlas hdmi te wollig zou klinken.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Spijkie

Citaat van: morca op mei 30, 2026, 00:23:33Met alle kabels op zijn plek.
Klinkt de kordz hdmi zilver plated toch wel erg scherp.

Morgen Cinehome maar even lastig vallen voor 2 atlas hdmi kabels.

Moet ik ook maar eens doen  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Op deze zondag ochtend rond zitten kijken.
Wat is een mooie analoge pre.

Ik vond de SPL elector
En die voldoet aan veel eisen denk ik.

https://spl.audio/en/spl-produkt/elector/

Spijkie

Nog nooit gehoord maar wel een beauty zeg !

morca

Citaat van: Spijkie op mei 31, 2026, 09:51:27Nog nooit gehoord maar wel een beauty zeg !
Schijnt erg goed spul te zijn.
Nog geen full budget nu.
Maar toch vast rond aan het neuzen wat er mogelijk is.

holco

Dan komt een Audio-GD preamp ook al aardig in de buurt  :D
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T10 / Roon-Rock / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Tubulus Concentus V2-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

morca

Citaat van: holco op mei 31, 2026, 10:47:37Dan komt een Audio-GD preamp ook al aardig in de buurt  :D
Ik zag je meelezen.
En wist dat je dit zou zeggen  :D

Ziet er idd ook erg interessant uit.
Alleen de prijs is wel de helft meer als de spl.

Richi

Citaat van: morca op mei 31, 2026, 09:33:49Op deze zondag ochtend rond zitten kijken.
Wat is een mooie analoge pre.

Ik vond de SPL elector
En die voldoet aan veel eisen denk ik.

https://spl.audio/en/spl-produkt/elector/

Dat is een mooie versterker zeg! Niet alleen om te zien, maar wat ik zo lees ook een heel slim ontwerp. En met een prijs van 2700 euro nog enigszins betaalbaar ook.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini i7 GentooPlayer Roon Server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

holco

Citaat van: morca op mei 31, 2026, 11:08:58Ik zag je meelezen.
En wist dat je dit zou zeggen  :D

Ziet er idd ook erg interessant uit.
Alleen de prijs is wel de helft meer als de spl.

Die SPL elector zit toch rond de €2500
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T10 / Roon-Rock / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Tubulus Concentus V2-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

morca

Citaat van: Richi op mei 31, 2026, 11:38:31Dat is een mooie versterker zeg! Niet alleen om te zien, maar wat ik zo lees ook een heel slim ontwerp. En met een prijs van 2700 euro nog enigszins betaalbaar ook.
Het is een pre amp.
erg mooi design
Dit merk schijnt erg goed te zijn

brt

Citaat van: Spijkie op mei 31, 2026, 09:51:27Nog nooit gehoord maar wel een beauty zeg !

Het merk komt uit de studio wereld, heeft een goede reputatie!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

morca

Citaat van: brt op mei 31, 2026, 12:22:09Het merk komt uit de studio wereld, heeft een goede reputatie!
Ik ken het van hun actieve crossover.
Die schijnt uitmuntend goed te zijn.

chansig

Ooit een hoofdtelefoonversterker van gehad. Staat volgens mij goed aangeschreven. Maar ja, dat zegt niets.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Ik was in het verleden een goede active crossover aan het zoeken.

Aan de hand van een forum kwam ik erachter, dat dit merk schijnt nog beter te klinken met de crossover ertussen als zonder .

Dat is wel bijzonder.

Maar goed dat mag ook wel voor 3500 euro  :clapping:

Ik heb ook nog een YouTube filmpje gezien.
Die vent had ook alle 3 dezelfde crossover gevonden die ik gevonden had.
Misschien was hij wel van dat forum  ;D

Ik vind deze pre wel echt mooi  :inlove:

morca

De post is laat vandaag.
Misschien komen de hdmi kabels morgen dan.

morca

Ze zijn binnen,maar...
De nieuwere Atlas hdmi is ook verzilverd.
Dus die klinkt ook niet zoals degene die ik al heb(ofc en dikkere aders)

Gelukkig heb ik nog 1 zo,n oude gevonden op internet.
Die is onderweg.

Spijkie

Ik zag dat er 2 soorten atlas HDMI zijn of waren, 1 hyper en 1 daar onder met een witte mantel. Welke heb jij ?