Het grote Gran Turismo 5 topic

Gestart door Sol, juni 18, 2010, 20:06:46

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Er zitten wel wat GT die hards hier op het forum die er wel graag aan mee zullen doen.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Mausman

Online racen geeft toch - voor mij tenminste - een spannender gevoel, omdat je tegen 'echte' mensen aan het racen bent.

Wellicht handig om in dit topic (of nieuw topic?) van iedereen die dat wil die GT5 speelt zijn/haar PS3 naam te vermelden zodat we elkaar als vrienden kunnen toevoegen in GT5?

Eddye

Ik zal vanavond even kijken wat m'n PSN naam is. Ik weet het echt niet, nog nooit gebruikt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Toen GT5 uitkwam racete ik zowat elke dag (met een Logitech FFB stuur op een Wheelstandpro). Heb de PS3 echter al sinds een jaar ofzo niet meer aangeraakt (gewoon geen tijd meer).
Nu ik verhuisd ben en ik een HDMI switch heb zodat ik de PS3 zowaar weer aan kan sluiten moet ik 'm maar weer eens aanzwengelen.
Mijn PSN naam is ook QuattroNL  8)

Online racen is wel leuk hoor. Spreek wel af wat voor soort wagens en tuning er toegelaten mogen worden (ook juist welke niet), anders kunnen de onderlinge verhoudingen wat scheef zijn.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Mausman

Ik race ook niet elke dag, alleen in het weekend (niet eens elk weekend). Anders heb ik ruzie met de vrouw  :D :D

Ik heb wel zo'n playseat en Logitech G27 stuurtje, en ik moet zeggen dat is toch wel een stuk leuker als met controller.

Quattronl: Als je het goed vindt, zal ik je toevoegen als 'vriend' op m'n ps3?

Martijnst1990

Ik moet het helaas nog doen met de controller. Een G25 of 27 icm wheelstand pro lijkt mij wel heel erg gaaf. Alleen is het ook best duur helaas.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart  2, 2012, 10:40:48
Ik moet het helaas nog doen met de controller. Een G25 of 27 icm wheelstand pro lijkt mij wel heel erg gaaf. Alleen is het ook best duur helaas.
Vooral bij de controller blijven. Dan ga je al snel genoeg :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart  2, 2012, 11:01:49
Vooral bij de controller blijven. Dan ga je al snel genoeg :D
Misschien ben ik wel beter met een controller :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Het gaat ook om de beleving. Die is met een stuurtje natuurlijk intenser.
Ik heb gisteren na wat problemen een nieuw online account aangemaakt, ik mocht dus van 0 af aan beginnen. Na een paar uurtjes sturen alweer level 12 :)

Mijn PSN naam is Eddyve72
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: Eddye op maart  2, 2012, 11:13:02
Het gaat ook om de beleving. Die is met een stuurtje natuurlijk intenser.
Ik heb gisteren na wat problemen een nieuw online account aangemaakt, ik mocht dus van 0 af aan beginnen. Na een paar uurtjes sturen alweer level 12 :)

Mijn PSN naam is Eddyve72
Doe je snel :)

Ik zal eens nakijken of ik gewoon een nieuwe save naast de bestaande kan hebben. Lijkt mij ook leuk om weer is opnieuw te beginnen, maar wil mijn goede save niet kwijt.

Dedicated HT

Jumping Jack

Gewoon een nieuwe gebruiker aanmaken voor de ps3...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martijnst1990

Citaat van: Jumping Jack op maart  2, 2012, 11:22:20
Gewoon een nieuwe gebruiker aanmaken voor de ps3...
Daar had ik niet eens aan gedacht, stom :) Bedankt.

Dedicated HT

Eddye

Citaat van: Martijn90 op maart  2, 2012, 11:17:47
Doe je snel :)

Ik zal eens nakijken of ik gewoon een nieuwe save naast de bestaande kan hebben. Lijkt mij ook leuk om weer is opnieuw te beginnen, maar wil mijn goede save niet kwijt.

Ging verbazend snel eigenlijk. Special Event Kart 1 en 2, Nascar 1 AMG 1 en een sutkje 2. Beginners clubman en amateur sunday en toen had ik alweer een paar auto's en wat tuning money :)
Devialet 200

Mausman

Citaat van: Martijn90 op maart  2, 2012, 10:40:48

Is idd. erg gaaf. Het kost idd. wel wat, maar als je het geld en het er voor over hebt....

Tip: Ik heb mijn playseat op marktplaats gekocht (nieuw!).

quattronl

Citaat van: Mausman op maart  2, 2012, 09:32:59
Quattronl: Als je het goed vindt, zal ik je toevoegen als 'vriend' op m'n ps3?
No problemo, of course  8)

Een leuk stuurtje op een wheelstandpro is (voor mij) echt een must. Kan ik lekker op de bank op m'n 42" + surroundset racen en als je klaar bent klap je 'm in (met het stuur er nog op) en schuif je 'm onder de bank. Easy does it  ;D
Is way cheaper dan op een kamer boven een groot scherm + surroundset neer te zetten  :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Jumping Jack

Ik heb ook nog een Logitech stuurtje gebruikt (DFGT) en ik plaatste dat op een Ikea barkruk, in de breedte. Is een raar zicht maar het werkte perfect icm een eames stoel...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

haha, dat had ik graag wel eens gezien! :)

ben zelf ook wat aan het rondkijken voor een G27, al dan niet met zo'n wheelstand... verkopers mogen zich altijd melden.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Martijnst1990

En heb sinds deze week ook een G27 aangeschaft :) Rijd echt ontzettend leuk! Zeker met een handbak en dus ook de koppeling erbij. Nu alleen nog een mooie Wheelstand, want het tafeltje wat ik gemaakt heb is niet heel stevig en kan ook niet ingeklapt worden helaas.

Dedicated HT

Marcel_T.

Citaat van: Martijn90 op mei 17, 2012, 20:04:30
En heb sinds deze week ook een G27 aangeschaft :) Rijd echt ontzettend leuk! Zeker met een handbak en dus ook de koppeling erbij. Nu alleen nog een mooie Wheelstand, want het tafeltje wat ik gemaakt heb is niet heel stevig en kan ook niet ingeklapt worden helaas.

Hoeveel sneller ga je daar nu van?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: Marcel_T. op mei 27, 2012, 11:56:14
Hoeveel sneller ga je daar nu van?
Zou ik eigenlijk niet eens weten, lette nooit zo op mijn tijden. Denk niet dat ik veel sneller ben, moet nog wel wat wennen aan het stuur ;)

Citaat van: HTip op mei 27, 2012, 13:57:59
Ik hoop niet al te veel ;) ;D
:D Moet nog steeds mijn CR-Z eens over het Top Gear circuit jagen, kijken of ik mijn controller tijd iets kan verbeteren ;)

Dedicated HT

Erik

IS GT5 nou echt zoveel de moeite waard op een HDTV om er speciaal een PS3 voor aan te schaffen?
Zag zo'n GT PS3 kit staan voor €289 en had toen wel even twijfels.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Eddye

Dat kun je zelf alleen beantwoorden, persoonlijk heb ik erg weinig tijd om te gamen, en daarom vind ik racegames ideaal, Gran Turismo vind ik een heel erg leuke serie racegames, waardoor voor mij de keuze snel gemaakt was. De GT serie is playstation only, dus een PS3.
Devialet 200

HTip

Citaat van: Erik op mei 27, 2012, 18:57:54
IS GT5 nou echt zoveel de moeite waard op een HDTV om er speciaal een PS3 voor aan te schaffen?
Zag zo'n GT PS3 kit staan voor €289 en had toen wel even twijfels.
Als je van autoracen houdt dan is GT5 een fantastisch tijdverdrijf. Ik speel het op een groot scherm met beamer en dat is zelf beangstigend echt :D

Citaat van: Martijn90 op mei 27, 2012, 14:09:06
:D Moet nog steeds mijn CR-Z eens over het Top Gear circuit jagen, kijken of ik mijn controller tijd iets kan verbeteren ;)
En? ;D
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op mei 31, 2012, 15:17:32
Als je van autoracen houdt dan is GT5 een fantastisch tijdverdrijf. Ik speel het op een groot scherm met beamer en dat is zelf beangstigend echt :D
En? ;D
Pas een paar rondjes gereden, reed een seconde langzamer dan mijn controller tijd :D Ik mag dan een seconde langzamer zijn, maar het is wel echt veel leuker ;D

Dedicated HT