Het grote Gran Turismo 5 topic

Gestart door Sol, juni 18, 2010, 20:06:46

Vorige topic - Volgende topic

martin778

Een tijdje terug ook GT5 gespeeld (daarvoor ook de GT1,2,3 en 4, allemaal zo goed als uitgespeeld  :inlove: ) Ik kon het hooguit 2 uur volhouden bij die endurance races, daarna werd ik misselijk van :D Ik neem aan dat jullie het ook met pauzes doen?  :P

VlisChris

Haha, ik heb sinds kort ook GT5 ontdekt 8)
Maatje van me heeft een PS3 met oa GT5 en dat spelen we sinds kort regelmatig.
Als echte nachtbrakers ;) hebben we afgelopen zaterdag het zaakje eens aangeslingerd op de careermode, en hebben we van 2200 tot 0800 zitten racen.
Vanavond van 1900 tot 0100. Heerlijk spel met leuke opties. Alleen jammer dat je met die seizoenswedstrijden zo bizar veel punten kunt scoren. Dat maakt het toch serieus wel te makkelijk eigenlijk. Maar ach, het is leuk om te racen ;) En sommige wedstrijden zijn nog wel lastig.

Binnenkort maar eens verder racen ;)
PS: leuk om met een Fiat Panda te beginnen met wat is het, 40/45 pak ofzo? En tegen de 200 te hebben tegen het einde ;) Volkomen onrijbaar voor mij, maar mijn maatje wist er steeds mee te winnen. Ik had een beetje last van omvalleritus in de bochten ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

quattronl

Heerlijk spel he? :bigsmile:

Ik heb onlangs mijn zoontje van 3,5 kennis laten maken met GT5.
Hij kon niet bij de pedalen dus hij mocht sturen.
Hij vond het helemaal machtig worden toen hij met mijn eigen auto (Audi urquattro) mocht racen.
"Dat is jouw auto he papa, die in de garage staat, met de vleugel achterop en die gaat heel snel".
Heerlijk!  :D

Da's dus feitelijk de enigste reden om m'n PS3 en stuur en Wheelstandpro te houden: straks racen met m'n zoon  :headbanging:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

VlisChris

Haha. Mooie reactie 8)
Nee, wij spelen gewoon met de controler. Gewoon als een lompe gek op die knopjes rammen en kijken wie het snelste is ;)
Vind die joysticks waardeloos; kan er niet meer overweg. Ook bij andere spellen niet.
Spel is wel verschrikkelijk verslavend btw. Precies de reden dat ik nooit een PS3 zal kopen. Blijf ik alleen maar gamen ;)

VTEC_genieter

Heb een hele mooie ervaring overgehouden met Gran Turismo, maar ik heb het wel over deel 3 of was het nou deel 2 waar je de Audi TT serieus in real life kon winnen!! Er was een groot time attack wedstrijd van Sony Benelux dacht ik (is heel lang geleden).

Maar helaas......heb de Audi TT niet gewonnen, maar dankzij 2 nominaties heb ik toch iets moois gewonnen van Sony!
Mijn time attacks hadden toch een betekenis  :)

Ik kreeg een mooi HT systeem van Sony.....5.1 Dolby Prologic System met dubbel tapedeck en een 3-cd-wisselaar!
Zat in een supergrote doos en werd bij mij thuis onverwachts bezorgd!  :pompom:
Met een brief met de felicitaties van Sony.

Ook heel leuk zo'n prijs van Sony  :)

*heb het systeem nog steeds, ik gebruik hem soms als ik bij m'n ouders ben, maar de front speakers heb ik sinds vorig jaar vervangen door zuilspeakers van Infinity*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Haha, dat is zeker wel erg leuk als het je gebeurd!

VTEC_genieter

Haha.....ook Gran Turismo 1 (op de 1e generatie Playstation) was toen erg gaaf en supermooi!
Vroeger speelden mijn broertje en ik vaak dat spel......ow dat waren hele mooie kindertijden!
We kochten in het spel de Honda CRX, met de race modificatie en stickers! Dat kon nog toen. Bij deel 5 kan je helaas geen stickers op je auto brengen.

Maar sinds de 24-uurs races (deel 4 en 5) ben ik gestopt met het spelen van de Gran Turismo reeks. Het force-feedback stuurtje van Logitech liet ik aan de kant staan. Vond het niet echt leuk meer. De gameplay rijlessen, racen en tunen/upgrades werd voor mij ook eentonig.

Nu rijden we in reallife.....ook in Honda auto's. Hij in een Honda S2000 en ik in een Civic ook met veel PK's en het ruige 9000rpm VTEC systeem in onze motoren. Upgrades doen we ook, maar wij gedragen ons braaf op de weg  :D
*soms laten we tegelijk expres wel een flinke VTEC lawaai achter ons*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

VlisChris

24 uurs? Dat is mij te lang hoor ;)
Wil binnenkort wel een 4 uurs gaan rijden. Na mijn werk eerst even eten, peuken, bier en sigaretten klaar zetten en gaan met die banaan ;)
(al moet ik dan wel even oefenen met roken en racen tegelijk :P)

VTEC_genieter

Zou erg sneu worden als je nog 1 rondje moet gaan en je spint.............word je daarna nog ingehaald en beeindig je de 4 uurs race als 2e!!!
Dat is erg! Haha!
Heb je niet het maximale prijzengeld en ook geen auto gewonnen.....oew!!  :-\
;D

VlisChris

ROFLOL. Laatst dacht ik dat ik de finish in beeld had. En wilde spectaculair de lijn over. Dus hard aanrijden, handrem aantrekken, 180 graden draaiend de lijn over. Om te ontdekken dat het de finishlijn niet was :o In een race van 3 rondjes ;)
Gelukkig ben ik niet te langzaam dus toch nog gewonnen, maar je voelt je . . . niet handig. Zeker als je het een half uur later nog eens doet :P

Ook leuk: voorop rijden, spinnen en op je dak landen en je laten inhalen door 11 anderen (van de 12 rijders totaal). Om dan in anderhalf rondje weer eerste te worden. Twee wedstrijden op een rij hahahahaha.

VTEC_genieter

Haha! Inderdaad, je maakt het spel voor jezelf heel erg spannend! :laugh:

Martijnst1990

Toevallig een poosje geleden ook weer eens opgestart, maar blijft toch een erg gaaf spel 8) Zeker met een stuurtje en wheelstand. Maakt het sturen zoveel echter en dan ook nog eens koppelen en schakelen met de pook, helemaal mooi :D

Alleen wel jammer dat er nu in A-spec alleen nog maar de echt lange races over zijn gebleven (denk aan minimaal 8 uur) en bij B-spec alleen nog maar de 2 24uurs races. Dus het is nu elke keer wachten op de nieuwe seasonals die de laatste tijd ook een beetje tegenvallen helaas.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Inderdaad tijd voor GT6. Is daar al iets over bekend?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Martijnst1990

Daar ben ik ook bang voor helaas. Wachten is hier nu een beetje op Grid 2, vond deel 1 ook erg tof.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Ik vind Grid teveel arcade, maar was leuk om een poosje te spelen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: Eddye op januari 10, 2013, 10:49:33
Ik vind Grid teveel arcade, maar was leuk om een poosje te spelen.
Is inderdaad niet te vergelijken met bv GT5, maar het reed wel lekker en het snelheidsgevoel was erg goed :D

Ik heb van Grid 2 wel nog hogere verwachtingen, zeker gezien wat Codemasters met de F1 serie heeft gedaan en Dirt (wel erg arcade). Maar dit is misschien niet helemaal het juiste topic daarvoor :)

Dedicated HT

VTEC_genieter

Ben geen gamer meer.....maar ik wacht een beetje stiekem op een opvolger van de PS3  :)
Misschien krijgt de nieuwe console 4K HD ondersteuning?
*maar ik heb geen 4K HD scherm*

Extra entertainment wil ik wel hebben  ;D

Snutchz

Citaat van: VTEC_genieter op januari 10, 2013, 23:00:05
Misschien krijgt de nieuwe console 4K HD ondersteuning?
Enkel voor films.. zo krachtig wordt het apparaat namelijk niet  :dry:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

VlisChris

Zo. Al weer even geleden dat ik het gespeeld heb. Maar ik heb vanmiddag de PS3 van mijn maatje geconfisqueerd (die is toch carnaval vieren tot maandag geloof ik), dus ik ga die straks na het eten aansluiten en weer eens goed lekker racen. Misschien vanavond als ik weer in het ritme zit een 2 of 4 uurs race gaan doen.
Komend weekend met een kennis van me ook nog wat gamen. Je moet wat te doen hebben ;)

VTEC_genieter

Ik zeg ook vaak "life is about moments"

VlisChris

Net een momentje van 60 ronden gehad 8)
Nu nog 1 wedstrijdje om het af te leren.
Had overigens 3 ronden voorsprong ondanks 3 pitstops  P

VTEC_genieter

Wel aan de handrem trekken he 30 meter voor de finish  ;) :P

VlisChris

Och. Heb nog een stukje zitten spookrijden. Werd me te saai ;)
Dan ga je maar extra pitstops maken en een stukje spookrijden ;) En inderdaad met 175 een handrembochtje over de finish. Dit keer in de goede ronde :angel:

VlisChris

Straks na mijn werk weer maar eens wat rondjes rijden. Gister beviel me wel.
Merk wel dat ik het lekkerste rij in een 4WD. Heb daarna nog 2 rondjes over hetzelfde circuit in een 700pk Lotus gereden (ipv een 450pk Lancer Evo) en dat ging gewoon serieus langzamer. . . Ding heeft mij teveel vermogen.