Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Volop aan het genieten van de set. En ongemerkt lijkt het draaien van cd's tot het verleden te gaan behoren. De geluidskwaliteit van de combi van SBT (met BOTWS) en de dac van de SA15s2 LE is minimaal gelijkwaardig aan een fysiek schijfje in diezelfde speler. Het gebruiksgemak van streamen is daarentegen vele malen hoger.

Daarnaast valt mij weer op hoe gemakkelijk, vloeiend de set speelt. Heerlijk 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en zelfs de afgrijselijke opnames (maar top muziek :headbanging:) van Living Colour zijn goed te verteren. Al is vriendinlief daarover duidelijk een andere mening toegedaan ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Citaat van: Xander32 op januari 25, 2015, 17:19:54
... en zelfs de afgrijselijke opnames (maar top muziek :headbanging:) van Living Colour zijn goed te verteren. Al is vriendinlief daarover duidelijk een andere mening toegedaan ;D.

;D

Xander32

 :)


Ach, haar smaak is al aan het veranderen. Ze krijgt bij mij heel wat verschillende genres voor haar kiezen. Pearl Jam, Bush, The Counting Crows en Therapy? waren haar bands. En verder kwam ze ook nooit ... Op dit moment staat Ben Howard er op; betreffende album (I forget where we were) is nu één van haar favo's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320


Citaat van: Xander32 op januari 25, 2015, 18:53:07
:)


Ach, haar smaak is al aan het veranderen. Ze krijgt bij mij heel wat verschillende genres voor haar kiezen. Pearl Jam, Bush, The Counting Crows en Therapy? waren haar bands. En verder kwam ze ook nooit ... Op dit moment staat Ben Howard er op; betreffende album (I forget where we were) is nu één van haar favo's.

Top vrouw! Ik probeer die van mij na ben Howard en consorten aan pearl jam te krijgen... Kansloos;)

Xander32

Kan ik niet ontkennen :nowink:.


Ik hou zelf ook wel van het wat meer stevige werk, maar niet alleen maar. Bij vriendinlief is dat nu gelukig aan het veranderen.


Maar we kijken nu ook al uit naar de Pinkpop-vrijdag; Muse en Slash :headbanging:. En op de Paaspop-zaterdag Therapy? !

Citaat van: remco320 op januari 25, 2015, 19:46:20
Top vrouw! Ik probeer die van mij na ben Howard en consorten aan pearl jam te krijgen... Kansloos;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanaaf een hele avond de tijd om te genieten van muziek :clapping:.





Komende weken tevens weer meerdere M&G. Altijd weer leuk om nieuwe mensen te leren kennen, een gezicht bij een forum nickname te zien, te bomen over deze gezamelijke hobby, andere sets te mogen beluisteren en nieuwe muziek te ontdekken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Lekker album, al hoor ik 'm de laatste tijd wat te vaak. CD's wisselen in de auto sucks..

Veel plezier met de M&G's. Doe je er ook een (of meerdere bij jou)?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Er gaan hier idd. ook één of twee M&G volgen, vanuit het buurforum.
Indien er hier op 't forum animo voor is, wil ik daarvoor ook wel wat plannen. Maar dat zal dan april/mei worden.

Er zijn sowieso nog drie medeforumleden die een uitnodiging tegemoet kunnen zien.


Enne, Eddy, jij kent de weg 8).


Citaat van: Eddye op januari 27, 2015, 20:40:25
Lekker album, al hoor ik 'm de laatste tijd wat te vaak. CD's wisselen in de auto sucks..

Veel plezier met de M&G's. Doe je er ook een (of meerdere bij jou)?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Zeker, ken ik de weg (alhoewel, dat laatste stukje....), en wil graag je nieuwe PM11 horen zingen met je Glennies. We spreken binnenkort wat af, ding moet toch ondertussen volledig zijn ingespeeld..
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Geen idee of die ingespeeld is, hoe bemerk ik dat?
Maar het klinkt momenteel voor mij iig.meer dan okay.


Citaat van: Eddye op januari 27, 2015, 20:53:11
Zeker, ken ik de weg (alhoewel, dat laatste stukje....), en wil graag je nieuwe PM11 horen zingen met je Glennies. We spreken binnenkort wat af, ding moet toch ondertussen volledig zijn ingespeeld..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op januari 27, 2015, 21:02:36
Geen idee of die ingespeeld is, hoe bemerk ik dat?
Maar het klinkt momenteel voor mij iig.meer dan okay.
Liedjes worden beter afgespeeld....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Okay ... Baggermuziek is nog steeds baggermuziek, dus nog niet ingespeeld :unsure:

Citaat van: Eddye op januari 27, 2015, 21:06:12
Liedjes worden beter afgespeeld....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op januari 27, 2015, 21:13:22
Okay ... Baggermuziek is nog steeds baggermuziek, dus nog niet ingespeeld :unsure:
Tjemig, wat duurt dat lang, zeg... :omg:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Weer eens aan het genieten van, volgens sommigen, "slechts Spotify kwaliteit" (Spotify Premium).
Maar dat is echt niet behelpen :nowink:, verre van dat.

In een 1 op 1 vergelijk zal een cd ripp in flac mogelijk "beter" klinken, maar voor mij is dat zeker niet in zo'n mate dat ik een flac steevast verkies boven Spotify.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Same here. Op de externe disk staan wel albums welke niet te vinden zijn op Spotify dus soms gaat de harde schijf gebruikt worden. Over het algemeen (98%) gewoon Deezer/Spotify.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

John Wx

Citaat van: Xander32 op januari 25, 2015, 14:08:29
Enjoy the music :).




Heeft een voor mij een briljant nummer


The Blowers Daughter van de film Closer


Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Pas recent kennis met zijn werk gemaakt. Onderwijl heb ik al 3 albums van hem. Allen zeer sfeervol.

Citaat van: John Wx op januari 30, 2015, 14:40:26
Heeft een voor mij een briljant nummer


The Blowers Daughter van de film Closer



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanmiddag een M&G in Braboland :clapping:.

Maar liefst twee sets te beluisteren; een stereoset bestaande uit Phonar en Marantz en een dedicated ht-set (ht-ruimte), bestaande uit o.a. Marantz, SVS en Audio Physic.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

weer eens een stream issue gehad;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=148779.msg2750751#msg2750751


Het irritante is dat deze zich spontaan voordoen en het dan afwachten is wanneer deze zich vervolgens ook weer spontaan oplossen >:(.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ik heb een dergelijk probleem ook wel eens. LMS opnieuw opstarten werkt dan het beste.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Dat brengt hier vaak geen soelaas.

Daarom vind ik het ook irritant; ik heb nog geen methode gevonden waarmee ik snel het issue kan oplossen wanneer deze zich voordoet.


Citaat van: Bas Akkerman op februari  1, 2015, 11:23:26
Ik heb een dergelijk probleem ook wel eens. LMS opnieuw opstarten werkt dan het beste.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari  1, 2015, 11:27:59
Dat brengt hier vaak geen soelaas.

Daarom vind ik het ook irritant; ik heb nog geen methode gevonden waarmee ik snel het issue kan oplossen wanneer deze zich voordoet.
Heel vervelend zeg. Vooral ook omdat, bij mij in ieder geval, er vaak de onmiddellijke behoefte is om muziek te luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#3149
Ja, hier net zo.
De momenten dat ik in alle rust van muziek kan genieten zijn relatief schaars. En als dat moment dan voorbij gaat omdat er een schakel in de keten het laat afweten, is dat irritant.

Citaat van: Bas Akkerman op februari  1, 2015, 11:34:16
Heel vervelend zeg. Vooral ook omdat, bij mij in ieder geval, er vaak de onmiddellijke behoefte is om muziek te luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT