SBT / LMS problemen - SOLVED

Gestart door Xander32, februari 1, 2015, 09:56:02

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Beste forumleden,

Met enige regelmaat ligt mijn stream-verbinding(en) eruit.
Tot op heden krijg ik het steevast weer aan het werk, maar dat is mee geluk dan wijsheid.

Op dit moment ligt de boel ook plat.

Beoogde/bedoelde set-up:
LMS op laptop welke draadloos in het netwerk hangt,
SBT als speler welke ook draadloos in het netwerk hangt (gisteren is daar een software update geweest),
Bediening middels IPeng op een IPad.

Ik heb geen idee of ik de instelling goed heb staan, maar het volgende wordt momenteel weer gegeven;
IPeng geeft aan: Muziekbron = Laptop
Niet verbonden muziekspelers = SBT

LMS Configuratiescherm bevestigd bovenstaande; Totaal herkende muzieksystemen: 0

Waarover ik steeds begin te twijfelen in deze situatie;
Muziebron: dat is dan toch mijn Laptop met daarop LMS (?/!)
Muzieksysteem: dat is dan de SBT, toch?

Hoe krijg ik de boel weer aan het draaien ???  ? HELP :-\.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

jvanhambelgium

Je moet alvast met de "basics" beginnen.
Kan je zien of je SBT een IP adres heeft gekregen en op het netwerk hangt na zo'n update ? Je werkt met "DHCP" ? Kan je op een router zien of er een IP is uitgegeven voor die SBT en kan je die dan ook "pingen" vanop de LMS/Portable ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mijkie

bron is je server en muzieksysteem is hier ook een SBT !!

heb je wifi problemen ? dat is mijn vermoeden ....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Xander32

Ja, de SBT hangt netjes in het netwerk, ontvangst signaal 100%.
Wanneer ik inlog op de Router zie ik daar de SBT ook netjes staan.

Citaat van: jvanhambelgium op februari  1, 2015, 10:00:04
Je moet alvast met de "basics" beginnen.
Kan je zien of je SBT een IP adres heeft gekregen en op het netwerk hangt na zo'n update ? Je werkt met "DHCP" ? Kan je op een router zien of er een IP is uitgegeven voor die SBT en kan je die dan ook "pingen" vanop de LMS/Portable ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Wifi problemen zijn volgens mij niet het geval: alle clients hangen netjes zichtbaar in het netwerk.

Citaat van: mijkie op februari  1, 2015, 10:00:24
bron is je server en muzieksysteem is hier ook een SBT !!

heb je wifi problemen ? dat is mijn vermoeden ....

Xander32

Er lijkt iets mis te gaan in de communicatie/verbinding tussen de SBT en de laptop.

Wanneer ik MySqueezebox.com selecteer als bron is er niets aan de hand.
Maar wanneer ik vervolgens de laptop als bron selecteer, gaat het mis.

In beide gevallen is de SBT het muzieksysteem (?)

mijkie

en als je de laptop bedraad in het netwerk hangt ?

frank2

Even voor de zekerheid; ik heb precies dezelfde configuratie als jij gebruikt; als je de server van logitech aanzet op je pc dan staat daar wel dat er bijv. 1000 albums in staan of staat daar 0? Als het het laatste is dan staat de herkenning van de schijf niet goed. Ik gebruik een HDD op mijn PC en die moet herkent worden als E anders doet de touch het niet. Daar is het bij mij paar keer verkeerd gegaan.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Xander32

Maakt geen verschil.
Wanneer ik op de SBT onder tab "Mijn Muziek" verbinding met de laptop probeer te maken lukt dat niet. Niet middels wifi, niet bedraad.

Citaat van: mijkie op februari  1, 2015, 10:13:37
en als je de laptop bedraad in het netwerk hangt ?

Xander32

LMS op de laptop geeft keurig het aantal bestanden, genres en artiesten weer.
Ook geeft het aan dat alles ok is (verbindingen) ...

Citaat van: frank2 op februari  1, 2015, 10:29:14
Even voor de zekerheid; ik heb precies dezelfde configuratie als jij gebruikt; als je de server van logitech aanzet op je pc dan staat daar wel dat er bijv. 1000 albums in staan of staat daar 0? Als het het laatste is dan staat de herkenning van de schijf niet goed. Ik gebruik een HDD op mijn PC en die moet herkent worden als E anders doet de touch het niet. Daar is het bij mij paar keer verkeerd gegaan.

rovinggecko

Heb je 1 of meerdere draadloze netwerken? Zitten laptop en sbt op hetzelfde netwerk & physieke wifi device?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Solved ... een "zichzelfoplossend" issue ...

Schiet mij maar lek.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Xander32

Wellicht een voor mijn gezondheid betere oplossing dan mijn eigen opmerking in deze ...

Citaat van: chansig op februari  1, 2015, 12:45:08
Ik zeg Sonos... :D

Gr Hans

zoldar

streamen vanaf een dikke HDD. ben je niet afhankelijk van netwerk issues. mac mini, laptop of mini pc. maar denk ook aan de nieuwe sony es streamer. 1TB intern geheugen, een keer aansluiten en dowload alle muziek zelf op zijn hdd. daarna geen netwerk nodig. flac en DSD streaming. duur.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Net geen 2 mille voor een hoogwaardige alles in één oplossing is niet onoverkomelijk.
Schaf eens een goede externe hdd, minipc en externe dac, incl. bekabeling aan ...

Citaat van: zoldar op februari  1, 2015, 13:15:24
streamen vanaf een dikke HDD. ben je niet afhankelijk van netwerk issues. mac mini, laptop of mini pc. maar denk ook aan de nieuwe sony es streamer. 1TB intern geheugen, een keer aansluiten en dowload alle muziek zelf op zijn hdd. daarna geen netwerk nodig. flac en DSD streaming. duur.

bert50

Wacht nou even de 14e af en luister naar de Marantz NA11-S1 en besluit dan haha
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Xander32

Wees maar niet bang, ik koop nooit maar zoiets in een opwelling 8).

Maar voor een NA11s1 ga ik toch niet warmlopen; hoe goed die ook is, maar voor mij persoonlijk teveel geld voor enkel een streamer. Daar komt vervolgens nog een NAS en een aantal hd's bij ...
En hetgeen wat mij nog het meest tegenstaat; die moeten weer met elkander communiceren, waarvoor ik ook nog eens kabels moet gaan trekken.

Het fraaie aan die Sony vind ik dat deze zelf al 1T opslag bezit. Echt alles binnen 1 behuizing.

Citaat van: bert50 op februari  1, 2015, 13:49:06
Wacht nou even de 14e af en luister naar de Marantz NA11-S1 en besluit dan haha

thepioneer

meridian mc200 aanschaffen. Werkt altijd en hoe  :inlove:

Ben je gelijk van dat geklooi met servers af. Gewoon een perfect alles in een oplossing met straks tidal high res streaming.
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

mijkie

Hier geen enkel probleem met de SBT, ik draai bedraad vanaf mijn Qnap 451 [emoji1]