Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

quattronl

Citaat van: Joris1971 op augustus 26, 2014, 11:17:03
Ga je nu serieus een deken/kleed over je tv hangen als je muziek gaat luisteren?
Als ik serieus muziek zou gaan luisteren, dus echt er voor zitten (of bij een M&G) dan zou ik dat geen probleem vinden. Is nou niet echt bepaald veel werk.
Gewoon bij achtergrondmuziek niet nee.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Voordat ik serieus onderstaande vraag ga beantwoorden; erg vermakelijk die voorspelbare reply van steevast dezelfde mede-forumleden :thumbs-up:. Keep up the good work  :nopompom:.



@Quattronl; idd. brengt een afscherming van de plasma tv meer rust, concreet een scherper stereobeeld, de verschillende instrumenten/uitvoerenden staan scherper afgetekend in het geluidsbeeld. Zelfs op dien wijze dat ik serieus overweeg een plaid zo te vermaken dat ik deze tijdens de momenten dat ik er echt voor ga zitten, eenvoudig over de tv kan draperen (en het er ook nog strak uitziet).


Citaat van: quattronl op augustus 26, 2014, 10:39:01
In welk opzicht?
Ik moet dat ook nog steeds eens proberen (vergeet het ook gewoon steeds...)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Paneel achter of net boven je tv mogelijk?
Forumlid RalphH was hier eens met zijn 2 GIK panelen.
Is vebazingwekkend hoeveel dat scheelt in je geluidsbeeld,en dan stonden ze voor nood.
hingen niet eens perfect geplaatst.

rovinggecko

Kijk en ik maar denken dat die tv niet alleen aan draadjes hing, maar er ook mee naar boven kon.
Vroeg me al af hoe ie in het plafond gefrommeld werd. Zag geen plek op de foto's en hoe veel tussenruimte kan je hebben in je plafond.

Misschien kan je hem naar achter trekken? Uit het geluids beeld? Paar haakjes waar je de kabels achter haakt? Of twee kabeltjes waarmee je hem naar achter trekt?



HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Dank voor het meedenken :thumbs-up:.

Ik kan mij echter niet goed voorstellen wat het effect van een paneel boven of achter de tv is. Die grote 50" glasplaat blijft dan vrolijk tussen de speakers staan te reflecteren. Met mijn boerenverstand lijkt mij het afdekken van die glasplaat dan minimaal zo effectief en lekker pragmatisch (?).



Citaat van: morca op augustus 26, 2014, 22:38:57
Paneel achter of net boven je tv mogelijk?
Forumlid RalphH was hier eens met zijn 2 GIK panelen.
Is vebazingwekkend hoeveel dat scheelt in je geluidsbeeld,en dan stonden ze voor nood.
hingen niet eens perfect geplaatst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

#2405
No problem  :thumbs-up: ik heb het ook maar ervaren dus deel het  ;D

Ik weet wat je bedoeld,maar je zou het kunnen proberen.
Ik hoorde hier namelijk ook ong het verschil wat jij beschreef.

Maar ben beetje lui dus heb nog steeds geen panelen gemaakt.
Ga binnenkort wel wat anders toepassen ivm nagalm,maar dat komt wel als het hangt . ;)

thebest106

Citaat van: Xander32 op augustus 26, 2014, 22:31:58
Voordat ik serieus onderstaande vraag ga beantwoorden; erg vermakelijk die voorspelbare reply van steevast dezelfde mede-forumleden :thumbs-up:. Keep up the good work  :nopompom:.

Idd soms kan ik er wel om lachen ::), maar in deze is het gewoon een akoestische kwestie en zelfs gewoon te onderbouwen met een meting.

Ik ben zelf ook een paar dagen opzoek geweest naar de reden van de hoge mate van nagalm, als ik op mijn luisterplek in mijn handen klapte :clapping:. En ineens dacht ik aan mijn tv (idd een groot scherm gemaakt van een hard en glad materiaal, dus een lage absorptiecoëfficiënt en dus veel reflectie). Deze even afgedekt met een deken en nog eens in mijn handen geklapt :clapping: en weg was het galmende geluid.

Niet dat ik nu serieus mijn scherm ga afdekken als ik muziek luister, maar ik geloof meteen dat het een positief effect heeft op het geluid. Maar in die speciale wasbeurten die sommige voorstellen heb ik niet zo'n vertrouwen ;D

John Wx

Citaat van: Xander32 op augustus 26, 2014, 22:31:58
Voordat ik serieus onderstaande vraag ga beantwoorden; erg vermakelijk die voorspelbare reply van steevast dezelfde mede-forumleden :thumbs-up:. Keep up the good work  :nopompom:.



@Quattronl; idd. brengt een afscherming van de plasma tv meer rust, concreet een scherper stereobeeld, de verschillende instrumenten/uitvoerenden staan scherper afgetekend in het geluidsbeeld. Zelfs op dien wijze dat ik serieus overweeg een plaid zo te vermaken dat ik deze tijdens de momenten dat ik er echt voor ga zitten, eenvoudig over de tv kan draperen (en het er ook nog strak uitziet).


Ooit op het Marantzforum, Xander32 ben ze naam even kwijt maar werd voor gek versleten heeft ook iemand dat gedaan en het is ook wel logisch maar of het storend is en hoe ver wil je gaan is een ander verhaal.

Laat mensen maar experimenteren met iemand naast een speaker neer te zetten of erachter of in het midden te gaan staan als er geen tv tussen de speakers staat, je krijgt een verandering en voor de 1 storend voor de ander in de marge en zoiets van ik vind het prima, wel gelijk een plek om het kleed op te ruimen  ;)


geniet ze
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Het verschil mèt en zonder tv(lees; plaid) vind ik aanzienlijk.
Per week is er vaak maar 1 moment dat ik er (in mijn uppie) echt gedurende meer dan 1 uur voor ga zitten. De "inspanning" welke gepaard gaat met het afschermen van de tv middels een plaid, heb ik er graag voor over. Deze geeft meer direct en duidelijk positief effect, dan welke (kabel-) tweak of vloerkleed dan ook.

Het ene is min of meer algemeen geaccepteerd, het plaid duidelijk niet. Maar zoals altijd gaat deze jongen daarin zijn eigen weg 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#2409
Citaat van: Xander32 op augustus 27, 2014, 13:44:53
Het verschil mèt en zonder tv(lees; plaid) vind ik aanzienlijk.
Per week is er vaak maar 1 moment dat ik er (in mijn uppie) echt gedurende meer dan 1 uur voor ga zitten. De "inspanning" welke gepaard gaat met het afschermen van de tv middels een plaid, heb ik er graag voor over. Deze geeft meer direct en duidelijk positief effect, dan welke (kabel-) tweak of vloerkleed dan ook.

Het ene is min of meer algemeen geaccepteerd, het plaid duidelijk niet. Maar zoals altijd gaat deze jongen daarin zijn eigen weg 8).
Grappig, bij mij is juist de Tweak met de plaid volledig geaccepteerd en de rest wat minder.

Sterker nog, ík heb 'm zélf óók al jaren over mijn tv hangen op momenten van (serieus) muziek luisteren.

Akoestiek, (speaker) plaatsing, aankoppeling met de ruimte. Allemaal zaken die qua importantie vér bóven het gepriegel met kabeltjes en stekkertjes staan.

Goed bezig dus Xander!

Xander32

Zojuist heeft Drees62 het pand verlaten.

Bij gepraat over muziek gerelateerde zaken maar juist ook over andere dingen die ons bezig houden. En natuurlijk muziek gedraaid; aan Drees was het de eer om als (bijna) eerste mijn "nieuwe" ls. te beluisteren (Quatronl heeft een tijd terug als eerste een vluchtige indruk gekregen).

Drees, dank voor de gezelligheid en de fraaie muziek :thumbs-up:. Tot een volgende tref.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Old school M&G. Wou nog zeggen doe André de groeten maar hij is al weg begrijp ik.  :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus 28, 2014, 16:16:32
Zojuist heeft Drees62 het pand verlaten.

Bij gepraat over muziek gerelateerde zaken maar juist ook over andere dingen die ons bezig houden. En natuurlijk muziek gedraaid; aan Drees was het de eer om als (bijna) eerste mijn "nieuwe" ls. te beluisteren (Quatronl heeft een tijd terug als eerste een vluchtige indruk gekregen).

Drees, dank voor de gezelligheid en de fraaie muziek :thumbs-up:. Tot een volgende tref.
Nuttige besteding van je vakantie :)
Die zal wel bijna voorbij zijn, denk ik zo.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Maro op augustus 28, 2014, 16:18:29
Old school M&G. Wou nog zeggen doe André de groeten maar hij is al weg begrijp ik.  :tounge:


'62 he ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... vakantie zal dit weekend eindigen. Maar dat is niet erg want ik heb een fijne vakantie gehad, heb genoten. Enne, wanneer jij een keer in de omgeving bent, you're welcome.

Voor Maro is dat overigens niet anders he ;).


Citaat van: Eddye op augustus 28, 2014, 16:20:17
Nuttige besteding van je vakantie :)
Die zal wel bijna voorbij zijn, denk ik zo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op augustus 28, 2014, 16:23:14
... vakantie zal dit weekend eindigen. Maar dat is niet erg want ik heb een fijne vakantie gehad, heb genoten. Enne, wanneer jij een keer in de omgeving bent, you're welcome.

Voor Maro is dat overigens niet anders he ;).

Ik begrijp dat de set op scherp staat? Zal binnenkort mijn agenda eens raadplegen. Zal oktober worden gok ik.  :coffee:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Als je maar een fijne vakantie hebt gehad, en zo te lezen heb je dat, dat is het belangrijkste.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

... ls. zijn nog niet geheel ingespeeld; wanneer ik de 200 a 250 uur aanhou, kom ik er nog minimaal 100 tekort (ik heb er nog te weinig tijd voor gehad de afgelopen maanden :blush:).

Het geheel begint steeds lekkerder, vloeiender, met meer gemak te spelen. Ook de tonaliteit is alsmaar nog wat aan het veranderen, ten positieve.


Citaat van: Maro op augustus 28, 2014, 16:25:03
Ik begrijp dat de set op scherp staat? Zal binnenkort mijn agenda eens raadplegen. Zal oktober worden gok ik.  :coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank Frank, het was zeer zeker een geslaagde vakantie.

En zonder steeds namen te noemen; ik zal in het najaar wel een (aantal) M&G opzetten. Dan staat iig. de deur open. En diegene die een keer in de omgeving is en wil buurten, weet mij wel te vinden.


Citaat van: frank2 op augustus 28, 2014, 16:25:15
Als je maar een fijne vakantie hebt gehad, en zo te lezen heb je dat, dat is het belangrijkste.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op augustus 28, 2014, 16:31:30
... ls. zijn nog niet geheel ingespeeld; wanneer ik de 200 a 250 uur aanhou, kom ik er nog minimaal 100 tekort (ik heb er nog te weinig tijd voor gehad de afgelopen maanden :blush:).

Het geheel begint steeds lekkerder, vloeiender, met meer gemak te spelen. Ook de tonaliteit is alsmaar nog wat aan het veranderen, ten positieve.

:thumbs-up:  wil nu ook wel eens weten/horen wat dat Tannoy geluid nu werkelijk is. Heb nog nooit Tannoy gehoord. Hoop niet dat ik omval van verbazing want een 5.0 set is vrij prijzig.  :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

lynch1979

#2421
Citaat van: Joris1971 op augustus 28, 2014, 16:15:01
Ga jij maar lekker met die andere goedgelovigen Ja en Amen knikken en daadwerkelijk alles geloven wat de Oh Heilige Frank schrijft.

Ik knik nooit ja en amen....je leest als het, zoals jezelf het beste uitkomt.
En ik geloof het pas als ik het zelf heb gehoord.
Maar ik ga xander zijn topic niet verder vervuilen.

drees62

Citaat van: Xander32 op augustus 28, 2014, 16:16:32
Zojuist heeft Drees62 het pand verlaten.

Bij gepraat over muziek gerelateerde zaken maar juist ook over andere dingen die ons bezig houden. En natuurlijk muziek gedraaid; aan Drees was het de eer om als (bijna) eerste mijn "nieuwe" ls. te beluisteren (Quatronl heeft een tijd terug als eerste een vluchtige indruk gekregen).

Drees, dank voor de gezelligheid en de fraaie muziek :thumbs-up:. Tot een volgende tref.

Was mij weer een waar genoegen! Er staat inmiddels een hele fraaie set te spelen in huize Xander32.
De Glennies zijn natuurlijk het meest opvallend met hun voorname voorkomen en mooie warme kleur. Maar vlak ook de Marantz LE 15 set niet uit. Veel muziek geluisterd en het klinkt als een klok. Muzikaal met een laag zoals dat alleen maar uit een speaker met een flinke kastinhoud kan komen. De basloopjes van Marcus Miller zijn heel echt!

Bedankt voor de lekkere broodjes en de gezellige dag!


drees62

Citaat van: Maro op augustus 28, 2014, 16:18:29
Old school M&G. Wou nog zeggen doe André de groeten maar hij is al weg begrijp ik.  :tounge:

De groeten terug!  ;D ;)

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -