Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xander32

Quote from: Joris1971 on July  5, 2014, 21:13:38
Wat is dan uberhaupt het nut om Met frontjes te spelen?
... zonder frontjes zijn de Glennies (nog) meer aanwezig in ons interieur ... Het blijft een living welke ik deel met hare maje en daar moet het voor beide prettig vertoeven zijn 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: YamahaRXV on July  5, 2014, 21:19:39
Mooie aanwinst dat nieuwe vloercarpet, ziet er erg goed uit Xander  :clapping:

Ik geloof graag dat dit zeker positief bijdraagt v.w.b. de akoestiek bij jou.
... in het najaar zal ik een aantal M&G op touw zetten, naar jou toe heb ik in deze sowieso nog een belofte in te wilgen.


Quote from: rovinggecko on July  5, 2014, 21:26:11
Win win zo te zien.
Ziet er strak uit zo en klinkt ook beter. Mooie stap.
Beide is waar :). De living heeft er een meer warme uitstraling door gekregen. Hare maje is daar ook gelukkig mee. Dat, terwijl zij eerst sceptisch was betreft een karpet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#2302
Vind je het zelf niet vreemd om iedere keer Hare Maje te typen?
Komt een beetje raar over.

Xander32

Quote from: Joris1971 on July  5, 2014, 21:40:01
Vind je het zelf niet vreemd om iedere keer Hare Maje te typen?
Komt een beetje raar over.
Neu, hare kan er zelf hartelijk om lachen :). En deze betreft iig. een koosnaam die ik gerust in het openbaar durf te bezigen, die anderen zijn strikt privĂ©  :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Nou  plaats maar eens een foto van jouw Maxima dan.  ;D

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on July  5, 2014, 21:35:45
... in het najaar zal ik een aantal M&G op touw zetten, naar jou toe heb ik in deze sowieso nog een belofte in te wilgen.

Komt goed Xander  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Quote from: Xander32 on July  5, 2014, 12:30:33
















Dat ziet er netjes uit zo.
Doet het kleed veel voor je akoestiek?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 11, 2014, 14:36:18
Dat ziet er netjes uit zo.
Doet het kleed veel voor je akoestiek?
Hey Eddy, wij zijn er blij mee. Betreft akoestiek is er een positief verschil te bemerken, het klinkt rustiger. Echter was de akoestiek voordien ook al niet heel erg slecht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on July 11, 2014, 14:47:45
Hey Eddy, wij zijn er blij mee. Betreft akoestiek is er een positief verschil te bemerken, het klinkt rustiger. Echter was de akoestiek voordien ook al niet heel erg slecht.
Dat kan ik me inderdaad nog herinneren, bij jou was de akoestiek best goed. Maar alle beetjes helpen. Ach jou kennende heb je vast vooraf en nu het kleed er is gemeten.... toch? ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 11, 2014, 14:50:49
Dat kan ik me inderdaad nog herinneren, bij jou was de akoestiek best goed. Maar alle beetjes helpen. Ach jou kennende heb je vast vooraf en nu het kleed er is gemeten.... toch? ;)
... de voorgaande situatie heeft Drees in beeld gebracht door te meten, betreft de huidige geloof ik het allemaal wel. Ik vertrouw op mijn oren ;).

Maar bovenstaande gezegd hebbende, doet mij ook weer herinneren dat er nog iemand op een meting zit te wachten ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on July 11, 2014, 14:55:42
... de voorgaande situatie heeft Drees in beeld gebracht door te meten, betreft de huidige geloof ik het allemaal wel. Ik vertrouw op mijn oren ;).

Maar bovenstaande gezegd hebbende, doet mij ook weer herinneren dat er nog iemand op een meting zit te wachten ...
Wat een mmoi bruggetje is naar het volgende ;):
Ik heb van knubbe zijn UMIK-1 meetmic overgenomen, en kan dus makkelijk zelf de meting doen, maar ik heb werkelijk geen idee wat de grafieken inhouden en waar ik naar moet kijken...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 11, 2014, 14:57:39
Wat een mmoi bruggetje is naar het volgende ;):
Ik heb van knubbe zijn UMIK-1 meetmic overgenomen, en kan dus makkelijk zelf de meting doen, maar ik heb werkelijk geen idee wat de grafieken inhouden en waar ik naar moet kijken...
... daar kan Drees je vast (op afstand) mee helpen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hier ook komkommertijd   ...


Er komen nog wel een paar andere netsnoeren, ik moet de speakers nog juist positioneren (heb ze een tijdje terug "klakkeloos" neer gezet en zo staan ze er nog bij  :ohmy: ) en wil nog wel een x mijn puur zilveren ic uitproberen ... Maar voorlopig nog niet, kan er mij ff niet toe zetten. Vind het voor even wel best zo ::).


Met enige regelmaat luister ik een paar cdtjes of albums via Spotify en geniet daarvan. De "tingel en tangeltjes" spelen momenteel daarin geen rol meer. Wel kijk ik er weer naar uit om een aantal leden van hier te treffen tijdens M&G, maar dat kan wachten tot de wat mindere maanden aangaande het weer. Eerst genieten van buiten, buiten met vriendinlief, familie en vrienden, buiten op een terras, buiten voor een BBQ, buiten tijdens de komende ZC, buiten tijdens Appelpop en buiten op de Lechtenvoordse karremisse. Ook buiten om te vissen. En daar ergens tussendoor nog heel veel buiten op de Azoren.

Prioriteiten  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje


Xander32

Quote from: denoontje on July 23, 2014, 22:11:58
azoren is gaaf!
jij bent er dus geweest? Nog tips, do's & dont's?

Wij gaan naar de grootste van de eilanden, Sao Miquel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

#2315
hebben wij ook gedaan (2 gekleurde meren, walvisexcurise (minste van de 4), mooi park gezien (met thermische baden), gedeelte waar stoom uit de grond komt. Rechterzijde eiland niet echt gedaan daar we meer eilanden hebben bezocht: pico (heel gaaf --> excursies mbt walvissen, grotten, gaaf huisje (oude wijnopslag), wijngebied), Flores (rustig, wandelen, watervallen en basaltzuilen, geslapen in oud verlaten dorp dat omgebouwd is tot lodge), Faial (excursie walvissen en het gedeelte dat vorige eeuw aan het eiland is gegroeid), Terciera (druk, stierenrennen meegemaakt met locals, grot)

Xander32

Quote from: denoontje on July 23, 2014, 23:09:25
hebben wij ook gedaan (2 gekleurde meren, walvisexcurise (minste van de 4), mooi park gezien (met thermische baden), gedeelte waar stoom uit de grond komt. Rechterzijde eiland niet echt gedaan daar we meer eilanden hebben bezocht: pico (heel gaaf --> excursies mbt walvissen, grotten, gaaf huisje (oude wijnopslag), wijngebied), Flores (rustig, wandelen, watervallen en basaltzuilen, geslapen in oud verlaten dorp dat omgebouwd is tot lodge), Faial (excursie walvissen en het gedeelte dat vorige eeuw aan het eiland is gegroeid), Terciera (druk, stierenrennen meegemaakt met locals, grot)
We zijn erg benieuwd, horen tot op heden enkel positieve geluiden over deze bestemming.

Wij zouden dit jaar eigenlijk naar Costa Rica gaan, maar dat hebben wij moeten verschuiven omdat ik dit geen vier weken aansluitend vrij kon nemen. Volgend jaar een nieuwe ronde, met nieuwe kansen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#2317
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144154.0


... zou dat iets zijn i.c.m. de Glennies  :dontgetit: ? ? ?



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Ligt eraan, hoor jij nog wat boven de 16000Hz?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 24, 2014, 18:52:08
Ligt eraan, hoor jij nog wat boven de 16000Hz?
Huh, wa zeg je?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

advr

Quote from: Eddye on July 24, 2014, 19:01:55
DENK HET VAN NIET

Dat moet je niet te hard roepen..... uit ervaring, het klinkt zeker erg goed  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Xander32

Quote from: advr on July 24, 2014, 19:05:16
Dat moet je niet te hard roepen..... uit ervaring, het klinkt zeker erg goed  ;D
Vertel, jij hebt betreffende tweeters al eens beluisterd? Wat brachten die?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

advr

Quote from: Xander32 on July 24, 2014, 19:20:44
Vertel, jij hebt betreffende tweeters al eens beluisterd? Wat brachten die?

In combi met de Glenairs 15''. Ik hou sowieso van tweeters die ver doorlopen in de frequentie. Ik hoor meer diepte, meer details. Rustiger geluidsbeeld. Zo ook met de Glenairs.  Het laag en detaillering is al super goed maar het klinkt gewoon nog soepeler, meer 3D, meer details meer muzikaal zonder scherp te worden. :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Xander32

Quote from: advr on July 24, 2014, 19:25:44
In combi met de Glenairs 15''. Ik hou sowieso van tweeters die ver doorlopen in de frequentie. Ik hoor meer diepte, meer details. Rustiger geluidsbeeld. Zo ook met de Glenairs.  Het laag en detaillering is al super goed maar het klinkt gewoon nog soepeler, meer 3D, meer details meer muzikaal zonder scherp te worden. :music:
Thx, helder :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT