The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op mei 12, 2012, 13:56:18
Uiteindelijk heeft Philip wel voor een PM-15S2 (gaat bij mij ook nog komen) gekozen omdat deze in stereo nog beter presteerd. Maargoed de 9600 is gewoon een beest waar je lekker van moet genieten op surround, daar is hij tenslotte ook voor bedoeld.
Dat is ook zo, maar laten we eerlijk zijn, Philip is heel erg perfectionistisch (in de goede zin van het woord hoor Philip :P) ;)

Ik heb het bij hem gehoord met alleen de SR9600 en dat was al echt heel mooi, zo goed zelfs dat ik me moeilijk kon voorstellen dat er nog zoveel verbetering mogelijk was. Het gaat mij ook vooral om surround, ben echt een film mens, maar vind het wel heel erg prettig dat ook stereo heel goed klinkt.

En die PM is natuurlijk helemaal mooi, ben ook heel benieuwd naar de verdere vorderingen van jou set :)

Citaat van: Madhouse op mei 12, 2012, 13:56:18
Ja dat auto switchen werkt echt prima, je moet alleen niet al je HDMI apparaten aanzetten maar eerst de ene uit en dan de andere weer aan (en anders zit er altijd nog een switch knopje op). Het verbaasde mij ook dat dit zo goed werkt.
Klinkt goed zeg, wilde nog vragen of er inderdaad een switch knopje op zit. Ja dus, gelukkig maar :) Heb af en toe wel eens de PC en BD speler tegelijk aan en dan is het wel lekker dat je handmatig kan switchen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Dat handmatig switchen gaat ook gewoon erg makkelijk. Simpele maar goede switch voor weinig geld dus.

Ik vond het bij Philip zeker goed klinken (al die 4x) maar zijn ruimte is wel geouwd om surround natuurlijk. Ik heb de PM-15S2 bij hem nog niet gehoord maar ga er zeker van uit dat dit voor hem echt een upgrade is. Voor jou idd gewoon lekker genieten van je beest want dat is hij  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ik perfectionistisch? :unsure: :D

De akoestiek is zoals Madhouse aangeeft inderdaad meer geschikt voor surround dan voor stereo. Ik heb voor stereo een iets te korte nagalmtijd, maar dat maakt een krachtige dedicated versterker een stuk beter, doordat deze in het stereobeeld meer diepte en breedte brengt. En zeker weten dat de PM een echte upgrade is!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Afgelopen dinsdag heb ik een Logitech G27 race stuur gekocht (want zoals we allemaal weten jaagt Philip ons allemaal op kosten met zijn M&G's :D) en dat is toch wel heel gaaf hoor! GT5 met koppeling en H shifter of flippers, maakt het allemaal zoveel realistischer en leuker. Gister een heel poosje met 2 maten online geraced en dat was erg leuk :)

Maar.. nu zoek ik toch nog iets echt stevigs om hem op te monteren. Philip, die stand van jou, is dat de Wheelstand Pro? Wel behoorlijk prijzig helaas, maar voelde wel ontzettend stevig aan.

Citaat van: HTip op mei 15, 2012, 14:38:12
Ik perfectionistisch? :unsure: :D

De akoestiek is zoals Madhouse aangeeft inderdaad meer geschikt voor surround dan voor stereo. Ik heb voor stereo een iets te korte nagalmtijd, maar dat maakt een krachtige dedicated versterker een stuk beter, doordat deze in het stereobeeld meer diepte en breedte brengt. En zeker weten dat de PM een echte upgrade is!
Dat geloof ik graag!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Erg mooi, dat zeker. Maar vind ze sowieso erg duur en kan zo'n ding niet echt kwijt voor mijn bank :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Gaaf martijn,zo,n stuurje geeft wel een extra ervaring.
Ik heb zelf ook heel wat met een logitech geraced in het verleden,erg gaaf,je voelt gewoon aqua planning en driften enzo

HTip

Gaaf stuur, Martijn! Ik gebruik inderdaad de Wheelstand Pro en dat is geen overbodige luxe als je ziet wat voor krachten erop komen te staan. Pedalen zitten muurvast en je kan binnen een paar minuten racen.

Sorry nog hé? :D

P.S. Niet nog snellere tijden gaan zetten... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op mei 17, 2012, 17:52:17
Gaaf stuur, Martijn! Ik gebruik inderdaad de Wheelstand Pro en dat is geen overbodige luxe als je ziet wat voor krachten erop komen te staan. Pedalen zitten muurvast en je kan binnen een paar minuten racen.

Sorry nog hé? :D

P.S. Niet nog snellere tijden gaan zetten... ;D
Bedankt :) Dus de pedalen zitten ook echt vast erop, ook als je hem inklapt? Dat is wel erg handig. Misschien van mijn vakantiegeld :D Zal proberen geen betere tijden neer te zetten ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op mei 17, 2012, 18:05:05
Bedankt :) Dus de pedalen zitten ook echt vast erop, ook als je hem inklapt? Dat is wel erg handig. Misschien van mijn vakantiegeld :D Zal proberen geen betere tijden neer te zetten ;)
:D De pedalen zitten echt vast waarbij de netadapter netjes eronder wordt geklemd. Bij het neerklappen moet je niet de pedalen laten indrukken door de stuurstang om geen spanning te hebben op het veermechanisme. Incl. verzenden kost de steun trouwens €132. Deze is trouwens de goede...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op mei 17, 2012, 20:34:08
:D De pedalen zitten echt vast waarbij de netadapter netjes eronder wordt geklemd. Bij het neerklappen moet je niet de pedalen laten indrukken door de stuurstang om geen spanning te hebben op het veermechanisme. Incl. verzenden kost de steun trouwens €132. Deze is trouwens de goede...
Thanks, had hem gevonden op de site :) Ook gelijk het filmpje bekeken wat erbij staat en dat ziet er allemaal toch wel heel handig uit, daar zag ik ook wat je bedoelde met de adapter. Nu is het nog even wachten op het vakantie geld en ik kan er 1 bestellen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: HTip op mei 17, 2012, 20:34:08
:D De pedalen zitten echt vast waarbij de netadapter netjes eronder wordt geklemd. Bij het neerklappen moet je niet de pedalen laten indrukken door de stuurstang om geen spanning te hebben op het veermechanisme. Incl. verzenden kost de steun trouwens €132. Deze is trouwens de goede...
En besteld...  ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Citaat van: Martijn90 op mei 18, 2012, 21:46:00
En besteld...  ::)
Wederom een set-uitbreiding. Past dat nog wel allemaal in dat kamertje ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2012, 22:39:48
Wederom een set-uitbreiding. Past dat nog wel allemaal in dat kamertje ;D.
Opklapbaar en achter de bank te zetten, moet lukken :D :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op mei 18, 2012, 21:46:00
En besteld...  ::)
Jij laat er geen gras over groeien hé? Ga je veel plezier van hebben. En je hebt gezien hoe weinig ruimte die ingeklapt inneemt. Staat bij mij gewoon achter tegen de muur naast de stoelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op mei 18, 2012, 23:20:12
Jij laat er geen gras over groeien hé? Ga je veel plezier van hebben. En je hebt gezien hoe weinig ruimte die ingeklapt inneemt. Staat bij mij gewoon achter tegen de muur naast de stoelen.
Moest jij er vanaaf niet al om 21 uur in liggen zodat je morgen goed uitgerust bent 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2012, 23:22:58
Moest jij er vanaaf niet al om 21 uur in liggen zodat je morgen goed uitgerust bent 8).
:D Toen was ik nog druk bezig in en om het huis. Ik ga nu slapen. Ze komen morgen pas om 12.00 uur dus ik kan zelfs nog uitslapen, wat ik overigens nooit doe ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op mei 18, 2012, 23:20:12
Jij laat er geen gras over groeien hé? Ga je veel plezier van hebben. En je hebt gezien hoe weinig ruimte die ingeklapt inneemt. Staat bij mij gewoon achter tegen de muur naast de stoelen.
Tegen de tijd dat paypal het geld van mijn rekening afschrijft staat het vakantie geld erop, dus waarom wachten? :P Verwacht hem over een week of 2 in huis te hebben. En inderdaad, ingeklapt neemt hij zeer weinig ruimte in waardoor hij gewoon achter mijn bank past en dus niemand in de weg staat :)

Begin inmiddels al behoorlijk te wennen aan het rijden met stuur, gaat bijna met elke race beter. Zal vandaag eens een rondje met de CR-Z wagen over het Top Gear Circuit :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

-madison-

Citaat van: Martijn90 op mei 12, 2012, 13:52:41
Dat ziet er goed uit, werkt dat Auto switchen een beetje? Leuk geprijsd ook, zet hem sowieso op de wishlist :)

Mocht je hem gaan bestellen, stuur me ff een PM; ik heb ook wel belangstelling voor zo'n ding :smile:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Martijnst1990

Citaat van: -madison- op mei 24, 2012, 00:53:43
Mocht je hem gaan bestellen, stuur me ff een PM; ik heb ook wel belangstelling voor zo'n ding :smile:
Will do. Alleen kan dat nog wel even duren, want ik heb zelf geen CC, dus bestel niet zonaal bij Amazon.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

Citaat van: HTip op mei 15, 2012, 14:38:12
Ik perfectionistisch? :unsure: :D

De akoestiek is zoals Madhouse aangeeft inderdaad meer geschikt voor surround dan voor stereo. Ik heb voor stereo een iets te korte nagalmtijd, maar dat maakt een krachtige dedicated versterker een stuk beter, doordat deze in het stereobeeld meer diepte en breedte brengt. En zeker weten dat de PM een echte upgrade is!

PM is zeker een upgrade. En zelfs al is je ruimte surround technisch opgebouwd is het met stereo nog erg goed vertoeven. Er zijn er genoeg die het minder doen  ;D

Citaat van: Martijn90 op mei 17, 2012, 10:48:45
Afgelopen dinsdag heb ik een Logitech G27 race stuur gekocht (want zoals we allemaal weten jaagt Philip ons allemaal op kosten met zijn M&G's :D) en dat is toch wel heel gaaf hoor! GT5 met koppeling en H shifter of flippers, maakt het allemaal zoveel realistischer en leuker. Gister een heel poosje met 2 maten online geraced en dat was erg leuk :)

Maar.. nu zoek ik toch nog iets echt stevigs om hem op te monteren. Philip, die stand van jou, is dat de Wheelstand Pro? Wel behoorlijk prijzig helaas, maar voelde wel ontzettend stevig aan.
Dat geloof ik graag!

Haha, nou Philip heeft mij nog niet echt op kosten gejaagd. Een Auralex is de enige aankoop geweest na de M&G. Maar leuk stuurtje, had de grootste lol toen ik reed, maar echt ik kan persoonlijk een slecht gevoel krijgen van zo rijden, het druist zo in tegen je eigen ervaringen in je eigen auto...

Zal kwestie van wennen zijn, maar die eerste keer bij mij was het dramatisch  ;D

Martijnst1990

Citaat van: WickedGame op mei 24, 2012, 09:36:47
Haha, nou Philip heeft mij nog niet echt op kosten gejaagd. Een Auralex is de enige aankoop geweest na de M&G. Maar leuk stuurtje, had de grootste lol toen ik reed, maar echt ik kan persoonlijk een slecht gevoel krijgen van zo rijden, het druist zo in tegen je eigen ervaringen in je eigen auto...

Zal kwestie van wennen zijn, maar die eerste keer bij mij was het dramatisch  ;D
Valt bij mij ook mee: een race stuur, Wheelstand, SR9600...  ::) :D Maar die receiver upgrade stond sowieso op de planning, alleen zal ik nooit aan een SR9600 gedacht hebben als ik niet in de Chamber of Dreams geweest zou zijn ;)

Begrijp wel wat je bedoelt, maar daar heb ik zelf gelukkig niet zo'n last van. Zorg er gewoon voor dat ik in het echt net zo rij als in een game :D Het is inderdaad iets wat wel snel went.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op mei 28, 2012, 23:05:30
briljant! :clapping:
Toevallig vandaag een mailtje ontvangen dat de betaling rond is en dat hij is verzonden :D Bij een beetje intensief sturen wil mijn eigen creatie toch wat instabiel worden, dus ben erg benieuwd naar de Wheelstand :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op mei 28, 2012, 23:29:41
Toevallig vandaag een mailtje ontvangen dat de betaling rond is en dat hij is verzonden :D Bij een beetje intensief sturen wil mijn eigen creatie toch wat instabiel worden, dus ben erg benieuwd naar de Wheelstand :)
haha, ja ken ik. Heb mijn creatie ook al moeten aanpassen, omdat mijn vriendin nogal erg intensief kan sturen op de Nuhrburgring ;D ben benieuwd naar je stand. wel fotootje maken natuurlijk ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo