Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maro

Citaat van: Xander32 op februari  2, 2015, 07:03:43
... even de laptop er aan vast haken en gaan ...  ;).

In mijn huidige houtje-touwtje constructie, komt alle content vanaf een externe hdd, via de laptop welke in het netwerk hangt, naar de SBT in het netwerk.


In het geval van bijv. die Sony, staat alle content direct op een interne en/of externe hdd in/aan het apparaat zelf. Daarmee ben je in dat opzicht geheel onafhankelijk van het netwerk.
En dat zie ik als een zeer groot voordeel.

De Meridian MC200 heeft ook een interne HD dus kun je ook met een laptop even voeden. Ik zei al, je hebt je wbt de MC200 slecht ingelezen maar ik zou idd ook voor die Sony kiezen.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

De Sony kan wel eens tegenvallen. Heb ooit een vergelijk gedaan met een goedkope yamaha streamer tov een project box. Beide op een aparte dac aangesloten, zelfde kabels, er zat een duidelijk verschil in. Dus ga eerst luisteren. Ik denk dat een touch wint van een Sony.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

zoldar

Lees dat nog eens en leg uit.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Jumping Jack

Toch duidelijk? Omdat een Yamaha streamer niet beter klonk dan een pro-ject box, is een Sony streamer niet beter dan een Squeezebox. Perfecte logica in Frank2's wereld
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

zoldar

Dank! Ik zie het nu, het Licht!
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

chansig

 :D

Heerlijk die logica...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

zoldar

Ik heb wel eens een chileense merlot vergeleken met een franse. Die smaakten verschillend. Daarom denk ik dat jij eerst goed moet proeven van die champagne. Ik denk dat bessensap het wint van de champagne.

Xander, als je nog een keer wilt kijken en luisteren naar een HDD oplossing dan ben je welkom. (Laptop HDD plus JRiver en een USB DSD DAC). Ik heb binnekort weer een meet en greet.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

frank2

Schijnbaar ben ik onduidelijk. Goedkope streamers zijn vaak minder dan duurdere. Je hoort duidelijk een verschil. Met als uitzondering de touch. Goedkope streamers willen vaak. Een sausje over het geluid zetten minder detail of minder open middengebied kan het resultaat zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

zoldar

Fantastisch. Ik ervaar 0 verschil tussen sbt en jriver. Behalve dat jriver me nog nooit in de steek gelaten heeft en wel dsd streamed.

Die sony streamed niet echt. Het is in feite een hdd speler. Qua sound zit het meestal wel snor met es produkten. Neutraal en dynamisch. Geen romig sausje. Ik vond mijn 555es zo goed als identiek aan de zo verheerlijkte metrum octave/sbt.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

chansig

Citaat van: frank2 op februari  2, 2015, 13:01:49
Schijnbaar ben ik onduidelijk. Goedkope streamers zijn in mijn beleving vaak minder dan duurdere. Je Ik hoort duidelijk een verschil. Met als, in mijn beleving, uitzondering de touch. In mijn beleving willen Goedkope streamers willen vaak. Een sausje over het geluid zetten minder detail of minder open middengebied kan het resultaat zijn.

Was getekend Hans en Frank  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Xander32

Jij hebt waarschijnlijk over mijn reply heen gelezen waar ik mijn bedenkingen t.a.v. de MC200 ventileer (enkel bedraad in een netwerk en diens verkoopprijs a €2750,-  waar de Sony via het wifi in het netwerk kan en €751,- euro voordeliger is ...).

Dat wil niet direct zeggen dat ik ooit voor de Sony ga. Maar betreffende component voldoet wel aan mijn vereisten.


Citaat van: Maro op februari  2, 2015, 08:08:46
De Meridian MC200 heeft ook een interne HD dus kun je ook met een laptop even voeden. Ik zei al, je hebt je wbt de MC200 slecht ingelezen maar ik zou idd ook voor die Sony kiezen.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zijn er nog meer merken die concepten zoals hieronder aanbieden?


Citaat van: Xander32 op februari  1, 2015, 15:30:40
Jouw tip betreft die Sony is zo gek nog niet. Een concept welke mij zeer zeker aanspreekt.
http://www.sony.nl/electronics/audiocomponenten/hap-z1es



Had een tijdje terug al een tip van Onder13 betreft een aander merk met een gelijk concept;
http://www.audiofile.nl/merken/ava-media
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

NAD M50 + M51 + M52

Voor rond de 4.000 euro te koop.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter


pameijer

#3190
Ik zou zeggen haal een Apple TV of Airport Express. Werkt draadloos, aan de aTV kan volgens mij gewoon een usb-schijf hangen en via een iDevice, laptop, gewoon je TV of wat voor Airplay enabled device dan ook lekker streamen. Je hoort echt geen verschil met die dure streamers, die van binnen toch echt gewoon pc-tjes zijn.

O ja, Apple TV kost iets van EUR 99, kun je ook Netflix mee kijken en nog veel meer leuks mee doen. Hou je nog wat geld over voor een fles goede drank die je muziek nog beter doet klinken. En ja, de DAC van een Apple apparaat is erg goed, lees dit maar eens, erg leuke site trouwens!

Ergo: don't believe the hype..., je kunt je geld maar 1x uitgeven!

En als je toch meer geld uit wilt geven: een iPhone is misschien nog wel beter, heeft z'n eigen stroomvoorziening, opslag, kun je aansluiten op je stereo (ja gewoon analoog ja!) en je kunt er ook leuke spelletjes op spelen. De DAC van de iphone meet beter dan veel andere hoogwaardig geachte DAC's, zoals de Benchmark. Bron van dit alles, met metingen..... De samenvatting van zijn bevindingen:

Confirming what I hear with critical listening, the iPhone 5 is a wonderful high-fidelity audio source. While publications funded mostly by advertisements from makers of expensive cables, power conditioners and outboard DACs don't want you to know this, the iPhone 5 is a better audio source than most DACs will be when connected to a computer or CD transport. The only difference is that the iPhone has a level 6 dB lower than a proper CD player, but the iPhone still has more output at 1 V full-scale than some outboard audiophile DACs! (Stereophile wrote that "The iPod's measured behavior is better than many CD players" back when the iPod first came out and was only considered as a toy and not as a better player than most of the exotic fluff gear out today.)

The iPhone lacks a fan or hard drive, so it runs silently as it plays from its buffered solid-state memory.

The iPhone 5 has the additional benefits of being self-powered, so you have no ground loops as you will when using AC-powered gear or anything connected to a computer via a electrically conductive cable.

Ignore those who confuse the iPhone with crappy MP3 players; the iPhone has wonderful audio quality for serious music listening either directly with good or great headphones or plugged into the rest of your high fidelity system.

Enjoy your iPhone!


Veel plezier Sander! Groet Paul
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

rovinggecko

^^ moet zeggen, mijn atv via optical doet het prima om tidal of spotify te streamen over mijn set. De airport express zou net nog even beter moeten zijn want upscaled 44.1 niet naar 48 wat de atv doet.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Dank voor jullie suggesties mannen :thumbs-up:.

Die geven iig. een brede kijk op het streamen. Hetgeen ook duidelijk is; daar is een grote diversiteit aan mogelijkheden, maar geeneen is er m.i. helemaal af ... En zoals PaMeijer ook aangeeft; een streamer is in basis gewoon een computer. Dat maakt m.i. dat de mogelijkheden haast oneindig zijn en dat zie je in het aanbod van devices.

Hoe kan het dan zo zijn dat de één aangaande het streamen gaat voor een 4 mille component en een ander vindt zijn heil in een atv a 99,- ? De ene partij geeft aan dat op niveau streamen minstens 2 mille kost en de ander is er van overtuigd dat je niet meer dan een 100 euro hoeft te spenderen om een gelijk resultaat te boeken ... Ga daar jouw weg maar eens in vinden ??? ..,
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Citaat van: Xander32 op februari  4, 2015, 07:17:19

Hoe kan het dan zo zijn dat de één aangaande het streamen gaat voor een 4 mille component en een ander vindt zijn heil in een atv a 99,- ? De ene partij geeft aan dat op niveau streamen minstens 2 mille kost en de ander is er van overtuigd dat je niet meer dan een 100 euro hoeft te spenderen om een gelijk resultaat te boeken ... Ga daar jouw weg maar eens in vinden ??? ..,

Daar kun je  op 3 manieren achter komen!
1. Je koopt een component van €2.000 en merkt dat je tevreden of ontevreden bent. Vervolgens koop je voor de lol nog eens een apparaatje van €99 en hoor je geen verschil, en dan baal je dus van je eerste aankoop.
2. Je koopt een apparaatje voor €99  en je merkt dat dat eigenlijk prima klinkt voor het geld. Je kan altijd als je ontevreden bent  je upgraditusbehoefte vervullen door een duurdere streamer te kopen  en je goedkope apparaatje voor €70 te verkopen. Kost je €30 verlies.
3. Vroeger kon je naar een winkel in je dorp om de 2 te vergelijken. Je betaalde voor die service een premium en ging blij naar huis. Nu hebben we webshops en die bieden die service niet dus beconcurreren al die fysieke winkels op prijs kapot. Echter, je kunt gewoon gebruik maken van de wet kopen op afstand: alles wat je online koopt mag je binnen 2 weken weer retour sturen. En nee, dit is niet asociaal, dit is gewoon de wet en is vergelijkbaar met de oude vergelijkingsmogelijkheid die je vroeger in de "echte" winkel had. Je koopt dus een Apple TV èn een €2.000 streamer, vergelijkt ze thuis en stuurt de minste weer terug.
Ik zou voor optie 2 gaan, met optie 3 als goede 2e.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

raindog

Citaat van: Xander32 op februari  4, 2015, 07:17:19
Hoe kan het dan zo zijn dat de één aangaande het streamen gaat voor een 4 mille component en een ander vindt zijn heil in een atv a 99,- ?

Het is maar net hoe snel je tevreden bent, of hoe verwend je bent qua geluidskwaliteit. De Apple TV is gewoon een leuk en handig dingetje, ik heb er nu twee van de derde generatie in huis. Voor muziek schiet het in mijn ogen te kort maar voor Netflix is de geluidskwaliteit afdoende.

Mijn streamingavontuur begin met een Airport Express (AE), waarmee ik ALAC bestanden streamde vanaf een iMac. De dac in die AE was echt heel magertjes, dus sloot ik de AE optisch aan op een goedkope dac, de V-DAC II. Daar heb ik een tijdje mee geklooid totdat ik de iMac als bron verving voor een ATV1 met 160 Gb. Dat was al beter, ook qua geluid omdat er geen wifi meer tussen zat. Maar vanwege het lawaai dat deze ATV maakte heb ik deze vlot vervangen door een Mac Mini. Vervolgens een betere dac, de Rega dac. En ineens was daar echt muziek en een waardige vervanging voor mijn CD-speler. Daarna nog een tijd geklooid met kabels, USB-SPDIF converters, aparte voedingen en allerhande software. Het klonk steeds beter maar de bediening en de verzameling doosjes ging me tegen staan. Na een demo van Naim en Linn streamers wist ik dat het een van die twee ging worden, Linn bleek klankmatig het best bij mij te passen. Sindsdien nooit meer omgekeken. De Linn icm met een NAS klinkt voor mij beter dan een Mac Mini met toeters en bellen. Het mooie aan Linn vind ik ook de gratis updates waarmee bijvoorbeeld Airplay en Tidal werden toegevoegd aan de mogelijkheden. Kom daar maar eens om bij andere apparaten van 6 jaar oud  :worship:

Inmiddels zijn er meerdere opties in streamerland. Welke daarvan een goede prijs/kwaliteit bieden is moeilijk te zeggen, en deels persoonlijk natuurlijk. Maar dat een Apple TV3 de kwaliteit zou kunnen benaderen van een goede dedicated streamer? Tsja, was dat maar waar..  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

zoldar

optie 3
Kom eens bij een ander luisteren om een beeld te krijgen.

Optie 4
Een laptop en DAC zijn zo meegenomen. Dus als je een keer thuis wilt luisteren en jij regeld koffie/gebak dan kan dat ook geregeld worden. Als pamijer dan zijn apple tv mee neemt weet je meteen wat iets wel of niet waard is.
Die Sony is een lastige, want weinig zaken die Sony ES voeren en uitlenen.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

vanzomereng

#3196
Sander

Het concept v/d Sony is weliswaar fraai met ingebouwde Hard-disk maar niet echt goedkoop en ook niet flexibel.
Verder zonde dat die Sony, niet als externe Dac is te gebruiken

Als ik een streamer zo willen hebben met ingebouwd geheugen, dan wel zonder mechanische draaiende onderdelen,
ofwel met SSD-geheugen.   Dit is een kwestie van tijd....   dus nog ff wachten

Ik denk dat de verschillen in pure streamers groter zijn op het vlak van bediening en gebruikers-interface dan op het vlak van geluidskwaliteit

Wil je gebruik blijven maken van de Dac van jouw SA15S2, heb je m.i.z. met jouw Logitech + aparte voeding,
een apparaat, wat qua prijs/prestatie-verhouding moeilijk te kloppen is.
Dit geldt ook voor de BlueSound Node

M.b.t. streamers met ingebouwde Dac, heb ik zeer lovende dingen gelezen (blad AUDIO.de) over het nieuwe topmodel van Pioneer de N70
- ook zeer fraai, als externe Dac (dubbele Sabre's en mooi opgebouwd met aparte compartimenten, voedingen voor analoog en digitaal)
- koptelefoon aansluiting
- geschikt voor DSD en Hi-res
- en vooral een zeer goede bediening en goede apps beschikbaar
- adviesprijs 1.299 euro

http://av.watch.impress.co.jp/img/avw/docs/670/393/pio02.jpg

http://www.hifi-regler.de/pictures/pioneer/a70-rueck-anschluesse-1200x850.jpg

https://www.google.nl/search?q=pioneer+n70&biw=1600&bih=805&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7P7RVIzSOYP6Us2wgbgO&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=lEe37qRYxwVB9M%253A%3BMu10Zjcw8WaB3M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.pioneer.eu%252Fimages%252Fnews%252FN-70A-K_SY140709L.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.pioneer.eu%252Feur%252Fnewsroom%252Fnews%252FIFA2014_Productlineup%252Fpage.html%3B680%3B224

En als je dit combineert met een Nas, ben je niet duurder uit, heb je meer mogelijkheden, aansluitingen en flexibiliteit tov de Sony

Een zeer fraai, wat goedkoper alternatief is de Cambridge Stream Magic 6 V2 (best buy tot ca. 1.000 euro) of 
diens opvolger de Cambridge CXN



Zowel de Pioneer als de Cambridge zijn in zwart te verkrijgen en passen mooi, bij de rest v/d set

Normaliter zou de Marantz NA8005 een zeer logische keuze zijn, hier lees ik echter berichten over,
dat qua bediening, gebruikers-interface, deze minder fraai functioneren als hun directe concurenten





Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

zoldar

Goed lezen. Hij wil GEEN NETWERK streamer. Muziek op een interne HDD, hij wil geen onbereokbare muziek hebben door netwerk gezeik. Nooit. 

Die Sony is natuurlijk super easy.

Ik vraag me af of een een Dune of Mede8ter met een interne HDD ook werkt. Ik stream ook flac/WAV met de dune met een interne HDD. Alleen weet ik niet of er mooie apps bestaan die je muziek collectie beriekbaar maken.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

bmateijsen

Ik weet er wel 1 waarom ik niet een appleTV zou willen om muziek af te spelen... Alles wordt 48khz....

vanzomereng

Citaat van: zoldar op februari  4, 2015, 12:14:55
Goed lezen. Hij wil GEEN NETWERK streamer. Muziek op een interne HDD, hij wil geen onbereokbare muziek hebben door netwerk gezeik. Nooit. 

De achterliggende redenen hiervoor is, dat Sander geen uitval wil en geen gezeik..
Met een bedraad netwerk en m.b.v. wat deskundigen is m.i.z. een zeer stabiele oplossing mogelijk
Zeker als je vanaf een NAS speelt, hierbij heb je geen computer nodig om af te spelen.

Ik speel al ca. 4 jaar zonder enig probleem

Niettemin, wellicht heb je gelijk (is ook een kwestie van "tussen de oortjes") en zou je in
plas van een Nas ook van een externe HD-schijf via USB kunnen afspelen en heb je geen netwerk nodig.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar streamers met ingebouwde SSD-geheugen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD