The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Bedankt, is inderdaad geweldig spul ;D

Zie dat jij nu de W12.16 ICE hebt? Hoe bevalt hij? En de passieve subs komen ook nog zie ik, jij gaat ook lekker zeg!

Is het niet is tijd voor een eigen topic, ben nu wel erg benieuwd moet ik zeggen :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Surpass

Ik ben ook van plan 5 monitoren te gaan gebruiken. Alleen is mij verteld dat het beter is de center speaker ook 'normaal' dus rechtop te plaatsen.
Ik zie dat jij deze liggend hebt geplaatst, wat ik ook zou willen. Zou je mij kunnen vertellen of je verschil in geluid kunt waarnemen tussen de
staande en de liggende luidspreker?

Martijnst1990

Het grote voordeel aan deze fronts/rears en center is dat ze precies hetzelfde zijn. Heb de center ook is rechtop gehad (tweeter van de center ook omgedraaid) en ik kon geen verschil waarnemen. Bij de center zit een plankje waar hij opligt waarmee je hem kan kantelen zodat je de tweeter in lijn kan krijgen met de tweeter van de fronts.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

center rechtop?
heb ik nog nooit van gehoord
dat hij van dezelfde componenten is gebouwd net als Martijn zijn set is wel belangrijk

bij deze center is het ook nog eens zo dat hij speciaal is gebouwd als center
de tweeter zit een slag gedraaid zodat zijn afstraalgedrag hetzelfde is als de 4 andere monitoren

yorkie13

Ja, maar de bandtweeter kan 1/4 slag gedraaid worden zodat deze rechtop staat net als bij de fronts.

juist 1 van de mogelijkheden van deze center om die optimaal te tunen.

Apoc@

Citaat van: Martijn90 op november 21, 2010, 16:33:02
Bedankt, is inderdaad geweldig spul ;D

Zie dat jij nu de W12.16 ICE hebt? Hoe bevalt hij? En de passieve subs komen ook nog zie ik, jij gaat ook lekker zeg!

Is het niet is tijd voor een eigen topic, ben nu wel erg benieuwd moet ik zeggen :P

De W12.16 ICE ziet der top uit, maar als ik eerlijk ben kan ik der nu nog geen oordeel over geven... Hij is aangesloten, snelle setup via de Denon gedraaid maar buiten aan de volume knop op de sub heb ik nog nergens aan gedraaid. Ik heb daar nog niet rustig de tijd voor gehad om der echt een dag voor te gaan zitten en alles op elkaar af te stellen met test samples en een db meter. Dat gaat dus wat worden voor de feestdagen ofzo. Klinkt ver weg, maar ik heb ook geen echte tijd op het moment om films te kijken :eh:

Ja die W10.17 combo wil ik ook nog, maar dat is echt iets voor midden volgend jaar. Het is een hobby en het moet wel leuk en betaalbaar blijven. Als je dus om de zoveel tijd iets koopt als uitbreiding is het allemaal goed te doen en zijn de kosten relatief te overzien. Ik stond nu ook voor de keuze of de W12.16 ICE of de W10.17. Hoewel de W10.17 combo me heel erg aansprak omdat deze het geluidsbeeld veel meer compleet maken weet ik gewoon dat ik nu meer heb aan de W12.16 ( kijk bijna alleen maar films als de AVR aanstaat, waar de W10.17 vooral in het voordeel is bij muziek ). En heb ik de W12.16 dus voorrang gegeven.

Tja en een eigen topic, wie weet als ik het allemaal heb draaien zoals ik wil dat ik dat open. Laat ik het zo zeggen voor ik 1000 postings heb, zal het der wel zijn ;)
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Xander32

Gefeli met je jongste aanwinsten, ff een dagje niet hier geweest en maarzo gehele set aangepast; jeugd van tegenwoordig ook  ;D.

Genieten joh!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

Hoi Martijn,

Net even de laatste 5 blz. van je topic doorgelezen.

Mooie spulletjes zo! 8)
Lekkere kamer ook, waar je het allemaal makkelijk in kwijt kan. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijnst1990

Citaat van: tiptop op december 16, 2010, 20:53:11
Hoi Martijn,

Net even de laatste 5 blz. van je topic doorgelezen.

Mooie spulletjes zo! 8)
Lekkere kamer ook, waar je het allemaal makkelijk in kwijt kan. :)
Dankje, ben er ook zeer tevreden mee. Zeker de 5 identieke speakers hebben voor een prachtig homogeen geluid gezorgd.

Toevallig ook een deel van jou topic doorgelezen, jij hebt anders ook een prima zolder met hele mooie spulletjes!  :happy:

En er komt dus waarschijnlijk nog een (kleine) upgrade aan ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: Martijn90 op december 16, 2010, 23:18:19

En er komt dus waarschijnlijk nog een (kleine) upgrade aan ;)
Begin/halverwege volgende week komen, met dank aan Fabian, nog 2 maal 10 meter W&M LS-03 binnen voor de rears. Begin volgend jaar komt er nog een paar XTZ stands voor de rears, waardoor dus alle speakers op dezelfde stands staan (exclusief center) en alle speakers exact dezelfde bekabeling hebben en dus ook nog is 5 maal dezelfde monitor zijn! :)

Vandaag The Incredible Hulk zitten kijken (die met Edward Norton) en dat was echt genieten. Is een Marvel film en volgens mij hebben die allemaal een tof geluid. Was weer echt genieten, geluid was continu om je heen en het laag was goed aanwezig. Heerlijk!  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tiptop

Citaat van: Martijn90 op december 17, 2010, 20:02:26
Begin/halverwege volgende week komen, met dank aan Fabian, nog 2 maal 10 meter W&M LS-03 binnen voor de rears. Begin volgend jaar komt er nog een paar XTZ stands voor de rears, waardoor dus alle speakers op dezelfde stands staan (exclusief center) en alle speakers exact dezelfde bekabeling hebben en dus ook nog is 5 maal dezelfde monitor zijn! :)

Vandaag The Incredible Hulk zitten kijken (die met Edward Norton) en dat was echt genieten. Is een Marvel film en volgens mij hebben die allemaal een tof geluid. Was weer echt genieten, geluid was continu om je heen en het laag was goed aanwezig. Heerlijk!  8)
Een goede surroundset laat je de film echt beleven. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje


HTip

Citaat van: denoontje op december 17, 2010, 20:16:10
kijk 4 g in de perfectie wordt dit, puik!
Bijna ;) Dit is 3G, rears staan niet op gelijke afstand als de fronts/center...

Maar mooie aanwinst 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Citaat van: HTip op december 17, 2010, 22:02:51
Bijna ;) Dit is 3G, rears staan niet op gelijke afstand als de fronts/center...

Maar mooie aanwinst 8)
perfectionist :p  :-) :-)

Martijnst1990

En ze staan pas op de gelijke hoogte als de nieuwe stands er zijn, nu staan de rears 4 cm lager  :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sparda

Ga je toch de Nexus bestellen? :) Ziet er allemaal wel heel erg knap uit ;)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Martijnst1990

Citaat van: sparda op december 18, 2010, 12:26:03
Ga je toch de Nexus bestellen? :) Ziet er allemaal wel heel erg knap uit ;)
Dankje :)

Nee, heb nu de Nexus voor de rears staan, maar die worden nog vervangen door een paar XTZ 99 stands, maar die zijn nog niet overgekomen uit Zweden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

sparda

He ja, die zijn iets zwaarder zeker he? Ze stonden ook bij intosurround als ik me niet vergis?
Vind je die beter klinken als de nexus?
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Martijnst1990

Citaat van: sparda op december 18, 2010, 13:09:42
He ja, die zijn iets zwaarder zeker he? Ze stonden ook bij intosurround als ik me niet vergis?
Vind je die beter klinken als de nexus?
Staan inderdaad bij Intosurround ja. Vind ze er wat mooier uitzien, wat robuuster, dan de Atacama's. Heb geen verschil in klank gehoord in ieder geval. Maar ik wil graag voor en achter dezelfde stands, nou kon ik dus kiezen om de XTZ stands te nemen of de Atacama's. Maar ik beschik sowieso niet over een credit card, dus de stands moeten in NL gekocht worden, en de Atacama's zijn 170 euro, en de XTZ's 90.

Vond de XTZ's op de site nooit zo mooi, maar in het echt wel, dus die keuze was snel gemaakt :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

gaat goed hier! mooi om te lezen! Met Incredible Hulk heb je idd wel een goede surround film uitgezocht.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op december 18, 2010, 13:23:43
gaat goed hier! mooi om te lezen! Met Incredible Hulk heb je idd wel een goede surround film uitgezocht.
Dankje :)

Gaat de laatste tijd inderdaad wel redelijk rap met de upgrades. Gister avond nog Se7en zitten kijken, was ook erg mooi met qua geluid, heel spannend op bepaalde momenten, bv de achtervolging.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mscofield

Ziet er erg goed uit zeg! Heb helaas nooit de tijd kunnen vinden om helemaal richting Eindhoven te gaan.
Woon je niet toevallig in de omgeving van Apeldoorn, Amsterdam of ergens daar tussenin? ;)

Mario D

Erg mooie set hoor, de ribbon tweeter van XTZ is gewoon erg goed.  :worship:

Martijnst1990

Citaat van: mscofield op december 19, 2010, 03:54:44
Ziet er erg goed uit zeg! Heb helaas nooit de tijd kunnen vinden om helemaal richting Eindhoven te gaan.
Woon je niet toevallig in de omgeving van Apeldoorn, Amsterdam of ergens daar tussenin? ;)
Dankje :)

In woon net onder Utrecht. Mocht je toch een keer onderweg gaan zou ik wel voorstellen een keer door te rijden naar Eindhoven (na een afspraak gemaakt te hebben ;)) want dan kan je ook de verschillende soorten horen en word er gelijk veel bij uitgelegd. Ik denk zelfs dat ik voor mijn receiver niet eens alles uit de speaker kan halen. Mijn receiver is inmiddels toch wel de zwakste schakel geworden.
Citaat van: kalimero op december 19, 2010, 04:25:55
Erg mooie set hoor, de ribbon tweeter van XTZ is gewoon erg goed.  :worship:
Bedankt, die tweeter is inderdaad geweldig, echt heerlijk detail, maar niet vermoeiend.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT