Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 21:26:21
Je bent lekker bezig! Andere versterkers proberen, andere speakers, het kan niet op. Hoop voor je dat je ook de rust vindt die je Joris wenst ;)
Haha! Touché!  ;D ik heb denk ik wel een ander soort onrust, ik heb gewoon het gevoel dat ik een ander soort geluid zoek. En Usher komt daarbij behoorlijk in de buurt. Daarbij heb ik (gelukkig) niet de financiele ruimte die Joris heeft. Dat is eerder een voordeel dan een nadeel. Daarbij twijfel ik ook meer om de beperking van de ruimte :unsure:

Maar al dat luisteren zorgt er wel voor dat ik mijn eigen set meer ga waarderen, want die is zeker niet slecht, alleen denk ik dat ik gewoon een andere sound zoek. Het is voor mij al een hele openbaring dat ik daadwerkelijk weer bezig ben met luistersessies en dingen uitproberen, dat is ook wel eens anders geweest. En toch ook een leuk gedeelte van de hobby.

Citaat van: Alex Groningen op april 13, 2011, 21:18:20
Ben benieuwd wat je van deze versterker gaat vinden.

Wist dus niet dat de 718 uit productie was gehaald. Had wel begrepen dat de lagere series uit productie zijn gehaald, maar daar valt voor mij toch niet de 718 onder.
Mocht ik een keer de 718 toevallig tegenkomen dan geef ik je wel even een seintje, kan je dan altijd nog beslissen wat je dan wilt doen.
Ja die is nu geupgrade naar de 718 DMD en de prijs is er dan ook naar: 2800euro. Beetje teveel van het goede. Een tweedehands BE718 gaat voor minder dan de helft weg en dan heb je altijd nog de upgrade mogelijkheid naar een DMD tweeter.

De versterker is nieuw, dus zal nog wel even moeten inspelen, maar mijn eerste indruk is wel dat de AA een stukje muzikaler is, of misschien gewoon meer mijn sound
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Heel goed dat je plezier hebt met het uitproberen van nieuwe componenten. Dat is zeker een groot onderdeel van de hobby. De "onrust" was een geintje, maar omdat jij ook vaker hebt getwijfeld of je surround of stereo wil, zag ik een (kleine) overeenkomst met Joris ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 21:44:42
Heel goed dat je plezier hebt met het uitproberen van nieuwe componenten. Dat is zeker een groot onderdeel van de hobby. De "onrust" was een geintje, maar omdat jij ook vaker hebt getwijfeld of je surround of stereo wil, zag ik een (kleine) overeenkomst met Joris ;)
Oh maar die is er ook zeker hoor. Denk ook wel een stukje impulsiviteit, maar ik heb nu al zo vaak zitten twijfelen dat ik toch denk dat er iets niet goed is, maar ik ken mezelf en kan ook best zijn dat ik volgende maand bijvoorbeeld weer heel tevreden ben :-X Daarom ben ik nu ook lekker aan het luisteren dan laat ik alles vervolgens gewoon even rusten. Eerst in therapie en dan zie ik in de weekenden nog wel of ik nou echt wat mis of toch eigenlijk niks te klagen heb. Vind het iig top dat ze bij W&W totaal niet moeilijk doen. Ik heb aangegeven dat ik geen financiële ruimte heb, maar dat ik gewoon heel erg twijfel tussen surround en stereo en ik krijg zonder enig probleem een stereoversterker mee om "even te proberen" en misschien ook de rust te vinden. :worship:

Wat ik trouwens aan mezelf opmerkte, wat ik nog wel even wil vermelden, was dat ik bij jou heel erg aandachtig naar de muziek ging luisteren, ik ging er even in op zeg maar, dit mis ik thuis, ik kan er gewoon niet voor gaan zitten. en met de Usher MD1's had ik eigenlijk hetzelfde als bij jou. Ik ging helemaal op in de muziek en toen ik overschakelde naar de 6371's was die aandacht ook gelijk weer weg en was ik weer met vanalles bezig behalve met de muziek. Toen weer omgeschakeld naar de MD1's en ja hoor, aandacht er weer bij, voetjes van de vloer, hoofd leeg en genieten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Als ik het zo lees, dan lijkt het me goed als je even niets doet en gaat sparen voor de MD1's. Als je dat bij elkaar hebt, je huidige set pas verkopen voor een nieuwe versterker met speler. Je hebt nu de sound van de MD1's in je hoofd en je zult elke speaker daarmee gaan vergelijken. En waarschijnlijk kan geen een speaker je bekoren.

In mijn ruimte is het trouwens lastig om niet aandachtig te luisteren. Er is niets wat je kan afleiden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 22:28:32
Als ik het zo lees, dan lijkt het me goed als je even niets doet en gaat sparen voor de MD1's. Als je dat bij elkaar hebt, je huidige set pas verkopen voor een nieuwe versterker met speler. Je hebt nu de sound van de MD1's in je hoofd en je zult elke speaker daarmee gaan vergelijken. En waarschijnlijk kan geen een speaker je bekoren.

In mijn ruimte is het trouwens lastig om niet aandachtig te luisteren. Er is niets wat je kan afleiden ;)
Oh dat is ook niet nodig, daarvoor zit er helaas genoeg in mijn hoofd ;D Maar het geluid wat uit de speakers komt, raakt je of het raakt je niet. Bij jou bleef het boeien, net als bij de MD1's kon er geen genoeg van krijgen. Heerlijk voelt dat, maar denk dat je idd gelijk heb. Ik ga sowieso flink sparen vanaf nu, ook omdat ik niet weet hoe het volgend jaar gaat en ik moet toch wat achter de hand houden
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Heel verstandig!

Is het nu MD1 (Mini Dancer) of DM1? Ik ben niet zo thuis is de Ushers ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 13, 2011, 22:35:12
Heel verstandig!

Is het nu MD1 (Mini Dancer) of DM1? Ik ben niet zo thuis is de Ushers ;)
:-[ MD's inderdaad, zit de hele tijd al DM in te toetsen :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: frank2 op april 13, 2011, 21:14:46
je mag altijd hier komen luisteren naar en BE10 met DMD en een totaal aangepaste stroomvoorziening, het nr cry me a river heb ik vandaag nog gedraaid, hemels terwijl als er iets niet geheel goed is in de keten qua bekabeling of wat dan ook deze cd erg gauw te fel/agressief en scherp kan klinken.
En voor jou is almelo niet ver weg
Heb deze post helemaal gemist. Maar bedankt voor het aanbod Frank :thumbs-up: Almelo is idd nog geen 20minuten.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Ben erachter waarom mijn platenspeler nou zo brak klonk. Lag toch aan de versterker die waarschijnlijk intern op MC stond ipv MM. Ik heb hem nu aangesloten op de Technics versterker en dan doorgelust naar de Bladelius TYR en het hoog is helemaal terug en de bass klinkt gewoon normaal. Nou is er alleen nog de vervorming, omdat de as misvormd is. Ik heb de maker van de acrylplaat hier al over gemaild, maar tot op heden nog geen antwoord. Misschien omdat ik 1 het Engels heb gemaild aangezien mijn Duits waardeloos is. Verder krijg ik maar geluid uit 1 speaker momenteel dus morgen maar even kijken of aan de interlink ligt of aan de uitgang van de speler
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Heb zelf even de MD1 BE in bezit gehad: prachtige speakers betreft de geluidskwaliteit maar zeer zeker ook aangaande de afwerking :inlove:.
Wanneer ik in de (nabije) toekomst wat groter behuist ben en ik kom ergens een mooi paartje tegen  ::) ...

Maar vooralsnog meer dan tevreden met m`n 718`s !


Sander.

ga echter wel de 22e naar W&W om een indruk van de DMD`s te krijgen ...



Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 22:38:59
:-[ MD's inderdaad, zit de hele tijd al DM in te toetsen :blink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roger Black

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 22:32:30
Oh dat is ook niet nodig, daarvoor zit er helaas genoeg in mijn hoofd ;D Maar het geluid wat uit de speakers komt, raakt je of het raakt je niet. Bij jou bleef het boeien, net als bij de MD1's kon er geen genoeg van krijgen. Heerlijk voelt dat, maar denk dat je idd gelijk heb. Ik ga sowieso flink sparen vanaf nu, ook omdat ik niet weet hoe het volgend jaar gaat en ik moet toch wat achter de hand houden

Herkenbaar. Dit heb ik ook heel sterk. Soms dan loop ik een audio zaak binnen en dan staat er een nummer op, op een bepaalde set welke echt mijn aandacht (weg)trekt en ik er een beetje emotioneel (stil) van wordt, kippenvel is dan vaak het gevolg. Dit heb ik thuis nog niet bereikt, maar dat is wel precies waar ik naar op zoek ben. Ik had dit bijvoorbeeld sterk met de Synthese 1 (op T+A dacht ik) en de PMC Ob1i (op Exposure), laatst ook de B&W802D gehoord op Accuphase maar daar had ik dat minder (klonk wel erg vet hoor).


Robbert54

Citaat van: Xander32 op april 15, 2011, 07:49:52
Heb zelf even de MD1 BE in bezit gehad: prachtige speakers betreft de geluidskwaliteit maar zeer zeker ook aangaande de afwerking :inlove:.
Wanneer ik in de (nabije) toekomst wat groter behuist ben en ik kom ergens een mooi paartje tegen  ::) ...

Maar vooralsnog meer dan tevreden met m`n 718`s !


Sander.

ga echter wel de 22e naar W&W om een indruk van de DMD`s te krijgen ...

Dan hoop ik dat je geld meeneemt  :D  Ik vond de DMD's ontzettend fijn klinken


Citaat van: Roger Black op april 15, 2011, 08:14:58
Herkenbaar. Dit heb ik ook heel sterk. Soms dan loop ik een audio zaak binnen en dan staat er een nummer op, op een bepaalde set welke echt mijn aandacht (weg)trekt en ik er een beetje emotioneel (stil) van wordt, kippenvel is dan vaak het gevolg. Dit heb ik thuis nog niet bereikt, maar dat is wel precies waar ik naar op zoek ben. Ik had dit bijvoorbeeld sterk met de Synthese 1 (op T+A dacht ik) en de PMC Ob1i (op Exposure), laatst ook de B&W802D gehoord op Accuphase maar daar had ik dat minder (klonk wel erg vet hoor).

Ik heb Accuphase ook beluisterd met de Ushers en daar had ik het zeker, maar Accuphase is wat warmer en lijkt me geen perfecte match met B&W. Maar wat je omschrijft is precies wat ik bedoel.  :thumbs-up:



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Even een laatste personal update:

Vandaag laatste gesprek gehad en ingestemd om maandag met therapie te beginnen. Ik heb het lang van me af kunnen houden, maar nu komt het toch wel erg dichtbij. Best eng, maar goed we zien het allemaal wel

Verder alle onderzoeken van mijn hart terug. Gelukkig was alles goed, maar nou blijkt weer dat mijn schildklier niet overhoudt.. even in de gaten blijven houden dus.


Voor de rest vandaag weer een paar plaatjes opgehad en ik hoor de vervorming nog wel, omdat de plaat niet mooi rond draait, maar voor de rest klinkt het nu toch wel erg lekker!! Durf al bijna te zeggen; lekkerder dan cd...
Alleen balen dat ik niks weer hoor van de makers van de acrylplaat :plain:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Dus maandag is het dan zover. Wens je bij deze heel veel succes met je therapie.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op april 15, 2011, 21:27:08
Dus maandag is het dan zover. Wens je bij deze heel veel succes met je therapie.
+1

Gelukkig dat je hart goed is. Je schildklier is niet fijn, maar dat is te verhelpen.

Geniet nog van je weekend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jumping Jack

Ook van hier veel succes gewenst!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Alex Groningen op april 15, 2011, 21:27:08
Dus maandag is het dan zover. Wens je bij deze heel veel succes met je therapie.
+1

Succes maandag!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raafie

Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Peerless Monster

Succes Robbert aanstaande maandag!!
Mijn vrouw en ik leven met je mee!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


Etiennevh

Citaat van: The Vampire op april 15, 2011, 21:02:10
Even een laatste personal update:

Vandaag laatste gesprek gehad en ingestemd om maandag met therapie te beginnen. Ik heb het lang van me af kunnen houden, maar nu komt het toch wel erg dichtbij. Best eng, maar goed we zien het allemaal wel

Verder alle onderzoeken van mijn hart terug. Gelukkig was alles goed, maar nou blijkt weer dat mijn schildklier niet overhoudt.. even in de gaten blijven houden dus.

Hoi Robert,

Succes met je therapie bij deze en sterkte met je schildklier.. Ik heb ook een schommelende schildklier, dan weer te hoog, dan weer te laag. Het went wel alleen er zijn geen medicijnen te krijgen.. Gewoon op een aantal momenten je rust pakken helpt bij mij heel erg. Vroeg naar bed en gezond eten..(wat wel moeilijk is met al dat lekkers dat er aan wordt geboden ;) )
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

bedank allemaal heren! doet me echt ontzettend goed!

@peerless: ook bedankt en erg aardig dat je vrouw ook met me meeleeft terwijl jullie me eigenlijk niet kennen :thumbs-up: Moet volgend jaar maar eens verandering in komen dan ;)

@Etienne: Volgens mij is er wel medicatie voor toch? maar kan zijn dat je dit alleen krijgt wanneer hij er daadwerkelijk mee ophoudt. Bij mij is vooral routine krijgen moeilijk. Dan weer te laat in bed, dan weer te laat eruit, verschillende tijden eten etc etc, Denk vooral dat rust en routine erg belangrijk is. En idd goed en gezond eten, maar dit doe ik al behoorlijk omdat ik veel aan krachttraining doe.

Moet zeggen dat ik nu toch wel ontzettend zenuwachtig begin te worden, heb het al die tijd redelijk van me af kunnen zetten, maar vanaf morgen zit ik dus met 27 man in 1 huis. Nou ja 5 mannen en 22 vrouwen dus zo erg is het ook nog niet. (al vraag ik me af hoe je je rust pakt met 22 vrouwen :D ) kom dan met therapie in een groep van 9 met, jawel, 8 vrouwen :nopompom:

Meeste zie ik er nog tegenop dat alles straks in groepsverband gaat en ik ben gewend alles alleen te doen. En dan natuurlijk een slaapkamer delen met iemand... Bah, Nu nog maar even genieten van heerlijke muziek! De platenspeler is echt geweldig! John Mayer heeft nog nooit zo goed geklonken! Peerless: Nogmaals dankjewel!! :worship:

Back on-topic: Heb nu de Bladelius een paar dagen in huis. Een versterker die het dubbele kost van de Audio Analogue, maar hij doet me niks :nopompom: Vind het een waardeloos ding en zo merk je maar weer dat de prijs nooit een maatstaf is, maar dat je altijd moet luisteren. Vind het moeilijk te omschrijven, maar de Audio Analogue is veel muzikaler, veel meer emotie en ook wat warmer. De Bladelius is zoals hij eruit ziet. Kil, wel strak, maar geen gevoel. Beetje een vergelijking, van iets industrieels met iets dat handgemaakt is...




|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Citaat van: The Vampire op april 15, 2011, 21:02:10
Even een laatste personal update:

Vandaag laatste gesprek gehad en ingestemd om maandag met therapie te beginnen. Ik heb het lang van me af kunnen houden, maar nu komt het toch wel erg dichtbij. Best eng, maar goed we zien het allemaal wel

Verder alle onderzoeken van mijn hart terug. Gelukkig was alles goed, maar nou blijkt weer dat mijn schildklier niet overhoudt.. even in de gaten blijven houden dus.


Succes maandag! En de tijd daarna ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op april 17, 2011, 13:59:01
bedank allemaal heren! doet me echt ontzettend goed!

@peerless: ook bedankt en erg aardig dat je vrouw ook met me meeleeft terwijl jullie me eigenlijk niet kennen :thumbs-up: Moet volgend jaar maar eens verandering in komen dan ;)


Ben ik het helemaal mee eens!
Ga ik weer wat klaar leggen voor je ;D hehehe
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler