Pathé thuis

Gestart door Gerjan1994, mei 18, 2020, 19:52:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerjan1994

Citaat van: PascalP op april 12, 2021, 15:49:13
Ik heb mijn Pana 424 verkocht en juist een X800 aangeschaft ;)

De pana beviel niet ?

skyfox

Wauw, dat is nog eens een transformatie! Zo zie je maar, kleine(re) aanpassingen kunnen de kamer maken!

Heb je nog plannen om de kast en trekstang van je beamerscherm zwart te spuiten? Kleine moeite, extra contrast ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: Gerjan1994 op april 12, 2021, 15:50:19
De pana beviel niet ?

Nee vond het een redelijk waardeloos ding (sorry dat ik het zeg gezien deze spelers zo bejubeld worden hier op het forum... :P ).
Plastic, goedkoop, flut remote met een waardeloze indeling waar je de helft van de keren dat je een film op play/pauze wilt drukken je op de Home of Netflix knop drukt.
Menu's zijn daarbij omslachtig en niet logisch als je iets wilt instellen, bijvoorbeeld om de audio delay in te stellen moet je de film stoppen, wie verzint zoiets, dit moet je toch gewoon met een lopende film doen...
HDR Optimizer is ook zwaar overrated IMO en gebruikte liever een custom HDR curve, dit is wel enkel mogelijk op een JVC dacht ik en niet op de Epson die je hebt.
Maar je kunt de Sony ook als SDR laten uitsturen voor UHD's.

Ben stukken contenter met de Sony, kan ook Blu-rays als 1080p uitsturen en UHD's als 4K, dit kon met de Panasonic ook niet zonder per film de instelling in de settings te veranderen etc.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op april 12, 2021, 16:18:06
Wauw, dat is nog eens een transformatie! Zo zie je maar, kleine(re) aanpassingen kunnen de kamer maken!

Heb je nog plannen om de kast en trekstang van je beamerscherm zwart te spuiten? Kleine moeite, extra contrast ;)

Het scherm laat ik denk ik zo  :laugh:
Het scherm kreeg ik al heel moeilijk aan het plafond haha

Gerjan1994

Citaat van: PascalP op april 12, 2021, 16:33:01
Nee vond het een redelijk waardeloos ding (sorry dat ik het zeg gezien deze spelers zo bejubeld worden hier op het forum... :P ).
Plastic, goedkoop, flut remote met een waardeloze indeling waar je de helft van de keren dat je een film op play/pauze wilt drukken je op de Home of Netflix knop drukt.
Menu's zijn daarbij omslachtig en niet logisch als je iets wilt instellen, bijvoorbeeld om de audio delay in te stellen moet je de film stoppen, wie verzint zoiets, dit moet je toch gewoon met een lopende film doen...
HDR Optimizer is ook zwaar overrated IMO en gebruikte liever een custom HDR curve, dit is wel enkel mogelijk op een JVC dacht ik en niet op de Epson die je hebt.
Maar je kunt de Sony ook als SDR laten uitsturen voor UHD's.

Ben stukken contenter met de Sony, kan ook Blu-rays als 1080p uitsturen en UHD's als 4K, dit kon met de Panasonic ook niet zonder per film de instelling in de settings te veranderen etc.

Thx ! Je mening waardeer ik  ^^
Ik zal denk ik mijn sony maar uit de verkoop halen  :colgate:

Gerjan1994

Nu we toch lekker aan het knutselen zijn, begonnen met de panelen voor de akotherm d40 :pompom:






MLCinema

Herkenbaar ontwerp[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Citaat van: Gerjan1994 op april 12, 2021, 16:46:23
Het scherm laat ik denk ik zo  :laugh:
Het scherm kreeg ik al heel moeilijk aan het plafond haha

Je kan er ook wat zwart velours omheen plakken. Hoef je em er niet af te halen en de lichtreflecties worden nog beter afgevangen dan met matzwarte verf. Ik zeg: winst!

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

#383
En we zijn weer klaar voor vandaag  :pompom:
Vier lijsten gemaakt voor de akotherm d40 panelen.
Er moet nog stof omheen worden geniet.
Heeft iemand enig idee waar ik dat online kan bestellen ?
Ik weet dat sommigen het bij de ikea ophalen maar ik vind dit momenteel lastig ivm corona maatregelen. ;)
Morgen het raampje even beplakken met velours  :coffee:






Was een heerlijk productief dagje  :pompom:

reza

Je bent lekker bezig man!! :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjaak_Banaan

Je gaat erg vlot!  :thumbs-up:
Wij hebben het stof destijds besteld bij Akustikstoff, maar volgens mij heeft forumsponsor allekabels.nl het tegenwoordig ook.
Anders gewoon even de muziekzaak bij jou in de buurt bellen, soms hebben die nog wel mooier spul.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gerjan1994

Hier op het ht forum in een ander topic kwam ik tegen dat kaasdoek ook werlt dat is ook niet duur, iemand hier ervaring mee ?

Mijn ouders hebben een meubelzaak en ik zat eens te denken de stof dat knder een bankstwl zit een soort afdek/filt laag zou dat niet kunnen ?
Want dat hebben ze gewoon liggen op de zaak  ;)



morca

Kaasdoek is als je steenwol gebruikt.
Voor de deeltjes steenwol.
Dat gebruik jij niet.

Wel goed bezig zo :thumbs-up:
Ga je ze ophangen?
Beste laat je ze iets vd muur ,5 cm ong
Dan werkt het beter

Gerjan1994

Citaat van: morca op april 13, 2021, 05:55:53
Kaasdoek is als je steenwol gebruikt.
Voor de deeltjes steenwol.
Dat gebruik jij niet.

Wel goed bezig zo :thumbs-up:
Ga je ze ophangen?
Beste laat je ze iets vd muur ,5 cm ong
Dan werkt het beter

Wat/welke stof zou ik dan moeten hebben ?

Ja ik wil zenwaarschijnlijk ophangen.
Hoebedoel je 5cm ?
De achterkant van de panelen hebben 3 latten de d40 raakt de muur als gped is niet.

chansig

Kaasdoek kan prima. Zie niet in waarom dat specifiek alleen voor rockwool zou moeten zijn. Het heet niet voor niets Kaasdoek. :D

Het is dun en daarmee doorzichtig. Als je dat geen probleem vindt, gewoon gebruiken. Laat zich prima vastnieten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijnst1990

Je gaat heel hard zeg! Heel gaaf om toch nog een HT te bouwen in een huurwoning  O0 Gaat de deur naar binnen open trouwens? In dat geval is het nog wel even opletten dat je vrouw/vriendin hem niet uit automatisme open doet als je lekker film kijkt ;D

De frames voor de panelen zijn ook erg netjes zo. Heb spijt dat ik niet zelf aan het knutselen ben gegaan i.p.v. kant en klare panelen op de muur te plakken :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kerre

Citaat van: Martijn90 op april 13, 2021, 07:52:44
Je gaat heel hard zeg! Heel gaaf om toch nog een HT te bouwen in een huurwoning  O0 Gaat de deur naar binnen open trouwens? In dat geval is het nog wel even opletten dat je vrouw/vriendin hem niet uit automatisme open doet als je lekker film kijkt ;D

De frames voor de panelen zijn ook erg netjes zo. Heb spijt dat ik niet zelf aan het knutselen ben gegaan i.p.v. kant en klare panelen op de muur te plakken :D

Inderdaad mooie panelen. Mooi gedaan tot zover. Buiten de ruimte een bordje hangen met "on air" die dan aan gaat zodra de beamer aan staat. Zou voldoende moeten zijn om je vriendin te laten weten voorzichtig de deur te openen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Gerjan1994

En vandaag weer verder knooien.
Vandaag met velours aan de gang geweest.
Het iritante raam is beplakt, en via de drempel kwam er ook licht in de kamer.
De vriendin was lekker bezig met de bovenkant van de fronts te beplakken.
Totdat zij het frontje eraf haalde en mij riep  >:(
Schade op een van mijn fronts  :dry:
Ik heb de stofzuiger gepakt en gebrobeerd het wat minder ingedeukt te laten zijn maar dit is wel zuur.
Waarschijnlijk met verhuizen gebeurd  :bored:
Hopen dat ze nog een beetje goed klinken....








Gerjan1994

Ik heb eindelijk stof gevonden voor de panelen. ^^
Ook een stukje meebesteld wat verduisterend is die wil ik graag in het raam kozijn vast nieten zodat de kamer maximaal verduisterend is. :clapping:

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Gerjan1994

#395
De kleine kon niet slapen dus maar wakker blijven  :devil:
Even project velours afgemaakt  :pompom:
Al het velours is op :clapping:
De onderste stang laat ik lekker wit (teveel gepiel op zon klein oppervlak)
Skyfox bedankt voor de tip, maar het heeft wel heel veel tijd gekost  :clapping:
En nu maar eens slapen  :coffee:



reza

#396
Ik heb de onderste stang ook gedaan, blijft gewoon zitten en heeft echt meerwaarde! Nu ga je er wel "last" van krijgen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

#397
Citaat van: Gerjan1994 op april 14, 2021, 02:39:09
De kleine kon niet slapen dus maar wakker blijven  :devil:
Even project velours afgemaakt  :pompom:
Al het velours is op :clapping:
De onderste stang laat ik lekker wit (teveel gepiel op zon klein oppervlak)
Skyfox bedankt voor de tip, maar het heeft wel heel veel tijd gekost  :clapping:
En nu maar eens slapen  :coffee:



Och, veel tijd... een mens moet een hobby hebben toch? Het ziet er wel echt strak uit zo!

Pak die onderste rand ook mee, die stang wil je echt niet zo wit laten. Ga je je zeker aan ergeren. Die tijd die je aan het beplakken besteed ga je later zo fijn vinden bij het kijken. Gegarandeerd!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Marco66

Precies, puntjes op de i.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op april 14, 2021, 13:50:48
Och, veel tijd... een mens moet een hobby hebben toch? Het ziet er wel echt strak uit zo!

Pak die onderste rand ook mee, die stang wil je echt niet zo wit laten. Ga je je zeker aan ergeren. Die tijd die je aan het beplakken besteed ga je later zo fijn vinden bij het kijken. Gegarandeerd!

Dat is voor later haha het velours is op  :coffee:
Men grootste zorg is voor nu of nieuwe fronts of die deuk laten zitten grrr
Want ik zou het wel merken kwa geluid nu er een deuk in zit neem ik aan :unhappy: