Wie van dit forum speelt er allemaal met een XXLS 400 subwoofer

Started by B., April 6, 2010, 22:19:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Witalik

Ja ik had het toen gelijk op de Emotiva forum gevraagd, ik dacht hier ook maar kan zo snel niet de post terug vinden. Vaag want ik had ook al het één en ander gevraagd hier dacht ik.

Maar de sub speelt bij mij ook mee op LFE maakt niet uit welke stand de receiver staat maar dat ligt dus aan die filter stand.

Ik heb er echt 15 keer overheen gelezen in de manual of die Filter bypass switch voor iets anders aangezien ? Erg vreemd ik ga het is testen thuis, speel nu alleen met LFE en zet hem eigenlijk nooit op pure direct voor muziek.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Niels de Boer

Bij mij stond het filter al op out, dus daarin in niks veranderd.
Als ik de x-over nu weer op 60 zet, wat voor muziek tot op heden het beste klonk, moet ik de gain van high level wel op 0 zetten anders heb ik daar in het lfe ook last van.

Willem

De Filter knop op de XXLS400 (in/out LFE) heeft alleen invloed op het aangeboden LFE signaal (Low Level signaal).
Out --> geen Low Pass Filter in te stellen op sub voor het LFE signaal.
In --> Low Pass Filter in te stellen voor LFE signaal d.m.v. de Frequency knop.

Ongeacht de stand van de Filter knop blijft de Frequency knop (de instelling van de frequentie van het Low Pas Filter) wel werken voor de High Level ingang.

P.s. Heb de High Level ingang aangesloten op de B-speaker terminal van mijn receiver. Dit zodat ik d.m.v. de receiver zelf kan bepalen wanneer ik de High Level ingang aanstuur op de sub.

Groet Willem.


Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Raymond187

ZIjn er mensen die een XXLS400 nu hebben en voorheen een gepoorte sub. bv een SVS pb12 dsp?

Hoe is het verschil qua beleving?

Ik zoek en wil een kleinere en beter uitziende sub. Ik heb nu de PB12 dsp. Voor films helemaal prima en ik wil liever niet inleveren in de beleving.

Onze huiskamer is 30M2.


yorkie13

Maar hij wil kleiner, zonder verlies in impact.

wordt lastig lijkt me.

morca

Ik zou haast onmogelijk zeggen.
Want zo groot zijn ze niet,als je DIY met dezelfde driver en dan zelf optimaal berekend is hij stuk groter.
Wat ook een berg meer output geeft bij 20 hz.  :headbanging:

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13


RubenV.

Quote from: morca on August 11, 2014, 17:23:48
Ik zou haast onmogelijk zeggen.
Want zo groot zijn ze niet,als je DIY met dezelfde driver en dan zelf optimaal berekend is hij stuk groter.
Wat ook een berg meer output geeft bij 20 hz.  :headbanging:

Ik heb twee van deze Peerles woofers ieder in een eigen behuizing van 50 liter zitten. Hier zijn wat leuke berekeningen te zien:
http://linkwitzlab.com/thor-measmt.htm
http://linkwitzlab.com/thor-eq.htm
http://linkwitzlab.com/thor_splmax.htm
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

morca

Volgens mij betreft dat 2 gesloten systemen Ruben.
We hebben het over het verschil van gepoort en gesloten.
Wat er zeker is want ik heb 2 gesloten in de living,en 1 om 1 boven.

4 dezelfde drivers dus dat geeft aardig goed beeld hoeveel verschil.
Je mist veel impact bij gesloten tov van gepoort.


RubenV.

Dan had ik daar overheen gelezen. Ik had hiervoor een gepoorte REL, en ik heb het idee dat m'n huidige subs wat "cleaner" klinken, iets dat ik voor muziek erg op prijs stel. Maar ik kan mij voorstellen dat gepoort wenselijker is voor HT.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

morca

Je huidige ontwerp zal zeker cleaner klinken met muziek,dat ervaart bijna elke sub eigenaar.
Er zijn uitzonderingen maar dat is meer smaak denk ik.

Voor muziek instrumenten prefeer ik ook gesloten,maar rap of trance mag best met beide,geeft wat meer slam  :headbanging:

RubenV.

Met 4 van deze joekels in een open baffle V-frame heb ik kwa slam gelukkig niets te klagen  :headbanging:

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie


RubenV.

Quote from: morca on August 11, 2014, 19:31:52
Ruben dat is DIY toch best bruut DIY ...Foto,s of bouwtopic graag.
Nieuwsgierig .....
Idd dat zal wel enige slam geven  :headbanging:

Dat gaat inderdaad lekker  :headbanging:
In mijn topic staat een "bouwverslagje". De link staat onderaan dit bericht  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

N1v3K

Kan ik mijn xxls400 veilig op afstand in- en uitschakelen mbv een klikaan klikuit systeem, of is het beter om de schakelaar achterop te gebruiken?
En welke klikaan klikuit type kan ik anders het beste gebruiken?
:thumbs-up:

MegaJ

Quote from: N1v3K on August 21, 2014, 13:42:22
Kan ik mijn xxls400 veilig op afstand in- en uitschakelen mbv een klikaan klikuit systeem, of is het beter om de schakelaar achterop te gebruiken?
En welke klikaan klikuit type kan ik anders het beste gebruiken?
:thumbs-up:

Ik weet niks van typen klikaan / uit, maar het mag in principe niets uit maken met de schakelaar achterop, in beide gevallen wordt gewoon de spanning verbroken.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Witalik

Quote from: N1v3K on August 21, 2014, 13:42:22
Kan ik mijn xxls400 veilig op afstand in- en uitschakelen mbv een klikaan klikuit systeem, of is het beter om de schakelaar achterop te gebruiken?
En welke klikaan klikuit type kan ik anders het beste gebruiken?
:thumbs-up:

Dat vind ik ook jammer dat er geen Remote op zit. Maar ik heb nog steeds niet getest wat deze nu standby verbruikt. Bij mij staat ie altijd aan eigenlijk.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

yorkie13

de xxls400 verbruikt 6 tot 7 watt als deze aan staat.

Witalik

Thnx voor de info, dat zal dus max 20 euro per jaar zijn.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

murphy_lee

Quote from: RA SUBS on August 23, 2014, 18:13:38
de xxls400 verbruikt 6 tot 7 watt als deze aan staat.

Als deze aan staat? Als in gebruik genomen?
Zit toch een 400W versterker in. Naja hier heb ik zelf vrij weinig verstand van.

Heb zelf nu al een tijdje een XLS200 + pas sinds kort een XXLS400. Maar wat is dat ding (400) huge! Vergeleken met de 200, en wat een power. Vooral bij film kijken dreunt die lekker door! Geen boem effect maar heerlijk strak.
Gain op ~1/3

Moet er niet aan denken om nog een grotere sub daar neer te zetten! Alhoewel, de 400 ben ik nu al aan gewend  ;D

I badbeat my meat by busting my nuts.

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

MegaJ

Quote from: murphy_lee on September 17, 2014, 19:49:40
Als deze aan staat? Als in gebruik genomen?
Zit toch een 400W versterker in. Naja hier heb ik zelf vrij weinig verstand van.

Heb zelf nu al een tijdje een XLS200 + pas sinds kort een XXLS400. Maar wat is dat ding (400) huge! Vergeleken met de 200, en wat een power. Vooral bij film kijken dreunt die lekker door! Geen boem effect maar heerlijk strak.
Gain op ~1/3

Moet er niet aan denken om nog een grotere sub daar neer te zetten! Alhoewel, de 400 ben ik nu al aan gewend  ;D

Die paar Watt die genoemd is slaat op "stand-by" gebruik (het is alleen geen echte stand-by zoals bijvoorbeeld bij een tv in dit geval). De elektronica in de versterker van de sub verbruikt ook energie als er geen signaal aangeboden wordt.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

fluissie

Quote from: murphy_lee on September 17, 2014, 19:49:40
Heb zelf nu al een tijdje een XLS200 + pas sinds kort een XXLS400. Maar wat is dat ding (400) huge! Vergeleken met de 200, en wat een power. Vooral bij film kijken dreunt die lekker door! Geen boem effect maar heerlijk strak.
Gain op ~1/3

Moet er niet aan denken om nog een grotere sub daar neer te zetten! Alhoewel, de 400 ben ik nu al aan gewend  ;D

Quote from: VTEC_genieter link=topic=99543.msg 2680835#msg2680835 date=1410988959
Ik word bang als ik de Monolith zie. :mellow:

Totdat jullie een monolith PLUS, gepoorte svs, velodyne of eigenlijk iedere serieuze gepoorte sub horen :D 

Die bangheid verandert al gauw in blijheid :tounge:, geloof me