Witalik zijn "Home Theater" - Marantz SR5006 op proef

Started by Witalik, October 23, 2013, 11:59:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Huidige stand van zaken bij ons thuis.  ;D  het verhaal even weg gehaald.












Er staat :

TV              : Samsung UE55ES6800  55 inch Led tv   
Receiver     : Sherbourn SR-8100 
Fronts        :  Canton GLE 490.2 
Rears         :  Canton GLE 430.2
Center       :  Canton GLE 455
Subwoofer :  BK XXLS400
Bron           : Zelfbouw HTPC

Qua bekabeling heb ik voor de fronts en center speakers de W&M LS-03 gekocht en voor de achter speakers gewoon dropveter draad 1.5mm2. Alles aangesloten op een Monster Power HTS1000 stekkerblok. En de nog originele bekabeling bijgeleverd van de BK Subwoofer. Alles zit via RU Connected HDMI kabels.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Witalik

Thanks, was eigenlijk meer een soort vereiste van de vrouwe des huizes. En nog waren ze in haar optiek veel te groot ! Totdat er mensen over de vloer kwamen en die speakers super mooi vonden staan  8)

Het werd nog spannend met die center omdat ik eerst een ophang systeem had waarmee de tv direct aan de muur zat. En toen stak er dus een center speaker van 30cm diepte uit. Dit was geen gezicht. Snel een vogel beugel gekocht waarmee ik hem van de muur kon hangen en dat scheelt al super veel gelukkig.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Rha007

Mooie set en brute sub. Die rears vind ik echt prachtig.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

daanvanduif

Staat mooi zo, mooie speakers om te zien die Cantons!
Corazón

quattronl

Nice!
Wit steekt mooi af tegen de bruine meubels.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Witalik

Bedankt voor de leuke reacties ! Blijft altijd spannend om je eigen crib online te zetten haha
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Spijkie

Mooie inrichting en mooie kleurcombi speakers met het hout in de meubels. Goede verzekering ook van ASR ;)
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,audiotools.

Witalik

Quote from: Spijkie on October 24, 2013, 10:54:31
Mooie inrichting en mooie kleurcombi speakers met het hout in de meubels. Goede verzekering ook van ASR ;)

He's watching  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

frankp

Mooi setje hoor. Daar zal de HSDD vast goed op te bekijken en beluisteren zijn  :D

Witalik

Zeker, die heb ik al een paar keer opgezet  ;D  stukje van Tron is echt overweldigend.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Atmoz


Ziet d'r mooi uit 8)
En inderdaad érg strak zo'n witte speakers :worship:

Veel plezier met alles!!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

djaxx


Harry HT

Hi,

Ollie geniet ook dagelijks van je set zie ik, ha,ha

Mooi hoor, geniet ervan. Niks aan veranderen.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

larzie

Ziet er netjes uit hoor!
Je bent net als ik zie ik. Alle afstandbedieningen netjes in formatie neerleggen.   :laugh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Witalik

Haha, ja ze moeten er ook netjes bij liggen voor op de foto   :hehe:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Enige wat ik nog een beetje wil finetunen is om te zorgen dat de HT sweetspot wat groter wordt. Ik heb hem met de calibratie van de Sherbourn afgesteld ongeveer het midden van de bank. Maar ik merk dat als ik een stukje/plaatsje naar links of rechts schuif dat ik gelijk de speaker localiseer. Al schuif ik een beetje met me hoofd dan merk ik al heel snel waar het geluid uit komt.Nu heb ik ze aardig ingedraaid. Dit klinkt voor stereo top want dan lijkt het geluid echt uit het midden te komen. Maar met Surroud is alles teveel plaatsbaar.  Ik moet nog even gaan schuiven hiermee.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Xander32

Fraaie set in een dito interieur, genieten dunkt mij :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LuPo

#18
Mooie set hoor! Ook leuke woonkamer :D

Zonder stofkappen vind ik ze nog mooier! :thumbs-up:

Witalik

Ja ik vind ze dan ook wel wat mooier. Maar dan blenden ze niet echt in. Dan zijn ze echt nog meer in your face.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Zo ik heb even wat gewijzigd thuis. De subwoofer is nu verhuist naar links in de hoek. Wow dat kon die wel gebruiken zeg maar ! Ik heb hem een tandje terug gezet en ook op lagere volumes draait die lekker mee met muziek. Voorheen was het met muziek niet echt een grote verbetering omdat die bijna weg viel op de luister plek. Ik had zelfs een plek schuin achter de bank rechts waar 60Hz volledig weg viel !

Dus in mijn situatie is die extra boost die hij krijgt van de hoek zeer positief, ook omdat hij op de luister positie veel beter presteert. 
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Omdat ik het zelf leuk vind om te kijken wat er verbeterd kan worden met de spullen die hier staan heb ik 3 dagen terug een Umik-1 meet microfoon gekocht, gister was deze binnen en vandaag even mee zitten spelen. Ik heb bij check levels in REW de receiver gewoon zo hard gezet dat de dB meter 75dB aangaf, dat is toch wat ze hiermee bedoelen ?

Lijkt het nu zo of is deze nu wel erg gunstig bij 20-60Hz ?

Dit is een sweep van 0 - 200Hz , grafiek is zonder smoothing.

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

yorkie13

ja, en verder de meting onder de 10 hz heeft weinig zin.

Zo laag gaan je luidsprekers niet.

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Is er iemand die kan vertellen of dit nu een veel te gunstige meting is ? Juist omdat de grafiek bij 20Hz en daarboven toch redelijk wat dB aangeeft ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"