rtl, sbs, net5 HD bij Ziggo

Started by joske, March 8, 2010, 13:30:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joske

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=24756

Het is nog niet officieel, maar als ik het zo lees lijkt het dan toch te gaan gebeuren dat we vanaf 1 april RTL, SBS, NET5, en veronica in HD bij Ziggo gaan krijgen. Of het moet een 1 april grap zijn.
Het wordt wel een betaalpakket wat ik toch wel jammer vindt, aangezien er nog niet veel in native HD wordt uitgezonden.
Pioneer 4280XA, Oppo bdp-83, Samsung DCB-H380, Pioneer dvr-530Hs, Pioneer vsx-1015, Pioneer S-v70IV speakers, Xbox360, Kabels QED, Monster, Viablue, Vd Hul, Audioquest

Robbert54

wat? nog meer betalen? :hmmm: fijn is dat. mag ondertussen toch echt wel een keer in het HD pakket, want die stelt momenteel echt niks voor..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nahpets

Zijn SBS 6 en Veronica er al in HD dan?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CineSmurf

Dure grap 9,95. Een paar euro tot hier aan toe, maar 9,95 vind ik toch wel erg gortig.

<zeikmodus aan>
Bovendien krijg je met de humax 5050 nog steeds een groen beeld als je op een HD zender opstart. Als straks alles opstart als HD ga ik dus een probleem krijgen...
Die firmware upgrade die ze beloofd hadden voor de 5050 sinds een jaar geleden, zit ik ook nog steeds op te wachten...
En dan zijn de olympische spelen in HD, worden ze alsnog als geupscaled SD aangeboden
<zeikmodus uit>

Zat hier wel een tijd op te wachten. Ik ben benieuwd naar de officiele verklaringen...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Ghosty J

#4
Quote
Toch maar eens even bij mijn kennissen ( Werkend bij Ziggo ) nagevraagd of dit nu een gerucht is of niet.

Ze hebben net bevestigd dat Ziggo idd contracten gaat tekenen met RTL en SBS Group over doorgifte van HD kanalen. Verdere detail kunnen ze nog niet geven omdat dit vanmiddag bekent word. Ziggo zou later deze week met een pers bericht naar buiten komen. Dus misschien is het dan toch geen 1 april grap. We wachten even af.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=261251&postcount=22
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

RonG

Daar ga ik echt geen 9,95 extra voor betalen. Heb al het standaard HD pakket en verwachte eigenlijk dat deze zenders hier aan toegevoegd werden zonder bijbetaling.
95% zal toch een soort van SD+ zijn net zoals ned 1,2 en 3.

Uitje

Dit zou toch wel te gek voor woorden zijn. Betaal nu al een paar jaar 3,95 p/m extra voor 4 HD kanalen, welke ik eigenlijk niet zoveel kijk. Hoopte op z'n minst dat deze nieuwe HD kanalen in hetzelfde pakket zouden worden geplaatst, maar mocht dit nu niet het geval zijn dat gaat m'n huidige HD pakket ook opgezegd worden.

MaxxMark

#7
Laten we eerst afwachten wat Ziggo gaat zeggen.

In het topic op ziggo-gebruikers wordt ook wild gespeculeerd over wat het zou zijn. Er zijn ook aanwijzingen dat het huidige HD (betaal)pakket wordt uitgebreid met die zenders. Dus laten we niet boos worden voordat Ziggo iets daadwerkelijk gezegd heeft :)

Mijns inziens zou het logisch zijn als er 2 pakketten zijn:
HD Basic: gratis, welke standaard bij je Digitale pakket zit. Hierbinnen vallen dan NED 1,2,3, Eurosport (eventuele toekomstige 'gratis' hd zenders)
HD Plus: RTL 4,5, SBS6, Veronica, Discovery HD, National Geographic HD

Ik kan me daarbij ook prima voorstellen dat Ziggo 4,5,6,7 niet in het gratis pakket kan stoppen omdat zij er ook geld voor moeten betalen (net als voor Disco, NatGeo). Ik zou het ergens dan ook redelijk vinden dat ze het HD plus pakket met het uitbreiden (iets) duurder maken.

Ik kijk zelf zeer weinig TV. Maar ik zou er wel 5eu/m voor over hebben omdaarmee alle zenders (die mogelijk zijn) in HD te krijgen. Uiteraard daarbij Film1/Sport1 buiten beschouwing gelaten.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Uitje

Quote from: MaxxMark on March  8, 2010, 15:59:16

Ik kan me daarbij ook prima voorstellen dat Ziggo 4,5,6,7 niet in het gratis pakket kan stoppen omdat zij er ook geld voor moeten betalen (net als voor Disco, NatGeo). Ik zou het ergens dan ook redelijk vinden dat ze het HD plus pakket met het uitbreiden (iets) duurder maken.

Ik kan me dat ook prima voorstellen en ben dan ook best bereidt om extra te betalen voor een HD pakket. Alleen zoals je zelf ook al aangeeft zou het het mooiste zijn als er slechts 1 extra HD pakket wordt samengesteld, waarvoor ik dan best 5 Euro extra voor wil betalen.

MaxxMark

Quote from: Uitje on March  8, 2010, 16:03:58
Ik kan me dat ook prima voorstellen en ben dan ook best bereidt om extra te betalen voor een HD pakket. Alleen zoals je zelf ook al aangeeft zou het het mooiste zijn als er slechts 1 extra HD pakket wordt samengesteld, waarvoor ik dan best 5 Euro extra voor wil betalen.

Inderdaad. Maar wat ik zelf al weer zat te bedenken. Er zijn mensen die nu DiscoveryHD en NatGeoHD hebben, en die 4,5,6,7 echt niet in HD hoeven te hebben. Zij willen dan gewoon hun oude pakket (maar 4 eu) houden. En vinden het zot als ze opeens 5 of 10 eu moeten betalen voor de HD zenders die ze toch niet hoeven te zien :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

RonG

Nou, ik kijk bv wel naar die HD zenders als discover HD enz. erg vaak. Wanneer ze gecombineerd worden met de RTL HD zenders en de prijs naar 10 euro of meer gaat zou ik er niet blij van worden, zeker wanneer ik zoals eerder gezegd 95% toch niet HD is van de RTL zenders.

RonG

Quote from: MaxxMark on March  8, 2010, 16:21:08
Inderdaad. Maar wat ik zelf al weer zat te bedenken. Er zijn mensen die nu DiscoveryHD en NatGeoHD hebben, en die 4,5,6,7 echt niet in HD hoeven te hebben. Zij willen dan gewoon hun oude pakket (maar 4 eu) houden. En vinden het zot als ze opeens 5 of 10 eu moeten betalen voor de HD zenders die ze toch niet hoeven te zien :)

Precies wat op mij van toepassing is dus :)

celerontje

Quote from: The Vampire on March  8, 2010, 13:47:31
wat? nog meer betalen? :hmmm: fijn is dat. mag ondertussen toch echt wel een keer in het HD pakket, want die stelt momenteel echt niks voor..
Welcome to the world of commerce... >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

Even afwachten, ik zou er niet extra voor willen betalen dan wat ik nu betaal. Heb nu het hd pakket maar als dat duurder word dan ben ik blij dat ik per maand het hd pakket kan opzeggen :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

celerontje

Tja, meerbetalen om die lelijke smoel van Patty Brard scherper te kunnen zien...
...to be considered... :dry:

:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

Ik hoop dat het geluid dan wel beter word bij RTL, dan bedoel ik met name het programma X factor.
Daar zitten nu een toch wel een paar grote zangtalenten in die ik wel eens digitaal wil horen zingen :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Martinus

zou mooi zijn om alle hd die er is in een poakket van 25 ee te stoppen, klaar met alle gezeik.
............

Flexaa

Heel triest allemaal. Zo bereikt HD nooit de grote massa.

Gelukkig zit ik bij Caiway.
Daar zitten al 12 HD zenders gewoon in het basispakket  ;D

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Eigenlijk gek dat er van die toch vrij forse prijsverschillen zijn terwijl je niet de kans hebt om van kabelaar te wisselen :-X.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mestreech

Maar even afwachten maar voorlopig ga ik niet extra betalen voor die zenders.

Martinus

Quote from: Kamidioblitz on March  8, 2010, 19:37:44
Eigenlijk gek dat er van die toch vrij forse prijsverschillen zijn terwijl je niet de kans hebt om van kabelaar te wisselen :-X.

sterk staaltje oligopolie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oligopolie
............

Marcel_T.

Topic op Ziggo-forum is gesloten...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

MaxxMark

Al is dat niet zozeer vanwege het onderwerp, maar omdat de ziggo-forum bezoekers druk bezig zijn ouwe koeien uit de sloot te halen :)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Ghosty J

het jammer dat het wel stil blijft ondertussen....
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase