Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: Joske007 on October 21, 2013, 12:44:52
Ik vroeg me af of Soundcare Super Spikes, zin heeft om onder een SB13 Ultra te plaatsen (harde tegelvloer).
Hij komt dan wel een stuk (3CM) van de grond af. KOsten 50euro. IS zo'n aerolex niks voor je ?

Liber0

Quote from: skank1 on October 29, 2013, 11:44:04
Veel nagalm niet?

Net ook de club gejoined..vanmiddag even meten

Is hele grote kamer 90 vierkant meter met als 7meter als hoogste punt ..nagalm is alleen in laag.. ik hoor het niet op de luisterplek waar ik zit... nagalm is wel te meten dus zal het er wel zijn denk ik
Wel mega laag zowel  film als muziek maar niet hard in volume gewoon juiste aanvulling
ook geen boemerig geluid

Liber0

#1527
Iemand die deze speakers al thuis heeft of beluisterd?
Komen zeer goed uit vele reviews op internet
Goede laag weergave komt er steeds naar voren en heel goed los stereobeeld
Zijn ook bij SVS dealer Hificorner te koop

SVS ultra Tower


Joske007

Quote from: Raymond187 on October 29, 2013, 11:53:05
Hij komt dan wel een stuk (3CM) van de grond af. KOsten 50euro. IS zo'n aerolex niks voor je ?
Zag net dat de schroefdraad geen standaard maat is, maar een Engelse?
In dat geval zal een Auralex wel een makkelijkere oplossing zijn.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

rayman007

Hey mannen, wat is nu precies het verschil tussen de SB13-Plus en de Ultra?

De Plus gaat er volgens mij uit en staat nu soort van in de aanbieding op Hificorner.nl

Wat zouden jullie aanraden?
Ook lees ik dat PB versies meer geschikt zijn voor films?

Ik heb nu een harman sub van de HKTS11 serie dus eigenlijk zal alles wel beter zijn he ;-)
Ik zoek strakker laag maar zonder dat de buren aan komen bellen

Midstar

De plus gaat of is eruit, en de ultra is de betere van de twee.
Voor het verschil in prijs altijd de ultra kiezen.
Wat zijn de afmetingen van je kamer? , het zou zo maar kunnen dat de kleinere sb12 nsd ook al voldoet. Deze is in ieder geval al een heel stuk beter dan wat je hebt staan. En bij bezorgdheid over buren is hij misschien ook wat vriendelijker.

rayman007

Quote from: Midstar on November  4, 2013, 09:52:52
De plus gaat of is eruit, en de ultra is de betere van de twee.
Voor het verschil in prijs altijd de ultra kiezen.
Wat zijn de afmetingen van je kamer? , het zou zo maar kunnen dat de kleinere sb12 nsd ook al voldoet. Deze is in ieder geval al een heel stuk beter dan wat je hebt staan. En bij bezorgdheid over buren is hij misschien ook wat vriendelijker.

Lastig, moet ik dan de open keuken ook meetellen?

Kamer is 5,40 bij 8,5 maar zit in een punt zeg maar, is een L

Is dus eigenlijk 5,40 bij 5 zeg maar in het vierkant

Mario D

Quote from: rayman007 on November  4, 2013, 09:24:02
Hey mannen, wat is nu precies het verschil tussen de SB13-Plus en de Ultra?

De Plus gaat er volgens mij uit en staat nu soort van in de aanbieding op Hificorner.nl

Wat zouden jullie aanraden?
Ook lees ik dat PB versies meer geschikt zijn voor films?

Ik heb nu een harman sub van de HKTS11 serie dus eigenlijk zal alles wel beter zijn he ;-)
Ik zoek strakker laag maar zonder dat de buren aan komen bellen

Ik heb de verschillen tussen de Sb+ en de Sb ultra al eens gepost even kijken in mijn geschiedenis.

De Sb+ heeft dezelfde driver als de ultra in ieder geval.

De SB13 ultra zal niet moeten onderdoen voor een pb12+ en in jouw geval als je een strak laag wil/zoekt  zal de sb13 een goede keuze zijn.

Mario D

Vergis je niet, ondanks zijn gesloten behuizing en beperkte afmeting is de sb13 ultra een echte HT subwoofer. Ik heb hem zelf ook gehad en vond hem super voor HT maar voor in stereo vond ik hem dan weer wat minder.

Midstar

Quote from: rayman007 on November  4, 2013, 14:27:15
Lastig, moet ik dan de open keuken ook meetellen?

Kamer is 5,40 bij 8,5 maar zit in een punt zeg maar, is een L

Is dus eigenlijk 5,40 bij 5 zeg maar in het vierkant
Ja, het beste kan je de open ruimtes mee tellen, aangezien je kamer geen gesloten box is zal de druk zich ook verplaatsen naar de open ruimtes.
De Sb13 is dan de betere keus tov van de SB12.

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302


Dennis75

Oke, ik wist niet dat deze van iemand van het forum is.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

StefaanD

#1539
Geen erg, de naam op MP klonk me bekend, en dit draadje bevestigd dat mijn geheugen met toch niet constant in de steek laat  :smile:

Mario D

Met het huidig bod op MP ben ik inderdaad niet akkoord.  ;D

De SvS is slechts 1 maand jong ongeveer  en mijn vraagprijs is al 300€ onder de nieuwprijs dus dat vind ik al erg mooi.

Voor de vraagprijs wil ik hem zelfs leveren in de Benelux voor forumgenoten.

yorkie13

We hebben een nieuwe SVS dealer voor de Benelux  8)

LuPo


yorkie13

Echt niet, heb niet eens een svs subwoofer staan  :D
Alleen een 5.0 surroundset van SVS.

TopGun2010

Was een grapje van ra subs, maar ik dacht het ook even!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Akineyle

Ik heb deze week ook mijn svs PB12-NSD ontvangen.

Ik ben natuurlijk onmiddellijk aan de slag gegaan met de instelling hiervan, maar mijn deskundigheid reikt niet ver genoeg om zeker te zijn of ik alles correct heb gedaan. Ik heb alle info uit dit topic proberen te halen.

Op de sub heb ik het volgende gedaan:
Gain: staat ongeveer op 50%
Crossover: staat uit
Phase: staat op 0

Op de receiver heb ik de output voor de sub op -3db gezet (staat zo in de handleiding) en vervolgens met de gain de rest afgeregeld.
Een crossover kan ik niet manueel instellen op deze receiver, maar ik ga ervan uit dan wanneer alle speakers op small ingesteld worden dat ie automatisch zijn 80hz frequentie instelt.

Daarna ben ik met een decibel meter aan de slag gegaan. Waarschijnlijk moet mijn sub eerst nog wat inspelen alvorens ik dit volledig goed kan zetten?
Als ik de sub(75db) even hard zet als mijn andere speakers, dan klinkt het gewoon veels te hard (meubelen en deuren die beginnen trillen). Dus heb ik hem gewoon op 70db gezet

Ik vroeg mij af hoe de anderen dit gedaan hebben? Staat die bij jullie op 75 db, zonder dat dit onaangenaam klinkt?
Of is dit gewoon eerst een kwestie van inspelen alvorens je dit volledig goed kan zetten?

flakkees

je moet vaak ook even wennen aan uitstekend laag  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

RalphH

Kees, jij bent wel een uitzonderlijk exemplaar bass lover en volgens mij pas tevreden als de auto's buiten mee staan te deinen ;D.

Maar zonder gekheid, als je het te hard vindt klinken, dan is het waarschijnlijk ook te hard.

De sub op -3 zetten in de receiver is een vrij aparte werkwijze, welke receiver heb je? Daarnaast moet je in principe in elke receiver de crossover wel in kunnen stellen, dus wellicht toch de manual er nog ff bijpakken.
Zoek op het forum ook even het insteltopic van Htip, hierin staat duidelijk hoe je je speakers en sub met een db meter het beste in kunt stellen.

Lijkt het dan nog te hard, dan heb je waarschijnlijk een aantal room-modes die de boel verstieren, of een fase issue (waar staat de sub tov de fronts?)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Akineyle

Alvast bedankt voor de reply's.

@RalphH: De receiver is een Harman kardon avr139. Ik heb al even de manual van de receiver erbij genomen, maar ik zie nergens een mogelijkheid om de crossover manueel in te stellen.
Bedoel je dit artikel RalpH: http://www.hifi.nl/artikel/1621/een-Subwoofer-voor-Home-Theater.html hier heb ik gelezen dat het inregelen van de subwoofer wel enige tijd vergt

@morca: dit is mijn opstelling, de sub staat rechts in de hoek. Sorry voor de brakke kwaliteit, ik heb ze even snel met mijn gsm genomen.