Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Dennis75

Quote from: Raymond187 on July 11, 2013, 15:47:56
Gaat ook wel gebeuren. Wordt zeker geen SVS meer.

Heb je dan zo'n negatieve ervaring met SVS?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Raymond187

Nope. Ik vind ze gewoon te lelijk, groot en lomp voor in de huiskamer :D
En de PB12 vind ik niet mooi in stereo.

Voor films leuke sub voor ze geld.

RalphH

Een knaller sub is groot en lomp ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Dennis75

Quote from: RalphH on July 11, 2013, 16:02:34
Een knaller sub is groot en lomp ;D

hahaha niets op aan te merken
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Raymond187

Merk het wel als ik bij je ben Ralph :)

Knallen doet hij wel.

Mario D

Quote from: Raymond187 on July 11, 2013, 15:39:02
Mijn PB12 DSP had ik de eerste dag in in zijn limieter. Pussy sub  :nopompom:

Go to the next level.......  :D



morca

Quote from: RalphH on July 11, 2013, 16:02:34
Een knaller sub is groot en lomp ;D
Hoeft niet ....je hebt gezien hoe klein mijn kistje is,de gesloten dan he.... ;)
Die andere knaller is wel BIG,,......the groot eigenlijk  :headbanging:

RalphH

Quote from: morca on July 11, 2013, 17:40:26
Hoeft niet ....je hebt gezien hoe klein mijn kistje is,de gesloten dan he.... ;)

Die heb ik niet los van de bandpass gehoord, maar dan nog is het 13" in een redelijke kist, klein zijn ze niet ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

40x40x36 niet klein..........
Nee idd nu staan er wel 2 kleintjes beneden.jammer genoeg waren die nog niet aangesloten toen je er de laatste keer was  :(
Want dat klinkt aardig  :headbanging:

RalphH

Een xxls200 is klein ;D, maar idd jouw zelfbouwers zijn niet mega.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

el-jorge

Quote from: morca on July 10, 2013, 17:52:12
+1 El Jorge daar ga je geen spijt van krijgen.
Nog groter wonen,je had al zo,n mooi huis  ;)

Denk dat ik daar ook geen spijt van ga krijgen. Maar laat nog wel een jaartje op zich wachten. Eerst moet mijn woning af, en dat moet gesausd enz worden. En daarna komen de andere prioriteiten pas.

@Morca, Het was idd een fijn huis. maar we kregen een buitenkans die we niet konden laten gaan. Het nieuwe huis wordt op zich niet groter. Verdeling van ruimte wel ;) grotere woonkamer, kleinere zolder :)
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

morca

Mooi man  :thumbs-up: succes met klussen dan,je hebt nog wat te doen zo te horen.
Wel in dezelfde stad,misschien vrijstaand ivm de nieuwe sub  :headbanging:    ;D

Je speakers bevallen nog steeds prima,al staan ze in de HT,waar ik de laatse tijd te weinig zit,.........

astonmartin

Beste forummers

Misschien dat iemand mij van advies kan voorzien.
Sinds een week in het gelukkige bezit van een pc 12 nsd.. Ten opzichte van mijn vorige sub (focal 800 v) hoor en voel je dat de pc 12 lager gaat en daar ben ik dan ook tevreden mee..
Echter lijk ik in een bepaalt frequentie gebied een probleem te hebben doordat ik regelmatig wat impact mis tijdens het kijken van films. Net of het niet goed doorkomt of opgeheven/afgeknepen word...
Ik maak gebruik van een antimode, deze eerst ingeregeld voor de audysse van mijn versterker. Kantelfrequentie van de hoofdspeakers (focal 800v) staan op 80 Hz en van de center op 90 Hz... verplaatsen van mijn sub is bijna geen optie staat in een hoek naast een frontspeaker ( kan nog wel wat schuiven staat ver naar achteren).

Zou een subdude van auralex nog hulp bieden ?!

HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

RalphH

Daar ga je niet de verbetering mee behalen die je zoekt. Een dergelijk platform is meer "de puntjes op de i zetten".

Had je met je vorige sub op dezelfde plek wel output dan?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

yorkie13

 Hoeveel uur heeft de pc12nsd gespeeld?

Een 50 uur inspelen geeft al een veel strakker laag.

dus als je bv pas op 10 uur zit is daar ook nog verbetering te behalen.

ik heb mijn pc12nsd ook op een subdude staan op een massief houten vloer.
Dat werkt prima.

Raymond187

Quote from: astonmartin on July 29, 2013, 10:40:19
Beste forummers

Misschien dat iemand mij van advies kan voorzien.
Sinds een week in het gelukkige bezit van een pc 12 nsd.. Ten opzichte van mijn vorige sub (focal 800 v) hoor en voel je dat de pc 12 lager gaat en daar ben ik dan ook tevreden mee..
Echter lijk ik in een bepaalt frequentie gebied een probleem te hebben doordat ik regelmatig wat impact mis tijdens het kijken van films. Net of het niet goed doorkomt of opgeheven/afgeknepen word...
Ik maak gebruik van een antimode, deze eerst ingeregeld voor de audysse van mijn versterker. Kantelfrequentie van de hoofdspeakers (focal 800v) staan op 80 Hz en van de center op 90 Hz... verplaatsen van mijn sub is bijna geen optie staat in een hoek naast een frontspeaker ( kan nog wel wat schuiven staat ver naar achteren).

Zou een subdude van auralex nog hulp bieden ?!
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn PB12 NDS. De sub heb ik verplaatst en na meetingen en testen staat hij het beste links achter. Bij LFE scenes merk ik nu wat ik daarvoor miste.

SUbdude is om resonantie op te vangen.

Er is altijd plek om de sub te verplaatsen gewoon wat anders weg halen  O0

astonmartin

Met de vorige sub had ik in het gebied boven het echte laag .. (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) voor mijn gevoel wel wat meer output... De sub staat trouwen op tapijt op een betonnen vloer. De antimode had ik destijds aangeschaft vanwege dat ik in het verleden helemaal grote problemen had met mijn sub (Trillende deuren en op de luisterplaats bijna niets).
Hmm dan toch andere posities proberen.... Hij staat nu mooi links achter in een hoek naast één de fronts..
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

astonmartin

Misschien nog het vermelden waard. Nadat audessey klaar was stond de parameters van dB en aantal meters, op -12 dB en de sub stond 9 meter ver.. Het aantal dB gewoon op 0 gezet en het aantal meters op de werkelijke waarde is 3, 5 meter...
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

RalphH

Antimode heb je er wel tussenuit gehaald nu, of overnieuw in laten meten?
Welke Audyssey heb je?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

astonmartin

Antimode overnieuw in laten inmeten... audysse is multi EQ XT.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

MVG

De meters die audessey instelt voor de sub moet je niet veranderen, zo stelt audessey xt namelijk de delay in. Dit is alleen aan te raden zelf aan te passen mits je erg goed weet waar je mee bezig bent, bijvoorbeeld met het gebruik van meerdere SUbs etc. Volume level kun je natuurlijk wel aanpassen.

Laatst heb ik dit zelf ook gedaan en las ik in een audessey handleiding op hometheatershack niet met die afstand die audessey instelt voor de sub te gaan klooien.

morca

Quote from: MVG on July 29, 2013, 15:33:13
De meters die audessey instelt voor de sub moet je niet veranderen, zo stelt audessey xt namelijk de delay in. Dit is alleen aan te raden zelf aan te passen mits je erg goed weet waar je mee bezig bent, bijvoorbeeld met het gebruik van meerdere SUbs etc. Volume level kun je natuurlijk wel aanpassen.

Laatst heb ik dit zelf ook gedaan en las ik in een audessey handleiding op hometheatershack niet met die afstand die audessey instelt voor de sub te gaan klooien.
Je kan er je fase/tijdsdomijn mee verschuiven,dus optimalizeren.
Maar dat is dus idd wel alleen voor men die meet,ze goed afleest,en weet welke actie,s te ondernemen daarna om het goed te stellen.

De TS beschrijft een staande golf,maar dat kan haast niet ivm de oude sub.

Denk dat je ADSY eerst met de antimode in bypass moet laten draaien.
En als je met ADSY klaar bent de antimode overnieuw in laat meten.

morca

Quote from: astonmartin on July 29, 2013, 12:50:29
Misschien nog het vermelden waard. Nadat audessey klaar was stond de parameters van dB en aantal meters, op -12 dB en de sub stond 9 meter ver.. Het aantal dB gewoon op 0 gezet en het aantal meters op de werkelijke waarde is 3, 5 meter...
Dit vind ik wel raar,waarom zet hij de sub zover weg in de setting.
Stonden je front,s wel goed?

astonmartin

Fronts staan goed..zal alles nog eens opnieuw inregelen.. heb nu ook tochtstrip tussen de deuren en deurpost gedaan omdat deze  behoorlijk stonden te trillen tijdens de meting met de antimode, zou het kunnen dat de mic dit opgepikt heeft ?
Volgens audysse is het toch de bedoeling om deze als laatste te laten meten?
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

morca

Quote from: astonmartin on July 29, 2013, 17:23:02
Fronts staan goed..zal alles nog eens opnieuw inregelen.. heb nu ook tochtstrip tussen de deuren en deurpost gedaan omdat deze  behoorlijk stonden te trillen tijdens de meting met de antimode, zou het kunnen dat de mic dit opgepikt heeft ?
Volgens audysse is het toch de bedoeling om deze als laatste te laten meten?
Dat heb je nu gedaan denk ik,daarom tipte ik je eens andersom te proberen.
Misschien gaat er wat mis nu.