Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Joske007 on January 14, 2013, 22:46:03
Denk dat een SB13-Ultra toch best zijn mannetje kan staan in een ruimte iets groter dan >50m², tenzij je echt het super-diepe laag wil hebben en voelen bij HT  :smile:
De SB is een goede subwoofer, zonder twijfel.
Voor die ruimte zijn de grote ported SVS' en echter beter.

Je kunt dit gerust aan L-sound of SVS voorleggen. Ik heb mijn zegje in deze nu wel gedaan. ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Dat een gepoorte sub je meer power in het diep laag zal geven tov een gesloten sub, wil ik graag als waarheid aannemen.
Verder blijft het een zeer persoonlijke afweging en in het belang van de WAF in de ruimte of je kiest voor een kleine gesloten of een zeeer grote gepoorte sub.

Wij hebben hier thuis gekozen voor een klein en krachtige formaat, bij deze wordt De SB13-Ultra nu woensdag of donderdag geleverd.
Nu kan ik deze eindelijk eens tov de Velodyne SPL1200 Ultra zetten, ben benieuwd.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link


mel

Quote from: Joske007 on January 15, 2013, 18:59:17
Dat een gepoorte sub je meer power in het diep laag zal geven tov een gesloten sub, wil ik graag als waarheid aannemen.
Verder blijft het een zeer persoonlijke afweging en in het belang van de WAF in de ruimte of je kiest voor een kleine gesloten of een zeeer grote gepoorte sub.

Wij hebben hier thuis gekozen voor een klein en krachtige formaat, bij deze wordt De SB13-Ultra nu woensdag of donderdag geleverd.
Nu kan ik deze eindelijk eens tov de Velodyne SPL1200 Ultra zetten, ben benieuwd.

Is uiterlijk idd een prachtsub, bij L sound besteld?

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Quote from: mel on January 15, 2013, 20:54:20
Is uiterlijk idd een prachtsub, bij L sound besteld?

Nope, bij de enige officiele SVS-dealer in de Benelux  :smile:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link


LuPo

Zijn er al reviews van de SB-1000 en PB-1000? Ik ben benieuwd hoe ze presteren voor die 499 euro.

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

PHiX

Dat is geen review, maar een Preview op basis van reeds bekende info.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

LuPo

Quote from: PHiX on January 17, 2013, 01:04:21
Dat is geen review, maar een Preview op basis van reeds bekende info.

Exact. ;)

Joske007

Vandaag ben ik opgebeld voor de levering van de SB13-Ultra, die morgen in de namiddag zal plaats vinden.
Mochten er mensen geinteresseerd zijn voor verschillende foto's van de "unboxing", dan laat je het hier maar even weten.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Frank

Dag joske, ik ben erg benieuwd naar je unboxing, mogelijk moet je ff een filmpje zetten op youtube? Anders ben ik wel jalours uuuhhh ik bedoel benieuwd vaar je foto's en natuurlijk je bevindingen!!     :thumbs-up:
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

mel

Quote from: Joske007 on January 17, 2013, 18:53:17
Vandaag ben ik opgebeld voor de levering van de SB13-Ultra, die morgen in de namiddag zal plaats vinden.
Mochten er mensen geinteresseerd zijn voor verschillende foto's van de "unboxing", dan laat je het hier maar even weten.

jaja, wil ik wel zien ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

larsie

Om eerlijk tezijn is het best een lastig klusje om de svs uit de doos te krijgen. Het is een zware jongen!
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Mario D

Ik ben erg benieuwd hoe deze gaat spelen tegenover de SPL-1200U.

Foto's is altijd fijn.  :pompom:

Raymond187


Mario D


Joske007

#793
De SB13-Ultra is vanuit een koude vrachtwagen en in een stevige koude doos net aan de deur afgeleverd.
Het aansluiten op de receiver en het stopcontact, zal even voor een uurtje worden uitgesteld tot de sub op kamertemperatuur is gekomenen.
Dus heb ik even de tijd genomen voor enkele foto's.





In de doos zit nog een doos als extra bescherming.












Stevige rubberen pootjes, net zoals bij de Velodyne 1200 Ultra  ;D








De SVS SB13-Ultra vervangt na jaren en trouwe dienst mijn oude AR Sub30.



Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Hatseee, mooi hoor. Veel luisterplezier gewenst!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mel

Ziet er prachtig uit jos, maar ik had niet anders verwacht van svs.
De versterker ziet er identiek uit als in mijn ultra.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Raymond187

heh hehhhhhhhhh eindelijk :D

Gaaf hoor. veel plezier ermee.

Mooie britsche korthaar  :thumbs-up:


Frank

Dag Jos,

Geweldig ding man!  :clapping:  maaaaaar hoe klinkt ie? Al ruzie met de buren wahaha :D
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

Joske007

Bedankt allen voor de felicitaties  ;)

De SB13-U moet nog ingespeeld worden, maar heb intussen toch al genoten van een film en een concert.
Het fijn afstellen van de sub zal nog wel een tijdje duren, maar heb toch al genoten  :popcorn:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link