HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Duidelijk verhaal Thuur! Coaxiaal heeft zijn voordelen van het fasegedrag, maar als de tweeter te diep zit dan heb je inderdaad een minder breed afstraalgedrag en dus geluidsbeeld.

Ben benieuwd naar het vervolg...

Quote from: Kamidioblitz on March 30, 2017, 22:54:57
Snap ik[emoji4]. Ik vind de hoogte laag zelf zeker toegevoegde waarde hebben!
Mooi dat het voor jou werkt. Ik heb reeds veel hoogteinformatie vanuit de grondlaag en daarom waarschijnlijk ook niet de behoefte om over te schakelen op 3D-audio.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Die behoefte heb je wel, Alleen zit je nog in de ontkenningsfase ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on March 31, 2017, 10:09:41
Die behoefte heb je wel, Alleen zit je nog in de ontkenningsfase ;D ;D
LOL ;D Nee hoor, ik zit niet in de nee-fase ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

#2954
Philip het is echt wel anders. Vliegtuig vliegt over je heen...ipv door je heen

Pak de atmos disk met bijv de symphonytrack. De tingeltjes gaan om je heen en ook op een bepaalde afstand in een ruimte aan te wijzen. Je lijkt wel hoogte info te hebben, maar dat komt door de afstraling van de speakers icm de hoogte van bijv de tweeter.

Door atmos wordt het geluidje gepositioneerd in de ruimte, dus ook op de z-as en niet alleen op de x en y as met daarbij afstraalgedrag.

Maar alles valt of staat as usual beter een goede 5.1 dan een slechte 7.2.4[emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Weer een duidelijk verhaal [emoji106] Ben benieuwd naar die schijf. Heb 'm alleen bij Amazon (US) gevonden (2015 en 2016). Heb jij die ook daar gekocht?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Ik heb gisteren met Skyfox ook een en ander getest. Met en zonder Atmos. Heel duidelijke voorkeur voor Atmos. Alles klinkt grootser. Ook de niet Atmos content zoals de scène in de Matrix aan het einde van de film waar de kogels en tegels je om de oren vliegen. Met Atmos ben je veel meer onderdeel van de ruimte.

Daarbij moet ik overigens opmerken dat ik denk dat een duurdere set die beter presteert in 5.1 best mooier kan klinken dan een goedkopere Atmos set (zoals die van mij).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RalphH

Quote from: HTip on March 31, 2017, 22:59:11
Heb 'm alleen bij Amazon (US) gevonden (2015 en 2016). Heb jij die ook daar gekocht?

Pak de atmos disk met bijv de symphonytrack. De tingeltjes gaan om je heen en ook op een bepaalde afstand in een ruimte aan te wijzen. Je lijkt wel hoogte info te hebben, maar dat komt door de afstraling van de speakers icm de hoogte van bijv de tweeter.
[/quote]

Moet wel zeggen dat die symphony beetje sneaky is, in de DTSHD track, komen die pingeltjes enkel uit de achter speakers en niets uit de fronts. Dan snap ik dat als ze bij Atmos uit de hoogte komen, er meer ruimtelijkheid is.

Ik ben er niet meer toe gekomen om nog wat te testen. Kijken of ik vanmiddag nog een uurtje vrij kan krijgen voor een paar metinkjes en evt aanpassingen, maar ben er bang voor. Wordt ook constant voor werkt gebeld, dus het zal er wel weer niet van komen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#2958
Meten is weten...Resultaat lijkt me duidelijk ;)

Achter Atmos op MLP en recht eronder:


Front Atmos op MLP en recht eronder. Iets minder harde afval


En speciaal voor Denoontje..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Nog niet naar wens he, check hierboven. Wat gemeten wordt, is ook te horen.

Sub ben ik redelijk tevreden over. Laag van de fronts was/is een dingetje, maar met de minidsp hierop al wat beter.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Die graf  is dat met roomcorrectie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Wel met 1/6 smoothing overigens
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ja klopt ik zie het,denk vraag even hoe het klinkt
Zoals het meet dus

Maar de subs heb je uiteindelijk mbv externe dsp goed gekregen.
Goed te horen  :thumbs-up:

RalphH

Nee, dsp zit op de front speakers ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Metingen waren vooral om aan te geven dat de atmos speakers zoals ze nu hangen, op de luisterplek fors afvallen in het hoog. Oorzaak is dat ze recht naar beneden stralen.
Had ik kunnen verwachten en zal ze dus in moeten gaan draaien. Denk niet dat ik dit met eq moet gaan corrigeren, dat wordt nogal wat dB's erop gooien namelijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


HTip

#2968
Quote from: RalphH on April  1, 2017, 20:52:33
Metingen waren vooral om aan te geven dat de atmos speakers zoals ze nu hangen, op de luisterplek fors afvallen in het hoog. Oorzaak is dat ze recht naar beneden stralen.
Had ik kunnen verwachten en zal ze dus in moeten gaan draaien. Denk niet dat ik dit met eq moet gaan corrigeren, dat wordt nogal wat dB's erop gooien namelijk.
Ik vind de dip rond 500 Hz ook wel significant. Weet eerlijk gezegd niet of dat met plaatsing te maken heeft.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: RalphH on April  1, 2017, 10:26:52

Quote
Pak de atmos disk met bijv de symphonytrack. De tingeltjes gaan om je heen en ook op een bepaalde afstand in een ruimte aan te wijzen. Je lijkt wel hoogte info te hebben, maar dat komt door de afstraling van de speakers icm de hoogte van bijv de tweeter.

Moet wel zeggen dat die symphony beetje sneaky is, in de DTSHD track, komen die pingeltjes enkel uit de achter speakers en niets uit de fronts. Dan snap ik dat als ze bij Atmos uit de hoogte komen, er meer ruimtelijkheid is.
Ik ben wel benieuwd geworden naar die schijf en hoe die hier zou klinken.

Heb je de scène van de landing in het stadion in Oblivion (rond 9 minuten) al eens ervaren? Bij mij lijkt de pod (kort voor de landing) over ons heen te komen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: HTip on April  2, 2017, 11:20:48
Ik vind de dip rond 500 Hz ook wel significant. Weet eerlijk gezegd niet of dat met plaatsing te maken heeft.

Dat is wel plaatsing ook ja. Recht onder de speakers gemeten, zakken ze allemaal wel iets onder de 200Hz, maar niet zo veel als gemeten op de luisterplek. Met indraaien komt dat wel goed dus.

Oblivion is sowieso een erg lekkere track, de hele achtervolging door die drones (door het onweer en sleuf tot het verbergen achter de waterval) klinkt ook erg fijn. Stukje in het stadion staat me niet bij. Zal m er nog eens bij pakken.

Die demo (heet audiosphere overigens), kun je overigens gewoon van demoworld binnenhalen: http://s1.demo-world.eu/hd_trailers.php?file=dolby_audiosphere_lossless-DWEU.m2ts en dan over het netwerk op je BR speler afdraaien.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Leuk dat experimenteren met Atmos  8) Wel jammer dat het niet direct brengt wat je gehoopt had, maar met trial & error kom je een heel end.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Quote from: RalphH on April  2, 2017, 20:05:28
Dat is wel plaatsing ook ja. Recht onder de speakers gemeten, zakken ze allemaal wel iets onder de 200Hz, maar niet zo veel als gemeten op de luisterplek. Met indraaien komt dat wel goed dus.

Oblivion is sowieso een erg lekkere track, de hele achtervolging door die drones (door het onweer en sleuf tot het verbergen achter de waterval) klinkt ook erg fijn. Stukje in het stadion staat me niet bij. Zal m er nog eens bij pakken.



http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/  voor heel veel trailers

Die demo (heet audiosphere overigens), kun je overigens gewoon van demoworld binnenhalen: http://s1.demo-world.eu/hd_trailers.php?file=dolby_audiosphere_lossless-DWEU.m2ts en dan over het netwerk op je BR speler afdraaien.



RalphH

Quote from: Martijn90 on April  3, 2017, 12:37:21
Leuk dat experimenteren met Atmos  8) Wel jammer dat het niet direct brengt wat je gehoopt had, maar met trial & error kom je een heel end.

Komt goed, denk dat ik ze aan 3 kettinkjes hang, kan ik lekker makkelijk stellen. Hoop dat ik wat van de gaten in het plafond opnieuw kan gebruiken...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

#2974
Dank jullie voor de links. :thumbs-up:
Die site heb ik ook vroeger gebruikt voor trailers, logo's en inhoud van demo-discs. Leuk dat die nog steeds bestaat.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive